Ja, dat kan.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 14:18 schreef EasyLife het volgende:
Kan je een zonnepaneel eigenlijk ook gewoon rechtstreeks aansluiten op een stopcontact? In theorie dus, lever je dan ook terug? Of moet dat echt via de meterkast.
Stel je voor je komt een paneeltje tegen op internet, gooit 'm op je schuur, doet 'm in het stopcontact, zou dat dan werken?
(uiteraard moet er wel iets van een DC -> AC tussen)
*of bijvoorbeeld een windmolentje ofzo
Zou wel een fitness fiets ofzo willen die stroom opwekt haha.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 14:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, dat kan.
Tot ~ 600Watt mocht dat voorheen ook.
Voor nieuwe installaties is het strenger.
quote:Op vrijdag 17 mei 2019 17:41 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nee, Warmte zal zich onder de panelen (die toch al super warm kunnen worden) verzamelen en bijdragen aan een aangenaam warme cultuur binnen de woning.
Klinkt als verkoop-propaganda ;-) Geloof niet meteen alles. Het zou wel mooi zijn als het zo is.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 15:37 schreef EasyLife het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bovenaan staan zonnepanelen plat opgesteld. Daaronder panelen die ietsje schuin staan. De schuine panelen koelen het meest. Maar ook de panelen die plat staan, hebben een koelend effect. Afbeelding: Jacobs School of Engineering / UC San Diego.
Zonnepanelen zorgen niet alleen voor duurzame energie, maar verlagen de energiebehoefte ook.
Nieuw onderzoek toont aan dat zonnepanelen ervoor zorgen dat het huis of kantoor waarop ze zich bevinden een stuk koeler blijft. Het resultaat: de airconditioning kan uit blijven of in ieder geval lager worden gezet. En wanneer het buiten koud is, zorgen de zonnepanelen dat de hitte in het gebouw blijft. Dus ook de verwarming draait minder uren.
https://www.scientias.nl/(...)t-huis-koel-en-warm/
Verkoop propaganda, maar ook gewoon wat veel bezitters ervaren. Is ook volkomen logisch. Waar voorheen de zon direct het dak opwarmt, is er nu een buffer. Net zoals dat onder een parasol koeler is dan direct in de zon. Of vind je parasol en ander zonwering ook tellsell-geneuzel?quote:Op zaterdag 18 mei 2019 17:12 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Klinkt als verkoop-propaganda ;-) Geloof niet meteen alles. Het zou wel mooi zijn als het zo is.
Is er hier iemand met een plat dak die de bevindingen kan valideren?
Ik denk dat het marginaal geneuzel is. Als je een koeler huis wilt zijn zonnepanelen niet de juiste oplossing. andere bouwkundige aanpassingen zijn hiervoor nodig, het hete immers zonnepanelen, niet "magische verkoel beplating".quote:Op zaterdag 18 mei 2019 20:27 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Verkoop propaganda, maar ook gewoon wat veel bezitters ervaren. Is ook volkomen logisch. Waar voorheen de zon direct het dak opwarmt, is er nu een buffer. Net zoals dat onder een parasol koeler is dan direct in de zon. Of vind je parasol en ander zonwering ook tellsell-geneuzel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2019 03:27:01 ]
quote:Op zaterdag 18 mei 2019 20:37 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik denk dat het marginaal geneuzel is. Als je een koeler huis wilt zijn zonnepanelen niet de juiste oplossing. andere bouwkundige aanpassingen zijn hiervoor nodig, het hete immers zonnepanelen, niet machistische verkoel beplating.Nee. Het zal niet gaan afkoelen. Maar zonnepanelen zorgt er wel voor dat het minder warm in huis wordt. Marginaal is relatief.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4000 kWh per jaarquote:Op zondag 19 mei 2019 17:07 schreef Makrolon het volgende:
Mijn set is nu eindelijk klaar. Ik begon met 6 stuks, toen 12 en nu uitbereid naar 18x 240 wp. Nu past ook niks meer.
Het mooiste is dat deze complete set mij zon 2100 euro heeft gekost, want alles is tweedehands. Goed voor de tvt :p ....
Niet helemaal want ik gebruik geen 4000 kwh per jaarquote:Op zondag 19 mei 2019 17:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
4000 kWh per jaaren 0,50 euro per kw betaald
![]()
In 2,5 jaar dus tvt![]()
Met plantjes op zolder 6 maanden
Wat mooi gemaakt man! Verstandig het met Marktplaats panelen te doen, gaat terug verdienen stukken sneller.quote:Op zondag 19 mei 2019 17:07 schreef Makrolon het volgende:
Mijn set is nu eindelijk klaar. Ik begon met 6 stuks, toen 12 en nu uitbereid naar 18x 240 wp. Nu past ook niks meer.
Het mooiste is dat deze complete set mij zon 2100 euro heeft gekost, want alles is tweedehands. Goed voor de tvt :p
[ afbeelding ]
En de 2 omvormers:
[ afbeelding ]
De mastervolt voor de 6 panelen rechts boven, de sma voor de andere 12 panelen.
Beide op een aparte groep. En nu ook de rails van de panelen maar netjes aan de aarde gelegd.
Miners moet je hebben, geen planten.quote:Op zondag 19 mei 2019 17:18 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
4000 kWh per jaaren 0,50 euro per kw betaald
![]()
In 2,5 jaar dus tvt![]()
Met plantjes op zolder 6 maanden
40 sowieso wel.quote:Op zondag 19 mei 2019 19:00 schreef Gieliovd het volgende:
Vandaag de eerste dag productie. Fors bewolkt en groot deel van de dag, toch meer dan tevreden met 32kWh om 19:00. Er ligt 7425WP op het dak.
Heel onregelmatige grafiek. Gepiekt op een kleine 7000W op een moment van zon.
Moet op een mooie dag minimaal 40 uit te persen zijn. Misschien richting de 50 hoogzomer?
quote:Op zondag 19 mei 2019 18:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Noem eens 1 coin die je rendabel kan minen?
Nee joh, laatste in 2014 uitgezet. It’s a losing game.quote:Op zondag 19 mei 2019 19:03 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Simpel, geen. (Maar beter dan schadelijk drugs verbouwen op zolder zoals hier boven werd geopperd).
However, het minen van underdogs (denk aan moon, lotto, bottlecaps..) kan zelfs met een eenvoudige oudere miner heel lucratief uitpakken. Zoek de coin met lage netwerk hashrate, zet hier een oude Antminer L3 of zo op. Stroom verzorg je natuurlijk uit de panelen.
Zodra de coin gepumpt wordt en dat worden ze vanzelf wel weer eens dat heb je er echt een heleboel. O,ja ff een oude laptop gebruiken voor pool software want je gaat solo minen.
Ik weet waar ik het over heb heb dit als vaker zo gedaan, bizarre winsen.
Helaas heb ik toen geen panelen gebruikt om de boel te runnen. Straks zeker wel! Magnet, draai jij nog miners?
Ja. Op solo minen soms na. Met nadruk op soms, en ik vind het leuk :-)quote:Op zondag 19 mei 2019 19:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee joh, laatste in 2014 uitgezet. It’s a losing game.
Op een goeie dag red ik met m'n 6100wp bijna de 40 (record is tot nu toe 39.7). Dus moet in jouw geval zeker meer in zittenquote:Op zondag 19 mei 2019 19:00 schreef Gieliovd het volgende:
Vandaag de eerste dag productie. Fors bewolkt en groot deel van de dag, toch meer dan tevreden met 32kWh om 19:00. Er ligt 7425WP op het dak.
Heel onregelmatige grafiek. Gepiekt op een kleine 7000W op een moment van zon.
Moet op een mooie dag minimaal 40 uit te persen zijn. Misschien richting de 50 hoogzomer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |