quote:BOXTEL - Activisten bezetten sinds maandag 12.00 uur een boerderij aan de Brede Heide in Boxtel. Dit doen zij om aandacht te vragen voor het leed dat volgens hen verborgen wordt gehouden voor de Nederlandse maatschappij. Volgens getuigen ter plaatse zouden ruim 200 mensen op de been zijn. Circa honderd mensen zijn de stallen binnen gedrongen. De andere actievoerders staan buiten bij de boerderij.
De politie is inmiddels ter plaatse. Een deel van de boerderij is afgezet met lint. Een politiehelikopter cirkelt boven het gebied.
Op het terrein roepen actievoerders leuzen tegen de varkensindustrie. Volgens een politiewoordvoerder zijn agenten inmiddels in gesprek met de activisten. ,,Alles is erop gericht om escalatie te voorkomen.”
https://www.bd.nl/meierij(...)twee-eisen~a945b4a8/
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:06:46De politie krijgt broodjes ham en kaas. Dierenactivisten willen ook eten halen uit hun auto's. Mag niet van de politie. ? #Boxtel https://t.co/KI8mcQxAJW reageer retweet
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:16:47Politieman ter plekke zegt: "Het duurt allemaal veel te lang. Er had eerder ingegrepen moeten worden." Volgens hem ook veel stress bij varkens. Politieman hoort biggen krijsen in de stal. #Boxtel reageer retweet
twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:27:30Activisten willen zieke dieren meenemen uit de stal. Dit mag niet. Zieke dieren mogen niet zomaar worden vervoerd, ivm kans op verspreiding van ziektes. Ook is stelen strafbaar. Nu willen ze dat pers binnenkomt om te filmen. Zijn die activisten gek geworden of zo? #Boxtel reageer retweet
Draadje Pim Dikkers (Omroep Brabant):twitter:lientje1967 twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:41:44De ME zou nu onderweg zijn #Boxtel reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 15:01:17Een activist laat zojuist weten dat ze geduldig zijn: 'We blijven zolang als nodig is'. Ze hebben twee eisen: 1) binnen beelden mogen maken van de vermeende wantoestanden 2) zieke/gewonde dieren naar buiten #Boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 15:37:52Volgens een actievoerder is de keuze voor deze varkenshouderij 'willekeurig'. "We hadden bij ieder ander bedrijf in Brabant hetzelfde kunnen doen". Enig verschil: hier in #boxtel hebben ze een jaar geleden al voorwerk gedaan reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 16:12:20Ook de POV (Producten Organisatie Varkenshouderij) is van de partij. Zij melden dat de deur van de stal geforceerd is vanmiddag. De organisatie waarschuwde twee dagen geleden al voor de mogelijke komst van activisten naar Nederlandse bedrijven #Boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 17:49:26Inmiddels zijn de staldeuren dichtgedaan door de politie. De toon van het protest is nog onveranderd gebleven #Boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 17:55:01Er zijn nu collega-boeren aan weerszijden van het bedrijf. De sfeer wordt iets grimmiger #Boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 18:11:07Nog meer boeren komen ter plaatse #Boxtel https://t.co/JsE1IgBmJJ reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 18:43:01We horen hier dat boeren uit omliggende dorpen massaal deze kant op (willen) komen. Ondertussen loopt de temperatuur in de stallen behoorlijk op, zeggen de actievoerders #boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:04:31De agenten krijgen eten en drinken. Het lijkt erop alsof het nog wel even gaat duren in #boxtel reageer retweet
twitter:pimdikkers twitterde op maandag 13-05-2019 om 19:38:06Er komt alleen maar meer politie. De onverharde weg die over het terrein van het bedrijf loopt, wordt nu ook leeg gehouden. Stilte voor de storm? De actievoerders herhalen ondertussen nog maar eens hun boodschap #Boxtel reageer retweet
Mja, als je een dierenactivist bent mag je ook kijken wat schade is voor leefomgeving voor de dieren in landen in Zuid-Amerika waar ze hele hectares bos omkappen zodat wij lekker vegetarische hamburgers naar binnen kunnen schuiven.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:37 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat is een stuk efficiënter en dus ook beter ja.
Wordt het merendeel niet gekapt voor veevoer?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mja, als je een dierenactivist bent mag je ook kijken wat schade is voor leefomgeving voor de dieren in landen in Zuid-Amerika waar ze hele hectares bos omkappen zodat wij lekker vegetarische hamburgers naar binnen kunnen schuiven.
