abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 mei 2019 @ 08:26:09 #1
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_186758469
AMSTERDAM - De veehouderijsector slaakt een noodkreet over de stille terreur van dierenactivisten op het platteland. Inbraken, intimidatie, bedreiging en sabotage zorgen voor een angstcultuur onder boerenfamilies.



Veehouders zijn opgeroepen juist dit weekend extra alert te zijn. In Amsterdam vindt een internationale bijeenkomst van dierenactivisten plaats en de politie is getipt over plannen voor een invasie van een boerderij rond Amsterdam. De Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV) raadt boeren aan hun staldeuren op slot te houden en borden met verboden toegang te plaatsen.

„De strijd van dierenextremisten verhardt”, waarschuwt POV-voorzitter Linda Janssen. Ook pluimvee- en konijnenhouders zijn doelwit van de stalguerrilla. Dierenextremisten lappen de wet aan hun laars met slechts één doel: het einde van de veehouderij.

Organisaties zoals Animal Rights, die ontkent intimidatie te stimuleren, voelen zich gesterkt door het maatschappelijk debat over vlees en door de steun van de Partij voor de Dieren.

„Om dierenleed aan de kaak te stellen mag je de wet overtreden. De morele plicht daartoe is belangrijker”, stelt campagneleider Erwin Vermeulen.

Bron: De Telegraaf
============================================================
Dierenleed bestrijden is alleen maar goed! Mag van mij keihard aangepakt worden!
Einde veehouderij? ---> Wat een bezopen idee!
Helemaal geen vlees meer dan?.... Nou dat maakt de consument zelf wel uit!

Bio vlees wordt al redelijk betaalbaar. (Helemaal als je niet dagelijks vlees eet, combineer het met champignons en ui! Lekker!)

Waarom gaan die dieren activisten er altijd zo met gestrekt been erin? Dat zorgt toch alleen maar voor meer weerstand?
Wakker Dier bijvoorbeeld doet het (volgens mij) veel subtieler met het aan de schandpaal nagelen van bijvoorbeeld Albert Heijn / Jumbo inzake kilo knallers of de legbatterij ei....
  zaterdag 11 mei 2019 @ 08:27:11 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186758484
Gewoon aan de varkens voeren die activisten


In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186758486
Marianne Thieme kan trots zijn :r
De kogel komt van links! Walgelijk volk.
U MAD?
pi_186758570
Het terroriseren van boerenfamilies is triest en niet te rechtvaardigen en moet keihard worden aangepakt.

Het is echter wel zeer terecht dat er aandacht wordt gevraagd voor dierenwelzijn in de intensieve veeteelt. Denk daarbij o.a. aan te kleine leefruimtes, zeer lange veetransporten zonder adequate verzorging, mishandeling van dieren en onveilige stallen waarbij branden honderden dieren omkomen.
pi_186758668
Ben geen vegetariër, maar laten we wel eerlijk wezen.
Varkensboeren zijn de grootste rotzakken die er zijn zonder ook maar iets respect voor een dier. Auschwitz is er niets bij.
Dus dit gun ik die mongolen wel.

De enige reden waarom dit gedoogd wordt is omdat ze in de 2de kamer ook graag vlees eten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hyaenidae op 11-05-2019 08:59:35 ]
pindazakje
pi_186758707
Jeetje wat sneu voor die massamoordenaars zeg. Echt heel heftig.
pi_186758709
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:26 schreef Bocaj het volgende:
AMSTERDAM - De veehouderijsector slaakt een noodkreet over de stille terreur van dierenactivisten op het platteland. Inbraken, intimidatie, bedreiging en sabotage zorgen voor een angstcultuur onder boerenfamilies.

[ afbeelding ]

Veehouders zijn opgeroepen juist dit weekend extra alert te zijn. In Amsterdam vindt een internationale bijeenkomst van dierenactivisten plaats en de politie is getipt over plannen voor een invasie van een boerderij rond Amsterdam. De Producenten Organisatie Varkenshouderij (POV) raadt boeren aan hun staldeuren op slot te houden en borden met verboden toegang te plaatsen.

„De strijd van dierenextremisten verhardt”, waarschuwt POV-voorzitter Linda Janssen. Ook pluimvee- en konijnenhouders zijn doelwit van de stalguerrilla. Dierenextremisten lappen de wet aan hun laars met slechts één doel: het einde van de veehouderij.

Organisaties zoals Animal Rights, die ontkent intimidatie te stimuleren, voelen zich gesterkt door het maatschappelijk debat over vlees en door de steun van de Partij voor de Dieren.

„Om dierenleed aan de kaak te stellen mag je de wet overtreden. De morele plicht daartoe is belangrijker”, stelt campagneleider Erwin Vermeulen.

Bron: De Telegraaf
============================================================
Dierenleed bestrijden is alleen maar goed! Mag van mij keihard aangepakt worden!
Einde veehouderij? ---> Wat een bezopen idee!
Helemaal geen vlees meer dan?.... Nou dat maakt de consument zelf wel uit!

Bio vlees wordt al redelijk betaalbaar. (Helemaal als je niet dagelijks vlees eet, combineer het met champignons en ui! Lekker!)

Waarom gaan die dieren activisten er altijd zo met gestrekt been erin? Dat zorgt toch alleen maar voor meer weerstand?
Wakker Dier bijvoorbeeld doet het (volgens mij) veel subtieler met het aan de schandpaal nagelen van bijvoorbeeld Albert Heijn / Jumbo inzake kilo knallers of de legbatterij ei....
Je zegt dat dierenactivisten altijd met gestrekt been er in gaan en daarna geef je wakker dier als voorbeeld.
Misschien is dat gestrekt been af en toe nodig

Die opmerking van Erwin Vermeulen over het overtreden van de wet is wel een interessante. Dat lijkt een debiele opmerking maar er zijn extreme wantoestanden aan het licht gebracht en de industrie reageerde alleen maar dat Animale Rights daar niet had mogen zijn en de wet overtrad :')

En prima toch dat die lui tegen de industrie zijn? De consument is voor de bio-industrie en beide partijen mogen toch een mening hebben of alleen die laatste?
pi_186758721
Kijk al die sneue figuren hier terrorisatie praktijken goedpraten dan :')
  zaterdag 11 mei 2019 @ 09:01:25 #9
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_186758748
bio vlees is nep,
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_186758759
Een dier in de bioindustrie is geen mens met menselijke emoties. Het is een door de mens gekweekt product met maar een doel, namelijk om te worden opgegeten en diens restproducten voor andere doeleinden te kunnen gebruiken. Denk aan asfalt verwerking.

Beschaving betekent dat we niet meer als vroeger met pijl en boog op dieren hoeven te jagen maar dat we een systeem hebben ontwikkeld om dieren te kweken voor eigen consumptie. Een noodzakelijk systeem om wereldwijd alle acht -en dadelijk tien miljard monden te kunnen voeden.

Er zou een wereldwijde milieuramp voltrekken als we allemaal zouden besluiten vegetariër te worden. Nu wordt het milieu al belast door een teveel aan landbouwgrond. Het is dus simpelweg niet haalbaar te noemen. De bio industrie als het verlangen om vlees te willen eten zal altijd blijven. Elke actie hiertegen is bij voorbaat al zinloos te noemen.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 09:03:34 #11
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186758776
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:37 schreef rutger05 het volgende:
Het terroriseren van boerenfamilies is triest en niet te rechtvaardigen en moet keihard worden aangepakt.

Het is echter wel zeer terecht dat er aandacht wordt gevraagd voor dierenwelzijn in de intensieve veeteelt. Denk daarbij o.a. aan te kleine leefruimtes, zeer lange veetransporten zonder adequate verzorging, mishandeling van dieren en onveilige stallen waarbij branden honderden dieren omkomen.
koeien moeten weg uit nederland, methaan uitstotende stinkbeesten

varkens ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_186758785
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 09:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

koeien moeten weg uit nederland, methaan uitstotende stinkbeesten

varkens ook
Wist niet dat methaan zich ook aan landsgrenzen hield, weer wat geleerd.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 09:06:10 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186758810
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 09:02 schreef Elzies het volgende:

Er zou een wereldwijde milieuramp voltrekken als we allemaal zouden besluiten vegetariër te worden.

Nu wordt het milieu al belast door een teveel aan landbouwgrond. Het is dus simpelweg niet haalbaar te noemen. De bio industrie als het verlangen om vlees te willen eten zal altijd blijven. Elke actie hiertegen is bij voorbaat al zinloos te noemen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)dig-12316302-a730686

quote:
Om 1 kilo biefstuk te maken, is ongeveer 25 kilo voer nodig", stelt entomoloog Arnold van Huis in een interview in NRC Handelsblad.

De twee gangbaarste onderzoeken zijn dat van de Canadees Vaclav Smil en dat van de Nederlanders Leon Sebek en Liesbeth Temme.

Omdat daarin allerlei variabelen meespelen - wat eet het rund, loopt hij rond in de wei, staat hij in een hok - lopen hun conclusies nogal uiteen.
Volgens Sebek en Temme is er ruim 35 kilo vers voer nodig om 1 kilo eetbaar vlees te produceren,
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_186758830
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 09:02 schreef Elzies het volgende:.

Er zou een wereldwijde milieuramp voltrekken als we allemaal zouden besluiten vegetariër te worden. Nu wordt het milieu al belast door een teveel aan landbouwgrond. Het is dus simpelweg niet haalbaar te noemen. De bio industrie als het verlangen om vlees te willen eten zal altijd blijven. Elke actie hiertegen is bij voorbaat al zinloos te noemen.
Dit is net andersom.
Vlees produceren kost net enorm veel grondstoffen en vervuiling.

En er zitten geen dierlijke restproducten in asfalt, of in ieder geval niet standaard. Bijvoorbeeld platgereden vogels zorgen net voor die gaten in de snelweg
pi_186758834
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 08:37 schreef rutger05 het volgende:
Het terroriseren van boerenfamilies is triest en niet te rechtvaardigen en moet keihard worden aangepakt.

Het is echter wel zeer terecht dat er aandacht wordt gevraagd voor dierenwelzijn in de intensieve veeteelt. Denk daarbij o.a. aan te kleine leefruimtes, zeer lange veetransporten zonder adequate verzorging, mishandeling van dieren en onveilige stallen waarbij branden honderden dieren omkomen.
Helemaal mee eens. Ik eet graag vlees maar ik maak mij wel zorgen
over de walgelijke praktijken in die sector. Hypocriet wellicht maar so it is.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 09:08:09 #16
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_186758836
quote:
Bij de meeste gangbare onderzoeken wordt gemeten aan de hand van vers voer, dus dat zullen wij hier ook doen.

hier gestopt met lezen omdat dit onreinste onzin is, er word heel veel vee voer gemaakt van afval producten, bijvoorbeeld schillen etc.

"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 11 mei 2019 @ 09:09:00 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186758848
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 09:08 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Bij de meeste gangbare onderzoeken wordt gemeten aan de hand van vers voer, dus dat zullen wij hier ook doen.

hier gestopt met lezen omdat dit onreinste onzin is, er word heel veel vee voer gemaakt van afval producten, bijvoorbeeld schillen etc.
https://www.welingelichte(...)l-te-produceren.html
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 11 mei 2019 @ 09:09:29 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_186758853
Ik ben tegen deze acties. Het is wel bizar dat Nederland exportland nr 2 is voor landbouwproducten. Het mag allemaal wel wat minder massaal. Het evenwicht in Nederland is zoek en het milieu wordt te zwaar belast.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 09:13:40 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186758902
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 09:09 schreef LXIV het volgende:
Ik ben tegen deze acties. Het is wel bizar dat Nederland exportland nr 2 is voor landbouwproducten. Het mag allemaal wel wat minder massaal. Het evenwicht in Nederland is zoek en het milieu wordt te zwaar belast.
Juist

Nederland moet een exportland van kennis worden niet van varkensvlees

kennis hoe groei je paprika en tomaten , want in veel landen hebben ze geen ene drol van kennis op tuinbouwgebied en is het telen van groente nog steeds een gedoe in de achtertuin

Alhoewel Polen en Rusland nu zeer flinke stappen maken
Polen is nu de grootste exporteur van appels en peren ter wereld
https://www.agroberichten(...)bereikt-recordhoogte
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 11 mei 2019 @ 09:13:44 #20
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_186758903
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 09:02 schreef Elzies het volgende:
Een dier in de bioindustrie is geen mens met menselijke emoties. Het is een door de mens gekweekt product met maar een doel, namelijk om te worden opgegeten en diens restproducten voor andere doeleinden te kunnen gebruiken. Denk aan asfalt verwerking.

Beschaving betekent dat we niet meer als vroeger met pijl en boog op dieren hoeven te jagen maar dat we een systeem hebben ontwikkeld om dieren te kweken voor eigen consumptie. Een noodzakelijk systeem om wereldwijd alle acht -en dadelijk tien miljard monden te kunnen voeden.

Er zou een wereldwijde milieuramp voltrekken als we allemaal zouden besluiten vegetariër te worden. Nu wordt het milieu al belast door een teveel aan landbouwgrond. Het is dus simpelweg niet haalbaar te noemen. De bio industrie als het verlangen om vlees te willen eten zal altijd blijven. Elke actie hiertegen is bij voorbaat al zinloos te noemen.

Je zit er helemaal naast. Als we massaal zouden stoppen met vlees eten houden we juist meer grond over, want een groot deel van het plantaardig voer dat we verbouwen wordt gebruikt om die dieren te voeren. 90% van de soja productie gaat bijv naar dieren, weet je hoe ontzettend veel regenwoud daar voor gekapt wordt?

Een dier in de bio-industrie is overigens wel een dier met menselijke emoties. Het intellectueel niveau van een varken is vergelijkbaar aan dat van een kind. Ze tonen tevens meer emoties dan een hond, die we toch ook niet slachten?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 09:15:41 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186758939
Opvallend hoe de milieuvriendjes het hier goedpraten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186758959
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 09:02 schreef Elzies het volgende:

Er zou een wereldwijde milieuramp voltrekken als we allemaal zouden besluiten vegetariër te worden. Nu wordt het milieu al belast door een teveel aan landbouwgrond. Het is dus simpelweg niet haalbaar te noemen. De bio industrie als het verlangen om vlees te willen eten zal altijd blijven. Elke actie hiertegen is bij voorbaat al zinloos te noemen.

Ben je serieus zo dom? Wat denk je dat die dieren eten? Vlees is een tussenstap, een zeer onrendabele tussenstap, om van planten menselijk voedsel te maken.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 09:18:11 #23
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_186758974
Begrijp me trouwens niet verkeerd, ik ben tegen geweld en tegen eigen rechter spelen. Als er misstanden zijn dan verwacht ik dat de rechter hier straffen voor uitdeelt die passend zijn.

Parallel zie ik graag discussies over strengere regelgeving en bewustwording van de consequenties van het houden van dieren. Het is een moeilijk onderwerp omdat je mensen wat moet afpakken om te stoppen. Daarom is het belangrijk dat de keuze vanuit de consument komt en niet teveel wordt opgedrongen, dat levert alleen maar averechtse reacties op.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_186758981
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 09:08 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Bij de meeste gangbare onderzoeken wordt gemeten aan de hand van vers voer, dus dat zullen wij hier ook doen.

hier gestopt met lezen omdat dit onreinste onzin is, er word heel veel vee voer gemaakt van afval producten, bijvoorbeeld schillen etc.

[ afbeelding ]
Dus alles "reinste onzin", omdat er ook afval hergebruikt wordt. Ok
Opgelost
pi_186758994
Volkert kwam ook uit deze kringen, dat zegt al genoeg :r
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')