abonnement bol.com Unibet Coolblue
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 23 mei 2019 @ 10:22:25 #26
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187043086
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 11:20 schreef Wolve000 het volgende:
De wandelkaarten in de UK (Ordnance Survey) zijn ook wel bijzonder goed.
Die zijn inderdaad heel goed. Ik heb zelf de Harvey mapset gebruikt die specifiek zijn voor de CWT. Die zijn 1:40.000, zeer gedetailleerd en van waterproof polyethyleen. Totale set (2 kaarten) weegt maar 156 gram inclusief beschermhoesjes.

quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2019 14:06 schreef Preston_Marlowe het volgende:
Wat voor camera gebruik je op je hikes? Compacte zoom?
Inderdaad een compactcamera met superzoom: Lumix DMC-TZ70

quote:
17s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:37 schreef liesje1979 het volgende:
Wat ik me nog afvroeg, doe je bij de herbevoorradings pakketten ook nog iets speciaals wat je super lekker vindt en niet mee gaat sjouwen en dus gelijk mag opeten? Iets waar je je op verheugd zeg maar? :D
Nee eigenlijk niet. Ik heb al genoeg moeite om alles in een relatief kleine doos te proppen en je weet ook nooit of je ergens tijdens het ophalen van de doos wel direct trek in hebt (je weet niet van tevoren het tijdstip). Tevens wil ik altijd zo snel mogelijk weer weg bij mijn herbevoorradingspunt, aangezien dat meestal ergens in de bewoonde wereld is. Dus in de praktijk ga je het dan toch weer meesjouwen.

quote:
En ik vroeg me af of je ook wel eens vist en het dan op eet?
Nee maar dat is wel iets wat ik nog eens wil doen. Schotland is daar echter niet de beste plek voor, al heb ik op een andere reis door Schotland wel eens een forel gegeten die door vissers in een klein Schots meertje waren gevangen (heertlijk :9 ).Die stonden naast mij op een camping in Scourie en nodigden mij uit om er eentje te proeven. Misschien volgende keer in Zweden een klein hengeltje mee. Ik kwam daar hikers tegen die dat deden. Vissen is echt een big thing daar.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 00:59 schreef tjoptjop het volgende:
Hebben de herten eigenlijk een natuurlijke vijand daar?
Bijna niet. Pas geboren hertjes zijn waarschijnlijk wel kwetsbaar voor vossen maar die heb je daar bijna niet (vossen wordt meedogenloos op gejaagd door schapenhouders). Ik hoop echt dat ze ooit wolven herintroduceren. Helaas kunnen die de zee niet oversteken dus dat kan niet op een natuurlijke manier zoals in NL momenteel gebeurt. En dat is jammer want in Schotland hebben ze echt een realistische kans.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_187044604
Zou je ook een hert mogen afmaken tijdens zo'n wandeling voor je voedsel? ;)
pi_187442794
Ten eerste : respect _O_ wat een reis, en een heerlijk verslag.

quote:
Waarom hou ik zo van Schotland? Hierom. Dicht bij de summit van Ben Dreavie. Dramatische lucht en landschap dat steeds maar verandert....

Letterlijk 5 minuten later heb je dan dit....

....en letterlijk 4 minuter daarna weer dit! En dat alles in heerlijke isolatie.
Dat is dus precies wat mijn vriend en mij ook zo trekt aan dit land O+

Vandaag vanuit Skye naar lancanshire gereden (woont familie van vriend) en zo ontzettend veel verschillende landschappen gezien *; en ook ontzettend wisselvallig weer, wat t ook weer bijzonder maakt.

Die boot bij Invershiel idd ook gezien vandaag ;)
pi_187442800
Grmbl, iets met fok op mobiel :{

Gequoted ipv gewijzigd.
pi_187588003
O+ O+ O+
Zo jaloers.. Ik zou zo iets ook zo graag willen kunnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als bonus een foto van Selang zelf :o hele bijzondere waarneming ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door Sunnythesun op 24-06-2019 22:26:06 ]
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:43:11 #31
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_189442291
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_189442667
@SeLang hoeveel van alle vogels die er bestaan heb je nu gezien? En wat doe je als je ze allemaal gezien hebt? Stop je dan met je avonturen en kun je dan vredig sterven, of blijf je stug doorlopen? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 15 oktober 2019 @ 11:45:07 #33
357044 Budapestenaar
pi_189443156
Wat fijn dat dit verslag weer boven komt drijven. Nogmaals gelezen en heel erg van genoten! Wat is Schotland mooi! O+
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 22:24:00 #34
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_189454347
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:09 schreef vosss het volgende:
als je ze allemaal gezien hebt
_O-
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_189456851
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 22:24 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

_O-
Ik bedoel alle soorten; niet alle vogels! :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189458646
Leuk dat dit verslag van SeLang weer bovenkomt, zeker nu ik zelf vorige maand ook de West Highland Way heb gelopen. In 1 woord geweldig :)

Overigens ook nog nooit zoveel mensen uit verschillende landen tegengekomen tijdens een meerdaagse hike. erg leuk :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_189751289
_O_
pi_189849498
Wat een mooie tocht!

Volgend jaar ga ik ook naar Schotland, mooie foto's als inspiratie. We gaan wel hiken, maar deze tocht is iets teveel van het goede. Hoe lang / veel train je voor een dergelijke reis?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 19 november 2019 @ 16:26:57 #39
78918 SeLang
Black swans matter
pi_190022642
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 08:51 schreef polariteit het volgende:
Leuk dat dit verslag van SeLang weer bovenkomt, zeker nu ik zelf vorige maand ook de West Highland Way heb gelopen. In 1 woord geweldig :)
^O^

quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 11:09 schreef vosss het volgende:
@:Selang hoeveel van alle vogels die er bestaan heb je nu gezien? En wat doe je als je ze allemaal gezien hebt? Stop je dan met je avonturen en kun je dan vredig sterven, of blijf je stug doorlopen? :@
Ik moet de balans van mijn laatste reis nog opmaken maar mijn levenslijst gaat momenteel richting 2400 soorten terwijl er een kleine 11000 soorten bestaan. Niemand op de wereld heeft ze allemaal gezien. Velen zijn heel lokaal of moeilijk bereikbaar en van sommige zeldzame soorten is onbekend of ze überhaupt nog bestaan. Hoe dan ook, ik kan de rest van mijn leven nog wel vooruit! En natuurlijk draait het niet alleen om de vogeltjes, maar het is leuk om die onderweg te "verzamelen".

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 13:02 schreef femmeChantal het volgende:
Wat een mooie tocht!

Volgend jaar ga ik ook naar Schotland, mooie foto's als inspiratie. We gaan wel hiken, maar deze tocht is iets teveel van het goede. Hoe lang / veel train je voor een dergelijke reis?
Voor deze specifieke tocht had ik niet getraind want ik beschouwde de (relatief makkelijke) WHW als training voor de zwaardere CWT.

Echter, als ik weet dat een tocht meteen vanaf het begin al zwaar of ruig is (en dus grote kans op blessures) dan probeer ik spieren en ligamenten van tevoren wat te versterken door met een zware rugzak door het park te gaan lopen en aansluitend trappen op en af met ~25kg rijst in mijn rugzak als ballast. Dergelijke training is verrassend effectief gebleken als voorbereiding op de Arizona Trail, Pacific Crest Trail en Larapinta Trail.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 16 december 2019 @ 09:14:16 #40
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_190471871
Gaaf _O_

Mooie tocht, ziet er echt schitterend uit daar in Schotland.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')