abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186861382
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 17:06 schreef djh77 het volgende:
Fruitteler met 2e hypotheek op a4f
https://www.all4funding.n(...)ieuw+project+Sturing
Opmerkelijk verhaal.

https://www.rtvdrenthe.nl(...)en-met-administratie
Pecunia non olet
pi_186861623
quote:
Beste uitlener,
Sistema.bio uit Mexico heeft de terugbetalingen reeds in gang gezet die rond de 15e van de maand op uw wallet gestort zouden moeten worden. Het geld staat echter nog niet op de betreffende rekening van onze betaaldienstverlener Intersolve.

Wij verwachten de terugbetaling in de komende dagen op uw wallet te kunnen zetten.
Met vriendelijke groet,

Team Lendahand
Helaas iets vertraging. Even afwachten
pi_186861973
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:33 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik heb deze maand nog van enkele lokale partner geld mogen ontvangen
pi_186862485
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:33 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Aangezien Lendahand begin deze maand nog deel 7 heeft gefund (¤200.000), waarvan de looptijd pas ingaat per 1 juni 2019, ging ik er vanuit dat ze met dat geld wel direct de aflossing van de oudere projecten konden betalen. Dus zonder het uit te boeken naar Sistema.bio, maar door vereffening van vordering/schulden. Met mijn crowdfund-addiction na research uitgevonden dat er per 15 mei 2019 aan drie projecten terugbetaald moeten worden: project 2, 3 en 4. De andere projecten zijn reeds volledig afgelost of worden op een toekomstige datum terugbetaald.

Project 2: ¤75.000 + ¤2.250 rente = ¤77.250
Project 3: ¤75.000 + ¤2.250 rente = ¤77.250
Project 4: ¤37.500 + ¤4.125 rente = ¤41.625
Optelsom: ¤196.125 aflossing én rente.

Je zou toch zeggen dat ze dan alleen het verschil overmaken naar Mexico? Heeft iemand hier een idee over?

https://www.lendahand.com/nl-NL/projects/6284-sistema-bio-7
https://www.lendahand.com/nl-NL/projects/5899-sistema-bio-2
https://www.lendahand.com/nl-NL/projects/5923-sistema-bio-3
https://www.lendahand.com/en-EU/projects/6079-sistema-bio-4

Edit: Wel netjes dat Lendahand meteen een bericht stuurt om te laten weten dat de betaling is vertraagd, máár onderweg is.

[ Bericht 3% gewijzigd door djtiesto8 op 15-05-2019 19:13:23 ]
pi_186862486
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb deze maand nog van enkele lokale partner geld mogen ontvangen
De rest waren wel op tijd gelukkig
pi_186863067
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 19:08 schreef djtiesto8 het volgende:
Je zou toch zeggen dat ze dan alleen het verschil overmaken naar Mexico? Heeft iemand hier een idee over?
Afhankelijk van de precieze structuur zijn het aparte leningen, en kunnen ze natuurlijk niet eenzijdig andere afspraken maken en geld inhouden van iets dat 'in principe' los staat van de rest. Als ze zo'n afspraak maken specifiek kan het natuurlijk wel, maar qua voorbereiding is dat vast weer lastig in te schatten wanneer wat precies moet overgemaakt worden. (Ik zou wel bij vertraagde betalingen de nieuwe lening niet direct onder vertrouwen overmaken maar daar even mee wachten, maar dat is een ander verhaal).
pi_186864431
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 16:01 schreef tnhb het volgende:
>> re: Project #1408 / Estateguru

Dat project was sinds 2/4 in default, maar vandaag is blijkbaar alles betaald, inclusief boete en vertragingsrente tot moment van volledige aflossing. Als dit kenmerkend voor de recovery is dan hebben velen daar nog iets van te leren, maar ik heb het bange idee dat dit een toevalstreffer is. Iemand andere ervaringen bij Estateguru?
Ik was inderdaad ook blij verrast met de afhandeling. Fase 2 is nog wel in "late" fase, bijna 60 dagen dus schuiven naar default. Benieuwd wat hiermee gebeurd..
pi_186865557
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:17 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Ik was inderdaad ook blij verrast met de afhandeling. Fase 2 is nog wel in "late" fase, bijna 60 dagen dus schuiven naar default. Benieuwd wat hiermee gebeurd..
Aan de ander kant zijn de onderpanden vaak wel erg ruim.
pi_186865608
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 19:29 schreef TechLight het volgende:

[..]

Afhankelijk van de precieze structuur zijn het aparte leningen, en kunnen ze natuurlijk niet eenzijdig andere afspraken maken en geld inhouden van iets dat 'in principe' los staat van de rest. Als ze zo'n afspraak maken specifiek kan het natuurlijk wel, maar qua voorbereiding is dat vast weer lastig in te schatten wanneer wat precies moet overgemaakt worden. (Ik zou wel bij vertraagde betalingen de nieuwe lening niet direct onder vertrouwen overmaken maar daar even mee wachten, maar dat is een ander verhaal).
Eens. Ik heb het vermoeden dat het wel goed gaat komen. Ik zie lendahand gelukkig als "ontwikkelingshulp" en dat wat extra terug komt als mooi meegenomen. Heb dan ook een ontwikkelingshulp budget hiervoor (ik geef verder niet aan goede doelen)
pi_186867682
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:58 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
,,..............

(ik geef verder niet aan goede doelen)
Betaal jij geen belasting dan?
pi_186868126
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Betaal jij geen belasting dan?
Ja ik weet dat je zo aan goede doelen geeft. Maar ik doelde op wat IK geef. Belasting zie ik niet als een donatie van mij. Want dan is ook elke bijstandsregeling een goed doel
pi_186868838
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 16:01 schreef tnhb het volgende:
>> re: Project #1408 / Estateguru

Dat project was sinds 2/4 in default, maar vandaag is blijkbaar alles betaald, inclusief boete en vertragingsrente tot moment van volledige aflossing. Als dit kenmerkend voor de recovery is dan hebben velen daar nog iets van te leren, maar ik heb het bange idee dat dit een toevalstreffer is. Iemand andere ervaringen bij Estateguru?
Mijn project 1843 was nog nooit op tijd, drie betalingen met boeterente. Sinds 2/5 default. Vandaag een betaling van januari gedaan. Schept wel vertrouwen in het recovery proces maar de communicatie had beter gemogen.
Ineens bij tot 22/03.
pi_186875833
De recovery bij GVE wordt hier vaak slecht beoordeeld, maar in een project dat sinds aug2016 in default is kreeg ik deze week toch een heuglijk bericht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 16 mei 2019 @ 09:59:04 #40
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_186876104
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 22:15 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Mijn project 1843 was nog nooit op tijd, drie betalingen met boeterente. Sinds 2/5 default. Vandaag een betaling van januari gedaan. Schept wel vertrouwen in het recovery proces maar de communicatie had beter gemogen.
Ineens bij tot 22/03.
Ik zie op estateguru wel een uitbreiding aan projecten de laatste tijd, alsmede een lagere LTV. Helaas ook gepaard met een lagere rentepercentage, maar zekerheid boven alles.

Om de crowdlending apart te houden van de crowdfunding heb ik een apart forum/topic aangemaakt.
Crowdlending - De gouden formule
pi_186876183
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 09:59 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ik zie op estateguru wel een uitbreiding aan projecten de laatste tijd, alsmede een lagere LTV. Helaas ook gepaard met een lagere rentepercentage, maar zekerheid boven alles.

Om de crowdlending apart te houden van de crowdfunding heb ik een apart forum/topic aangemaakt.
Zullen we SIG dan ook verplaatsen naar dat topic? Immers daar halen mensen ook geld op om vastgoed te financieren. Of is het kenmerk dan dat het een buitenlands platform is?
  donderdag 16 mei 2019 @ 10:09:53 #42
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_186876235
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 10:05 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Zullen we SIG dan ook verplaatsen naar dat topic? Immers daar halen mensen ook geld op om vastgoed te financieren. Of is het kenmerk dan dat het een buitenlands platform is?
Ik denk eerder omdat het buitenlands is. Althans dat is mijn achterliggende gedachte.
pi_186876418
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 10:09 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ik denk eerder omdat het buitenlands is. Althans dat is mijn achterliggende gedachte.
Mee eens, laten we SiG gewoon hier houden.

Ik ben blij met het nieuwe topic ^O^ want werd er een beetje moe van om mij steeds door al die te tekst over buitenlandse platforms heen te worstelen (terwijl ik daar niets mee doe). Het overzicht is dan ook weg.
pi_186876551
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 10:09 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Terwijl het principe identiek is.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 10:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mee eens, laten we SiG gewoon hier houden.

Ik ben blij met het nieuwe topic ^O^ want werd er een beetje moe van om mij steeds door al die te tekst over buitenlandse platforms heen te worstelen (terwijl ik daar niets mee doe). Het overzicht is dan ook weg.
Dus het verschil is niet echt dat het een ander idee is (immers het is hetzelfde idee) maar dat het een buitenlands platform is. Nogal een karig verschil tbh. FNC Duitsland dan ook even verplaatsen :P

Maar ok. Insteek is dus dat buitenland en binnenland gescheiden gaan worden. Doen we dat :)
pi_186877087
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 10:29 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Terwijl het principe identiek is.
[..]

Dus het verschil is niet echt dat het een ander idee is (immers het is hetzelfde idee) maar dat het een buitenlands platform is. Nogal een karig verschil tbh. FNC Duitsland dan ook even verplaatsen :P

Maar ok. Insteek is dus dat buitenland en binnenland gescheiden gaan worden. Doen we dat :)
Van mij is die scheiding niet nodig. Hoewel ik op dit moment niets doe op buitenlandse platformen vind ik het geen probleem als post hierover ertussen staan. Wat ik niet wil lezen sla ik over. Daarnaast heb je natuurlijk ook nederlandse platformen die in Duits vastgoed doen wat doe je daar mee?
Dus voor mij gewoon laten zoals het is.
pi_186877148
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 09:59 schreef Gijsbertus het volgende:
Had het nieuwe topic dan P2P lending genoemd, gezien de platformen waar het over gaat lijkt me dat een juistere naam.

Dit topic gaat in feite over crowdlending.

Gezien de vage grenzen tussen de termen zie ik overigens geen voordeel in het opsplitsen, maar dat is persoonlijk.
pi_186877161
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2019 11:06 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Had het nieuwe topic dan P2P lending genoemd, gezien de platformen waar het over gaat lijkt me dat een juistere naam.

Dit topic gaat in feite over crowdlending.

Gezien de vage grenzen tussen de termen zie ik overigens geen voordeel in het opsplitsen, maar dat is persoonlijk.
Ik zie wel een nut in splitsing als je het gaat vergelijken met de wijze van lenen. Weet je waar het in gaat of weet je dat niet?
Mintos, robocash etc. Grote zwarte gaten waar je je geld in gooit.
pi_186877180
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 11:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Van mij is die scheiding niet nodig. Hoewel ik op dit moment niets doe op buitenlandse platformen vind ik het geen probleem als post hierover ertussen staan. Wat ik niet wil lezen sla ik over. Daarnaast heb je natuurlijk ook nederlandse platformen die in Duits vastgoed doen wat doe je daar mee?
Dus voor mij gewoon laten zoals het is.
Precies.

Ik vind het zelf prettig dat de sites met vrij hoog speculatief karakter elders staan. Land van herkomst is minder relevant in dat verband.

FNCD is het zusje van FNCN en trekt in principe dezelfde investeerders. Lijkt me logisch om die dan op dezelfde plek te bespreken.
Pecunia non olet
pi_186877225
quote:
Beste uitlener,
Umati Capital uit Kenia heeft de terugbetalingen reeds in gang gezet die rond de 15e van de maand op uw wallet gestort zouden moeten worden. Het geld staat echter nog niet op de betreffende rekening van onze betaaldienstverlener Intersolve.

Wij verwachten de terugbetaling morgen op uw wallet te kunnen zetten.
Met vriendelijke groet,

Team Lendahand
En nog een vertraging. Gewoon per financiering netjes een mailtje.
pi_186877902
Net even mijn terug betalingen bij Capital Circle bekeken. Alle termijnen keurig betaald.
Zelfs de Imker heeft op tijd betaald! De bijenkoning heeft geleerd van de extra kosten die hij moest betalen voor twee keer op het laatste moment persoonlijk faillissement afwenden.
Op tijd betalen is veel voordeliger! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')