abonnement Unibet Coolblue
pi_186813025
Vond de aflevering niet echt heel speciaal, als ik zeg tegen een neefje van 5 van maak eens een leuke aflevering waarin de slechteriken worden afgemaakt met 1 sterke draak zal het ongeveer hetzelfde eruit hebben gezien.

Jammer!
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_186813100
quote:
10s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:30 schreef EP3 het volgende:
Kan iemand 1 karakter bedenken dat er dit seizoen niet op achteruit is gegaan, eigenlijk?
Yara, begon als gevangene van Euron en is nu Queen of Ruler of the Iron Islands.

Ellaria Sand, begon als gevangene van Cersei terwijl ze het lijk van haar dochter moest zien wegrotten... is nu waarschijnlijk uit haar lijden verlost.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 13 mei 2019 @ 19:18:42 #78
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_186813199
Deze aflevering! Wilhelm scream genot :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 13 mei 2019 @ 19:22:17 #79
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186813266
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 19:06 schreef opreis het volgende:

[..]

Arya is nu architect? Dan nog kan je onder een tafel schuilen of in een deur post ofzo. Maarja, ik weer niet of het zin heeft met jou hierover te discussieren
Ik heb daarbinnen geen tafels gezien. _O-
Door Drogon zijn bijna alle huizen ingestort, je hoeft geen architect te zijn om dan te weten dat in een huis zitten niet echt veilig is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186813328
quote:
10s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:30 schreef EP3 het volgende:
Kan iemand 1 karakter bedenken dat er dit seizoen niet op achteruit is gegaan, eigenlijk?
Ser Bronn of Blackwater.
The fucking cunt who gets Highgarden.

:+

Sowieso; waar was Bronn, waar was Yara, waar waren de invasie van de seconds sons met Michiel Huisman vs een showdown tegen prince charming op het witte paard en de golden compagny?

Geen showdown tussen Yara en Euron.. Nee een slapstick gevecht waarbij Euron toch duidelijk Jaime in zijn zij steekt (dag nieren, darmen en weet ik wat niet meer) en Jaime die daarna nog vrolijk zijn laatste momentje met Cersei kan hebben..

En dat Arya met het witte paard van prince charming weg kan.. Mja...

Wel goed:
Jon zijn 'are we the baddies' realisatie
Drogon zijn rampage met dank aan Danaerys.
Arya en Sandor die afscheid nemen.
De dood van Qyburn _O-
De dood van Varys (I'll burn you alive check)
Ontsnappingsmomentje met Tyrion/Jaime
Sandor die een Oberyn behandeling krijgt
Het begin van Cleganebowl is super gefilmd zo op die tot gort geslagen trap
Sandor die Cersei haar laatste bodyguards om zeep helpt
Cersei/Jaime die zij aan zij doodgaan op zich


Te slecht:
Mountainzombie die maar niet doodgaat ongeacht wat Sandor probeert
Harry Potter film 7 momentje: we die togethaaaaaaaaaaaaa and poof Cleganebowl has ended. It's supereffective.
Mountainzombie die net op een Avengers bad guy lijkt alsware The Hulk gone bad
Euron :') discount Jack Sparrow
Cersei/Jaime die door vallend puin doodgaan. Die twee verdienen een mooier einde dan dat.

Enfin nog 1 aflevering. Deze aflevering beviel mij beter dan 3 en 4 bij elkaar. Meer aflevering 9 waardig waarin vorige seizoenen een flinke battle op handen was. Als aflevering 6 ook nog zoals vanouds leunt op wat we al eerder gezien hebben kan ik aflevering 3 en 4 als mindere nog wel hebben.
mag het weten
pi_186813332
Niet verwacht dat Dany zo mad werd, waar sloeg dat op joh. Wat een hoer. Weg met haar. Jaime dus blijkbaar ook geen schuldgevoel.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_186813337
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 19:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik heb daarbinnen geen tafels gezien. _O-
Door Drogon zijn bijna alle huizen ingestort, je hoeft geen architect te zijn om dan te weten dat in een huis zitten niet echt veilig is.
Er kunnen ook meer kamers zijn waar wel tafels zijn? Ze zijn helemaal niet allemaal ingestort. Het was aannemelijker dat het drakenvuur ze buiten zou doden, en laat dat nou net zijn wat er gebeurd is.
Maarja voor jou is alles wat er gebeurd erg logisch en een kritisch kijk is aan jou niet besteed
pi_186813403
Al die ouder die hun kinderen Danearys of Khaleesi genoemd hebben :') _O- _O- .

