abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 mei 2019 @ 21:47:51 #251
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186892275
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 21:14 schreef so.original het volgende:
Blond haar vind ik Emilia gek genoeg beter staan, al is het niet haar natuurlijke kleur
Dat witte haar in seizoen 1 staat haar het beste vind ik.
En jammer dat ze niet door zijn gegaan met paarse lenzen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 16 mei 2019 @ 21:48:21 #252
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186892315
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 21:17 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Zo faptastic O+ :9~
Niets vergeleken met Maisie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186893217
Misschien dat ze met een hersenbeschading opeens niet meer denkt dat jullie smeerlappen zijn.
pi_186895888
quote:
17s.gif Op donderdag 16 mei 2019 21:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Niets vergeleken met Maisie.
Jij kraamt wel meer onzin uit :W
pi_186896399
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2019 21:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik vind het een prachtige foto :)

fappen was niet mijn eerste asociatie :D
Oh, dat zei ik weleens tegen m'n vriendin als ze er leuk uitzag. Niet dat ik meteen aan fappen denk :D
Die uitspraak is een beetje blijven hangen.
  donderdag 16 mei 2019 @ 22:58:45 #256
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_186896725
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 20:06 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Zijn claim lijkt me toch gewoon sterker? Hij heeft the knee gebend als Jon niet als Aegon. Vandaar dat Dany ook zo bang is voor hem. Maar inderdaad dat honour enzo na alles wat er gebeurd is :')
Ja maar hij wil die troon toch niet. En voor hem is er niets veranderd want zijn afkomst boeit hem niet geloof ik.

En ja, honour. Gecombineerd met naïviteit in het spel. Typisch Stark trekje, heeft hij van zijn moeder.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_186899967
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 22:52 schreef Het_Liegebeest het volgende:

[..]

Oh, dat zei ik weleens tegen m'n vriendin als ze er leuk uitzag.
hoe reageerde je vriendin? :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_186900193
:7

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 17 mei 2019 @ 01:29:11 #259
269767 miaeak
haw haw!
pi_186900253
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 22:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ja maar hij wil die troon toch niet. En voor hem is er niets veranderd want zijn afkomst boeit hem niet geloof ik.

En ja, honour. Gecombineerd met naïviteit in het spel. Typisch Stark trekje, heeft hij van zijn moeder.
Behalve dan dat hij zijn tante heeft gebatst. :P
  vrijdag 17 mei 2019 @ 01:31:56 #260
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_186900282
Ergens toch gek dat we niet veel van Essos hebben gezien gedurende de hele serie. Daar komen Daenerys dr drakeneieren en die Lord of Light religie en nog meer magische dingen toch vandaan?

Het is dat hij al zo oud is, maar anders had GRRM eigenlijk gewoon een tweede Westeros kunnen (be)schrijven met hun eigen geschiedenis en families en cultuur. Nieuwe ronden, nieuwe kansen. Ik had er wel oren naar gehad.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 17 mei 2019 @ 01:40:28 #261
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_186900358
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 01:31 schreef VeX- het volgende:
Ergens toch gek dat we niet veel van Essos hebben gezien gedurende de hele serie. Daar komen Daenerys dr drakeneieren en die Lord of Light religie en nog meer magische dingen toch vandaan?

Het is dat hij al zo oud is, maar anders had GRRM eigenlijk gewoon een tweede Westeros kunnen (be)schrijven met hun eigen geschiedenis en families en cultuur. Nieuwe ronden, nieuwe kansen. Ik had er wel oren naar gehad.
Komen nog wat spin-ofs.
pi_186900425
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 01:31 schreef VeX- het volgende:
Ergens toch gek dat we niet veel van Essos hebben gezien gedurende de hele serie. Daar komen Daenerys dr drakeneieren en die Lord of Light religie en nog meer magische dingen toch vandaan?

Het is dat hij al zo oud is, maar anders had GRRM eigenlijk gewoon een tweede Westeros kunnen (be)schrijven met hun eigen geschiedenis en families en cultuur. Nieuwe ronden, nieuwe kansen. Ik had er wel oren naar gehad.
er kunnen tig spinoffs komen uit het wereldje geschapen door grrm
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_186901026
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 00:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe reageerde je vriendin? :D
Die kon daar wel om lachen ;)
  vrijdag 17 mei 2019 @ 06:07:25 #264
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186901085
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 01:31 schreef VeX- het volgende:
Ergens toch gek dat we niet veel van Essos hebben gezien gedurende de hele serie. Daar komen Daenerys dr drakeneieren en die Lord of Light religie en nog meer magische dingen toch vandaan?

Het is dat hij al zo oud is, maar anders had GRRM eigenlijk gewoon een tweede Westeros kunnen (be)schrijven met hun eigen geschiedenis en families en cultuur. Nieuwe ronden, nieuwe kansen. Ik had er wel oren naar gehad.
Waarom is dat raar?
Hebben Pentos, Mereen, Qarth, Astopor gezien. Vaes Dothrak ook.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186901092
Dany is niet mad geworden, ze was altijd al een egocentrische megalomaan die vooral heel veel aandacht wilde. Dat is best vaak aan bod gekomen. Toen Jon alle aandacht kreeg heeft ze haar masker van slavenbevrijder slechts afgegooid.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_186901095
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 06:07 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Waarom is dat raar?
Hebben Pentos, Mereen, Qarth, Astopor gezien. Vaes Dothrak ook.
En Braavos en zelfs de ruïnes van Valyria.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_186901314
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 06:09 schreef Nielsch het volgende:
Dany is niet mad geworden, ze was altijd al een egocentrische megalomaan die vooral heel veel aandacht wilde. Dat is best vaak aan bod gekomen. Toen Jon alle aandacht kreeg heeft ze haar masker van slavenbevrijder slechts afgegooid.
Eens. Ze was in het begin gewoon gewend om aanbid te worden, waardoor het niet zo opviel. Buiten haar element kwamen haar slechtere eigenschappen boven en de traumatische gebeurtenissen hebben hey gecataliseerd.

Dany fans zijn blind als ze de slechte eigenschappen niet zagen. Bend the knee...

Maar misschien een mooi voorbeeld van psychologie; als je eenmaal voor iemand hebt gekozen is het moeilijk daarvan af te wijken. Consistency. Haar negatieve kanten zidn zorgt voor cognitieve dissonantie, dus zien ze het niet. En daarnaast ziet ze er heel mooi uit (halo effect).

[ Bericht 3% gewijzigd door so.original op 17-05-2019 07:03:36 ]
pi_186901578
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 06:56 schreef so.original het volgende:

[..]

Eens. Ze was in het begin gewoon gewend om aanbid te worden, waardoor het niet zo opviel. Buiten haar element kwamen haar slechtere eigenschappen boven en de traumatische gebeurtenissen hebben hey gecataliseerd.

Dany fans zijn blind als ze de slechte eigenschappen niet zagen. Bend the knee...

Maar misschien een mooi voorbeeld van psychologie; als je eenmaal voor iemand hebt gekozen is het moeilijk daarvan af te wijken. Consistency. Haar negatieve kanten zidn zorgt voor cognitieve dissonantie, dus zien ze het niet. En daarnaast ziet ze er heel mooi uit (halo effect).
Briljant en typisch voor Got toch? Dit willen we in deze serie. Onvoorspelbaarheid....of ja...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Grootste filosoof 2022 vrijdag 17 mei 2019 @ 07:56:19 #269
442397 UitStraling
pi_186901711
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 07:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Briljant en typisch voor Got toch? Dit willen we in deze serie. Onvoorspelbaarheid....of ja...
Nou nou, wat vreselijk onvoorspelbaar;

Aerys II Targaryan; Burn them all.
Daenerys Targaryen; Yes father.
pi_186901736
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 07:56 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Nou nou, wat vreselijk onvoorspelbaar;

Aerys II Targaryan; Burn them all.
Daenerys Targaryen; Yes father.
Maar, maar, Dany is lief??? Dany kan geen 'mad' queen zijn toch? Zoveel fans...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_186901834
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 07:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Briljant en typisch voor Got toch? Dit willen we in deze serie. Onvoorspelbaarheid....of ja...
Naja niet onvoorspelbaarheid met als doel enkel onvoorspelbaar zijn. Is nu ook zo'n hele meme... expectations subverted. :P Not always a good thing.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 08:20:13 #272
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_186901897
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 01:31 schreef VeX- het volgende:
Ergens toch gek dat we niet veel van Essos hebben gezien gedurende de hele serie. Daar komen Daenerys dr drakeneieren en die Lord of Light religie en nog meer magische dingen toch vandaan?

Het is dat hij al zo oud is, maar anders had GRRM eigenlijk gewoon een tweede Westeros kunnen (be)schrijven met hun eigen geschiedenis en families en cultuur. Nieuwe ronden, nieuwe kansen. Ik had er wel oren naar gehad.
Er is al veel bekend over Essos en wat mij betreft is dat ook veel interessanter dan Westeros dus misschien hopelijk idd een spin-off daarvan.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_186901901
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 16:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Karakters ontwikkelen wel, alleen niet zoals jij het wilt.
Dat vind ik een beetje een makkelijke uitweg, aannemen dat ik alleen kritiek heb omdat ze niet precies doen wat ik wil.

Neem Jamie. Als het aan mij had gelegen was hij nooit teruggegaan naar Cersei, maar ik kan het qua karakterontwikkeling best begrijpen. Hij wil zich losmaken, maar uiteindelijk blijkt dat hem toch niet te lukken en sterven ze samen. Daar kan ik prima mee leven, ook al is het niet hoe ik het graag had willen zien.

Aan de andere kant, als hij op een gegeven moment vertelt dat hij Aegon heeft doodgestoken omdat hij de hele bevolking van Kings Landing wilde platbranden, en een paar seizoenen later vertelt dat de bevolking van Kings Landing hem eigenlijk niet kan schelen, dan doe je echte ontwikkelingen gewoon teniet en maak je van een driedimensionaal karakter een volledig platgeslagen personage. Daar kan je best over zeggen dat er geen karakterontwikkeling meer is, want het personage Jamie wordt vanaf dat moment alleen maar in dienst gesteld van zijn eigen einde met Cersei.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 08:43:24 #274
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186902111
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 08:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat vind ik een beetje een makkelijke uitweg, aannemen dat ik alleen kritiek heb omdat ze niet precies doen wat ik wil.

Neem Jamie. Als het aan mij had gelegen was hij nooit teruggegaan naar Cersei, maar ik kan het qua karakterontwikkeling best begrijpen. Hij wil zich losmaken, maar uiteindelijk blijkt dat hem toch niet te lukken en sterven ze samen. Daar kan ik prima mee leven, ook al is het niet hoe ik het graag had willen zien.

Aan de andere kant, als hij op een gegeven moment vertelt dat hij Aegon heeft doodgestoken omdat hij de hele bevolking van Kings Landing wilde platbranden, en een paar seizoenen later vertelt dat de bevolking van Kings Landing hem eigenlijk niet kan schelen, dan doe je echte ontwikkelingen gewoon teniet en maak je van een driedimensionaal karakter een volledig platgeslagen personage. Daar kan je best over zeggen dat er geen karakterontwikkeling meer is, want het personage Jamie wordt vanaf dat moment alleen maar in dienst gesteld van zijn eigen einde met Cersei.
Het lijkt me dat wanneer een personage in sommige gevallen voor heldendaden kan gaan en in andere gevallen enkel aan zichzelf denkt dat juist driedimensionaal is.

Daarbij vraag ik me af in hoeverre Jaime toen aan fooking legends van Gin Alley dacht. Het ging hem waarschijnlijk meer om zijn paps die toen al in King's Landing huis aan het houden was terwijl Aerys in de Red Keep verscholen zat. Er iets onbaatzuchtigs puur voor het gewone volk van maken lijkt me niet helemaal zo.

Juist driedimensionaal dus. Niet altijd voor het goede kiezen, niet altijd voor het slechte kiezen. Het is niet zo dat Jaime ineens 100% goed is, als het hem beter uitkomt kan het gewone volk de tering krijgen. En goede daden zijn ook niet 100% goed want er zat ook een behoorlijk zelfzuchtig idee achter, die 'reddingsactie' in de rug van Aerys.
Laffe huichelaar
pi_186902366
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 08:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat vind ik een beetje een makkelijke uitweg, aannemen dat ik alleen kritiek heb omdat ze niet precies doen wat ik wil.

Neem Jamie. Als het aan mij had gelegen was hij nooit teruggegaan naar Cersei, maar ik kan het qua karakterontwikkeling best begrijpen. Hij wil zich losmaken, maar uiteindelijk blijkt dat hem toch niet te lukken en sterven ze samen. Daar kan ik prima mee leven, ook al is het niet hoe ik het graag had willen zien.

Aan de andere kant, als hij op een gegeven moment vertelt dat hij Aegon heeft doodgestoken omdat hij de hele bevolking van Kings Landing wilde platbranden, en een paar seizoenen later vertelt dat de bevolking van Kings Landing hem eigenlijk niet kan schelen, dan doe je echte ontwikkelingen gewoon teniet en maak je van een driedimensionaal karakter een volledig platgeslagen personage. Daar kan je best over zeggen dat er geen karakterontwikkeling meer is, want het personage Jamie wordt vanaf dat moment alleen maar in dienst gesteld van zijn eigen einde met Cersei.
Of het was juist symbolisch voor zijn keuze op dat moment. Hij viel weer voor het 'slechte' in hem, zijn leven met Cersei, terwijl het geven om andere mensen en het redden van de bevolking staat voor een andere kang van hem, een die nooit terug was gegaan naar Cersei.

Maar ik betwijfel of dat erachter zit. Als er niks achter die opmerking zit dan is het wel echt slecht, inconsistent geschreven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')