Ik weet nu weer waarom ik de Ikea een teringwinkel vind en ik daar nooit heen ga
Dus onze gang moet nog wat verder aangekleed worden. Mijn vrouw wilde daar een schoenenrekje, dus ik ging op zoek. Eerst kwam ik dingen tegen die open waren, dus, als je d'r schoenen in zet dan zie je die schoenen staan, en dat wilde ik absoluut niet.
Toen kwam ik schoenenrekken tegen van metaal, dat wilde ik ook niet, daar wij een vrij hoge plint tegen de muur hebben, en als je dus een schoenenrek op de grond neerzet tegen die plint aan, dan is er dus achter het schoenenrek, boven de plint vrije ruimte, tussen de rug van het rek en de muur zeg maar, en dat ziet er niet uit.
Dus ik moest iets hebben wat rondom van de grond af komt/ op pootjes staat. Toen zei mijn vrouw 'kijk toch eens bij Ikea, het is toch maar voor de gang' en ik wilde daar niet aan, maar toch kijken, en daar vond ik wat in ieder geval voldeed aan de eisen, te weten schoenenkast Ställ. Nou, je kunt ook bestellen, wordt geleverd voor 3 euro. Nou, mooi, 2 van die kasten in het winkelmandje....39 euro verzendkosten. Wtf?
Ja, iets met afmetingen en gewicht van totale bestelling. Ik dacht ja zoek het uit, dus ik heb 1 kast besteld op mijn adres, en 1 op het adres van een vriend van me, paar straten verderop. Nou, dus mijn kast komt, ik neem dat pakket aan, leg het neer en denk 'dit ziet er verprutst uit'. Ik maak het pakket open, volledig beschadigd. Godverdomme.
Gebeld, ja, dan komen we het weer halen, moet je weer inpakken dit dat. Ja dacht ik bij mezelf, en dan gooit PostNL met het volgende pakket ook weer, heb ik weer deze shit, dus pakket in auto, en naar de Ikea. Daar aangekomen netjes geholpen, zelfs mijn 3 euro verzendkosten terug gekregen, dat is wel erg netjes dat ze dat doen. Goed, nieuwe doos uit rek gepakt, naar huis, opgebouwd, prima.
Ondertussen schuift de levering van het 2e pakket steeds een dag op. Het was eerst afgelopen zaterdag (niet gisteren), toen maandag, toen dinsdag, toen woensdag, toch maar bellen. Ja schuld van PostNL, maar PostNL zei op hun beurt, we hebben niks.
Dus maar weer terug gebeld naar de Ikea, zij zoeken... "oh ja, ja, we hebben het wel aangemeldt bij PostNL, maar nooit aangeboden....dus u zou nooit iets gekregen hebben..". Ja, fijn, en nu? Ja, gaan we het alsnog aanbieden. Nee laat maar, ik kom wel weer zelf naar de Ikea toe. Nou, toestand bij de servicedesk, want iedereen kon wel zeggen dat ze al betaald hadden (ik HAD betaald).
Dus bij de servicedesk van de Ikea (ja, ik verzin dit niet

) naar de Ikea gebeld, uitgelegd dat ik al betaald had, dat ik al eens gebeld had "ja maar toen zijn ze vergeten een dossiernummer aan te maken en dat heb je nodig'. Dus, dossiernummer aan laten maken, ik dat nummer direct doorgeven aan die muts achter de balie, kon het ineens wel. Ik tegoedkaart voor dat bedrag gekregen, naar magazijn, weer een doos gepakt, en naar huis.
Dus ik zit gisteren die kast op te bouwen, zitten er bij de pootjes 3 latjes bij, en 2 van die latjes moeten aan elkaar gespiegeld zijn. Dat zijn ze dus niet, met andere woorden, ik zou dus een 3e keer terug moeten
Nou, mooi niet. Ik moet die latjes toch aanpassen omdat ze te lang zijn voor de situatie icm die plinten die wij hebben, want, dus ik rommel zelf wel wat, maar ik heb m'n les geleerd, ik kwam nooit bij de Ikea, en ik dat is nu dus maar weer eens bevestigd
/rant
Zo, dat lucht op