Gewoon 3 dagen in de week gaan beunen, Heb je zo bijna 2000 netto in de maand erbij.quote:Op zondag 19 mei 2019 18:24 schreef Roces18 het volgende:
Alleenstaande 50% van het netto minimumloon 668,21 euro per maand
Gezin 100% van netto minimumloon 1.336,42 euro per maand
Dan nog toeslagen.
Maar 668 euro
Ja, maar alle hulp diie je krijgt, zoals hulptoeslag en al die zo er bij, dan ziet het er een stuk beter krijgt.quote:Op zondag 19 mei 2019 18:24 schreef Roces18 het volgende:
Dan nog toeslagen.
Maar 668 euro
Zit morgen weer om 6 uur in de autoquote:Op zondag 19 mei 2019 19:05 schreef Sigaartje het volgende:
Yep. Morgen weer aan de slag. Ik hoop dat ik om zeven uur een chagrijn aan de telefoon krijg, altijd leuk.
Ja dat zet ook echt zoden aan de dijk, 2kquote:Op zondag 19 mei 2019 18:48 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Gewoon 3 dagen in de week gaan beunen, Heb je zo bijna 2000 netto in de maand erbij.
Ik vraag me wel een beetje af hoeveel van jullie echt zo goed verdient. 2.100 netto is modaal maar iedereen hier zit altijd ver daarboven. Ik heb geen moeite ermee om te geloven dat jullie intelligenter zijn dan ik ben, beter in veel opzichten etc. Maar het maakt me wel een beetje jaloersquote:Op zondag 19 mei 2019 19:23 schreef Sapstengel het volgende:
Tijdje uitkering gehad, is kaolo saai.
In de zomer wel lekker want kon de hele dag biertjes drinken met de andere uitkeringstrekkers in de wijk. Hamburger erbij op de barbecue, was prima.
Maarja na 2 maanden voor het huis zitten met een halve liter Schutters en kijken naar iedereen die langsrijdt, heb je dat wel gezien. Dan begin je je te irriteren aan dat je nauwelijks geld hebt (zie laatste afbeelding in de OP) en begint vaak de gemeente moeilijk te doen met een tegenprestatie.
En dan moet je dus wel gewoon weer vroeg je bed uit. En mag je werken met behoud van uitkering. En dan bedenk je jezelf dat je ook gewoon leuk werk kunt doen, wat ook nog twee keer zoveel betaalt als de bijstand.
Ik wil best toegeven dat ik dan op 75% van modaal zit. Maarja ik werk ook niet full time, omdat ik daar geen zin in heb. Woon samen met vriendin die hetzelfde doet. Met z'n tweeën kunnen we dan prima leven.quote:Op zondag 19 mei 2019 19:30 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ik vraag me wel een beetje af hoeveel van jullie echt zo goed verdient. 2.100 netto is modaal maar iedereen hier zit altijd ver daarboven. Ik heb geen moeite ermee om te geloven dat jullie intelligenter zijn dan ik ben, beter in veel opzichten etc. Maar het maakt me wel een beetje jaloers
Geld alleen als je een huurhut hebt, over discriminatie gesproken.quote:Op zondag 19 mei 2019 18:24 schreef Roces18 het volgende:
Dan nog toeslagen.
Maar 668 euro
Idd even de toon zetten voor die dag, kan ook een collega zijn maakt mij niet uit.quote:Op zondag 19 mei 2019 19:05 schreef Sigaartje het volgende:
Yep. Morgen weer aan de slag. Ik hoop dat ik om zeven uur een chagrijn aan de telefoon krijg, altijd leuk.
Mensen die leuk verdienen zitten niet op fok!, enkele uitzonderingen daargelaten.quote:Op zondag 19 mei 2019 19:30 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ik vraag me wel een beetje af hoeveel van jullie echt zo goed verdient. 2.100 netto is modaal maar iedereen hier zit altijd ver daarboven. Ik heb geen moeite ermee om te geloven dat jullie intelligenter zijn dan ik ben, beter in veel opzichten etc. Maar het maakt me wel een beetje jaloers
Op maandagochten lekker een chagrijn te woord staan en een beetje in de zeik nemen. Heerlijk!quote:Op zondag 19 mei 2019 19:58 schreef halfway het volgende:
[..]
Idd even de toon zetten voor die dag, kan ook een collega zijn maakt mij niet uit.
Werk jij voor de sociale recherche?quote:Op zondag 19 mei 2019 20:27 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Op maandagochten lekker een chagrijn te woord staan en een beetje in de zeik nemen. Heerlijk!
Inwezen ben je dan beter af. Niet een instantie die op je vingers kijkt of je gangen na gaat. Ik verbaas me alleen wel dat je in je uitkeringstijd niets anders wist te verzinnen dan bbq'en. Genoeg te doen wat niet veel of geen geld kost.quote:Op zondag 19 mei 2019 19:37 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik wil best toegeven dat ik dan op 75% van modaal zit. Maarja ik werk ook niet full time, omdat ik daar geen zin in heb. Woon samen met vriendin die hetzelfde doet. Met z'n tweeën kunnen we dan prima leven.
Niet alleen dat, maar de bijstandsnorm voor een tweepersoons huishouden is echt 1450 netto. Nu hebben we het dubbele met z'n tweeën. Zit in m'n eentje op 75% modaal bedoelde ik, als je van 2100 netto uit zou gaan. Vriendin ook.quote:Op zondag 19 mei 2019 23:11 schreef the-eye het volgende:
[..]
Inwezen ben je dan beter af. Niet een instantie die op je vingers kijkt of je gangen na gaat. Ik verbaas me alleen wel dat je in je uitkeringstijd niets anders wist te verzinnen dan bbq'en. Genoeg te doen wat niet veel of geen geld kost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |