abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186826249
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:38 schreef Lothiriel het volgende:
Wat het meest stuitend is, is niet de actie van deze activisten, noch de reactie van de boeren. Het meest stuitend is de reactie van de politie. Wat een slapjanussen zijn dat, jezus man. Dit bevestigt weer het beeld van een politiemacht die weigert haar geweldsmonopolie in te zetten (op proportionele wijze), en criminele actievoerders maar laat begaan. Als de politie gewoon onmiddellijk de ME had opgeroepen en vervolgens de actievoerders - indien nodig - met gepast geweld uit die stal had gesleept dan was er helemaal geen escalatie geweest. Wat gaan een paar magere veganistjes beginnen tegen een goed uitgeruste ME?

Van op het moment dat de boer de actievoerders beval te vertrekken, hadden ze moeten vertrekken. Als je iemands domein betreedt, gevraagd wordt te vertrekken en dat weigert, breek je vanaf dat moment de huisvrede (dat is de WET) en dat is een crimineel feit. Dat daar niet eens tegen opgetreden wordt bevestigt het failliet van de politiemacht.

Een tip voor boeren die dit meemaken: bel niet de politie maar boeren uit de buurt en ros ze zelf uit je huis/van je domein. Eigenrichting is noodzakelijk als de politie haar werk weigert uit te voeren.
Dit is wel kwalijk ja. Als ik de politie bel vanwege inbrekers e.d. verwacht ik geen 8u durende onderhandeling.
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Mooi verpakt
[..]

Ik ben een terrorist, ik ben geen terrorist.

Ik ben tegen geweld en bedreigingen.
Toch zit je hier de terroristen al uren flink te verdedigen.
Staat gewoon in hetgeen wat je zelf gequote hebt :') Waarom mensen dingen in de mond leggen?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:41:28 #52
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_186826264
Misschien dat die beesten preventief geruimd moeten worden omdat activisten besmettingen mee hebben genomen, mogelijkerwijs.

https://www.telegraaf.nl/(...)rden-na-actie-boxtel

quote:
Besmettingsgevaar

,,Varkensboeren doen alles om besmettingen buiten de deur te houden met schone laarzen, kleding en sluizen en dan komen er in een keer mensen binnen uit ik weet niet waar."

Bens vreest dat er uit voorzorg dieren geruimd moeten worden. ,,Dat zou wel een heel erg trieste balans zijn van deze actie."
De ironie.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:41:40 #53
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186826266
quote:
15s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:38 schreef Lothiriel het volgende:
Wat het meest stuitend is, is niet de actie van deze activisten, noch de reactie van de boeren. Het meest stuitend is de reactie van de politie. Wat een slapjanussen zijn dat, jezus man. Dit bevestigt weer het beeld van een politiemacht die weigert haar geweldsmonopolie in te zetten (op proportionele wijze), en criminele actievoerders maar laat begaan. Als de politie gewoon onmiddellijk de ME had opgeroepen en vervolgens de actievoerders - indien nodig - met gepast geweld uit die stal had gesleept dan was er helemaal geen escalatie geweest. Wat gaan een paar magere veganistjes beginnen tegen een goed uitgeruste ME?

Van op het moment dat de boer de actievoerders beval te vertrekken, hadden ze moeten vertrekken. Als je iemands domein betreedt, gevraagd wordt te vertrekken en dat weigert, breek je vanaf dat moment de huisvrede (dat is de WET) en dat is een crimineel feit - aldus artikel 138 van het Nederlandse Wetboek van Strafrecht. Dat daar niet eens tegen opgetreden wordt bevestigt het failliet van de politiemacht.

Een tip voor boeren die dit meemaken: bel niet de politie maar boeren uit de buurt en ros ze zelf uit je huis/van je domein. Eigenrichting is noodzakelijk als de politie haar werk weigert uit te voeren.
Dit, en laat alles op film vastleggen.
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 10:42:11 #54
446930 crew  ESF1Gamer
pi_186826276
quote:
19s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:41 schreef Gunner het volgende:
Misschien dat die beesten preventief geruimd moeten worden omdat activisten besmettingen mee hebben genomen, mogelijkerwijs.

https://www.telegraaf.nl/(...)rden-na-actie-boxtel

De ironie.
Kosten voor nieuwe varkens verhalen op actievoerders
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:43:08 #55
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_186826289
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:42 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Kosten voor nieuwe varkens verhalen op actievoerders
ja alsof dat lukt bij dat soort werkschuwe tuig.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_186826448
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:40 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dit is wel kwalijk ja. Als ik de politie bel vanwege inbrekers e.d. verwacht ik geen 8u durende onderhandeling.
[..]

Staat gewoon in hetgeen wat je zelf gequote hebt :') Waarom mensen dingen in de mond leggen?
Ik reageer al niet meer op haar hoor ;)

Vragen ingekleed zoals "Ik vind de actie ronduit misdadig en je begeeft je echt op een hellend vlak, maar hoe en waarom/wat denk je er van?" wil ik gewoon beantwoorden. Maar verbale diarree met "Je hersens zijn beschadigd/ je bent een Volkert van der G/ Je mept straks mensen in elkaar etc EINZ!! , daar pas ik gewoon echt voor.

Ook als diegene daarna wel fatsoenlijke/interessante vragen stelt. (Die zitten er ook wel tussen. Maar ik heb er gewoon geen zin in om energie aan de vragensteller in kwestie te stellen. Vooral niet als het daarna nog niet in een normaal gesprek kan verlopen, wat met deze persoon dus tot nu toe niet lijkt te kunnen. Dus als iemand er een goede, nog onbeantwoorde vraag tussen vindt zetten; stel hem gerust. Afhankelijk van de toon zal ik hem beantwoorden :) )
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:51:45 #57
80382 manny
30 is best veel
pi_186826460
Politie zoekt nog mensen: https://www.ad.nl/ad-werk(...)we-agenten~a8a0628b/

Ik zou zeggen: grijp je kans.

Blijkbaar weten we hier wel precies hoe we om moeten gaan dit soort situaties en zou het voor ons geen enkel probleem zijn om meer dan 100 mensen uit een stal te halen, aan te houden en op de juiste manier vast te leggen wat ze precies hebben gedaan. Alles binnen no-time en liefst met wat geweld als ik het zo lees.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_186826524
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Vragen ingekleed zoals "Ik vind de actie ronduit misdadig en je begeeft je echt op een hellend vlak, maar hoe en waarom/wat denk je er van?" wil ik gewoon beantwoorden. Maar verbale diarree met "Je hersens zijn beschadigd/ je bent een Volkert van der G/ Je mept straks mensen in elkaar etc EINZ!! , daar pas ik gewoon echt voor.

Ook als diegene daarna wel fatsoenlijke/interessante vragen stelt. (Die zitten er ook wel tussen. Maar ik heb er gewoon geen zin in om energie aan de vragensteller in kwestie te stellen. Vooral niet als het daarna nog niet in een normaal gesprek kan verlopen, wat met deze persoon dus tot nu toe niet lijkt te kunnen. Dus als iemand er een goede, nog onbeantwoorde vraag tussen vindt zetten; stel hem gerust. Afhankelijk van de toon zal ik hem beantwoorden :) )
Terecht en begrijpelijk. Een beleefde dialoog is veel constructiever dan elkaar voor rotte vis uitmaken, ook al kan je de ander niet overtuigen van jouw denkbeelden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:51 schreef manny het volgende:

Blijkbaar weten we hier wel precies hoe we om moeten gaan dit soort situaties en zou het voor ons geen enkel probleem zijn om meer dan 100 mensen uit een stal te halen, aan te houden en op de juiste manier vast te leggen wat ze precies hebben gedaan. Alles binnen no-time en liefst met wat geweld als ik het zo lees.
Denk eerder dat die beslissing van bovenaf kwam
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:54:22 #59
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_186826533
quote:

Een stal omsingelen met de ME is moeilijk? Jezus Christus te paard, daar zijn ze toch voor opgeleid of niet dan? _O-

Uitzoeken wie initiatief genomen heeft, wie eventueel nog extra strafbare zaken heeft begaan kan altijd later nog gebeuren. Iedere actievoerder aanwezig maakte zich sowieso al schuldig aan huisvredebreuk en dat is meer dan genoeg voor een arrestatie. Dus hoezo: moeilijk?

En nee, een paar skinny veganisten uit een stal slepen is niet moeilijk voor wat bonkige mannen. Zeker niet voor de politie die het geweldsmonopolie heeft en dus geweld kan gebruiken indien er verzet gepleegd wordt.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_186826549
quote:

De politie heeft heel niet raar gehandeld inderdaad. De reden dat ze de activisten binnen opsloten was o.a. omdat ze de activisten buiten (demonstreerden buiten het terrein, dat is niet wettelijk strafbaar onder voorwaarden) moesten scheiden van de activisten binnen (wel strafbaar).

Wil je dat zonder escalaties laten verlopen, dan kan dat even duren ja.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:55:28 #61
80382 manny
30 is best veel
pi_186826559
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:54 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Welke beslissing ?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:56:07 #62
117098 Hathor
Effe niet
pi_186826574
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:51 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ziet u zichzelf als de toekomstige nieuwe dokter Pol?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_186826583
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:55 schreef manny het volgende:

[..]

Welke beslissing ?
Om niet meteen in te grijpen. De capaciteit was er vast wel, alleen om een bepaalde onbekende reden werd dat order niet gegeven.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:57:52 #64
80382 manny
30 is best veel
pi_186826626
quote:
9s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:54 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Een stal omsingelen met de ME is moeilijk? Jezus Christus te paard, daar zijn ze toch voor opgeleid of niet dan? _O-

Uitzoeken wie initiatief genomen heeft, wie eventueel nog extra strafbare zaken heeft begaan kan altijd later nog gebeuren. Iedere actievoerder aanwezig maakte zich sowieso al schuldig aan huisvredebreuk en dat is meer dan genoeg voor een arrestatie. Dus hoezo: moeilijk?

En nee, een paar skinny veganisten uit een stal slepen is niet moeilijk voor wat bonkige mannen. Zeker niet voor de politie die het geweldsmonopolie heeft en dus geweld kan gebruiken indien er verzet gepleegd wordt.
Nogmaals: als je het allemaal beter weet en kan. Ze zoeken mensen.
pi_186826627
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:54 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]

Precies. De agenten ter plekke zouden weinig problemen hebben deze mensen aan te houden en weg te halen. Maar ze moeten daarvoor wel de opdracht krijgen van hun meerderen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_186826636
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ziet u zichzelf als de toekomstige nieuwe dokter Pol?
Nee, ander type mens dan ik ben. :)
Er zijn wel andere dierenartsen waar ik graag van leer hoor.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:58:45 #67
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_186826658
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:55 schreef Candaasje het volgende:

[..]

De politie heeft heel niet raar gehandeld inderdaad. De reden dat ze de activisten binnen opsloten was o.a. omdat ze de activisten buiten (demonstreerden buiten het terrein, dat is niet wettelijk strafbaar onder voorwaarden) moesten scheiden van de activisten binnen (wel strafbaar).

Wil je dat zonder escalaties laten verlopen, dan kan dat even duren ja.
Huisvredebreuk geldt ook voor het betreden van een domein, niet per se voor het betreden van een huis/ander gebouw.

En als ze écht stonden te demonstreren buiten het eigendom van de boer in kwestie konden ze dat volk gewoon negeren en daar laten demonstreren. En als die de politie probeerden te beletten het domein te betreden begingen ze vervolgens wel een misdrijf en konden ze ook opgepakt worden.

Wauw, ik heb het gewoon opgelost. Dat de politie daar niet opgekomen is! Wellicht door bevel van hogerhand tegengehouden, want ik kan me niet voorstellen dat de politie zo incompetent is.
- Charlton Heston
  dinsdag 14 mei 2019 @ 10:59:58 #68
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_186826683
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:57 schreef manny het volgende:

[..]

Nogmaals: als je het allemaal beter weet en kan. Ze zoeken mensen.
Oke je geeft me bij deze dus gelijk. "Ze zoeken mensen" is geen fatsoenlijke repliek. Ik vraag aan jou: wat was er dan zo moeilijk? Ik heb je argumenten uit je vorige post al onderuit gehaald.

En no way dat ik bij de politie zou gaan. Een ondankbare hondenjob is het. Je mag en kan niks want alles wordt geblokkeerd via hogerhand.
- Charlton Heston
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:01:46 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186826735
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:22 schreef Loekie1 het volgende:
Wat zegt het over de varkens van nu, dat een paar vreemde mensen in de stal betekent dat ze ziek zullen worden???
Wat zegt het over jou als je aids krijgt van een comdoomloze vrijpartij?
Tering wat een dom geneuze, er heerst varkenspest, lekker het risico lopen dat ongenodigd tuig je dieren besmetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:01:54 #70
80382 manny
30 is best veel
pi_186826742
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:56 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Om niet meteen in te grijpen. De capaciteit was er vast wel, alleen om een bepaalde onbekende reden werd dat order niet gegeven.
geen idee. ik ken de "spelregels" en werkwijze rondom dit soort situaties niet, wie die beslissingen neemt. En ik kan me voorstellen dat het heel lastig is om het op een manier te doen die veilig is voor de agenten (wie weet wat 1 of meerdere van die demonstranten mee heeft genomen) en waarbij je ook nog wat mensen op een goede manier daadwerkelijk kan aanhouden voor strafbare feiten met een kans op een veroordeling.

Kan er niet over oordelen.
pi_186826792
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:01 schreef manny het volgende:

[..]

geen idee. ik ken de "spelregels" en werkwijze rondom dit soort situaties niet, wie die beslissingen neemt. En ik kan me voorstellen dat het heel lastig is om het op een manier te doen die veilig is voor de agenten (wie weet wat 1 of meerdere van die demonstranten mee heeft genomen) en waarbij je ook nog wat mensen op een goede manier daadwerkelijk kan aanhouden voor strafbare feiten met een kans op een veroordeling.

Kan er niet over oordelen.
Klopt, maar aangezien het bij voetbalwedstrijden wel kan, is het ook wel aannemelijk dat het nu ook gewoon kan. Het is niet alsof dit geharde criminelen met ak47's zijn. De reden waarom het zo lang duurde ligt echter bij de politie inderdaad. Ik gok dat het iets te maken heeft met imago-schade en langzame communicatie
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:04:43 #72
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186826806
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je moet er denk ik ook voor geboren zijn, je staat letterlijk de hele dag in de stank te werken. Ik zou denk ik binnen 5 minuten kotsend zo'n stal uitrennen.
Al helemaal als varkensboer, mijn god wat stinken varkens :X

En dan zou ik nog best een paar modderrollende varkens willen hebben als ik op een boerderijtje woonde, maar bedrijfsmatig varkens houden? Brrrr :N
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 11:06:37 #73
80382 manny
30 is best veel
pi_186826844
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:59 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Oke je geeft me bij deze dus gelijk. "Ze zoeken mensen" is geen fatsoenlijke repliek. Ik vraag aan jou: wat was er dan zo moeilijk? Ik heb je argumenten uit je vorige post al onderuit gehaald.

En no way dat ik bij de politie zou gaan. Een ondankbare hondenjob is het. Je mag en kan niks want alles wordt geblokkeerd via hogerhand.
ik geef je helemaal geen gelijk gappie. Ik constateer dat je allerlei verbeteringen hebt mbt de werkwijze van de politie. Ik zelf kan daar niet over oordelen, omdat ik niet bekend ben met dat onderwerp. Jij blijkbaar wel en je brengt het nogal stellig.

Dus dacht ik: ik tip je even op de vele vacatures daar. Ze kunnen jouw input vast goed gebruiken.
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 11:08:27 #74
236264 crew  capricia
pi_186826885
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dan zou ik nog best een paar modderrollende varkens willen hebben als ik op een boerderijtje woonde, maar bedrijfsmatig varkens houden? Brrrr :N
F&F / sigme's diergaarde deel 5

Sigme O+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_186826899
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Denk je dat die varkens het prettig vinden in die ammoniaklucht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')