Want?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:14 schreef Postbus100 het volgende:
Had je je verandering van inkomen eigenlijk niet moeten doorgeven in 2014?
Staat in de eerste brief. Geen idee of dat verplicht is of dat zij dat graag willen?quote:
Ik ben al lang blij dat het niet de tweede claim/schuld/whatever betreft:quote:
Ik ging uit van het tweede. Kan me niet voorstellen dat zoiets ooit verplicht is zonder tussenkomst rechter.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:17 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Staat in de eerste brief. Geen idee of dat verplicht is of dat zij dat graag willen?
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:18 schreef dimitri33 het volgende:
[..]
Ik ben al lang blij dat het niet de tweede claim/schuld/whatever betreft:
https://i.imgur.com/g0DP95J.png
[..]
Ik ging uit van het tweede. Kan me niet voorstellen dat zoiets ooit verplicht is zonder tussenkomst rechter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Somebody that I used to know
Is dit hetzelfde incassobureau? Anders heb je ook nog de kans dat de vordering is doorverkocht.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:13 schreef dimitri33 het volgende:
Ja lijkt mij ook, die 5 jaar. Kan me ook goed voorstellen dat zo'n incassobureau gewoon kijkt of er iets te halen valt. Een brief kost ze immers een paar cent. Maar ík wil graag duidelijkheid. Is niet goed voor de bloeddruk dit
Gewoon lekker naar het buitenland vertrekken.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:19 schreef dimitri33 het volgende:
Dan spring ik voor de trein denk ik. Goodbye cruel world!
Nee, die kwam niet van een incassobureau maar van de verzekeraar direct. En dat was een andere verzekeraar dan degene die wel een incassobureau gebruikt (en nu dus weer $$ wil) dus ik zie ze wel echt als 2 verschillende claims.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:21 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Is dit hetzelfde incassobureau? Anders heb je ook nog de kans dat de vordering is doorverkocht.
Doe ik pas als ze me voor de rechter dagenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:23 schreef Droopie het volgende:
[..]
Gewoon lekker naar het buitenland vertrekken.
Alle goede bedoelingen ten spijt, we blijven leken. Ik zou een advocaat oid vragen. Dit is geen kattenpis en je wilt gewoon weten hoe het zit (ook voor je eigen gemoedsrust)quote:
Ik neem ook geen contact met ze op ofzo. Hoop alleen dat het niet voor de rechter komt want dan moet ik rennen denk ik.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:24 schreef Vollenhoven het volgende:
Ik denk dat het verjaard is.
Mij kennende zou ik het voor de rechter laten komen en ze brieven laten sturen wat ze willen, tenslotte kunnen wat advocaatkosten erbij geen kwaad en zijn de advocaatkosten eerst voor hun.
En zolang je niet een paar duizend euro + op je rekening hebt, zullen ze waarschijnlijk ook geen conservatoir beslag leggen op je bankrekening.
Ohhh nonono. Dat heeft nogal wat gevolgen. En het is pas schuld als een rechter dat zegt, tenzij ik me vergis.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:28 schreef Catkiller het volgende:
Had je niet gewoon een schuldeiser erbij kunnen regelen direct op je 18e om jezelf persoonlijk failliet te laten verklaren en sowieso van hun af te zijn?
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:40 schreef dimitri33 het volgende:
Bij die brief betreffende de anderhalf miljoen noemde ze dit artikel:
Artikel 307
1. Een rechtsvordering tot nakoming van een verbintenis uit overeenkomst tot een geven of een doen verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de vordering opeisbaar is geworden.
2. In geval van een verbintenis tot nakoming na onbepaalde tijd loopt de in lid 1 bedoelde termijn pas van de aanvang van de dag, volgende op die waartegen de schuldeiser heeft medegedeeld tot opeising over te gaan, en verjaart de in lid 1 bedoelde rechtsvordering in elk geval door verloop van twintig jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waartegen de opeising, zonodig na opzegging door de schuldeiser, op zijn vroegst mogelijk was.
Ik snap dus echt helemaal niks van wat daar staat. Ze klonken echter vrij zeker van hun zaak, dus zou goed 20 jaar kunnen zijn ipv 5. Hopelijk kan een advocaat me meer duidelijkheid geven.
1 2 3 4 5 6 7 8 | Soort schuld Verjaringstermijn Algemene termijn schulden 20 jaar Belastingschuld 3 tot 12 jaar Consumentenkoop 2 jaar Leningen en krediet 5 jaar Onbetaalde periodieke betalingen 5 jaar Verkeerde betaling 5 of 20 jaar Schade of boete 5 of 20 jaar |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |