abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 mei 2019 @ 10:57:27 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_186717520
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 09:49 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hmm. Mijn ervaring is exact andersom en die instelling zie ik ook bij de vrouwen om mij heen: hoe ouder hoe casualer ze daarmee omgaan.
Ik ben een man. Wat ik heb is dat ik vind dat roekeloze seks veel problemen met zich meebrengt, waardoor ik conservatiever mee omga.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_186718104
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 10:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ben een man. Wat ik heb is dat ik vind dat roekeloze seks veel problemen met zich meebrengt, waardoor ik conservatiever mee omga.
Casual seks en roekeloze seks zijn twee volledig andere dingen, dat snap je wel toch? Je kan casual seks hebben op een veilige verantwoorde manier, zonder kans op SOA's, zwangerschap of me2 discussies.
  donderdag 9 mei 2019 @ 11:36:47 #28
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_186718138
Mijn ervaring als man is dat vrouwen of wel uit 1) religieuze overtuiging, al dan niet opgelegd vanuit de familie "preutser" zijn dan mannen of 2) uit voorzichtigheid. Vrouwen zijn over het algemeen nu eenmaal kwetsbaarder dan mannen dus moeten ook beter uitkijken met wie ze zich inlaten.

Ik denk dat het hele "vrouwen hebben nood aan emotionele verbinding" een beetje achterhaald is. In mijn ervaring gaat dat enkel (deels) op als een vrouw interesse heeft in een relatie. Voor casual sex speelt het weinig een rol. Dat is slechts mijn observatie natuurlijk :)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_186718167
quote:
14s.gif Op donderdag 9 mei 2019 11:36 schreef Lothiriel het volgende:
Mijn ervaring als man is dat vrouwen of wel uit 1) religieuze overtuiging, al dan niet opgelegd vanuit de familie "preutser" zijn dan mannen of 2) uit voorzichtigheid. Vrouwen zijn over het algemeen nu eenmaal kwetsbaarder dan mannen dus moeten ook beter uitkijken met wie ze zich inlaten.

Ik denk dat het hele "vrouwen hebben nood aan emotionele verbinding" een beetje achterhaald is. In mijn ervaring gaat dat enkel (deels) op als een vrouw interesse heeft in een relatie. Voor casual sex speelt het weinig een rol. Dat is slechts mijn observatie natuurlijk :)
Ik heb wel behoefte aan emotionele binding met een man en omdat ik dat nooit ervaar zie ik (casual) seks daardoor als een straf waarvan ik blij ben dat ik de mogelijkheid heb het te vermijden maar ik ben een uitzondering.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 9 mei 2019 @ 11:42:56 #30
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_186718243
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 11:38 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ik heb wel behoefte aan emotionele binding met een man en omdat ik dat nooit ervaar zie ik (casual) seks daardoor als een straf waarvan ik blij ben dat ik de mogelijkheid heb het te vermijden maar ik ben een uitzondering.
Als een straf? Dat lijkt me niet oke, nee. Dan is het misschien beter om niet aan casual seks te doen. Ik ben ook niet echt warm te maken voor casual seks dus zo uitzonderlijk is het allicht niet.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_186719391
quote:
2s.gif Op woensdag 8 mei 2019 17:09 schreef Puntenjager het volgende:
Tevens blijkt uit decennia van onderzoek door de Rutgersstichting dat het allemaal wel meevalt met de vermeende losgeslagen seksuele moraal in Nederland. Sterker nog, jongeren lijken juist minder seks te hebben.
Dat komt omdat vrouwen vooral mooie mannen willen als het op "casual" seks aankomt en veel mannen komen dus niet in aanmerking.
  Moderator donderdag 9 mei 2019 @ 12:59:19 #32
5428 crew  miss_sly
pi_186719487
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 12:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Dat komt omdat vrouwen vooral mooie mannen willen als het op "casual" seks aankomt en veel mannen komen dus niet in aanmerking.
Waarschijnlijk willen ze ook voor casual seks iemand waar ze opgewonden van worden. Dat zullen niet de vervelende, lelijke, saaie, verbitterde mannen zijn, inderdaad. Wat een trutten zijn het ook he, die vrouwen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_186719614
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 12:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarschijnlijk willen ze ook voor casual seks iemand waar ze opgewonden van worden. Dat zullen niet de vervelende, lelijke, saaie, verbitterde mannen zijn, inderdaad. Wat een trutten zijn het ook he, die vrouwen.
Jonge vrouwen zijn een beetje gedesillusioneerd door sociale media e.d. Iets binnen hun eigen "league" voldoet niet meer, is althans wat ik wel merk.

Mij boeit het verder niet veel, ben al jaren voorzien van een relatie.

En nu we het toch over vervelend en saai hebben e.d. Bizar weinig vrouwen tegenwoordig die hobbies hebben. Het komt vaak niet verder dan Netflix, "socializen" en reizen. Beetje treurig wel, en dan zeiken op mannen :')
  donderdag 9 mei 2019 @ 13:32:07 #34
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186719958
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 13:09 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Jonge vrouwen zijn een beetje gedesillusioneerd door sociale media e.d. Iets binnen hun eigen "league" voldoet niet meer, is althans wat ik wel merk.

Mij boeit het verder niet veel, ben al jaren voorzien van een relatie.

En nu we het toch over vervelend en saai hebben e.d. Bizar weinig vrouwen tegenwoordig die hobbies hebben. Het komt vaak niet verder dan Netflix, "socializen" en reizen. Beetje treurig wel, en dan zeiken op mannen :')
Wat heeft dat verder met casual seks te maken? Dan boeien hobby's toch totaal niet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 9 mei 2019 @ 13:35:24 #35
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186720008
Om even terug te komen op de OP: Nee. Casual seks hebben is niet empowering. De mogelijkheid te kunnen kiezen voor casual seks is dat wél.

Hoewel het nog steeds niet algemeen geaccepteerd is, is het al heel fijn dat ook vrouwen lekker seks kunnen hebben wanneer zij dat willen, zonder dat daar meteen een relatie of huwelijk voor nodig is. En zonder meteen the town slut te zijn (al is dat in sommige gevallen nog wel t geval).

Het werd tijd dat voor vrouwen dezelfde open houding ging gelden op seksgebied als dat die voor mannen geldt :). Dus ja, dat is wel empowering ( :+ ).
pi_186720621
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 13:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wat heeft dat verder met casual seks te maken? Dan boeien hobby's toch totaal niet.
Zij begon over saaie mannen :') En ja je hobbies is doorgaans wel een graadmeter of je saai bent.
  donderdag 9 mei 2019 @ 14:10:23 #37
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186720647
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:09 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Zij begon over saaie mannen :') En ja je hobbies is doorgaans wel een graadmeter of je saai bent.
Saai heeft niet zozeer met hobby's maar met persoonlijkheid te maken in dit geval.
pi_186720673
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:10 schreef Samzz het volgende:

[..]

Saai heeft niet zozeer met hobby's maar met persoonlijkheid te maken in dit geval.
Het heeft met elkaar te maken. Iemand die in zijn vrije tijd veel aan sport en klussen doet heb ik liever op mijn verjaardag dan iemand die alleen postzegels verzameld.
  donderdag 9 mei 2019 @ 14:12:48 #39
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_186720695
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:11 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Het heeft met elkaar te maken. Iemand die in zijn vrije tijd veel aan sport en klussen doet heb ik liever op mijn verjaardag dan iemand die alleen postzegels verzameld.
Dat mag.

Zullen we terug gaan ontopic ^O^?
  donderdag 9 mei 2019 @ 14:16:25 #40
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_186720758
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 11:34 schreef Reverb het volgende:

[..]

Casual seks en roekeloze seks zijn twee volledig andere dingen, dat snap je wel toch? Je kan casual seks hebben op een veilige verantwoorde manier, zonder kans op SOA's, zwangerschap of me2 discussies.
Mijn ervaring is dat het vroeg of laat toch een probleem wordt. Ook al wordt het veilig gedaan, het leidt toch tot ruzies en wantoestanden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_186720966
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:16 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het vroeg of laat toch een probleem wordt. Ook al wordt het veilig gedaan, het leidt toch tot ruzies en wantoestanden.
Dan doe je toch echt iets verkeerds, of kies je de verkeerde partners uit. Als je tegen die problemen blijft oplopen dan kan je misschien beter er niet aan beginnen, maar dan moet je er wel eerlijk in zijn dat het probleem bij jezelf en je partners ligt, en niet bij casual seks an sich.
  donderdag 9 mei 2019 @ 15:40:31 #42
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_186722302
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:26 schreef Reverb het volgende:

[..]

Dan doe je toch echt iets verkeerds, of kies je de verkeerde partners uit. Als je tegen die problemen blijft oplopen dan kan je misschien beter er niet aan beginnen, maar dan moet je er wel eerlijk in zijn dat het probleem bij jezelf en je partners ligt, en niet bij casual seks an sich.
Ik ken niet veel gevallen van casual seks dat goed afloopt. Vroeg of laat komen er wel emoties bij kijken. Tenzij het niet lang duurt en je makkelijk contact verbreekt.
pi_186722927
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 15:40 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ken niet veel gevallen van casual seks dat goed afloopt. Vroeg of laat komen er wel emoties bij kijken. Tenzij het niet lang duurt en je makkelijk contact verbreekt.
Jammer dat het voor jou niet goed uitpakt, maar dat maakt het nog steeds niet roekeloos.
pi_186722959
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:12 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat mag.

Zullen we terug gaan ontopic ^O^?
Jij gaat in op een kanttekening :s) Wilde een punt maken waarom jonge mensen minder sex hebben en dat is vooral omdat jonge vrouwen irrationeel hoge verwachtingen hebben. Deed me ook denken aan zo'n onderzoek van okcupid wat aantoonde dat de vrouwen daar iets van 80% van de mannen lelijk/onaantrekkelijk vonden.
pi_186724374
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 09:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Chimps paren met verschillende mannetjes, bonobo's met alles en iedereen. Paardenmerrie's proberen te sneaken om zich te laten dekken door een andere hengst. Dolfijnen paren met verschillende mannetjes en zelfs bij zwanen gebeurd het dat de eieren die uitgebroed worden niet van het eigen mannetje zijn.

Moet ik nog even doorgaan? Want dat kan.

Misschien doe je er beter aan echt naar biologie en geschiedenis te kijken ipv artikelen lezen die dingen eruit pikken om een punt te maken.

En vooral, als het zo in de natuur van de vrouw zit om maar 1 mannetje te kiezen, waarom gebeurd dat in de praktijk dan niet? Dat zou je al moeten vertellen dat het gewoon menselijke natuur is.

Ook qua geschiedenis zit je fout. Zelfs nu zijn er nog stammen waarbij de vrouwen meerdere sekspartners hebben (bv de Toeareg).
Daar zijn vele voorbeelden van door de geschiedenis heen. Sterker nog, er zijn enorme aanwijzingen dat hoe verder je terug gaat, hoe minder seksuele trouw bij de binding tussen man en vrouw hoorde.
De bloedlijnen gingen dan ook over de vrouwelijke lijn heen, zoals bv bij de joden vandaag de dag nog het geval is (overblijfsel van).
Tjah dat is alleen maar omdat jullie anders voor inteelt zorgen
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Maar ga maar even door, je hebt op een populatie van 1 miljoen nu van 5 vertelt dat de vrouwtjes soms ook met andere mannetjes omgaan (niet eens dat ze dat ook meer doen dan de mannetjes waar het om ging maar goed..)

En hier wat info voor jou
https://en.wikipedia.org/wiki/Mating_system
Polygyny (the most common polygamous mating system in vertebrates so far studied): One male has an exclusive relationship with two or more females.

Polyandry: One female has an exclusive relationship with two or more males. This is very rare

Nou ja jij zou nu nog kunnen zeggen dat het hier zogenaamd om exclusieve relaties gaat he? Maar ga eerst maar even wat inlezen en dan zie je dat in het algemeen mannen veel vaker meer vrouwtjes hebben dan omgekeerd in het dierenrijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2019 17:36:00 ]
pi_186725580
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:04 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Het lukte niet om het artikel te laden, maar ik heb zelf wel het gevoel dat er voor vrouwenmij niks te halen valt bij casual seks. Het is een totaal andere beleving voor de man als voor de vrouwmij. Ik kan het niet echt uitleggen waarom dat voor mij zo voelt. Misscjien omdat het voor de vrouw mij pijnlijk is als de man niet echt heel erg aantrekkelijk is, dat ten eerste. En ten tweede omdat de man de dominante blijft vaak. Als de meeste mannen onderdanig waren zou het misschien leuker zijn voor vrouwen mij . Als ze echt zouden doen wat vrouwen willen ik wil. Ik weet niet.
Even gecorrigeerd... Zoals Cause_Mayhem al zei, je moet je eigen beleving bij jezelf houden en niet projecteren op de rest.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_186738338
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 18:48 schreef Godshand het volgende:
Even gecorrigeerd... Zoals Cause_Mayhem al zei, je moet je eigen beleving bij jezelf houden en niet projecteren op de rest.
Bedankt voor het redigeren!

quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 12:51 schreef Joppiez het volgende:
kun je dit ook even redigeren. Generalisatie zonder bron gespot.
Gaat voor mij niet op, ik vind casual seks inferieur als vrouw met wat voor man dan ook

quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 13:32 schreef Samzz het volgende:
Ik zou het juist heel mooi vinden als hij een vrouw met hobby's aantrekkelijk vindt voor casual seks vanwege (o.a) haar hobby's. Is iets beters om om gewaardeerd te worden dan een gezicht of figuur dat je of (grotendeels)met geboorte hebt meegekregen en niets aan kunt veranderen of wat alleen gebaseerd is op een lichamelijk ideaalbeeld. En ook al heb je weinig hobby's (zoals ik maar ik hoef ook geen casual seks), het geeft een beter gevoel om te worden afgewezen vanwege een gebrek aan hobby's dan vanwege "er niet lekker genoeg uitzien" of whatever.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 15:40 schreef Keep_Walking het volgende:
Mee eens. Beiden moeten of heel erg narcistisch/egocentrisch blijven of genoegen blijven nemen met deze inferieure relatie van gebruiken en gebruikt worden om het te doen slagen.

[ Bericht 8% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 10-05-2019 08:53:16 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_186738548
Gebruiken en gebruikt worden, holy shit, jouw visie op seks is verknipt heel anders dan de mijne...
pi_186739808
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 17:33 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Tjah dat is alleen maar omdat jullie anders voor inteelt zorgen
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F

Maar ga maar even door, je hebt op een populatie van 1 miljoen nu van 5 vertelt dat de vrouwtjes soms ook met andere mannetjes omgaan (niet eens dat ze dat ook meer doen dan de mannetjes waar het om ging maar goed..)

En hier wat info voor jou
https://en.wikipedia.org/wiki/Mating_system
Polygyny (the most common polygamous mating system in vertebrates so far studied): One male has an exclusive relationship with two or more females.

Polyandry: One female has an exclusive relationship with two or more males. This is very rare

Nou ja jij zou nu nog kunnen zeggen dat het hier zogenaamd om exclusieve relaties gaat he? Maar ga eerst maar even wat inlezen en dan zie je dat in het algemeen mannen veel vaker meer vrouwtjes hebben dan omgekeerd in het dierenrijk.

Nota bene je eigen artikel uit de Volkskrant spreekt dat tegen :D

Polyandrie, waarbij de eicellen van een vrouw bevrucht worden door meerdere vaders, is de norm bij de meeste dierensoorten - van chimpansees tot kippen.Volgens de wetenschappers bewijzen de resultaten dat vrouwelijke diersoorten over mechanismen beschikken waardoor ze het genetisch meest geschikte sperma kunnen filteren en ze zo een meer levensvatbaar nageslacht kunnen produceren. Bij inteelt beginnen vrouwtjes na 15 generaties vaker en met meer verschillende partners te paren.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_186741309
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 13:35 schreef Samzz het volgende:
Om even terug te komen op de OP: Nee. Casual seks hebben is niet empowering. De mogelijkheid te kunnen kiezen voor casual seks is dat wél.

Hoewel het nog steeds niet algemeen geaccepteerd is, is het al heel fijn dat ook vrouwen lekker seks kunnen hebben wanneer zij dat willen, zonder dat daar meteen een relatie of huwelijk voor nodig is. En zonder meteen the town slut te zijn (al is dat in sommige gevallen nog wel t geval).

Het werd tijd dat voor vrouwen dezelfde open houding ging gelden op seksgebied als dat die voor mannen geldt :). Dus ja, dat is wel empowering ( :+ ).
Dit.
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')