Alsnog Emilia Clark O+
  maandag 13 mei 2019 @ 19:29:54 #84
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_186813405
Ik had de leaks gelezen en moet zeggen; dit is visueel fantastisch uitgewerkt.
Maar nu vrees ik nog meer voor de finale :') .

Ik ken mensen die ineens in het laatste seizoen toch nog onderdeel willen zijn van de hype en dus 5 seizoenen in 2 weken hebben gekeken. Aan de ene kant wil ik ze waarschuwen, maar laatst vroeg een van hen hoe Ramsey met de zus van Jon kan trouwen terwijl Ramsey en Jon ook broers zijn, ze heten immers beide Snow op een gegeven moment :') . Dan denk ik bij mezelf zoek het maar lekker uit. :D
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_186813580
Tyrion is wel echt het meest nutteloze personage ooit. Voegt al 4 seizoenen 0, 0 toe. En nu kon niemand de draak raken. Hardop gelachen
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_186813605
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Wel benieuwd naar hoe Dany dit volgende episode gaat rechtvaardigen. Zoiets van:Ja ik wilde KL renoveren dus dan moet er eerst wat gesloopt worden. Zeg Jon snap jij nou dat de overlevenden me geen coole chick vinden ik ben toch Unburnt!
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2019 16:36 schreef Schroevendraaier het volgende:
- Ik vind het prima dat Dany volledig Mad Queen gaat, maar dit is helaas wel slecht geschreven. Kan zij slecht tegen kerkklokken ofzo? Zij wou toch gewoon Cersei en Euron dood hebben? Waarom eerst een nutteloze omweg maken voordat je naar de Red Keep gaat? Was nog makkelijk op te lossen via bijvoorbeeld een sneaky Scorpion: een Scorpion die tijdens het luiden van de klokken op haar schiet, die uiteindelijk mis schiet of Drogon licht verwond.
Ik vond het zelf redelijk duidelijk gemaakt waarom Dany besloot de hele stad in de fik te zetten. Heersen kan op twee manieren: door het volk haar te laten liefhebben (zoals in Essos) of door het volk haar te laten vrezen.

In deze aflevering en de vier ervoor is het duidelijk geworden voor haar dat de liefde-methode niet werkt. Ze zegt het zelfs letterlijk tegen Jon! Sterker nog, ze komt er achter dat zelfs Jon haar geen liefde meer geeft. Dat samen met de realisatie dat het volk wel Jon zou liefhebben als koning, en het feit dat Dany gewoon de macht wil, doet haar besluiten vol voor de fear-methode te gaan. Kwestie van een stad opofferen en iedereen in Westeros zal haar vrezen en zich aan haar onderwerpen.

Ze zat er emotioneel natuurlijk flink doorheen (Jon's claim to the throne, Jon die niet meer van haar hield als voorheen, Missandei dood, haar 'zoon' Rhaegal dood etc).

Sowieso is het al seizoenen lang duidelijk dat ze twee kanten heeft. Hoe vaak is ze niet in check moeten worden gehouden door haar adviseurs en hoe vaak is dat in check houden niet gelukt? Vaak zat heeft ze koelbloedig mensen vermoord. En ook al waren dat geen geheel onschuldigen of was het een oorlogsituatie oid, het waren niet altijd slechterikken. Bijvoorbeeld verbranden van de Dothraki leiders, Randyll Tarly en een willekeurige master (na sons of the harpy). Of het kruisigen van de 163 willekeurige masters in Meereen ondanks dat deze niet met zekerheid zelf misdaden hadden begaan behalve dan slavernij. Daarnaast heeft ze eerder letterlijk gezegd "we will burn cities to the ground".

