quote:
Op maandag 13 mei 2019 02:24 schreef bluemoon23 het volgende:[..]
En tijdens het rijden op snelweg en op het platteland valt dat wel mee, maar in een stad van stoplicht naar stoplicht of in de file wordt het knap warm....
Mwah, dat vind ik persoonlijk wel meevallen. In dat geval
gaat ging bij mij gewoon de airco aan, zelfs met het dak omlaag. De aircopomp in mijn auto is al een tijdje kapot*, maar zelfs bij temperaturen van 30ºC vind ik het erg verfrissend om gewoon het dak naar beneden te doen en de (rij)wind door de auto te laten gaan.
Voor wat betreft het topic: ik rij inmiddels al zo'n 3 jaar in een Peugeot 206 cc 2.0-16v met de bijnaam
François. Ik kan me herinneren dat ik als klein kind daar nog een schaalmodel van heb gehad – mét werkend klapdak! Daar was ik enorm door gefascineerd
![YcEm79T.jpg]()
![UFZuDPL.jpg]()
In de zomer is 't heerlijk om door het Limburgse heuvelland te rijden, zelfs een ritje naar het werk of de supermarkt geeft me dan het gevoel dat ik op vakantie ben. Ik zou niet anders meer willen.
In de winter heb ik "gewoon" een gesloten auto met alle gemakken van dien door het stalen dak. Een praktische auto is 't dan nog steeds niet, want zelfs in gesloten toestand krijg je er met wat geluk een bijzettafel van de IKEA in, en je kunt met héél veel moeite twee volwassen mensen op de "achterbank" kwijt (als je het al een achterbank kunt noemen). Maar goed, daar heb je een cabrio ook niet voor en voor tripjes naar de IKEA ruil ik meestal een dag met mijn broertje van auto
* Ik zou de airco graag laten repareren, maar het is niet zeker of de aircopomp simpelweg is vastgelopen (te verhelpen door een nieuwe aircopomp van ¤400) of uit elkaar is gesprongen, met het risico op kleine stukjes metaal in de aircoleidingen waarbij de aircoleidingen ook helemaal moeten worden gereinigd, da's nog eens ¤300 daarbovenop. Als je in dat geval enkel de aircopomp vervangt krijg je vanzelf weer metaalstukjes in de pomp, waardoor die wéér kapotgaat).
Als student zijnde kan ik elke euro maar één keer uitgeven, en dan vind ik andere dingen belangrijker (afgelopen jaar is François getrakteerd op een nieuwe distributieriem, nieuwe koppeling en nieuwe bobine, bij elkaar toch ook snel ¤1.500). Totdat ik een vaste baan heb en ik meer geld aan de kant kan zetten, hebben dat soort dingen prioriteit. En zolang het dak werkt, heb ik niks te klagen
[ Bericht 2% gewijzigd door J.Appleseed op 13-05-2019 10:38:49 ]