abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186687654
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 00:34 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Die 0,01% was natuurlijk overdreven van me, maar ik zat vooral met de Messi in mijn hoofd die de dienst uitmaakte tegen Sevilla en Betis.
en die was vanavond tweede helft nergens
we gaan het zien

wel zonde van de lange rustpauze, met dat programma van liverpool hebben die de rust meer nodig dan ajax.
pi_186687668
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 00:39 schreef Adames het volgende:
en die was vanavond tweede helft nergens
we gaan het zien
Dat is niet heel gek als je met Liverpool uitgerekend het elftal treft dat het buiten Messi fragiele Barça het best pijn kan doen.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  woensdag 8 mei 2019 @ 01:28:27 #83
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_186687991
Becker en Wijnaldum delen de MVP
graag op anoniem
pi_186688112
Pique de meest overschatte,loopt altijd te choken tegen de toppers.
  woensdag 8 mei 2019 @ 03:17:59 #86
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_186688478
Teruggekeken, maar wat was Barca me toch een partij zielloos. Verkeerde instelling, misschien mede door hun aanvoerder die grotendeels maar wat over het veld sjokte. De urgentie, wil en vastberadenheid ontbrak.

En dan mag Messi zich dan al lang geleden bewezen hebben, dan nog hoort iedereen (anders) voor elke meter te strijden. Al helemaal de mindere goden in het team die op de een of andere manier al denken dat ze ze er al zijn omdat ze bij Barca spelen. Een collectief falen.

Niet dat Liverpool echt goed was trouwens, qua voetbal was de hele match erg schraal.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_186688968
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 03:17 schreef VeX- het volgende:
Teruggekeken, maar wat was Barca me toch een partij zielloos. Verkeerde instelling, misschien mede door hun aanvoerder die grotendeels maar wat over het veld sjokte. De urgentie, wil en vastberadenheid ontbrak.

En dan mag Messi zich dan al lang geleden bewezen hebben, dan nog hoort iedereen (anders) voor elke meter te strijden. Al helemaal de mindere goden in het team die op de een of andere manier al denken dat ze ze er al zijn omdat ze bij Barca spelen. Een collectief falen.

Niet dat Liverpool echt goed was trouwens, qua voetbal was de hele match erg schraal.
Goed voorbeeld is die corner, dat trainden we bij ons er al in bij de jeugd, eerste wat je sowieso doet is dat iemand die niet mee verdedigt naar de cornervlag toerent om voor die bal te gaan staan, dit is gewoon gepruts.

Overigens werd ik pas net wakker en zag die uitslag :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 8 mei 2019 @ 06:51:13 #88
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_186689057
Ik miste de gretigheid bij Barca.
Wilde ze wel de CL winnen.
pi_186689065
WAT EEN WEDSTRIJD _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_186689088
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 06:51 schreef KingRadler het volgende:
Ik miste de gretigheid bij Barca.
Wilde ze wel de CL winnen.
Net de samenvatting gezien, maar de keeper van Liverpool heeft ook 3 a 4 waanzinnig belangrijke reddingen gemaakt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_186689600
Het leek wel alsof Barcelona de wedstrijd liep lopen.
  woensdag 8 mei 2019 @ 08:13:09 #92
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186689631
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 08:09 schreef PicoMMP het volgende:
Het leek wel alsof Barcelona de wedstrijd liep lopen.
je ziet hoe moeilijk het is als je zo'n wedstrijd met " het is al binnen" mentaliteit begint om dat momentum dan weer om te draaien, 4-0 waarvan 3 cadeautjes, dan verdien je het ook niet en Liverpool werd de 1e wedstrijd gewoon te weinig beloond, die 3-0 was geflatteerd.
pi_186689640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 08:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

je ziet hoe moeilijk het is als je zo'n wedstrijd met " het is al binnen" mentaliteit begint om dat momentum dan weer om te draaien, 4-0 waarvan 3 cadeautjes, dan verdien je het ook niet en Liverpool werd de 1e wedstrijd gewoon te weinig beloond, die 3-0 was geflatteerd.
Laat het een waarschuwing zijn voor Ajax.
pi_186689901
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:37 schreef Scrummie2.0 het volgende:
komt nog wel goed.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:37 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Natuurlijk niet
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:38 schreef TLC het volgende:

[..]

Voor Barca idd :)
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:38 schreef Rage_Guy het volgende:

[..]

Dat gaat het al.
Je hebt kenners, en je hebt idioten.

En na afloop:

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:58 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Ik zet mijn geld op Liverpool volgende week :).
Ik ben een rijk man :).

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2019 08:42:58 ]
pi_186689983
Goed gedaan knul.
  woensdag 8 mei 2019 @ 08:51:56 #96
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_186690016
Al die fragmenten dat is toch wel even flink nagenieten. :)
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_186690082
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 03:17 schreef VeX- het volgende:

Hier ben ik het wel mee eens, en dit mag ook gezegd worden vind ik :). Messi doet dan in principe echt helemaal niks. Dat zie je met Argentinië ook wel, en dan nadien moeten we zeker allemaal roepen dat het aan alles en iedereen ligt behalve Messi? Ik snap het ergens wel, maar dat is te makkelijk. Je kan nog zo ontzettend goed zijn. Maar voetbal is ook een stukje inzet en toewijding. Dat ontbrak gisteren bij heel Barça, en ja dus ook bij Messi.

Ik vind verder ook niet dat Barça kwaliteit mist of iets dergelijks, dit is gewoon een heel goed elftal. Maar tevens een groep mooi-weer voetballers zo lijkt het, een beetje strijd leveren ho maar. Als het tikken en snelle combinatiespel niet lukt is het al snel klaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2019 08:59:01 ]
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:04:48 #98
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186690165
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 08:58 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens, en dit mag ook gezegd worden vind ik :). Messi doet dan in principe echt helemaal niks. Dat zie je met Argentinië ook wel, en dan nadien moeten we zeker allemaal roepen dat het aan alles en iedereen ligt behalve Messi? Ik snap het ergens wel, maar dat is te makkelijk. Je kan nog zo ontzettend goed zijn. Maar voetbal is ook een stukje inzet en toewijding. Dat ontbrak gisteren bij heel Barça, en ja dus ook bij Messi.

Ik vind verder ook niet dat Barça kwaliteit mist of iets dergelijks, dit is gewoon een heel goed elftal. Maar tevens een groep mooi-weer voetballers zo lijkt het, een beetje strijd leveren ho maar. Als het tikken en snelle combinatiespel niet lukt is het al snel klaar.
Ze spelen al hele seizoen geen snelle combinatievoetbal meer. Sterker nog, sinds Valverde coach is is dat helemaal verdwenen. Het is puur reactief voetbal waar ze vorige week in Camp Nou goed mee wegkwamen met gemiste kansen van Liverpool en pure effectiviteit bij Barcelona (lees: Messi).

Je ziet dan ook dat ze moeite hebben om tegen tegenstanders met goede pressing de bal in ploeg te houden. De tijden van 70% balbezit bij Barcelona is wel voorbij, het is wachten op geniale momenten van hun voorste vijf (Suarez, Messi, Coutinho, Dembele en Malcom). Maar ja, je verwacht na 3-0 thuiszege dat Liverpool hoop ruimte gaat weggeven (wat ze ook deden) en dat Barca het wel afstraft (niet dus).

In dat opzicht lijkt de misser van Dembele vorige week killing voor hun. Gisteren had Messi in eerste kwartier het ook voor inschieten.
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:04:56 #99
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_186690167
Barcelona parasiteert op de geweldige aanvallers Messi en Suarez. De andere bepalende spelers Busquets en Pique zijn al een tijdje over hun top heen. De rest van het team is van veel mindere kwaliteit dan wat er pak weg 4-5 jaar geleden liep.

Er is genoeg gehaald in de afgelopen jaren, maar dure aankopen als Coutinho en Dembele zijn geen schim meer van wat ze waren bij hun vorige clubs.

Het had gisteren goed voor ze af kunnen lopen als ze in een van hun uitvallen snel hadden gescoord, dan was er iets geknapt bij Liverpool.
pi_186690192
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:04 schreef Rocket Ride het volgende:
Barcelona parasiteert op de geweldige aanvallers Messi en Suarez. De andere bepalende spelers Busquets en Pique zijn al een tijdje over hun top heen. De rest van het team is van veel mindere kwaliteit dan wat er pak weg 4-5 jaar geleden liep.

Er is genoeg gehaald in de afgelopen jaren, maar dure aankopen als Coutinho en Dembele zijn geen schim meer van wat ze waren bij hun vorige clubs.

Het had gisteren goed voor ze af kunnen lopen als ze in een van hun uitvallen snel hadden gescoord, dan was er iets geknapt bij Liverpool.
Busquets vind ik ook nog wel top.
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:08:20 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186690206
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:07 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

geweldige speler, was denk ik ook de enige die gisteren nog een voldoende haalde
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:10:42 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186690226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:04 schreef Rocket Ride het volgende:

maar goed als Suarez die linksback niet uit de wedstrijd had geschopt was Gini nog aan het warmlopen, nou ja er in ieder geval niet voor minuut 60 ingekomen, toeval en "brilliance" zitten wel dicht bij elkaar
pi_186690363
Suarez is wel een man van zijn woord. Niet juichen op Anfield.
pi_186690399
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:07 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Pique vind ik ook by far niet over zijn top heen. Hij heeft een matige, mensonterende seizoensstart gehad maar is de laatste maanden mede na een iets conservatievere tactiek in een uitstekende vorm.
  woensdag 8 mei 2019 @ 09:29:51 #105
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_186690438
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:22 schreef Vjenne12345 het volgende:
Suarez is wel een man van zijn woord. Niet juichen op Anfield.
Zeker. En als we toch de Speld gaan citeren, Wijnaldum geeft dit CL seizoen toch nog een Nederlands tintje.
pi_186690558
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:26 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Pique vind ik ook by far niet over zijn top heen. Hij heeft een matige, mensonterende seizoensstart gehad maar is de laatste maanden mede na een iets conservatievere tactiek in een uitstekende vorm.
Piqué is toch minder dan de Ligt of een van Dijk.
pi_186690629
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:37 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Piqué is toch minder dan de Ligt of een van Dijk.
Tegenwoordig zeker, omdat Pique in grote ruimtes heel erg kwetsbaar is. Mede daardoor heeft Barcelona tot november een heel lastige seizoensstart gehad. Nu vormt hij wel een goed duo met Lenglet die opzienbarend en knap Umtiti, die een slepende blessure had, uit de basis houdt.

Het is allemaal niet heel gek dat Barcelona daarom 70 tot 80 miljoen euro lijkt te gaan investeren in De Ligt.
pi_186690676
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:42 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Tegenwoordig zeker, omdat Pique in grote ruimtes heel erg kwetsbaar is. Mede daardoor heeft Barcelona tot november een heel lastige seizoensstart gehad. Nu vormt hij wel een goed duo met Lenglet die opzienbarend en knap Umtiti, die een slepende blessure had, uit de basis houdt.

Het is allemaal niet heel gek dat Barcelona daarom 70 tot 80 miljoen euro lijkt te gaan investeren in De Ligt.
Eriksen en de Jong. Is het middenveld ook weer in orde.
pi_186690794
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:45 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Eriksen en de Jong. Is het middenveld ook weer in orde.
Eriksen lijkt me op dit moment geen nodige investering mede omdat Rakitic en Arthur er ook rondlopen, maar die lijkt volgens de geruchtenmolen eerder naar Real Madrid te gaan.
pi_186690949
Het meest zorgwekkende is dat Barça al jaren een club in verval is. Het is geen club zoals alle andere topploegen; het is een club van stijl en innovatie. Dat verval en wegdrijven ervan lijkt de laatste jaren met thumbs ups van applausduifjes alleen maar aangemoedigd te worden. Ze hebben het grootste salarishuis ter wereld en investeren grof geld zonder eigenlijk te weten waar ze precies heen willen. Boateng en Murillo zijn echt lachwekkende 'noodstopjes' geweest die alleen mogen opdraven als Messi thuis met de kids en de hond speelt.

Bartomeu moet als voorzitter zichzelf kritisch bekijken (haha, doet hij niet). Valverde? Tsja, ik ben nooit fan van hem geweest. Simpel voorbeeld; Ajax. Haal je daar twee steunpilaren weg, dan zie je nog tenminste spelpatronen of een intentie tot iets. Bij Barcelona zie je dan letterlijk niets. In de Copa-duels waarbij het B-team werd opgesteld, was het echt gênant en pijnlijk om te zien. Geef je Messi rust in de competitie? Dan hebben ze ook alle moeite van de wereld met pak 'm beet Leganes.
  Moderator woensdag 8 mei 2019 @ 10:11:53 #111
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_186691073
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:03 schreef El-Stinho het volgende:
Het meest zorgwekkende is dat Barça al jaren een club in verval is. Het is geen club zoals alle andere topploegen; het is een club van stijl en innovatie. Dat verval en wegdrijven ervan lijkt de laatste jaren met thumbs ups van applausduifjes alleen maar aangemoedigd te worden. Ze hebben het grootste salarishuis ter wereld en investeren grof geld zonder eigenlijk te weten waar ze precies heen willen. Boateng en Murillo zijn echt lachwekkende 'noodstopjes' geweest die alleen mogen opdraven als Messi thuis met de kids en de hond speelt.

Bartomeu moet als voorzitter zichzelf kritisch bekijken (haha, doet hij niet). Valverde? Tsja, ik ben nooit fan van hem geweest. Simpel voorbeeld; Ajax. Haal je daar twee steunpilaren weg, dan zie je nog tenminste spelpatronen of een intentie tot iets. Bij Barcelona zie je dan letterlijk niets. In de Copa-duels waarbij het B-team werd opgesteld, was het echt gênant en pijnlijk om te zien. Geef je Messi rust in de competitie? Dan hebben ze ook alle moeite van de wereld met pak 'm beet Leganes.
Dat komt ook door Messi natuurlijk. Al 12 jaar lang wordt heel Barça op zijn persoon afgestemd. Als hij niet mee doet of je stelt 'm niet op dan moet er opeens uit een ander vaatje getapt worden. Dit jaar mogen ze daar wel gericht op gaan inkopen. Want wat je zegt ; er zit geen lijn in de aankopen tot nu toe. Alles was en blijft de grote Messi-show. Maar hij stopt wel over een jaar of 3 bij Barça denk ik.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_186691091
Liverpool _O_
pi_186691110
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:11 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat komt ook door Messi natuurlijk. Al 12 jaar lang wordt heel Barça op zijn persoon afgestemd. Als hij niet mee doet of je stelt 'm niet op dan moet er opeens uit een ander vaatje getapt worden. Dit jaar mogen ze daar wel gericht op gaan inkopen. Want wat je zegt ; er zit geen lijn in de aankopen tot nu toe. Alles was en blijft de grote Messi-show. Maar hij stopt wel over een jaar of 3 bij Barça denk ik.
Het is inderdaad al heel lang de Messi-show, maar het gaat erom hoe je dat mogelijk maakt. Tactisch is het bij Barcelona sinds het vertrek van Pep alleen coherent geweest in het eerste seizoen van Luis Enrique. Wat Valverde doet, is Suarez en Messi ontlasten van hun defensieve taken en dat is niet echt slim tegen een Liverpool waarvan elke speler weet wat het precies moet doen 'what if'. Barcelona loopt al jaren achter de feiten aan, maar Messi blijft het zoals ik het er vaak met anderen over heb constant verbloemen.
  woensdag 8 mei 2019 @ 10:28:25 #114
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186691336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:11 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. In Xavi en Iniesta-tijdperk was er gewoon een herkenbaar speelpatroon met of zonder Messi. Nu is het niets zoals Stijn al zegt.
  Moderator woensdag 8 mei 2019 @ 10:49:54 #115
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_186691686
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat valt wel mee. In Xavi en Iniesta-tijdperk was er gewoon een herkenbaar speelpatroon met of zonder Messi. Nu is het niets zoals Stijn al zegt.
Xavi en Iniesta speelden wel volledig in dienst van Messi. Daarom kon Messi ook zo extreem presteren. Bijna 80 goals in 2012 geloof ik?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_186691729
Toch raar dat het na zo’n avond altijd over de verliezende partij gaat.
  woensdag 8 mei 2019 @ 10:56:15 #117
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_186691784
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:49 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Xavi en Iniesta speelden wel volledig in dienst van Messi. Daarom kon Messi ook zo extreem presteren. Bijna 80 goals in 2012 geloof ik?
Tuurlijk deden ze dat. Maar als Messi er niet stond maar David Villa of Isaac Cuenca dan veranderde hun speelstijl niet wezenlijk. Dan nog domineerden ze en legden ze ballen achter defensie. Het verschil was dat Messi dan niet ernaartoe liep maar een ander. Heb je misschien 10 kansen nodig ipv 5 voor een goal.
pi_186692080
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 09:52 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Eriksen lijkt me op dit moment geen nodige investering mede omdat Rakitic en Arthur er ook rondlopen, maar die lijkt volgens de geruchtenmolen eerder naar Real Madrid te gaan.
Rakitic vond ik op zijn top geweldig, maar gaat nu wel snel achteruit. Arthur, vind ik geen speler die Barca verder kan helpen.

Het zit natuurlijk ook niet mee qua aankopen. Zo'n Coutinho en Dembele waren vooraf geweldig bij hun club maar bakken er nu niets van bij Barcelona, dan heb je ook gewoon een beetje pech.

Wel eens dat er geen idee achter zit, spelers worden gekocht om het kopen. Tijd voor vernieuwing in het bestuur, ik zou Overmars halen. Barcelona was een aantal jaren succesvol door spelers van buitencategorie, niet zo zeer door het geweldige beleid, toen werden er ook flapdrollen gekocht voor te veel geld.
pi_186692255
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 11:14 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Het zit natuurlijk ook niet mee qua aankopen. Zo'n Coutinho en Dembele waren vooraf geweldig bij hun club maar bakken er nu niets van bij Barcelona, dan heb je ook gewoon een beetje pech.

Wel eens dat er geen idee achter zit, spelers worden gekocht om het kopen. Tijd voor vernieuwing in het bestuur, ik zou Overmars halen. Barcelona was een aantal jaren succesvol door spelers van buitencategorie, niet zo zeer door het geweldige beleid, toen werden er ook flapdrollen gekocht voor te veel geld.
Dembele was inderdaad pech, maar bij Coutinho zet ik mijn twijfels. Die hebben ze angstvallig op het middenveld proberen te positioneren, maar met hem is het middenveld niet in balans. Hij heeft het een korte periode als valse linksbuiten goed gedaan, maar hij lijkt al maanden geen bal goed te kunnen raken. De geboden speeltijd is het probleem niet, maar ik heb ook enigszins mijn twijfels bij de individuele begeleiding.

Ik bedoel; buiten het neerzetten van de tactiek (en wat standaardwissels), gericht op Messi, vraag ik me nog steeds af wat Valverde specifiek aan Barcelona heeft bijgedragen. De onderliggende ideeën zijn niet te zien, wisselspelers lijken aan hun lot te worden overgelaten. Een Malcom weet nooit waar hij aan toe is; na een goede wedstrijd in de halve finale Copa del Rey heeft hij bijvoorbeeld maar zes minuten of iets in een hele maand gemaakt. Like what the fuck.

We moeten Overmars ook weer niet teveel ophemelen. De laatste tijd draait het qua kwaliteit van inkomende transfers weer wat bij, maar met Kristensen, Labyad, Magallan en Orejuela zijn de negatieve puntjes er nog altijd. Misschien dat ik dan iets te kritisch ben. Meestal kiest de voorzitter zijn vriendjes en directeuren uit bij Barcelona. Daar zie ik nog niet snel verandering inkomen tot 2021. Tot die tijd gaan ze echt niet Overmars halen.
  woensdag 8 mei 2019 @ 11:47:55 #120
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186692621
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:52 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Toch raar dat het na zo’n avond altijd over de verliezende partij gaat.
Het is ook vrij pijnlijk voor Barcelona dat het weer niet lukt.

Maar mooi voor Liverpool dat ze erin bleven geloven hoor (al had Klopp er de dag ervoor op de persconferentie ook niet heel veel vertrouwen in leek het). Wijnaldum is wel echt een baas geworden, wat een Nederlands elftal hebben we zo ineens _O- zo staat het halve elftal in de CL-finale.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')