GroenLinks koopt minuut zendtijd vóór debat Rutte-Baudet In het reclameblok vóór de uitzending van Pauw, waarin VVD’er Mark Rutte en Thierry Baudet van Forum voor Democratie in debat gaan, heeft GroenLinks een minuut zendtijd gekocht. De partij heeft met een crowdfundingsactie binnen één dag 30.000 euro binnengehaald. Dat is genoeg voor een minuut, stelt de partij.
Volgens de Ster kost een spotje van een minuut in het blok voorafgaand aan Pauw beduidend minder dan de opgehaalde 30.000 euro. Het prijskaartje komt volgens de reclameverkoper uit op 3301 euro. Als een adverteerder kiest voor een ‘voorkeurspositie’ – helemaal vóór- of achteraan het Sterblok – kost het 3667 euro. GroenLinks zegt in een reactie van het opgehaalde geld ook de productiekosten en een online-advertentiecampagne te betalen.
In een campagnemail die gisteravond naar aanhangers van de partij werd gestuurd, riep de partij op te doneren voor een reclamespotje. ‘Zendtijd op nationale tv is niet goedkoop’, schreef het campagneteam. In de mail ageerde GroenLinks tegen het ‘schijndebat’ dat ‘de indruk wekt dat er alleen een keuze is tussen rechts en extreemrechts’.
HouellebecqOok meent GroenLinks dat de campagne voor de Europese verkiezingen door het essay van FvD-leider Baudet ‘ineens ging over het recht op abortus en het recht van vrouwen om hun eigen leven in te richten’. In die boekbespreking over de nieuwe roman van de schrijver Houellebecq, leek Baudet zich te keren tegen abortus en vrouwenrechten.
Als reactie daarop laat de partij van Jesse Klaver in de ingekochte zendtijd een nieuwe video zien, die draait om vrouwen, zegt een woordvoerder van de partij. Het filmpje verschijnt vanavond al op de site van de partij.
https://www.ad.nl/politie(...)tte-baudet~ac6d55ef/Ben je dan triest of wat