abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 juni 2019 @ 19:46:31 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187358245
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 18:56 schreef Roces18 het volgende:

[..]

de reguliere tv kijker (de groep die steeds ouder wordt) die komt slechts beperkt in aanraking met streamingsdiensten en voor de rest kijken ze alles wat de omroepen hen voorschotelt waarvan de kwaliteit niet om naar huis over te schrijven is.
Het verbaasd mij nog het meest dat er nog steeds zoveel mensen klassieke push tv kijken.
Maar goed, gaan ook nog steeds heel veel mensen naar fysieke winkels
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 10 juni 2019 @ 22:05:49 #52
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_187361321
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 18:27 schreef Riparius het volgende:
Tja, maar er zijn ook veel cinefielen die zweren bij een native framerate van 24 Hz bij Blu-ray weergave van films (i.e. echte films opgenomen op 35 mm filmmateriaal, geen digitale toestanden en geen video) zonder frame interpolatie en andere fratsen.
Frame interpolatie is idd poep, maar de voorkeur voor 24fps is gewoon gewenning. Men is gewend dat film 24 fps is dus ziet een hogere franerate er voor hun niet ‘filmisch’ uit. Uiteindelijk zou het doek moeten zijn een zo realistisch mogelijke weergave. Naar je TV kijken zou moeten zijn alsof je uit het raam kijkt.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_187400264
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:12 schreef Riparius het volgende:

[..]

Op welke kijkafstand zit je van dat 75 inch scherm?
[..]

Ik denk niet dat iemand de zin van 4K TV betwist. Maar in dit topic gaat het over de zin of onzin van 8K TV.

Je zult nog heel lang moeten wachten op meer 4K aanbod wat de reguliere Nederlandse zenders betreft. Voor de overgang naar 4K zijn enorme investeringen nodig omdat de hele technische infrastructuur moet worden vernieuwd. De publieke omroep (NPO) kan de nodige investeringen niet doen omdat ze daarvoor geen geld hebben (en ook niet krijgen van de politiek) en de commerciėle omroepen (RTL, SBS) willen die investeringen niet doen omdat ze dat (nu) niets oplevert. De publieke omroep is trouwens nog niet eens klaar met de transitie naar 1080i, want de themakanalen zijn nog steeds in SD, en ik denk dat dat ook nog lang zo zal blijven. RTL heeft haar themakanalen zo'n twee jaar geleden al wel omgezet naar HD 1080i en staat momenteel dus verder dan de NPO.
Dit bedoelde ik dus je hele reactie bewijst de onzin van een 8K TV voor de komende jaren :)

BTW ik zit ongeveer 2 a 3 meter van de TV vandaan omdat ik van achter mijn PC ook TV kijk met een schuin oog :)
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  donderdag 13 juni 2019 @ 21:09:11 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187410781
Samsung komt met een tv met een 7,4 meter
https://www.bright.nl/nie(...)doorsnee-op-de-markt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_187413274
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 21:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Samsung komt met een tv met een 7,4 meter
https://www.bright.nl/nie(...)doorsnee-op-de-markt
Dit nieuwtje is een stuk minder spectaculair dan het op het eerste gezicht lijkt. Het gaat om een samenstelling van 4 × 4 'gewone' HD panelen met elk een diagonaal van 73 inch en met elk een resolutie van 1920×1080. Dit samengestelde paneel heeft dan inderdaad een resolutie van 7680×4320 (8K). De hoogte van dit samengestelde paneel is ca. 364 cm zodat dit samengestelde paneel onmogelijk in de meeste woonkamers is te plaatsen, die zijn namelijk niet hoger dan ca. 240 cm.

Veel interessanter is dat de Micro LED displaytechniek van Samsung eindelijk productierijp lijkt te zijn. Deze nieuwe displaytechniek moet de komende jaren de grote OLED killer worden, omdat het alle voordelen biedt van OLED maar geen van de nadelen. Ik vraag me wel af of Samsung de Micro LEDs klein genoeg kan krijgen om ze ook interessant te maken voor TV's met een grote schermdiagonaal en met een resolutie van 4K of 8K, want het is duidelijk dat niemand zit te wachten op een scherm met een diagonaal van 73 inch dat geen hogere resolutie dan 'gewoon' HD (1920×1080) heeft te bieden. Dit bericht is geen fake news maar wel een beetje non-news.
pi_187552000
De tijd is volgens mij rijp om direct op het netvlies te projecteren, met bijvoorbeeld zoiets als de picoprojector + modificaties. Daarmee kun je theoretisch een field of view van 180 graden halen, in full color (rode lasers zijn echt rood, itt rode pigmenten die in TV worden gebruikt (of is dat ondertussen verholpen?), die bruinrood zij). Door de input te corrigeren voor aberraties zou je als gekkigheidje de resolutie nog kunnen verhogen. Superhuman resolution.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lyrebird op 22-06-2019 16:33:23 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')