abonnement Unibet Coolblue
pi_186915435
Als hardwerkende Nederlander heb je niet altijd zin om na een vermoeiende dag nog zelf een maaltijd te bereiden. Vandaar dat we regelmatig naar het kant-en-klaar assortiment grijpen in ons favorietje supertje.
Bij mijn Jumbootje verkopen ze een reeks kant en klaar maaltijden in het 'luxe' segment, met prijzen die varieren van 5,99 tot 7,99. Als je er twee neemt betaal je een tientje. Gisteren en vandaag heb ik er twee getest!





Het ziet er heerlijk uit, allebei! De bereiding is eenvoudig: open de verpakking en zet de deksel schuin op het bakje, en dan zes minuten op ongeveer 700 watt in de beste vriend van de alleenstaande werkman, het magnetronnetje!

Als eerst is de risotto aan de beurt. Dit bestaat uit:

45% (202g) risotto, 13% (59gr) kip, en 36% (162gr) groenten (broccoli, champignons, courgette).

Qua voedingswaarde levert deze maaltijd een bescheiden 387 kcal, alsmede:

5,4 gram vezels
19,8 gram eiwitten
2,25 gram zout

Na verhitting ziet het er zo uit:



De smaak van de risotto is mild en romig. Ik weet niet precies hoe risotto hoort te smaken, maar dit bevalt wel. De textuur is volgens mij te 'vast'; niet zo smeuig als volgens mij risotto hoort te zijn, het neigt meer naar Aziatische kleefrijst.
De kip is van de dij, volgens de verpakking, maar is wat droger dan ik van kippendij gewend ben. Qua smaak en kruiding zijn de stukjes kip ook niet heel opvallend. De groente is wat waterig en flauw.
Kortom, een kleine teleurstelling. Deze zou ik niet nogmaals aanschaffen.

Cijfer: 6

Dan het schelvisgerecht. De ingredienten:

24% (108g) aardappel, 18% (81g) schelvis, en 37% (166g) groenten, bestaande uit groene boontjes, erwten en sojabonen.

Deze heeft wat meer kcal: 477. Nog altijd bijzonder acceptabel voor een avondmaaltijd!

De overige voedingswaarden zien er zo uit:

9 gram vezels
26,5 gram eiwitten
2,25 gram zout

Ook hier dus 2,25 gram zout, wat ongeveer 38% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid is volgens het voedingscentrum. Aan de hoge kant dus!



Als echte Hollander vind ik dit gerecht er aantrekkelijk en vertrouwd uitzien: aardappels, groente en een stuk vis. En aan deze maaltijd blijkt vrijwel alles te kloppen: de schelvis is stevig en smakelijk, de aardappeltjes zijn perfect gaar en heerlijk van smaak (vooral de aardappeltjes die wat gebruind zijn :9 ) en de groenten eten prima weg: goed van gaarheid en niet waterig of flauw van smaak.

Ondanks dat het geheel slechts 477 kcal bedraagt vult dit uitstekend, veel beter dan de risotto-maaltijd. Ik zit goed vol! Enige kanttekening is dat dit gerecht merkbaar wat zouter smaakt dan de risotto. Misschien wordt dit mede veroorzaakt door de plak kruidenboter, die bij verhitten wegsmelt en geincorporeerd wordt in de maaltijd. Volgende keer laat ik deze kruidenboter eruit, eens kijken wat dat voor de smaak doet. Want een volgende keer komt er wel!

Cijfer: 8,5

:P
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 18 mei 2019 @ 00:36:20 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186921579
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 18 mei 2019 @ 10:19:58 #3
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_186924674
quote:
Hoezo vind je dat zo erg?
AZ
ALKMAAR
pi_186924721
Hou nou eens op met dat gezemel. Een nieuw topic staat niemand in de weg.

Die maaltijden zien er helemaal niet slecht uit @scistus. Ik heb al zo veel jaar geen stoommaaltijd e.d. op, er is echt veel veranderd de laatste jaren.
Spoilers!
  zaterdag 18 mei 2019 @ 12:06:34 #5
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186925975
Die risotto ziet er smakelijk uit.
pi_186926193
quote:
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 10:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hou nou eens op met dat gezemel. Een nieuw topic staat niemand in de weg.

Die maaltijden zien er helemaal niet slecht uit @:scistus. Ik heb al zo veel jaar geen stoommaaltijd e.d. op, er is echt veel veranderd de laatste jaren.
Na de haat in mijn Conimextopic wilde ik ook weer terug naar mijn oudere blikvoer en k&k topic maar die kon ik niet meer vinden -O- Dus ja, soort van bedankt voor het terugvinden golfer. :{

@Lucky_Strike: ja, bij de stoommaaltijden van met name Jumbo en AH zit tegenwoordig echt wel wat smakelijks :Y)

PS: gelukkig dacht ik er op tijd aan om te multi-quoten, anders was daar weer over gezeurd :')
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 18 mei 2019 @ 16:32:41 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186929658
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 12:27 schreef Sicstus het volgende:

[..]


[..]

Na de haat in mijn Conimextopic wilde ik ook weer terug naar mijn oudere blikvoer en k&k topic maar die kon ik niet meer vinden -O- Dus ja, soort van bedankt voor het terugvinden golfer. :{

@:Lucky_Strike: ja, bij de stoommaaltijden van met name Jumbo en AH zit tegenwoordig echt wel wat smakelijks :Y)

PS: gelukkig dacht ik er op tijd aan om te multi-quoten, anders was daar weer over gezeurd :')
Blijf onze recensent Sic :Y)
pi_186929937
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 16:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Blijf onze recensent Sic :Y)
Thnx :P :@
Maar ik ga wel weer terug naar mijn oorspronkelijke blikvoertopic, anders krijg ik weer gezeik van golfer c.s.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_186931096
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 16:48 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Thnx :P :@
Maar ik ga wel weer terug naar mijn oorspronkelijke blikvoertopic, anders krijg ik weer gezeik van golfer c.s.
Laat gewoon lullen joh. Dat soort reacties zijn off topic en worden vanaf nu verwijderd. Je kunt gewoon door blijven posten hoe je doet :)
Spoilers!
pi_186946712
6-8 euro en dan nog maar 16% van de gemiddelde mannelijke caloriebehoefte als avondmaaltijd, dat schiet echt niet op :o
pi_186962977
Leuk topic, de eerste lijkt mij niet zo smakelijk, de tweede wel ja. Ik ga het misschien ook maar eens proberen, op zo'n dagje dat koken niet lukt. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_186964051
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 13:34 schreef Sangha het volgende:
Leuk topic, de eerste lijkt mij niet zo smakelijk, de tweede wel ja. Ik ga het misschien ook maar eens proberen, op zo'n dagje dat koken niet lukt. ;)
Je bedoelt die schelvis? Ja die is wel prima ja :)
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 22 mei 2019 @ 15:59:04 #13
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187025534
Topicreeks van Sicstus' kant en klaarvoer: Topicreeks: Sicstus' kant en klaar recensies
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')