Kijk anders nog eens de laatste seconden van "previously on game of thrones" bij het begin van deze aflevering. Veel quotes over Dany te horen, die de twee kanten van de munt / van Dany lieten zien.

Ik ben het zeker eens dat ze het in s08e05 allemaal beter hadden mogen vertellen, bijvoorbeeld door een duidelijkere trigger te laten zien waardoor bij Dany de stoppen doorsloegen. En zo konden er wel meer dingen beter dit seizoen. Maar dat deze plotontwikkeling uit de lucht komt vallen of moeilijk voor te stellen is... Nee, vind ik niet.
pi_186813642
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:05 schreef Poes. het volgende:

Wil straks bij thuiskomst geen bagger lezen, houd het leuk o|O
as you wish your grace
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:10 schreef BasEnAad het volgende:

Bonusklacht: Wat zijn die scenes met Arya saai en overbodig.
de scenes met arya gingen voornamelijk om de vernietiging en de terreur an dany in beeld te brengen, hierbij speelde arya een bijrol. saai mag je vinden maar zeker niet overbodig.
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 17:21 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Dat was volgens mij 't paard van die captain van de Golden Company.
nee lijkt me niet die lag buiten de gates ergens voor het laatst in beeld en arya trof het paard diep in de stad. niet aannemelijk dat het paard (als ie al leefde) bewust in de stad is gegaan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_186813670
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:14 schreef Aristoteless het volgende:

Maar Jaime :N
love is a bitch broer
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_186813692
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 19:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Vind de actrice niet goed gekozen.
Ze ziet er te schattig uit, ook als ze boos is.
Dat is toch juist mooi.
ROBODEMONS..................|:(
pi_186813707
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

De scene met Tyrion was wel mooi, maar ik vind het redelijke onzin dat hij Jaime vrijlaat ook al betekent dat zijn dood. Echt Tyrion of all people zou nu toch wel moeten weten dat Cersei nóóit op gaat geven.
hij probeerde meer jaime te redden van dany dan cersei dmv jaime
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 13 mei 2019 @ 19:45:38 #91
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186813743
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 19:25 schreef opreis het volgende:
Maarja voor jou is alles wat er gebeurd erg logisch en een kritisch kijk is aan jou niet besteed
Ik zeg niet dat alles logisch is.
Maar wat jij zegt is ook niet logisch.

"Fuck, huizen storten in, laten we ons maar in een huis verstoppen". :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186813752
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:32 schreef Aristoteless het volgende:

Ben ik trouwens de enige die dacht dat het symbolisch was?
aanvankelijk dacht ik er wel aan, maar dat zou niet passen binnen de show.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_186813788
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:44 schreef Nick-GizMo het volgende:

Kijk daar is ie dan :D!

Maar dit is niet uit de scene zelf he ;)
heb de ep zojuist weer bekeken en idd zag geen rechter hand van jaime :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 13 mei 2019 @ 19:47:09 #94
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186813791
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 19:29 schreef BlackNero het volgende:
maar laatst vroeg een van hen hoe Ramsey met de zus van Jon kan trouwen terwijl Ramsey en Jon ook broers zijn, ze heten immers beide Snow op een gegeven moment . Dan denk ik bij mezelf zoek het maar lekker uit.
Ja dan ben je inderdaad met maar 1 oog aan het kijken en totaal niet op het letten. Geen echte fanboys. Wel jammer, ze missen dan zoveel moois.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186813809
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:45 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Onder Baratheon was het beter

[ afbeelding ]
baratheon fissas B:)B
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_186813825
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 19:39 schreef koningkerel het volgende:

[..]


[..]

Ik vond het zelf redelijk duidelijk gemaakt waarom Dany besloot de hele stad in de fik te zetten. Heersen kan op twee manieren: door het volk haar te laten liefhebben (zoals in Essos) of door het volk haar te laten vrezen.

In deze aflevering en de vier ervoor is het duidelijk geworden voor haar dat de liefde-methode niet werkt. Ze zegt het zelfs letterlijk tegen Jon! Sterker nog, ze komt er achter dat zelfs Jon haar geen liefde meer geeft. Dat samen met de realisatie dat het volk wel Jon zou liefhebben als koning, en het feit dat Dany gewoon de macht wil, doet haar besluiten vol voor de fear-methode te gaan. Kwestie van een stad opofferen en iedereen in Westeros zal haar vrezen en zich aan haar onderwerpen.

Ze zat er emotioneel natuurlijk flink doorheen (Jon's claim to the throne, Jon die niet meer van haar hield als voorheen, Missandei dood, haar 'zoon' Rhaegal dood etc).

Sowieso is het al seizoenen lang duidelijk dat ze twee kanten heeft. Hoe vaak is ze niet in check moeten worden gehouden door haar adviseurs en hoe vaak is dat in check houden niet gelukt? Vaak zat heeft ze koelbloedig mensen vermoord. En ook al waren dat geen geheel onschuldigen of was het een oorlogsituatie oid, het waren niet altijd slechterikken. Bijvoorbeeld verbranden van de Dothraki leiders, Randyll Tarly en een willekeurige master (na sons of the harpy). Of het kruisigen van de 163 willekeurige masters in Meereen ondanks dat deze niet met zekerheid zelf misdaden hadden begaan behalve dan slavernij. Daarnaast heeft ze eerder letterlijk gezegd "we will burn cities to the ground".

Kijk anders nog eens de laatste seconden van "previously on game of thrones" bij het begin van deze aflevering. Veel quotes over Dany te horen, die de twee kanten van de munt / van Dany lieten zien.

Ik ben het zeker eens dat ze het in s08e05 allemaal beter hadden mogen vertellen, bijvoorbeeld door een duidelijkere trigger te laten zien waardoor bij Dany de stoppen doorsloegen. En zo konden er wel meer dingen beter dit seizoen. Maar dat deze plotontwikkeling uit de lucht komt vallen of moeilijk voor te stellen is... Nee, vind ik niet.
Eens
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  Forum Admin maandag 13 mei 2019 @ 19:48:46 #97
35723 crew  GGMM
pi_186813837
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 19:29 schreef BlackNero het volgende:
Ik ken mensen die ineens in het laatste seizoen toch nog onderdeel willen zijn van de hype en dus 5 seizoenen in 2 weken hebben gekeken. Aan de ene kant wil ik ze waarschuwen, maar laatst vroeg een van hen hoe Ramsey met de zus van Jon kan trouwen terwijl Ramsey en Jon ook broers zijn, ze heten immers beide Snow op een gegeven moment :') . Dan denk ik bij mezelf zoek het maar lekker uit. :D
Mensen die speciaal zijn gaan kijken ivm de laatste afleveringen zijn toch niet te redden.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 13 mei 2019 @ 19:49:23 #98
28033 Pek
je moet wat
pi_186813851
Ik vind het wel mooi gedaan hoor, in 1 ep ben je van #team Dany naar medelijden met Cersei gegaan, The Mad Queen _O_
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_186813865
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 19:25 schreef LordVoldermort het volgende:

Jaime dus blijkbaar ook geen schuldgevoel.
waarom zeiken sommige mensen op jaime? waarom zou hij schuldgevoel moeten hebben?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_186813878
Als Kings Landing nou hetzelfde werkt als Winterfell leeft de helft nog :7

Cleganebowl _O_

Cercei's dood... Te makkelijk. :{

Euron die bij Jaime spawnt 8)7

6.5/10 :@
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')