Dan heb ik het nog niet over watervervuiling, bestrijdingsmiddelen of bodemuitputting.
Misschien kunnen we maar gewoon beter stoppen met eten
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mja, als je een dierenactivist bent mag je ook kijken wat schade is voor leefomgeving voor de dieren in landen in Zuid-Amerika waar ze hele hectares bos omkappen zodat wij lekker vegetarische hamburgers naar binnen kunnen schuiven.
Dan heb ik het nog niet over watervervuiling, bestrijdingsmiddelen of bodemuitputting.
Je bent je er van bewust dat zo'n 93% van het regenwoud in ZA gekapt wordt voor de productie van veevoeder? Dat 96% van de aarde ingenomen wordt door ons en onze veestapel? Dat er nog 4% wilde natuur / dieren over is?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zaten ze gisteren niet te kloten met de stroom?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon hoogleraren, die gebruik maken van wetenschappelijke bronnen. En de studie diergeneeskunde in België staat gewoon hoog aangeschreven. (Ik ben zelf Nederlandse overigens)
[..]
Ik ben wel benieuwd naar die redenen en de redenatie dat een aantal herhaalde branden de schuld zouden zijn van activisten.
Want wat je ook van deze actie mag vinden, brandstichting is een zware beschuldiging.
Ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je bent je er van bewust dat zo'n 93% van het regenwoud in ZA gekapt wordt voor de productie van veevoeder? Dat 96% van de aarde ingenomen wordt door ons en onze veestapel? Dat er nog 4% wilde natuur / dieren over is?
Als je de term " terug rechtgezet " gebruikt, dan weet ik genoeg en kom je voor 100% uit België.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:32 schreef Candaasje het volgende:
[..]
(Ik ben zelf Nederlandse overigens)
Ik woon een groot deel van de tijd in België ja, dus ik zal best hier en daar Vlaamse zinsbouw gebruiken. Maar 100% Belg ben ik niet.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:48 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Als je de term " terug rechtgezet " gebruikt, dan weet ik genoeg en kom je voor 100% uit België.
Candaasje ontmaskerd hoorquote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:48 schreef Spectator19 het volgende:
[..]
Als je de term " terug rechtgezet " gebruikt, dan weet ik genoeg en kom je voor 100% uit België.
Het was geen persoonlijke aanvalquote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ja.
Ik ben een fervent vleeseter dus heel neutraal ben ik niet in deze. Ik vind het geen probleem dat er dingen geproduceerd worden zodat we vlees kunnen gaan eten. Dat het effectiever en vriendelijker kan is duidelijk.
Gemakkelijk te beïnvloeden dus.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik woon een groot deel van de tijd in België ja, dus ik zal best hier en daar Vlaamse zinsbouw gebruiken. Maar 100% Belg ben ik niet.
Nog even en ik ben een Jihadstrijder in de suburbs van Antwerpen, die hier enkel openhartig is om jullie te misleiden en manipuleren. Ge zijt gewaarschuwdquote:
Van dezelfde club als Volkert?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nog even en ik ben een Jihadstrijder in de suburbs van Antwerpen, die hier enkel openhartig is om jullie te misleiden en manipuleren. Ge zijt gewaarschuwd
Moet je even in dat topic kijken.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:56 schreef Loekie1 het volgende:
Wat is er eigenlijk met die boer gebeurd die zijn eigen stal in de brand had gezet?
Man man man...quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Van dezelfde club als Volkert?
Ja je meent hier ff grappig te kunnen doen, maar je weet wie Pim Fortuyn was?
Wat?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die stond toch ook op de barricade voor hetzelfde ideaal?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Man man man...
Ze is toch gewoon respectvol naar de mensen in dit topic gebleven? Vind het vergelijken met Volkert nogal een dooddoener en bovendien zwaar overdreven. Heb hier eerder wel andere figuren gezien waar dat wellicht meer op van toepassing is.
Er is niks mis met die of een andere mening uitdragen. Sterker nog dat is je recht in Nederland. Het punt waarbij het te ver gaat is wanneer je de wet gaat overtreden. Dan moet er wel tegen opgetreden worden.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die stond toch ook op de barricade voor hetzelfde ideaal?
Slaat dezelfde taal uit.
Welke taal? Heb je de taal gezien van die boeren op sociaal media? Daar lusten de honden geen brood van. Vooral het sekisme is stuitend.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die stond toch ook op de barricade voor hetzelfde ideaal?
Slaat dezelfde taal uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |