Ik vind dat je tot een bepaalde tijd prima zelf moet kunnen beslissen of je wel of niet doorgaat met een zwangerschap. Als het merendeel van Nederland dat moord zouden vinden dan was het er nooit doorheen gekomen.quote:
Waarom is dat absurd? Weet je overigens de abortustermijn hier? Wat vind je daarvan?quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:10 schreef Zosk het volgende:
[..]
Ik vind dat je tot een bepaalde tijd prima zelf moet kunnen beslissen of je wel of niet doorgaat met een zwangerschap. Als het merendeel van Nederland dat moord zouden vinden dan was het er nooit doorheen gekomen.
In de eerder genoemde situaties lijkt het me echt absurd als je je kind niet zou mogen laten weghalen.
Omdat ik het niet normaal vind dat een wet jou kan verplichten om een kind te baren van iemand die niets te zoeken heeft in onze samenleving.quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:11 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Waarom is dat absurd? Weet je overigens de abortustermijn hier? Wat vind je daarvan?
Dat is ook verschrikkelijk, maar het kind is niet schuldig aan de misdaad waardoor het is verwekt, en heeft, als mens, ook rechten. Ik kan geen reden bedenken waarom een ongeboren kind geen mens zou zijn, dus is het in dit geval een conflict van enerzijds het recht van de moeder om te kiezen, en anderszijds het recht van het kind om te leven.quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:14 schreef Zosk het volgende:
[..]
Omdat ik het niet normaal vind dat een wet jou kan verplichten om een kind te baren van iemand die niets te zoeken heeft in onze samenleving.
Na 8 weken weet je normaal gesproken al dat je zwanger bent, je hebt nog tot 3x zo lang om het kind te doden. Er zijn kinderen van 24 weken die geboren worden en overleven.quote:Ik wist dat het na de 20 weken echo nog mag in Nederland maar 24 blijkbaar. Daar valt over te discussiėren.
Daar laat jij je toch niet door hinderen....quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:18 schreef JimmyDean het volgende:
Jammer dat ik geen plaatjes mag posten van 3e trimester abortussen, maar dan zie je het probleem direct...
Minder belachelijk dan een wet die toestaat dat levensvatbare kinderen, zonder verdoving, met een schaar in stukken worden geknipt, en hun schedel met een tang geplet wordt, waarna de stukken bot en kraakbeen uit de baarmoeder worden gezogen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:18 schreef UitStraling het volgende:
Sowieso belachelijk dat er een wet is die de baas is over vrouwen hun eigen baarmoeder maar goed.
Dus dan komt zo’n kind ter wereld en wordt waarschijnlijk afgestaan omdat een moeder dat kind in de meeste gevallen niet eens wil, laat staan dat ze dat kind gaat opvoeden. Kind van pleeggezin naar pleeggezin en tegen de tijd dat hij of zij de juiste leeftijd heeft bereikt komt er dan achter dat zijn vader een verkrachter is en misschien wel vastzit en zijn moeder niets met hem of haar te maken wil hebben. Nog een psychopaat erbij met een moeilijke jeugd.quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:17 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat is ook verschrikkelijk, maar het kind is niet schuldig aan de misdaad waardoor het is verwekt, en heeft, als mens, ook rechten. Ik kan geen reden bedenken waarom een ongeboren kind geen mens zou zijn, dus is het in dit geval een conflict van enerzijds het recht van de moeder om te kiezen, en anderszijds het recht van het kind om te leven.
[..]
Na 8 weken weet je normaal gesproken al dat je zwanger bent, je hebt nog tot 3x zo lang om het kind te doden. Er zijn kinderen van 24 weken die geboren worden en overleven.
Het feit dat een kind een lastige start heeft is geen reden het maar te doden.quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:24 schreef Zosk het volgende:
[..]
Dus dan komt zo’n kind ter wereld en wordt waarschijnlijk afgestaan omdat een moeder dat kind in de meeste gevallen niet eens wil, laat staan dat ze dat kind gaat opvoeden. Kind van pleeggezin naar pleeggezin en tegen de tijd dat hij of zij de juiste leeftijd heeft bereikt komt er dan achter dat zijn vader een verkrachter is en misschien wel vastzit en zijn moeder niets met hem of haar te maken wil hebben. Nog een psychopaat erbij met een moeilijke jeugd.
Ik vind 24 weken ook erg lang, ja.
Ik begrijp wel dat je er zo instaat omdat je het als doden ziet. Maar niet iedereen ziet het op die manier.quote:Op woensdag 15 mei 2019 20:26 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Het feit dat een kind een lastige start heeft is geen reden het maar te doden.
Heb je liever zoete of zoute popcorn?quote:
Boterquote:Op woensdag 15 mei 2019 20:30 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Heb je liever zoete of zoute popcorn?
meestal zout, maar soms vind ik zoet wel lekkerquote:Op woensdag 15 mei 2019 20:30 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Heb je liever zoete of zoute popcorn?
Heb nooit buttered popcorn gehadquote:
Zeker nog nooit boterpopcorn op hahaquote:Op woensdag 15 mei 2019 20:31 schreef McGrath het volgende:
[..]
dat doe je maar op je brood, viespeuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |