potjecreme | zondag 12 mei 2019 @ 22:08 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # De aero regels voor 2019 # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # Hoe werkt engine mapping en wat heb je eraan? ![]() ![]() | |
Breekfast | zondag 12 mei 2019 @ 22:09 |
Maakt Red Bull nog een kans op de winst in Monaco denken jullie? Of ook daar Mercedes 1-2? | |
Nattekat | zondag 12 mei 2019 @ 22:13 |
Nee. Ja. | |
Donderkonijn | zondag 12 mei 2019 @ 22:14 |
Of d'r moet iets heel geks gebeuren. Mercedes 1 en 2, maar zou niet weten of het ferrari of rb word op de derde plek. | |
opreis | zondag 12 mei 2019 @ 22:16 |
Mercedes zal daar ook wel snel zijn, ik denk wel dat ze in Monaco het 2de team zullen zijn, voor Ferrari | |
Peterselieman | zondag 12 mei 2019 @ 22:16 |
Ham zal ongenaakbaar zijn, maar om plek 2 kan er strijd ontstaan | |
Ener-G | zondag 12 mei 2019 @ 22:23 |
Mercedes heeft het chassis ook gewoon goed voorelkaar, dus de kans is groot dat Monaco weer een dubbel wordt. Hoogstens Max op P2 ertussen. Voor Ferrari gaat het huilen worden ![]() | |
Nattekat | zondag 12 mei 2019 @ 22:23 |
Ferrari gaat idd achter RB staan. Merc ervoor, 75% zeker. | |
Monolith | zondag 12 mei 2019 @ 22:24 |
Ik zie die seizoen nog niet echt aanleiding om te denken dat Hamilton makkelijk voor Bottas kwalificeert. Inhalen lukt vooraan toch vrijwel toch niet, dus ik acht de rest redelijk kansloos voor plek 2. | |
#ANONIEM | zondag 12 mei 2019 @ 22:24 |
Mercedes pakt gewoon weer een 1-2 op de kwalificatie, de finish positie is dan direct al bepaald in Monaco. De enigste kans voor Red Bull om een podium te pakken is als Ferrari weer strategisch faalt. Ik verwacht dat Vettel wel boven RB weet te kwalificeren, maar het dan op tactiek weer grandioos in de penne laat lopen. [ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2019 22:25:31 ] | |
opgebaarde | zondag 12 mei 2019 @ 22:28 |
Hoe zit dat met maximaal 1 vraag aan de coureurs stellen na de kwalificatie en race? Dat is alleen Jack van Ziggo toch maar waarom? | |
Gruj0 | zondag 12 mei 2019 @ 22:29 |
Eindelijk iemand die "nabeschouwing" juist schrijft.Dit en nog eens dit. Het stoort me echt dat ze bij Ferrari die twee zowat tegen elkaar laten vechten, elkaar opmaken en ophouden, juist op de momenten dat er teamgeest moet zijn en dat er voor het team gestreden moet worden. Het is echt e-l-k-e keer hetzelfde riedeltje met Ferrari. Ze leren het nooit. Merc en RBR profiteren ervan. En dat wat je zegt inderdaad, stel gewoon binnen de deuren een eerste rijder aan en vraag de tweede rijder om voor het team te vechten. Tuurlijk, Leclerc wil zich laten gelden, maar het was voor zijn komst al overduidelijk dat Vettel rijder 1 zou blijven. Leclerc zijn tijd komt nog wel. Ik weet niet of Ferrari dit nog kan beteren. 5 races al modderen ze aan. En die twee pitstops met het linkerachterwiel bij SEB en LEC, wat was dat? Willen ze HAAS kopieren of zo? | |
de_boswachter | zondag 12 mei 2019 @ 22:33 |
Nou wat was het weer een optocht hé..... Leukste van heel het weekend zijn de FP's en de Quali. | |
Gruj0 | zondag 12 mei 2019 @ 22:34 |
Eens. Iemand zei IndyCar is rondjes rijden. Wat is dit? DRS train met Merc 1 en 2 als locomotief. ![]() | |
franklop | zondag 12 mei 2019 @ 22:35 |
Indycar gisteren gezien? Dat was niet alleen rondjes rijden ![]() | |
de_boswachter | zondag 12 mei 2019 @ 22:36 |
Jup helaas. Als de F1 niet heel snel wat gaat doen qua financial fair play of whatever graven ze hun eigen graf, ondanks dat ik wel zie dat die Amerikanen zo her en der wat leuke dingen doen. | |
sasquatsch | zondag 12 mei 2019 @ 22:40 |
Ferrari's aero is ruk, dus daar wint RBR het op. Motorvermogen is daar minder belangrijk, zoals RBR vorig jaar liet zien, dus ik verwacht RBR als tweede team in Monaco. | |
hjansen82 | zondag 12 mei 2019 @ 22:42 |
Formule 1 is 20 racers tegen elkaar en aan het eind winnen de Mercedessen. | |
#ANONIEM | zondag 12 mei 2019 @ 22:48 |
Red Bulls aero is ook nog niet terug op het niveau van vorig jaar. Al liep sector 3 vandaag wel lekker dus ze boeken vooruitgang. Maar of het genoeg gaat zijn, we zullen het over 2 weken zien ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2019 22:49:58 ] | |
nogeenoudebekende | zondag 12 mei 2019 @ 22:49 |
Bedankt Hans. | |
sasquatsch | zondag 12 mei 2019 @ 22:50 |
Beter dan die van Ferrari. | |
sasquatsch | zondag 12 mei 2019 @ 22:51 |
2021 | |
Nattekat | zondag 12 mei 2019 @ 22:51 |
Ik ga de sport niet meer verdedigen nu. Als mensen afhaken geef ik ze nog gelijk ook. Zelfs ik begin me een beetje af te vragen waar ik het nog voor doe. | |
DeeBee | zondag 12 mei 2019 @ 22:53 |
Het volkomen lachwekkende Mercedes. Het einde van de race laat de ware potentie zien, alle andere teams doen mee voor spek en bonen, inclusief die 'snelste rode auto'. Kubica zou hier nog mee winnen... | |
Donderkonijn | zondag 12 mei 2019 @ 22:56 |
Ik blijf bij mijn theorie dat de mensen die daarover gaan of Plooij bij peptalk hebben gezien, of die gare theatershow. Ik denk niet dat hij die maniertjes/arrogante bek namelijk heeft op de paddock want dan komt hij nergens meer aan te pas. Hij is gewoon een irritant persoon in het echt denk ik, en hoewel ik normaal best tegen een geintje kan, ik kan me zo voorstellen dat mensen bij de FIA oid niets moeten hebben van die laag geletterde soort "humor" die ze daar bezigen. En ja dit is een wilde gok, maar waarom mocht Sky dan wel gewoon overal doorvragen? | |
hjansen82 | zondag 12 mei 2019 @ 23:00 |
Het is alsof je twee supercars laat racen tegen Fiat 500 auto's. | |
King_Merc | zondag 12 mei 2019 @ 23:00 |
Ik zie Gasly nog wel eens winnen in monaco.. ![]() | |
Lokale_Notabele | zondag 12 mei 2019 @ 23:07 |
Wat is er lachwekkend aan Mercedes? Je kan het ze moeilijk kwalijk nemen dat ze jaar in jaar uit de zaakjes het beste voor elkaar hebben. De andere teams moeten simpelweg een tandje bijschakelen. Hopelijk komen de Amerikanen niet op het "briljante" idee om strafgewichten in te voeren in een wanhopige poging de F1 "spannend" te maken want dan haak ik af namelijk. Het wachten is nu weer op het jaarlijkse moment dat RBR gaat dreigen de sport te verlaten als er niks veranderd. | |
Ener-G | zondag 12 mei 2019 @ 23:10 |
Pierre zelf denkt van niet: Via Discover op Google https://www.gpblog.com/nl(...)riet-in-monaco-.html Mercedes heeft naast de sterkste motor ook het beste chassis voor langzame bochten dit seizoen, op dit moment zelfs beter dan de RB15. | |
THEFXR | maandag 13 mei 2019 @ 03:33 |
xzaz | maandag 13 mei 2019 @ 06:39 |
In de eetste ronde was de uitslag al bekend lol | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 13 mei 2019 @ 08:28 |
Tja, tandje erbij is wel erg makkelijk gezegd. Je kan gewoon niet winnen van Duitsers in zoiets. Tenzij ze opeens radicaal moeten innoveren; formule 1 elektrisch maken of zoiets. Alleen zou iedereen hier dan moeten huilen (en bestaat het al). | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 13 mei 2019 @ 08:31 |
Tijdens elk onderling grapje tussen Italianen zitten de Duitsers gewoon keihard te werken aan het verbeteren van efficiëntie. En door hun rotsvaste geloof in hiërarchie ontstaat er bijna nooit conflict; iedereen volgt naadloos wat hem opgedragen wordt. | |
Tarado | maandag 13 mei 2019 @ 08:38 |
Zitten natuurlijk niet alleen maar Duitsers maar het wordt goed gemanaged | |
WheeledWarrior | maandag 13 mei 2019 @ 08:41 |
Mercedes is angstaanjagend goed. | |
sasquatsch | maandag 13 mei 2019 @ 08:41 |
En ze stoppen er het meeste geld in. Dat helpt ook wel. | |
Kapitein_Schavuit | maandag 13 mei 2019 @ 09:12 |
Meestal als ik moet werken op zondag kijk ik de hele race terug via Ziggo replay. Vanavond ook de moeite of alleen de start? ![]() | |
DKUp | maandag 13 mei 2019 @ 09:13 |
Best een aardige race, maar de uitkomst heel saai. | |
Tarado | maandag 13 mei 2019 @ 09:13 |
start en na de sc is het nog wel aardig | |
Kapitein_Schavuit | maandag 13 mei 2019 @ 09:14 |
Prima, dan kijk ik hem wel helemaal terug. ![]() | |
Tarado | maandag 13 mei 2019 @ 09:15 |
op fast forward is het waarschijnlijk leuker | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 13 mei 2019 @ 09:15 |
Maar niet zó veel meer dan RB + Honda en Ferrari (dacht zelfs hetzelfde als Ferrari?) om het gigantische verschil te verklaren. | |
#ANONIEM | maandag 13 mei 2019 @ 09:18 |
Dan loopt Mercedes nog harder weg. | |
Lokale_Notabele | maandag 13 mei 2019 @ 09:33 |
Toyota had een budget vergelijkbaar met Ferrari maar die hebben er jarenlang niks van gebakken. Ik ben dus niet zo onder de indruk van het argument "budget". In principe hebben Mercedes, Ferrari, RBR, McLaren en Renault alle mogelijkheden tot hun beschikking om de beste auto te bouwen. Teams mogen ook niet meer ongelimiteerd testen natuurlijk dus het speelveld is gelijk imo. De prestaties van Mercedes zijn gewoon heel indrukwekkend. Ik vind het alleen jammer dat Lil' Lewis er de vruchten van plukt. | |
sasquatsch | maandag 13 mei 2019 @ 09:40 |
Vorig jaar Mercedes en Ferrari ca ¤ 400.000.000 en ca RBR 300.000.000. Maar wat wel duidelijk is, is dat Mercedes het meest efficient is. https://www.racefans.net/(...)nt-in-2018-part-two/ | |
Gruj0 | maandag 13 mei 2019 @ 09:49 |
Kvyat is ze wel meestal goed gezind, terwijl ze eigenlijk altijd wel eens vervelend tegen hem hebben gedaan. Hij is nogal vergevingsgezind, veel coureurs pikken dat gewoon niet (meer). | |
Monolith | maandag 13 mei 2019 @ 09:55 |
En de helft van de medewerkers van Honda pleegt zelfmoord als er een motor ploft. Hebben we dat stereotype ook even gehad. | |
Lokale_Notabele | maandag 13 mei 2019 @ 10:03 |
Jack Plooij is echt tenenkrommend. Mag hij tegenwoordig nog maar 1 vraag stellen? Het is mij een raadsel hoe die man al zo lang in de F1 kan functioneren. Het moet wel zo zijn dat Olav Mol hem de hand boven het hoofd houdt om een of andere onverklaarbare reden. Waarschijnlijk denkt Ollie dat hij er beter uitziet met een idioot als Jack Plooij als collega. | |
heywoodu | maandag 13 mei 2019 @ 10:08 |
Hij zei van wel ja. Niet alleen hij overigens. | |
Wereldgozer | maandag 13 mei 2019 @ 10:15 |
Ging lekker he max? @PowerLoungen | |
Tomatenboer | maandag 13 mei 2019 @ 10:27 |
Ik vind zijn vragen ook vaak tenenkrommend. Soms plaatsvervangende schaamte zelfs. Maar het is echt niet zo dat Olav Mol het selectiebeleid bepaalt bij zijn werkgever Ziggo hoor. ![]() Als een directie bij Ziggo vindt dat Jack Plooij niet functioneert dan kan hij waarschijnlijk gewoon vertrekken. Voorheen, dan heb ik het over een jaar of 20 terug, had je het koppel Olav Mol en Allard Kalff bij RTL. Dat was een iets beter duo, al vind ik Alard Kalff ook niet bepaald top. | |
opgebaarde | maandag 13 mei 2019 @ 10:31 |
Hij deed voorkomen alsof elke journalist nog maar één vraag mocht stellen (zo begreep ik het in ieder geval) maar Sky stelde meerdere vragen aan in ieder geval Vettel | |
Nattekat | maandag 13 mei 2019 @ 10:35 |
Jack stelde er ook twee. | |
Lokale_Notabele | maandag 13 mei 2019 @ 10:37 |
Allard Kalff was iets beter ja. Niet zo tenenkrommend in ieder geval. Maar Allard deed weer heel interessant over zijn vriendschappen met o.a. Johnny Herbert enzo. Waarschijnlijk moet je een bepaalde arrogantie hebben om in het tv wereldje te kunnen werken. Ik denk dat Ollie Jack heus wel aangedragen heeft bij Ziggo anders weet ik niet hoe ze bij zo'n dorpsidioot uitkomen. Als het aan Ziggo ligt is er waarschijnlijk helemaal geen pitreporter. | |
opgebaarde | maandag 13 mei 2019 @ 12:00 |
Ik hoop dat hij nog even een kamertje ingesleurd is | |
#ANONIEM | maandag 13 mei 2019 @ 12:02 |
James Hunt stijl? | |
Donderkonijn | maandag 13 mei 2019 @ 12:19 |
Dan winnen de Duitsers nog steeds. Zo'n beetje alle innovatie die nuttig is/er toe doet komt van Mercedes/BMW/VAG. Peugot en Citroen innoveren een klein beetje, vaak met een brak concept, wat dan later weer geperfectioneerd word, door je raad het al, diezelfde Duitsers. De enige die daar tegengewicht aan kunnen bieden zijn de Japanners, die maken het eerst na en maken daarna verbeteringen. Italianen lopen al sinds het begin van de auto achter de feiten aan op dat gebied. Echt enige aspect waarop italianen de rest altijd inde tas hebben zitten is op het gebied van design n luxe. | |
Donderkonijn | maandag 13 mei 2019 @ 12:21 |
Wat ik dan vreemd vind is dat ik zowel Sky, als ESPN als Fox er met geen woord over hoor reppen. | |
Donderkonijn | maandag 13 mei 2019 @ 12:25 |
Water eigenlijk gebeurd is m.i. is dat Mercedes hun laatste zwakke punt van hun chassis heeft gevonden en verbeterd. Het enige punt waar ze het nog aflegden tegen RB en dat hebben ze nu ook voor elkaar. | |
mikieu | maandag 13 mei 2019 @ 12:30 |
Common rail? | |
bloodymary1 | maandag 13 mei 2019 @ 12:38 |
De 1vraagregel zal wel alleen voor de reporters van kleinere, onbeduidende omroepen gelden. | |
Tinos85 | maandag 13 mei 2019 @ 12:46 |
Verstappen trouwens ook het dubbele aantal punten ten opzichte van vorig jaar na Barcelona. | |
Evenstar | maandag 13 mei 2019 @ 12:49 |
Vorig jaar liet die wat kansen liggen om punten te pakken door eigen foutjes. Nu rijdt hij super strak, maar is de RB gewoon niet beter dan dit. 3e/4e is steeds maximaal haalbare. Had wel iets meer verwacht van RB. | |
Fir3fly | maandag 13 mei 2019 @ 12:54 |
Ik vind Verstappen met afstand de beste coureur van dit seizoen tot nu toe. Elke kwalificatie en race er het maximale uithalen. | |
JayHovah | maandag 13 mei 2019 @ 13:00 |
Ik wil bij deze mijn kudos uitdelen aan Norris, hij doet het erg goed in de McLaren vind ik. Niet dat ik hem slecht vond in de Formule 2, hij sprong er niet uit zoals Russell dat deed. Ik heb het idee dat hij gewoon 120% uit de McLaren haalt. | |
Ener-G | maandag 13 mei 2019 @ 13:10 |
Yep, ik vrees dat Monaco ook weer een P1/2 voor Mercedes wordt, als je ziet hoe hard de Mercedessen door S3 heen gingen in Barcelona. | |
LTVDK | maandag 13 mei 2019 @ 13:28 |
Mja, momenteel is 3/4e voor iedereen het hoogst haalbare die niet in een Mercedes rijdt. | |
potjecreme | maandag 13 mei 2019 @ 13:32 |
Ook voor Renault? | |
Red_85 | maandag 13 mei 2019 @ 13:38 |
Als de rest achter Mercedes niet mee doet idd ![]() | |
PowerLoungen | maandag 13 mei 2019 @ 13:40 |
Lul was weer lekker tijdens de pitstop | |
opgebaarde | maandag 13 mei 2019 @ 13:46 |
Zoiets of een brede kale vent met elastieken op zijn hoofd die even wil trainen. Mij om het even | |
Evenstar | maandag 13 mei 2019 @ 14:03 |
Edit: Niet in twee topics posten lol ... | |
nogeenoudebekende | maandag 13 mei 2019 @ 14:03 |
Lol. | |
Evenstar | maandag 13 mei 2019 @ 14:04 |
Nothing happened, move on ![]() | |
Tarado | maandag 13 mei 2019 @ 14:10 |
mee eens, hij schijnt ook de races die hij uitgereden heeft sinds Australië 2018 minimaal op dezelfde plek te zijn gefinisht als gestart | |
Donderkonijn | maandag 13 mei 2019 @ 14:11 |
Ik vind Kvyat heel volwassen overkomen in zijn houding. Hij heeft echt zo'n "zen" achtige houding waar hij zich totaal niet drukt maakt om van alles. Hij laat het gewoon gebeuren want hij is erachter dat het geen zin heeft om zich druk te maken aan zooi waar hij toch niks aan kan doen. | |
beantherio | maandag 13 mei 2019 @ 14:19 |
Sky Sports geeft Verstappen een hoger cijfer dan Hamilton over afgelopen weekend: een 9,5 tegenover een 9. | |
Nattekat | maandag 13 mei 2019 @ 14:21 |
Het enige wat Hamilton goed heeft gedaan is wegrijden bij de start. Een 9 godverdomme ![]() | |
beantherio | maandag 13 mei 2019 @ 14:24 |
Hamilton is goed in het doen van datgene wat Max de laatste 10 races ook doet: geen fouten maken. Da's natuurlijk vaak ook waar het om gaat. | |
Nattekat | maandag 13 mei 2019 @ 14:27 |
Vernederd worden in de kwalificatie? | |
Fir3fly | maandag 13 mei 2019 @ 14:47 |
Behalve dan die fouten in de kwalificatie... | |
Tarado | maandag 13 mei 2019 @ 14:49 |
het is al heel wat dat een ander een half puntje meer krijgt | |
beantherio | maandag 13 mei 2019 @ 14:51 |
Fouten in de kwalificatie heeft Max ook wel eens gemaakt. Dat zijn relatieve fouten die gemaakt mogen worden zolang je er in de race maar het maximale uit haalt. | |
XL | maandag 13 mei 2019 @ 14:59 |
Beetje kortzichtig dit, hij heeft ook zijn kwalificatie verkloot | |
bianconeri | maandag 13 mei 2019 @ 15:03 |
Ja en Max een 9,5? Wat is je punt. Hamilton heeft gewoon soeverein gereden in de race. Maakte geen fout. Was constant alert. Wist er toch meer uit te halen dan Bottas die sneller leek. | |
Nattekat | maandag 13 mei 2019 @ 15:06 |
Goh, ik kan nog wel 16 coureurs bedenken die geen fout hebben gemaakt. Zet godverdomme Stroll in die Mercedes en hij wint nog overtuigend als ie lekker weg komt bij de start. De race wordt gewonnen bij de start, punt. | |
fathank | maandag 13 mei 2019 @ 15:08 |
Hamilton rijdt in een ronde 2 seconde weg van z'n teammaat. Dan doe je leuk mee als je het mij vraagt. Fout gecorrigeerd, resultaat gemaximaliseerd, wat moet ie nog meer doen. Bottas op een ronde zetten? | |
#ANONIEM | maandag 13 mei 2019 @ 15:10 |
Dan heeft hij toch het maximaal haalbare gedaan? Hoe moet je het dan becijferen? je had een goed start, deed wat je moest doen. Maar de Mercedes is de snelste auto, daarom een 6,5? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2019 15:11:33 ] | |
opreis | maandag 13 mei 2019 @ 15:12 |
Dat Hamilton in de kwalificatie 6 tienden aan zijn broek krijgt en nog steeds 2de start en zo bij de start met een net iets betere start voor zn teamgenoot komt en zo de race wint kan je voor 90% aan Mercedes toeschrijven. Als hij in Monaco weer 6 tienden heeft dan start hij 4de en blijft hij 4de ook al rijdt hij de race beter dan gister. Een 9 voor zijn prestatie is lachwekkend | |
Nattekat | maandag 13 mei 2019 @ 15:12 |
Hamiltonfans hier. | |
fathank | maandag 13 mei 2019 @ 15:13 |
Nee een 6. Want een half punt aftrek omdat de race om 15:10 begon IPV 14:10. | |
fathank | maandag 13 mei 2019 @ 15:15 |
Als je dus in de snelste auto rijdt kun je geen 9 scoren. Want als je achteraan start en je wint hem komt dat omdat je de snelste auto hebt. | |
#ANONIEM | maandag 13 mei 2019 @ 15:15 |
![]() | |
opreis | maandag 13 mei 2019 @ 15:15 |
Een 7.5 of een 8 is toch nog steeds een mooi cijfer? Het zijn drivers ratings. Gasly reed een betere kwalificatie dan Hamilton, maar voor hem zitten er doordat de RB nu eenmaal minder is veel grotere consequensies aan. Hulk rijdt een paar honderste langzamer dan zn team genoot en haalt q2 niet | |
#ANONIEM | maandag 13 mei 2019 @ 15:16 |
Je moet dus constant kritiek hebben op iemand anders ben je fan. ![]() | |
franske19 | maandag 13 mei 2019 @ 15:16 |
In het vakje mogen journalisten maar één vraag stellen en dat is niet alleen van toepassing op plooij. Die beperking geldt echter niet op interviews buiten die officiële momenten. | |
bianconeri | maandag 13 mei 2019 @ 15:20 |
Geef dan alle coureurs een 6? En iedereen die een fout gemaakt heeft eventueel lager. En deze race heeft niemand het echt goed gedaan dus niemand hoger dan een 6. Maar zoals boven mij nog gezegd wordt, vergelijk Hamilton met Bottas. Gewoon goede start, geen fouten, echt snelle rondes. Gewoon keurig. | |
bianconeri | maandag 13 mei 2019 @ 15:22 |
Alsof hij uberhaupt 6 tienden achter gaat staan dan.... Dat is toch een heel andere baan. Dat kun je niet overnemen. En dat puur toewijzen aan Mercedes is ook onzin. Hamilton is gewoon een hele goede coureur. Beter dan welke andere die op dit moment in de F1 zit. En ja hij heeft ook nog eens de beste wagen. Dat hij in Barcelona alsnog als 2e start zegt vooral wat over de concurrentie, niet over het verschil tussen hem en Bottas. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 13 mei 2019 @ 15:24 |
![]() | |
Nattekat | maandag 13 mei 2019 @ 15:24 |
![]() ![]() ![]() ![]() Zet hem in een Ferrari en hij had deze race nooit gewonnen. | |
potjecreme | maandag 13 mei 2019 @ 15:24 |
Zucht... | |
Bonobo11 | maandag 13 mei 2019 @ 15:24 |
Dat zijn professionals, die zeiken niet. Ziggo heeft Peppie en Kokkie op pad gestuurd. "oh Renault, wat parkeren jullie die bolide netjes, zeg" ![]() | |
bianconeri | maandag 13 mei 2019 @ 15:25 |
Gasly reed geen betere quali. In verhouding wellicht. Maar beide Mercedessen stonden waar ze hoorden. Het enige is dat er wel vrij veel tussen de 2 zat. Maar ze kijken ook echt wel naar de verhouding in het geheel hoor. Anders krijgt Max ook geen 9,5. Want hij won niet, had geen pole. Nergens echt snel. Ze zijn daarin misschien niet altijd even eerlijk en open mee, maar ze kijken echt wel naar verhoudingen. | |
bianconeri | maandag 13 mei 2019 @ 15:27 |
Nee zet hem in een Williams en hij wint ook niet....... Wat wil je nou zeggen dan? Ik zeg alleen dat je zijn goede prestaties niet puur kunt toewijzen aan zijn auto. Hamilton is gewoon een hele goede coureur. Dat bewijst hij keer op keer. Nou maakt hij even een missertje in de quali, nou boeiend? Start hij alsnog als 2e en wint de race. Als dat nou je fouten zijn? | |
Nattekat | maandag 13 mei 2019 @ 15:28 |
Hij heeft zijn kwalificatie gewoon keihard verkloot. Als die Merc niet zo oppermachtig was, was hij op plek 4 of 5 begonnen. Deze overwinning is te danken aan de Mercedes, niet aan Hamilton. | |
Gruj0 | maandag 13 mei 2019 @ 15:30 |
Kvyat ![]() ![]() ![]() Trouwens deze hele discussie over HAM ![]() HAM kan iets heel goed en dat is het starten na de safety car. Hij weet altijd van dat soort momenten te vinden waar ze hem bijna zeker niet kunnen pakken. | |
Tarado | maandag 13 mei 2019 @ 15:33 |
bij AMS krijgt Verstappen een 10https://www.auto-motor-un(...)bestnote-verstappen/ | |
#ANONIEM | maandag 13 mei 2019 @ 15:33 |
Dan was hij nog 2e geworden, denk ik, had wel wat meer moeite gekost, dat wel. Maar de Mercedes is momenteel gewoon sneller als de rest, dat is jammer voor het spektakel maar wel een feit. | |
bianconeri | maandag 13 mei 2019 @ 15:45 |
Dan nog heeft hij Bottas verslagen. En moet je het toch maar doen. Dan mag je nog wel zo anti Hamilton zijn, maar het is gewoon echt een goede coureur. Beste die er op dit moment is in de F1. Dat de andere wagens falen kan hij niets aan doen. Maar hij doet zijn ding in elk geval wel. Hij staat er gewoon. | |
bianconeri | maandag 13 mei 2019 @ 15:47 |
En niet eens Nederlands. Geen fout gemaakt, maar niet gewonnen. Geen pole. Niet op een andere manier boven zichzelf uitgestegen of iets uitzonderlijks laten zien. Dus 10 is wel erg overdreven. | |
opreis | maandag 13 mei 2019 @ 15:47 |
6 tienden achter je teamgenoot in een kwali is gewoon slecht. Dat dat voor een race weekend slecht 1 puntje van de perfecte score afhaal slaat nergens op als je een coureur op zijn rijden wil beoordelen ipv op scorebord journalistiek. Anders kan je net zo goed Ham een 10 geven want eerste, Bottas 9.5 want 2de, Max een 9.0 want 3de, etc. Andere weekends is Hamilton normaalgesproken een stuk sterker, dan zou ik er prima mee kunnen leven dat hij een 9 zou krijgen. Maar hij laat echt niet zo veel speciaals zien. Door die Mercedes hoeft hij niet eens zn best te doen om voor iemand te eindigen. Hij kan dus op 95% rijden en nog steeds met gemak op het podium eindigen. Omdat hij vooraan rijdt heeft hij geen last van dirty air en minder lastig banden managen, hij kan reactief rijden qua strategie, hoeft niet tot nauwelijks duels aan te gaan met andere rijders. Een mooi voorbeeld vond ik Vettel zn actie bij de start. Hij wist dat mercedes sneller was dus als hij meer wilde moest hij iets forceren/proberen. Daarbij een flatspot opgelopen. Dat soort risicos hoeft Hamilton helemaal niet te nemen door die auto van hem. Je ziet het nu ook aan Ricciardo die meer moet forceren en dit jaar niet zo speciaal gereden heeft. Wat mij betreft kan je dat voor 75% aan zn auto rekenen | |
Tarado | maandag 13 mei 2019 @ 15:50 |
het is maar net hoe je het ziet en ze leggen het waarom toch aardig uit, hij heeft het optimale uit het materiaal gehaald zowel op zaterdag als op zondag, Hamilton zaterdag niet en Bottas zondag niet | |
Fir3fly | maandag 13 mei 2019 @ 15:51 |
Heel goed punt dat vaak vergeten wordt. Ik vond Vettel zijn actie bij de start dan ook heel goed, dat was zijn enige kans in de race en dat wist hij. Helaas ging het dan mis, maar dat risico moet hij in dit stadium nemen. | |
Lokale_Notabele | maandag 13 mei 2019 @ 15:51 |
Zo bijzonder is dat niet hoor. Je moet het als leider wel heel erg verprutsen wil je ingehaald worden na een herstart achter de safety car. De leider bepaald wanneer hij op het gas gaat en de achterste auto moet reageren. Dan ontstaat er altijd een behoorlijk gat. | |
potjecreme | maandag 13 mei 2019 @ 15:52 |
Vorig jaar ook. Daarom die "foutjes". Ik vind het mooi om te zien dat hij er wel voor gaat. | |
#ANONIEM | maandag 13 mei 2019 @ 15:53 |
Hier kan ik me wel in vinden, ![]() Zie je dat je met argumenten een stukje verder komt dan met deze reactie? ![]() | |
opreis | maandag 13 mei 2019 @ 15:57 |
Ja dit is niks speciaals. De trein achter je moet reageren op jou, dus jij bent het startsein en dan komt er nog de reactietijd van de achtervolger bij. Dan nog het effect van dirty air voor de achterligger en een paar rondes geen drs en hoppa. Het is veel spannender voor P2 en lager, bij gelijke banden is er voor de raceleader niet veel om zich zorgen te maken | |
Luctor.et.Emergo | maandag 13 mei 2019 @ 16:02 |
Het zou leuker/spannender zijn dat iedereen gelijk weer mag gaan racen op het moment dat de lampen van de SC uit gaan. In plaats van dat ze moeten wachten tot ze over de start/finish-lijn zijn. | |
tja77 | maandag 13 mei 2019 @ 16:03 |
? | |
fathank | maandag 13 mei 2019 @ 16:04 |
De leider in de wedstrijd mag bepalen wanneer het gas erop gaat. heeft niks met start-finish te maken. | |
tja77 | maandag 13 mei 2019 @ 16:07 |
Dit dus, anders zou de leider 500 meter voor start-finish al op het gas mogen en kunnen, en zou iedereen daarachter moeten wachten tot ze de start-finish voorbij zijn. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 13 mei 2019 @ 16:09 |
Maar niet inhalen... | |
fathank | maandag 13 mei 2019 @ 16:20 |
Nee. Het is een herstart. En de leider bepaalt. Of moeten ze achter nummer 1 alvast gaan knokken voor een plekje of wat bedoel je? | |
Gezicht | maandag 13 mei 2019 @ 17:15 |
Was al gezegd dat dit echt weer een teringzaadrace was? | |
Nattekat | maandag 13 mei 2019 @ 18:05 |
Mercedes moet je gewoon wegdenken. | |
LTVDK | maandag 13 mei 2019 @ 18:09 |
Ook dan was er weinig aan. Er is zelfs niemand met motorpech uitgevallen dit keer. | |
Nattekat | maandag 13 mei 2019 @ 18:11 |
Maar niet zaaddodend | |
LTVDK | maandag 13 mei 2019 @ 18:13 |
Nou op wat matige teamorders bij Ferrari, de crash van Stroll en Norris en de daaropvolgende herstart waar vooral Grosjean het voor zichzelf liep te verkloten is er bar weinig gebeurd. | |
Gruj0 | maandag 13 mei 2019 @ 18:17 |
Kreeg GRO geen sancties voor het meermaals buiten het paaltje om rijden in dezelfde bocht? :/ | |
opreis | maandag 13 mei 2019 @ 18:29 |
Er had nog een spannend slot kunnen komen met Leclerc op harde banden vooraan die moest verdedigen tegen Max die op zijn beurt op de hielen zou worden gezeten door Vettel. Maar de SC maakte daar helaas een eind aan. | |
TAV74 | maandag 13 mei 2019 @ 18:34 |
Eens. De slechte kwalificatie moet je hem wel aanrekenen. Dat hij er nu mee wegkomt en slechts 1 plaatsje verliest door een superieure auto doet daar weinig aan af. Hij zet het in de race recht, dus het is echt wel een ruime voldoende, maar een 9 suggereert een subliem weekend en dat was het simpelweg niet. | |
LTVDK | maandag 13 mei 2019 @ 18:44 |
Max had nieuwere banden en was sneller dan Vettel, Leclerc was nog maar de vraag of die de race had kunnen uitrijden op die harde banden. Dus denk dat die SC niet heel erg veel invloed heeft gehad op de uitslag (op die van Grosjean na dan ![]() | |
Zorro | maandag 13 mei 2019 @ 18:51 |
Een start in formatie, net als bij NASCAR en dan gewoon met 2 naast erlkaar tot de start/finish en dan op het gas. Dan weet ook iedereen meteen wanner er gas gegeven wordt en heeft de nummer twee een redelijk kans op inhalen. Voordeel van de koploper is dat hij mag kiezen welke kant van de baan hij pakt. | |
bianconeri | maandag 13 mei 2019 @ 18:58 |
Hij reed buiten de paal om en dat is de bedoeling als je daar de bocht niet houdt? Voor zo ver ik gezien had bleed hij telkens netjes buiten die paal. Enige waar hij wellicht straf voor zou kunnen krijgen is die actie met Sainz. Maar blijkbaar ook niet. | |
sasquatsch | maandag 13 mei 2019 @ 18:59 |
Krijg je meteen weer een crash. Op ovals werkt dat wel omdat er daar met twee naast elkaar gereden kan worden, maar op een gewoon of stratencircuit werkt dat niet echt. Een van de redenen dat het in de IndyCars bij een herstart weer is afgeschaft. | |
heywoodu | maandag 13 mei 2019 @ 19:03 |
In de IndyCars is (her)starten sowieso een drama, bij de start let het halve veld niet op en heb je meer dan eens 4-5 man die meters achter de rest rijden ![]() Maar goed, voor het spektakel zou een NASCAR-herstart in de F1 tof zijn, voor het racen inderdaad niet echt. Kies ik toch voor het racen ![]() | |
#ANONIEM | maandag 13 mei 2019 @ 19:03 |
Ja, zo'n start zou echt een succes zijn in Monaco. Heb je meteen weer een SC. | |
opreis | maandag 13 mei 2019 @ 19:03 |
Niet op de uitslag maar dan had er wel meer actie geweest. Iemand inhalen is niet altijd een zekerheidje. Zeker als Ferrari als een raket op het rechte stuk gaat | |
Smacked_Actor | maandag 13 mei 2019 @ 19:04 |
Ja dat hebben ze even geprobeerd, daar is de uitdrukking 'cautions breed cautions' zo'n beetje uitgevonden. Was wel spectaculair. | |
XL | maandag 13 mei 2019 @ 19:04 |
Sauber doet het eigenlijk best aardig, kunnen we concluderen dat als Raikkonen daar punten blijft sprokkelen en Red Bull de Ferrari blijft verslaan... dat Vettel dan geen auto kan ontwikkelen. Heeft bij Ferrari gigantische budgetten, prima faciliteiten en eigenlijk in al die jaren niks klaargespeeld. Zijn strategische stand-in die graag tweede viool speelde doet het alleraardigst met veel minder materiaal. De andere coureur die je met Vettel kunt vergelijken (Ricciardo) presteert ook ondermaats. Zijn we Vettel hopeloos aan het overschatten. Met zijn Red Bull een soort Stroll in de Mercedes geweest? | |
Nattekat | maandag 13 mei 2019 @ 19:22 |
2011 was de RB verreweg de beste auto. Toch heeft Vettel geen tel het kampioenschap geleid. zegt genoeg. | |
bokkepoot | maandag 13 mei 2019 @ 19:22 |
Ik vind het auto ontwikkelen door een coureur altijd zo'n gelul. Het is niet zo dat een coureur even een CFD analyse doet en dan even 3D wat nieuwe onderdelen ontwerpt. Enige wat ie doet is input leveren van wat wel en niet werkt en waar hij zich prettig bij voelt. En dat gaat dan vooral over de balans e.d van de auto. Daar gaat vervolgens een team van engineers bij ontwerpen. | |
Fir3fly | maandag 13 mei 2019 @ 19:26 |
- weg - [ Bericht 99% gewijzigd door Nattekat op 13-05-2019 19:45:59 ] | |
THEFXR | maandag 13 mei 2019 @ 19:34 |
kan het dit jaar zijn dat ze gaan ingrijpen als Merc oppermachtig blijft? de auto krijgt extra gewicht? | |
opreis | maandag 13 mei 2019 @ 19:43 |
Niet weten dat mercedes al met zandzakken rijdt ![]() | |
Nattekat | maandag 13 mei 2019 @ 19:46 |
Ze hadden godverdomme vorig jaar al moeten ingrijpen, niet het nog erger maken. | |
#ANONIEM | maandag 13 mei 2019 @ 19:47 |
2011? Hij stond het hele jaar aan de leiding. | |
Nattekat | maandag 13 mei 2019 @ 19:47 |
2010* | |
Kickinalfa | maandag 13 mei 2019 @ 19:48 |
Er zal vast wel over gesproken worden, maar of het echt helpt. De afgelopen jaren zijn we verwend met drie teams die meededen voor de overwinning. Dit is echt jaren anders geweest. | |
XL | maandag 13 mei 2019 @ 19:48 |
Je moet het wel voelen en onder woorden kunnen brengen. Je moet met en zonder rijden en aangeven wat het verschil is. Het is niet alleen data | |
sasquatsch | maandag 13 mei 2019 @ 19:50 |
De anderen moeten gewoon beter hun best doen. Het ligt niet aan Mercedes dat ze de beste zijn. Dat ligt aan het falen van de andere teams. | |
sasquatsch | maandag 13 mei 2019 @ 19:51 |
Dat kwam door (het gebrek aan) betrouwbaarheid. Als die auto geel bleef was hij met twee vingers in de neus kampioen geworden. | |
Nattekat | maandag 13 mei 2019 @ 19:52 |
Iedereen met een beetje inside informatie wist dat de voorvleugel de zwakte van Mercedes was. Ze hadden hem helemaal uitontwikkeld. Dan ga je dat niet radicaal vereenvoudigen, dat is gewoon dom. Als bonus is RB nu ook nergens meer. | |
THEFXR | maandag 13 mei 2019 @ 19:52 |
of door het geld. | |
sasquatsch | maandag 13 mei 2019 @ 19:55 |
Ongewenst bijeffect van de drang naar meer spektakel om te zorgen dat auto's beter achter elkaar aan kunnen rijden. Ferrari heeft net zoveel budget. | |
Fer | maandag 13 mei 2019 @ 19:56 |
Vettel was gewoon goed met die blown diffuser en verder een enorme honger om te willen winnen. Verder gemiddeld goed en een olifant in de porseleinkast bij de start. Zondag ook weer. Bijna de hele top 5 geëlimineerd . | |
Peterselieman | maandag 13 mei 2019 @ 19:56 |
het is een combinatie van allerlei factoren waarbij je naast geld ook de juiste mensen op de juiste plaatsen hebt zitten. | |
Gruj0 | maandag 13 mei 2019 @ 20:15 |
Ik dacht dat je juist binnen het paaltje moest blijven. | |
bianconeri | maandag 13 mei 2019 @ 20:23 |
Jij keek zeker niet bij Ziggo? Olav vertelde het echt elke keer weer wanneer hij het deed dat hij buiten het paaltje om moest gaan en na het paaltje pas de baan weer op mocht. | |
bokkepoot | maandag 13 mei 2019 @ 20:25 |
Mee eens, maar ik denk niet dat de feedback van Hamilton t.o.v. van bijvoorbeeld Vettel het enorme verschil maakt. Mercedes heeft gewoon een enorm goede motor, en heeft dit jaar de pijnlijke puntjes weggeschaafd van de W9. | |
Fir3fly | maandag 13 mei 2019 @ 20:32 |
- reageer nou eens normaal - [ Bericht 92% gewijzigd door Nattekat op 13-05-2019 20:35:46 ] | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 13 mei 2019 @ 20:59 |
Hoeveel betalen ze aan Honda? En legt Honda precies dat bedrag in, of meer? Ik ga uit van het laatste, dus dan zou je het verschil nog bij die 300 miljoen op moeten tellen. | |
Fir3fly | maandag 13 mei 2019 @ 21:05 |
Dat heeft hij duidelijk uitgelegd, was zijn enige kans om iets van deze race te maken. | |
manny | maandag 13 mei 2019 @ 21:07 |
geef 100.000 euro aan een stel duitsers en 100.000 euro aan een stel italianen. Beiden met de opdracht een huis te bouwen. Die Duitsers hebben een maand later een huis staan met daarin al een huurder die voor hen die 100.000 euro netjes aan het afbetalen is. Die italianen hebben 70.000 uitgegeven aan een vervuild stuk land op een berg, maar wel met mooi uitzicht en de rest is op aan drank en vrouwen. | |
Peterselieman | maandag 13 mei 2019 @ 21:08 |
Flughaven Berlijn Brandenburg vergeten? | |
manny | maandag 13 mei 2019 @ 21:09 |
moeten italianen bij betrokken zijn geweest... ![]() | |
TheFreshPrince | maandag 13 mei 2019 @ 21:11 |
Ik begreep dat RB niets betaalt voor de Honda blokken. Kan me vergissen. | |
Gruj0 | maandag 13 mei 2019 @ 21:11 |
Nee daar keek ik niet nee. Soms werp ik wel even een blik op die interviews. | |
opgebaarde | maandag 13 mei 2019 @ 21:15 |
Je kan als je objectief kijkt Vettel niks verwijten bij bocht 1. Gelukkig doet hij een poging, dat zou iedereen (moeten!) doen en daarom zie je een Bottas ook niet opgeven. Nu zijn er zeker mensen die vinden dat Vettel rustig aan had moeten doen bij de start. Dat zijn Mercedes fans en de oma van Sebastian die het toch allemaal wel heel erg spannend vindt ![]() | |
_-_ratjetoe_-_ | maandag 13 mei 2019 @ 21:20 |
Tja dan is het budget van RB gewoon vergelijkbaar met Mercedes en Ferrari. | |
Peterselieman | maandag 13 mei 2019 @ 21:25 |
mwah, het woord Baustelle zegt genoeg | |
LTVDK | maandag 13 mei 2019 @ 21:36 |
Eigenlijk had die gewoon keihard moeten insturen en de beide Mercs meesleuren de grindbak in ![]() | |
TAV74 | maandag 13 mei 2019 @ 21:38 |
Eens, gewoon prima dat hij daar voor zijn kans gaat. Hij wist ook wel dat hij Mercedes nooit meer terug zou zien als hij er een keer achter zou zitten. | |
Fer | maandag 13 mei 2019 @ 22:07 |
Het gaat meer om de manier waarop. Telkens maar insturen, terwijl die ander er nog zit en hopen dat hij weg gaat. Dat doet hij bij Bottas en dan de bocht erna ook bij Leclerc. | |
sasquatsch | maandag 13 mei 2019 @ 22:27 |
Ontwikkelingskosten van de motor staan er los van, voor elke leverancier. Het is puur het budget van het Formule 1 team, waarbij uitgegaan wordt dat er wel aan de motorendivisie betaald wordt.
| |
Fir3fly | dinsdag 14 mei 2019 @ 00:19 |
Onzin, het komt toch niet tot een botsing? Waar kijk je in vredesnaam naar ![]() | |
vosss | dinsdag 14 mei 2019 @ 00:54 |
Geen idee of ze al voorbij gekomen waren, maar hier staan een paar mooie foto's van Max afgelopen weekend: https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-barcelona-a3960020 ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 14 mei 2019 @ 02:28 |
![]() ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 14 mei 2019 @ 02:35 |
Hij remt te laat, gaat daardoor wijd en heeft mazzel dat Bottas hem laat leven. En hij verliest daardoor de plek aan Max. Dus objectief gezien heeft hij het eigenlijk zelf opgekloot. | |
Fer | dinsdag 14 mei 2019 @ 07:43 |
Hij drukt eerst Bottas naar rechts, terwijl Bottas niet opzij kan, want Hamilton rijdt daar. Bottas dus bijna in de sandwich. Vergelijkbaar met Singapore 2017 en Belgie 2016. Insturen en hopen, dat die ander wil en kan. Vervolgens raakt naast de baan, komt weer terug en drukt weer gelijk naar rechts, waar Leclerc (teamgenoot nog wel) nu moet uitwijken. Olifant in de porseleinkast. Ik begrijp, dat hij wat moet proberen, maar het is te vaak te agressief en op de gok, dat die ander wel aan de kant zal gaan. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 14 mei 2019 @ 07:53 |
Zoiets mag ook inderdaad. | |
Donderkonijn | donderdag 16 mei 2019 @ 23:14 |
Als je op de racelijn zit mag dat, je lijn houden. En in de eerste paar bochten is er heel veel geoorloofd... zeker als je Hamilton heet. ( Ja ik weet het, maar ik vind beslissingen van de stewards door de jaren heen veel vaker in zijn voordeel uitvallen dan niet, valt gewoon op) | |
Fir3fly | donderdag 16 mei 2019 @ 23:49 |
Nee, gewoon een plek op de baan pakken. Dat Bottas in de sandwich zit is zijn probleem. Wat een onzin dit zeg ![]() | |
Donderkonijn | vrijdag 17 mei 2019 @ 08:23 |
Als we het dan toch over zogenaamd achterlijke regelgeving hebben, die idioterie achter de safetycar dat de eerste auto mag bepalen dat er gas gegeven word mag wel eens er uit. Op deze manier komt de no1 positie nooit in gevaar omdat alles en iedereen erachter op die eerste moet reageren. Geef het gewoon vrij zodra de safetycar eraf gaat.... dan krijg je mischien nog eens verassingen ipv dat het hele veld weer netjes aansluit. | |
XL | vrijdag 17 mei 2019 @ 08:49 |
De safety car is er niet zodat de nummer 1 ingehaald kan worden... | |
opreis | vrijdag 17 mei 2019 @ 09:05 |
Ja lekker eerlijk, heb je net 15seconde weggereden bij de nummer 2. Komt er een SC en kan je daarna makkelijk weer worden ingehaald. | |
Automatic_Rock | vrijdag 17 mei 2019 @ 09:07 |
Aan de andere kant: de nummer 2 heeft wellicht ook 15 seconden weggereden bij de nummer 3, dan komt er een SC en kan je daarna makkelijk weer worden ingehaald terwijl de nummer 1 niks te vrezen heeft. | |
Sjemmert | vrijdag 17 mei 2019 @ 09:08 |
Indycar restarts (2 aan 2) zoals ze ook in de DTM doen lijkt me wel wat eigenlijk ![]() | |
opreis | vrijdag 17 mei 2019 @ 09:09 |
True, dus daarom ook blij met de optie voor een VSC tegenwoordig. | |
Sinister-D- | vrijdag 17 mei 2019 @ 09:09 |
Daarom dus een fatsoenlijke VSC, zoals WEC dus heeft met hun FCY. | |
Donderkonijn | vrijdag 17 mei 2019 @ 12:16 |
Ja we willen toch racen zien geen treintje rijden? Het is nu ook, Hamilton is echt niet beter dan een Verstappen in zijn huidige vorm, maar hij rijd gewoon weg omdat ie een betere auto heeft. | |
opreis | vrijdag 17 mei 2019 @ 12:28 |
Dan kan je net zo goed een reversed grid voorstellen en andere dingen die niet per ce eerlijk zijn | |
Donderkonijn | vrijdag 17 mei 2019 @ 17:35 |
Het is een mechanische sport. Dat gaat sowieso nooit eerlijk zijn. | |
Tijn | vrijdag 17 mei 2019 @ 18:17 |
Het is niet oneerlijk dat de auto’s ongelijk zijn, daar gaat het juist om. F1 is een competitie tussen de teams. Wie de beste auto kan bouwen ís de sport. | |
Nattekat | vrijdag 17 mei 2019 @ 18:20 |
Ik denk dat de race wel besproken is. | |
Nattekat | donderdag 23 mei 2019 @ 11:03 |
F1 / [Live] Formula 1 2019 Monaco Geand Prix #48 |