Linkje?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:04 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Welke taal? Heb je de taal gezien van die boeren op sociaal media? Daar lusten de honden geen brood van. Vooral het sekisme is stuitend.
Linkje?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:07 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Overal waar ze reageren, bijvoorbeeld naast de live-stream gisteren.
Gisteren bij die livestream op feesboek was het weer raak natuurlijk.quote:
Was dat een gevolg van actie reactie?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:04 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Welke taal? Heb je de taal gezien van die boeren op sociaal media? Daar lusten de honden geen brood van. Vooral het sekisme is stuitend.
Als er reële bedreiging geuit worden is dat gewoon strafbaar. Staat die mensen vrij aangifte te doen. Net zoals het vernielen van die auto’s. De daders staan duidelijk op film.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:08 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Gisteren bij die livestream op feesboek was het weer raak natuurlijk.
"Platrijden met de traktor!"
"We moeten naar boxtel met z'n allen om ze kapot te trappen!"
"Werkloze teringflikkers!!"
etc...
Maar ja, feesboek...
Ik zag alleen maar beelden dat zij zich aan de wet hielden. En luisterden naar politie en burgemeester.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:08 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Gisteren bij die livestream op feesboek was het weer raak natuurlijk.
"Platrijden met de traktor!"
"We moeten naar boxtel met z'n allen om ze kapot te trappen!"
"Werkloze teringflikkers!!"
etc...
Maar ja, feesboek...
Mensen dringen illegaal een gebouw binnen, met alle consequenties van dien, maar de dingen die willekeurige mensen op internet zetten, dáár vallen we over. Jaaaja.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:04 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zou kunnen inderdaad, maar ik zou er zelf niet eens moeite aan besteden. De schreeuwers op feesboek zijn vaak genoeg van die types die zich meteen excuseren als je ze aan zou spreken op straat. En de anderen die dat niet doen zijn geen figuren waar ik uberhaubt mee zou willen pratenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als er reële bedreiging geuit worden is dat gewoon strafbaar. Staat die mensen vrij aangifte te doen. Net zoals het vernielen van die auto’s. De daders staan duidelijk op film.
Klopt, had het ook over de mensen die vanuit hun luie stoel reageerden op de livestreamquote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik zag alleen maar beelden dat zij zich aan de wet hielden. En luisterden naar politie en burgemeester.
De weg vrijgemaakt hebben voor hulpdiensten.
Ik las laatst een artikel van een Belgische professor en die schreef dat er sprake is van psychische stoornissen bij mensen die radicaliseren.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nog even en ik ben een Jihadstrijder in de suburbs van Antwerpen, die hier enkel openhartig is om jullie te misleiden en manipuleren. Ge zijt gewaarschuwd
1. Hoe weet je dat allemaal veehouders waren die reageerden?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:19 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind die veehouders die op internet reageren nog het meest geradicaliseerd.
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:15 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Ik las laatst een artikel van een Belgische professor en die schreef dat er sprake is van psychische stoornissen bij mensen die radicaliseren.
Ben je geradicaliseerd ? ja echt wel.
Jij hebt zo te lezen ook de bereidheid om diep ingrijpende veranderingen in de samenleving na te streven.Desnoods met geweld .
Van alle acties van Meat the victims ben je op de hoogte en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je daar deel van uitmaakt.
Ben je niet bang dat er hier op het topic wat mensen van de AIVD meelezen en je een dezer dagen van je bed komen lichten ?
Ja en jullie zelf ook met het continue duwen van de personen in kwestie naar het verdomhoekjequote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:19 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind die veehouders die op internet reageren nog het meest geradicaliseerd. Die taal kan zo naast die van jihadstrijders.
Je moet er denk ik ook voor geboren zijn, je staat letterlijk de hele dag in de stank te werken. Ik zou denk ik binnen 5 minuten kotsend zo'n stal uitrennen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:10 schreef Loekie1 het volgende:
Ik kom uit een heel eenvoudige tuindersfamilie, maar die veehouders is echt apart volk. Was vroeger ook al zo. Mijn vader zei altijd: ze moeten die dieren beter behandelen. Maar het is niet veel opgeschoten sindsdien.
Kunnen worden, dat is nogal een wezenlijk verschil. Wat zegt het over de mensen van nu dat ze niet eens tegen ebola kunnen?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:22 schreef Loekie1 het volgende:
Wat zegt het over de varkens van nu, dat een paar vreemde mensen in de stal betekent dat ze ziek zullen worden???
Oh ik ontken niet dat ik diepgaande veranderingen wil hè? En dat ik weet dat ik vaak tussen twee vuren zit qua mening wat betreft die de manier tot die verandering.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:15 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Ik las laatst een artikel van een Belgische professor en die schreef dat er sprake is van psychische stoornissen bij mensen die radicaliseren.
Ben je geradicaliseerd ? ja echt wel.
Jij hebt zo te lezen ook de bereidheid om diep ingrijpende veranderingen in de samenleving na te streven.Desnoods met geweld .
Van alle acties van Meat the victims ben je op de hoogte en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je daar deel van uitmaakt.
Ben je niet bang dat er hier op het topic wat mensen van de AIVD meelezen en je een dezer dagen van je bed komen lichten ?
Voor mij is het uitzetten van stroom & ventilatoren bij zoveel varkens ,gelts en biggen hetzelfde als een poging tot moord op die onschuldige dieren.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:22 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
[..]
Ja en jullie zelf ook met het continue duwen van de personen in kwestie naar het verdomhoekjeMensen die incidenteel reageren vanuit emotie zijn niet meteen gelijk aan jihadisten, net zomin als mensen dat zijn die op een beleefde manier uitleg geven over hun visie.
Eet je wel vlees?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:33 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Voor mij is het uitzetten van stroom & ventilatoren bij zoveel varkens ,gelts en biggen hetzelfde als een poging tot moord op die onschuldige dieren.
Het is nog wel de vraag wie de ventilatoren heeft uitgezet.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:33 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Voor mij is het uitzetten van stroom & ventilatoren bij zoveel varkens ,gelts en biggen hetzelfde als een poging tot moord op die onschuldige dieren.
Mooi verpaktquote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh ik ontken niet dat ik diepgaande veranderingen wil hè? En dat ik weet dat ik vaak tussen twee vuren zit qua mening wat betreft die de manier tot die verandering.
Maar ik heb ik ook meermaals aangegeven dat ik meer heil zie ik conversaties. Op straat, zelfs hier. (Ik ben doorgaans vrij gehoorzaam en 'braaf' in de schoolbanken. Dus een stal bezetten is ver buiten mijn comfortzone, echt).
En, er is een reden dat ik diergeneeskunde ben gaan studeren. Dat is omdat ik verandering wil. Maar dit ook wil kunnen onderbouwen en in samenwerking met boeren wil bewerkstelligen. Hoe gek het ook mag klinken, ik heb de hoop dat dit kan. Hoe? Nog niet echt een concreet idee, maar ik heb genoeg boeren (en slachthuismedewerkers) gesproken om daar positief tegenover te staan.
En nee, ik ben geen onderdeel van Meet the Victims. Ik ken er activisten van, dat wel. En ik begrijp hun beweegredenen, maar begrijp ook de bezwaren.
Ik ben niet bang voor de AIVD. Ik ben ook niet bang voor mijn studie. Ik ben een behoorlijk open boek en zie geen noodzaak om te liegen. Dus mijn denkwijzen zijn ook op de universiteit geen geheim. En er is daar niemand - veeartsen en boerendochter/ zonen- die mij als bedreiging lijken te zien. Is om niet nodig, want ik zal ze ook echt niets aandoen. Ik geloof dat je meer vliegen vangt dan met stroop dan met azijn.
Ik ben een terrorist, ik ben geen terrorist.quote:Op zondag 12 mei 2019 09:42 schreef Candaasje het volgende:
Even heel de discussie over kleuren eieren negerend en even reagerend op de OP:
Wauw....
Ik heb gisteren op de Dam gestaan, de 'internationale bijeenkomst' die genoemd wordt.
Ik ben één van die 'terroristen'. Wat we hebben gedaan (en wat nog steeds bezig is,dus als je in Amsterdam woont kun je er tot begin van de middag zelf ook even een blik werken wil je écht een goed beeld vormen) vanuit deze groep Anonymous for the Voiceless, is het zwijgend stilstaan in een vierkant (cube) met hier en daar laptops die beelden tonen van de industrie (dagelijkse praktijken) en daaromheen leden van diezelfde groep die in gesprek gaan met mensen die komen kijken (en daadwerkelijk even stilstaan) bij de beelden of ons aanspreken en vragen om uitleg.
DAT IS HET.
Daar komt geen bedreiging van boeren bij aan te pas hoor. De groep AV distantieert zich volledig van geweld en bedreigingsacties.
Ja, we gebruiken beelden van o.a. Animal Rights die vaak via undercover-acties verzameld zijn (dus doordat mensen in de industrieën gaan werken en dan in het geheim filmen, en ja, soms wordt er 's nachts ook illegaal gefilmd) maar dat is toch wel zover de illegaliteit gaat. Voor elke 'cube', dus ook deze van dit weekend, wordt netjes een vergunning aangevraagd en is er gewoon ondersteuning van de politie (Ingrijpen is nog nooit nodig geweest, maar in een drukke stad moeten ze het wel controleren. Prima natuurlijk.
)
Dus geweld en bedreigingen zijn uit den boze, en is totaal de insteek NIET van deze demonstratie /bijeenkomst.
Sterker nog, ik heb gisteren gewoon gesprekken gehad met een (Amerikaanse) koeienboer, een boerenzoon en een ex-slachthuismederker. Het ene gesprek leidde voor mij - vanuit veganistisch oogpunt - verder dan het andere - maar het waren gewoon vriendelijke gesprekken en er zijn geen onvertogen woorden gevallen.![]()
Ik ben ook tegen geweldbedreigingen en vernielingen. Absoluut. Dus ik vind het heel erg jammer dat het nu allemaal op één hoop gegooid wordt. Ik ben geen terrorist. Punt. uit.
Op diverse nieuwssites kun je prima lezen wat de actie écht inhoudt. Met het doel van de actie mag je het eens of oneens zijn natuurlijk, maar terrorisme kun je dit gewoon niet noemen:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)verspreiden-a3959920
Hoe weet jij dat?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het is nog wel de vraag wie de ventilatoren heeft uitgezet.
Als ze echt alle stroom hebben uitgeschakeld is dat zeer af te keuren, absoluut, maar doorgaans hoef je voor het uitschakelen van een alarm niet alles af te sluiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |