abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 7 mei 2019 @ 18:19:35 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186676422


Share hier je nieuwe spullen.

Duurder = beter.
Meer = beter.
Groter = beter.

Compleet vergeten een nieuw deel te starten. Bij deze dus!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186677864
Dank :)
Maar 3 Legged Thing dus.... Lijkt de bom ^O^
People assume too much.
pi_186679251
Mooi ding wel. Ben alleen benieuwd hoe stevig hij nog is als je hem volledig uitvouwt. Met een zware dslr erop.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_186679278
Hier vandaag een TetherTools 4,6m usb kabel besteld om de camera aan de iMac te hangen. Ben benieuwd hoe dat gaat werken. Een dun standaard usb kabel deed niet veel.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 20:16:42 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_186679664
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 20:06 schreef PdeHoog het volgende:
Hier vandaag een TetherTools 4,6m usb kabel besteld om de camera aan de iMac te hangen. Ben benieuwd hoe dat gaat werken. Een dun standaard usb kabel deed niet veel.
Waarom geen kaartlezer? Of doe je studiowerk met camera via de computer?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 7 mei 2019 @ 20:42:23 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186680316
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 20:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom geen kaartlezer? Of doe je estudiowerk met camera via de computer?
Waarom niet via WiFi of bluetooth vraag ik me eerder af
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186685540
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 20:04 schreef PdeHoog het volgende:
Mooi ding wel. Ben alleen benieuwd hoe stevig hij nog is als je hem volledig uitvouwt. Met een zware dslr erop.
Erg stevig. Voelt echt meer dan prima aan.
Mijn zwaarste setup op het moment is een 5d2 met batterygrip en 70-200 lens. Misschien nog een flitser erop, maar dat heb ik eigenlijk nooit.

Ik heb dus nog echt vele kilo's over (van de 18). Kan zelfs mijn cameratas eronder hangen.
People assume too much.
pi_186686174
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 20:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom geen kaartlezer? Of doe je studiowerk met camera via de computer?
Omdat ik dan elke keer de fotos moet importeren. Werkt niet. Dit is gewoon schieten en instant feedback samen met het model.

En ja dus, studiowerk :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_186686195
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom niet via WiFi of bluetooth vraag ik me eerder af
Prijsverschilletje want camera ondersteunt geen native wifi.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_186686209
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:59 schreef very het volgende:

[..]

Erg stevig. Voelt echt meer dan prima aan.
Mijn zwaarste setup op het moment is een 5d2 met batterygrip en 70-200 lens. Misschien nog een flitser erop, maar dat heb ik eigenlijk nooit.

Ik heb dus nog echt vele kilo's over (van de 18). Kan zelfs mijn cameratas eronder hangen.
^O^ Misschien een mooi exemplaar voor mij als ik ooit ga vervangen :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_186686513
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 23:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

^O^ Misschien een mooi exemplaar voor mij als ik ooit ga vervangen :)
Nog geen veldervaring, maar als ie tegenvalt zal ik het laten weten :)
People assume too much.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 12:46:20 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_186742308
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:59 schreef very het volgende:

[..]

Erg stevig. Voelt echt meer dan prima aan.
Mijn zwaarste setup op het moment is een 5d2 met batterygrip en 70-200 lens. Misschien nog een flitser erop, maar dat heb ik eigenlijk nooit.

Ik heb dus nog echt vele kilo's over (van de 18). Kan zelfs mijn cameratas eronder hangen.
Dat je er (in theorie) 18kg op kan hangen betekent niet dat 't bij dat gewicht ook stabiel blijft.

Wanneer ik een 5D4 + grip met 100-400 op m'n gitzo traveler series zet dan heb ik het idee dat 't niet heel veel zwaarder moet worden om er prettig mee te kunnen werken.
Huilen dan.
pi_186743683
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 12:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat je er (in theorie) 18kg op kan hangen betekent niet dat 't bij dat gewicht ook stabiel blijft.

Wanneer ik een 5D4 + grip met 100-400 op m'n gitzo traveler series zet dan heb ik het idee dat 't niet heel veel zwaarder moet worden om er prettig mee te kunnen werken.
Net als met horloges die 100m waterdicht zijn. Je hebt het niet per se nodig, maar het is goed om te weten dat je wat reserve hebt :)
People assume too much.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 18:42:21 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186748638
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 23:19 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Prijsverschilletje want camera ondersteunt geen native wifi.
Bij alle shit uit China snap ik niet dat er geen kabelloze usb “kabel” is
Dus, twee stekkertjes die je in je iMac en je Camera steekt die doen alsof ze een kabel ertussen hebben dmv Bluetooth.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186749012
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij alle shit uit China snap ik niet dat er geen kabelloze usb “kabel” is
Dus, twee stekkertjes die je in je iMac en je Camera steekt die doen alsof ze een kabel ertussen hebben dmv Bluetooth.
Ik heb niet gekeken naar chinese meuk. Weinig vertrouwen in. Hoewel, ik heb ook Godox spul gekocht als studioflitsers. Maar goed.....dit werkt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 10 mei 2019 @ 19:16:31 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_186749182
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 19:04 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb niet gekeken naar chinese meuk. Weinig vertrouwen in. Hoewel, ik heb ook Godox spul gekocht als studioflitsers. Maar goed.....dit werkt.
Waar denk je dat jouw kabel gemaakt is?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_186749381
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 19:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar denk je dat jouw kabel gemaakt is?
Joh, wat wil je nou? Ik heb genoeg chinese meuk van alibaba in handen gehad om te weten dat ik daar geen electronica-spul van hoef. Het zijn gewone kutkloontjes van bekende merken die het dan net niet zijn.

En ik leg je ook uit dat de bluetooth en wifi varianten gewoon duurder zijn dan deze kabel. En ja, ik heb goedkopere kabels geprobeerd en laten die het nou net ff niet doen. Ik heb alle alternatieven bekeken en bewust gekozen voor deze oplossing.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf woensdag 15 mei 2019 @ 18:47:43 #18
73911 ultra_ivo
pi_186861919
Eind vorige week in een kamerazaak een interesante 2e hands gekocht.
Een Fuji X Pro 1.
Vroeger schoot ik veel met meetzoekers, de kamera voelt dus direkt vertrouwd aan. Een 1.4/35 er bij gekocht (ook 2e hands) en de komende tijd maar eens experimenteren.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 15 mei 2019 @ 20:50:25 #19
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_186865357
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:47 schreef ultra_ivo het volgende:
Eind vorige week in een kamerazaak een interesante 2e hands gekocht.
Een Fuji X Pro 1.
Vroeger schoot ik veel met meetzoekers, de kamera voelt dus direkt vertrouwd aan. Een 1.4/35 er bij gekocht (ook 2e hands) en de komende tijd maar eens experimenteren.
Veel plezier ermee ^O^

De X-Pro 1 is echt zo'n camera om als voormalig meetzoekerschutter hebberig van te worden. Er zijn ook inmiddels heel veel adapters voor te vinden waarmee je er vintage-glas op kunt gebruiken, maar Fuji heeft zelf ook best wel het nodige smulglas in de line-up :Y
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 15 mei 2019 @ 21:02:45 #20
73911 ultra_ivo
pi_186865758
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:50 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Veel plezier ermee ^O^

De X-Pro 1 is echt zo'n camera om als voormalig meetzoekerschutter hebberig van te worden. Er zijn ook inmiddels heel veel adapters voor te vinden waarmee je er vintage-glas op kunt gebruiken, maar Fuji heeft zelf ook best wel het nodige smulglas in de line-up :Y
Ik ga 'm nu eerst eens goed testen. De 2e hands lenzen zijn nog goed te doen qua prijs. Ik betaalde 350 voor een 1.4/35 in goede staat. En bij Kamera Express staan er een paar voor leuke prijzen. En laat die net een filiaal in Maastricht geopend hebben ;).
Met een beetje goede wil gaat dan een Fuji setup mee naar Georgië en Azerbaidjan van het najaar.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 15 mei 2019 @ 21:16:18 #21
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_186866249
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:02 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik ga 'm nu eerst eens goed testen. De 2e hands lenzen zijn nog goed te doen qua prijs. Ik betaalde 350 voor een 1.4/35 in goede staat. En bij Kamera Express staan er een paar voor leuke prijzen. En laat die net een filiaal in Maastricht geopend hebben ;).
Met een beetje goede wil gaat dan een Fuji setup mee naar Georgië en Azerbaidjan van het najaar.
Ze zijn inderdaad niet absurd duur en je kunt er leuke setjes mee samenstellen.

Qua mee op reis lijkt me zo'n Fuji ook nog eens aangenaam. Er zitten beduidend minder bewegende delen in dan in een spiegelreflex wat me op de fiets een voordeeltje lijkt.
Daarnaast is de camera beduidend minder intimiderend dan een grote SLR.

Tipje wat ik zo snel even op the interwebz tegenkwam voor de camera is zorgen dat je firmware up to date is, hij schijnt met de nieuwste firmware aanzienlijk beter te focussen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 15 mei 2019 @ 22:45:46 #22
73911 ultra_ivo
pi_186870006
Wat mij het grote voordeel op reis lijkt is dat er minder luidruchtige onderdelen inzitten. Geen spiegelklap is in een stille ruimte toch erg handig. Ik moet alleen de camera nog het scherpstelpiepje afleren. Dat lukt wel als ik de dik 100 pagina's manual doorgelezen heb (ja, ik lees zo'n ding).
Nadeel is dat hij niet weathersealed is.
pi_187491207
Mag oud ook?

Kringloop *O*

https://retinarescue.com/contina-matic3.html



@Ouwesok ;)

[ Bericht 23% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-06-2019 20:56:36 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 18 juni 2019 @ 20:57:04 #24
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_187491516
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:37 schreef MaGNeT het volgende:
Mag oud ook?

Kringloop *O*

[ afbeelding ]

@:ouwesok ;)
Als oud niet zou mogen was ik snel uitgepatst :')

Ik zou zeggen: Filmpje erin en gaan met die tomaat :Y

Het zou je nog verbazen wat je met wat beleid uit zo'n ding kan toveren, een halve eeuw geleden legden gezinnen hun hele hebben en houden vast met dergelijke camera's, een Zeiss Ikon was dan nog één van de kwaliteitsmerken.
en na een aantal opnamen met zo'n oud beestje weet je je digitalen ook weer op waarde te schatten

Zelf nog wat te patsen :?

Nadat ik vorig jaar per ongeluk een A77V kocht die er deplorabel uitzag maar best wel wil fotograferen ging ik ruim anderhalve week geleden overstag. De A77-1 heeft inmiddels gezelschap van een A77-II met daarop ook eindeiljk een fatsoenlijke standaardzoom, de Sony 2.8/16-50mm SSM,
Een heel apart duo, de beide A77's zien er aan de buitenkant nagenoeg identiek uit wijken qua handligging en ergonomie niet van elkaar af. Toch zijn ze aan de binnenkant totaal verschillend. De sensor is vergelijkbaar met die uit de A6000 wat je vooral bij weinig licht merkt. De AF is ten opzichte van de I ook meer dan merkbaar verbeterd. Ik ben er al behoorlijk mee aan het spelen geweest en de plaatjes verschijnen de komende tijd wel in dit theater.
en vanaf nu weer oude lenzen
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_187491904
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 20:57 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Als oud niet zou mogen was ik snel uitgepatst :')

Ik zou zeggen: Filmpje erin en gaan met die tomaat :Y

Het zou je nog verbazen wat je met wat beleid uit zo'n ding kan toveren, een halve eeuw geleden legden gezinnen hun hele hebben en houden vast met dergelijke camera's, een Zeiss Ikon was dan nog één van de kwaliteitsmerken.
en na een aantal opnamen met zo'n oud beestje weet je je digitalen ook weer op waarde te schatten

Zelf nog wat te patsen :?

Nadat ik vorig jaar per ongeluk een A77V kocht die er deplorabel uitzag maar best wel wil fotograferen ging ik ruim anderhalve week geleden overstag. De A77-1 heeft inmiddels gezelschap van een A77-II met daarop ook eindeiljk een fatsoenlijke standaardzoom, de Sony 2.8/16-50mm SSM,
Een heel apart duo, de beide A77's zien er aan de buitenkant nagenoeg identiek uit wijken qua handligging en ergonomie niet van elkaar af. Toch zijn ze aan de binnenkant totaal verschillend. De sensor is vergelijkbaar met die uit de A6000 wat je vooral bij weinig licht merkt. De AF is ten opzichte van de I ook meer dan merkbaar verbeterd. Ik ben er al behoorlijk mee aan het spelen geweest en de plaatjes verschijnen de komende tijd wel in dit theater.
en vanaf nu weer oude lenzen
Sony timmert goed aan de weg :) Ben nog wel verknocht aan mijn D5 / D810 maar sluit niet uit dat ik in de toekomst eens overstap op mirrorless.

Voorlopig heb ik nog teveel Nikon glas én zijn de mirrorless van Nikon nog niet overtuigend, dus ik blijf nog even doorklappen met die spiegels ;)
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 18 juni 2019 @ 21:37:53 #26
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_187492140
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 21:24 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Sony timmert goed aan de weg :) Ben nog wel verknocht aan mijn D5 / D810 maar sluit niet uit dat ik in de toekomst eens overstap op mirrorless.

Voorlopig heb ik nog teveel Nikon glas én zijn de mirrorless van Nikon nog niet overtuigend, dus ik blijf nog even doorklappen met die spiegels ;)
Dat Nikon glas is onverminderd inzetbaar op een Z6 of een Z7. Die Z6 heb ik inmiddels even mogen bevoelen in een winkel. Het is een lekkere hand vol camera en vooral de zoeker is van de kwijl-categorie.
Qua feature-pack hebben zowel Nikon als Canon nog een inhaalslagje te maken richting Sony die dit cameraconcept zo ongeveer uitvond en nog lang niet klaar is met de evolutie van de A7/A9-serie.
Wat Canon en Nikon dan wel weer handig hebben aangepakt is zorgen dat alle bestaande lenzen gewoon met die spiegellozen kunnen worden gebruikt al is Canon ook weer op een A7 bruikbaar te maken.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 14:52:00 #27
74056 crew  ToT
pi_188221913
Bump! :)

Onlangs een 2e handse Nikon D810 gekocht, een Sigma 50mm 1.4 Art, battery grips voor de D810 en D500 (met afstandsbediening voor de D500.)
Verder nog wat diffusers e.d. voor de flitsers zoals een mini-beautydish en nog wat draagriemen en clips e.d. om te kijken wat het prettigste werkt met 2 camera's. (Ik heb nooit eerder met 2 camera's gewerkt.)
  woensdag 31 juli 2019 @ 15:42:03 #28
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188222579
Lekker heur!

Hoe zit dat eigenlijk met de fullframe DSLR markt nu met het mirrorless geweld op de markt? Krijg je nu veel betere prijzen als 2e hands aanschaf?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 15:49:05 #29
74056 crew  ToT
pi_188222673
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 15:42 schreef shiznuts het volgende:
Lekker heur!

Hoe zit dat eigenlijk met de fullframe DSLR markt nu met het mirrorless geweld op de markt? Krijg je nu veel betere prijzen als 2e hands aanschaf?
Ik weet niet of het op dit moment al veel uitmaakt, maar ik vermoed dat mirrorless nog niet echt een enorme impact op de DSLR-markt heeft.
De D810 heb ik op eBay voor een kleine ¤1000,- gekocht, maar hier in Nederland blijven die dingen nog wel aardig aan de prijs.
Misschien dat de invloed over een paar jaartjes wat groter wordt als de mirrorless camera's nóg beter gaan worden. :)
  woensdag 31 juli 2019 @ 16:10:13 #30
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188222974
Ah ok! Ik dacht misschien hebben velen al de sprong gewaagd richting Nikon Z, Canon EOS-R, Sony E, e.d. maar dat valt dus nog mee. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 31 juli 2019 @ 16:43:22 #31
74056 crew  ToT
pi_188223382
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 16:10 schreef shiznuts het volgende:
Ah ok! Ik dacht misschien hebben velen al de sprong gewaagd richting Nikon Z, Canon EOS-R, Sony E, e.d. maar dat valt dus nog mee. :D
Ow ik heb me ff wat meer in de Z7 verdiept en het is toch een stuk beter dan ik had verwacht! :D
Ik had wat gemopper gehoord over de Nikon Z-serie, maar ik weet niet meer wat.
Alleen de accu is erg matig natuurlijk en qua autofocus is hij ook vrij zwak, maar verder lijkt het een prima camera. :)
  woensdag 31 juli 2019 @ 17:01:09 #32
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188223606
Joah, en ze gingen van zo'n beetje de slechtste mount in het digitale tijdperk (wat het wel makkelijk maakte Nikon lenzen te adapten naar andere systemen) naar de beste (korte flange, wijde mount).

En in tegenstelling tot Canon (waar ik nooit een fan van was en nu het enige wat ze goed hebben gedaan is adapters uitbrengen waar je een ND filter in kunt droppen) hebben ze wel sensorstabilisatie. En zelfs de video crowd is erover te spreken omdat 'ie uncompressed RAW output doet naar een Ninja V voor ProRes RAW. :D

Persoonlijk kom ik van een MFT-achtergrond en zou eerder geneigd zijn voor de Panasonic S-line te gaan, de fullframers, maar daar maak ik me zorgen om lenzen. Sigma (die ook een camera hebben met de Sigma 'fp') heeft de L-mount dan misschien omarmt, maar het is nogal karig verder en andere native opties erg prijzig.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_188360769
Toch een klein sprongetje gemaakt afgelopen zaterdag, ben van m'n Nikon D50 overgestapt naar de Sony A7II :9

Dat is me verdorie even wennen :D
Nait Soezn Moar Broezn
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:08:43 #34
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_188367220
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 14:17 schreef Divje het volgende:
Toch een klein sprongetje gemaakt afgelopen zaterdag, ben van m'n Nikon D50 overgestapt naar de Sony A7II :9

Dat is me verdorie even wennen :D
Giant leap :Y

Laat eens wat plaatjes zien zodat we zien hoe snel het went.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_188373156
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 21:08 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Giant leap :Y

Laat eens wat plaatjes zien zodat we zien hoe snel het went.
Zo even uit de losse pols geschoten gisteren..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaja, puur hobbyfotograaf hier :+
Naja, binnenkort even naar het Speulderbos, bos/mist/zonneharpen zijn meer mijn ding :9

[ Bericht 7% gewijzigd door Divje op 10-08-2019 11:11:10 ]
Nait Soezn Moar Broezn
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:09:27 #36
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_188373765
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 11:04 schreef Divje het volgende:

[..]

Zo even uit de losse pols geschoten gisteren..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie start :Y

quote:
Jaja, puur hobbyfotograaf hier :+
Naja, binnenkort even naar het Speulderbos, bos/mist/zonneharpen zijn meer mijn ding :9
We zijn hier allemaal hobbyfotograaf. Zelfs als je voor geld fotografeert moet je nog voor een deel hobbyist blijven wil je geen last krijgen van de totale centenverzuring.

Als het nou een beetje lukken wil in het Speulderbos(prachtbos), dan zou je wat resultaten kunnen delen in een van de andere topics hier (of je maakt gewoon een nieuwe aan. Kost allemaal niks). Daar zwengel je dan bij andere fotografen ook weer wat scheppingsdrang mee :Y
en daarbij is het ook gewoon leuk om resultaten van andere fotografeerderts te zien
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:31:04 #37
74056 crew  ToT
pi_188374006


Deze gekocht, nog geen tijd gehad het uit te proberen. :)
pi_188374020
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 12:09 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Goeie start :Y
[..]

We zijn hier allemaal hobbyfotograaf. Zelfs als je voor geld fotografeert moet je nog voor een deel hobbyist blijven wil je geen last krijgen van de totale centenverzuring.

Als het nou een beetje lukken wil in het Speulderbos(prachtbos), dan zou je wat resultaten kunnen delen in een van de andere topics hier (of je maakt gewoon een nieuwe aan. Kost allemaal niks). Daar zwengel je dan bij andere fotografen ook weer wat scheppingsdrang mee :Y
en daarbij is het ook gewoon leuk om resultaten van andere fotografeerderts te zien
Dank U dank U :)

Zal zeker eens wat posten hier. Gooi m'n foto's nu vooral op instagram, waar (zelfs als je er om vraagt) bijna nooit opbouwende kritiek geleverd word :+ al voedert het wel m'n likes-verslaving :D
Nait Soezn Moar Broezn
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 10 augustus 2019 @ 15:41:16 #39
74056 crew  ToT
pi_188376099
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 12:32 schreef Divje het volgende:

[..]

Dank U dank U :)

Zal zeker eens wat posten hier. Gooi m'n foto's nu vooral op instagram, waar (zelfs als je er om vraagt) bijna nooit opbouwende kritiek geleverd word :+ al voedert het wel m'n likes-verslaving :D
Ik heb geeneens Instagram.
Ik heb voor duizenden euro's aan apparatuur en ik plaats mijn foto's vrijwel alleen op Facebook voor een klein groepje vrienden en familie! _O-
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:09:05 #40
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188376432
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 15:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb geeneens Instagram.
Ik heb voor duizenden euro's aan apparatuur en ik plaats mijn foto's vrijwel alleen op Facebook voor een klein groepje vrienden en familie! _O-
Hier ook _O- En het merendeel van mijn familie zien vaak niet eens het verschil tussen telefoon foto's en camera foto's :') Zet de foto's ook altijd op Flickr, daar krijg je gelukkig wel feedback en likes :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:10:04 #41
74056 crew  ToT
pi_188376451
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 16:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hier ook _O- En het merendeel van mijn familie zien vaak niet eens het verschil tussen telefoon foto's en camera foto's :') Zet de foto's ook altijd op Flickr, daar krijg je gelukkig wel feedback en likes :D
_O- True!

En kiekjes van onze baby leveren VEEL meer likes op dan foto's waar ik heel veel tijd en moeite in heb gestoken! :')
En soms even weinig! :')


7 likes


7 likes

:') WTF?

[ Bericht 35% gewijzigd door ToT op 10-08-2019 16:16:13 ]
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:16:25 #42
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188376528
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 16:10 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- True!

En kiekjes van onze baby leveren VEEL meer likes op dan foto's waar ik heel veel tijd en moeite in heb gestoken! :')
Dat is wel een beetje jammer ja :o

Zelfs hier op FOK! zie ik het soms wel gebeuren dat duidelijke telefoonfoto's heel wat meer aandacht krijgen dan echt goede foto's van sommige fotografen hier. Best jammer dat er zoveel mensen zijn die het verschil gewoon niet zien.

Verbaast me altijd als ik mensen zie roepen dat telefooncamera's tegenwoordig echt niet meer onderdoen aan camera foto's met dure lenzen _O- Totdat je ook maar een beetje inzoomt of ze groot ophangt ergens.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:17:27 #43
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188376544
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 16:10 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- True!

[ afbeelding ]
7 likes

[ afbeelding ]
7 likes

:') WTF?
_O-

Gave foto trouwens, die eerste O+ Heel wat mooier imo (wel lief kind uiteraard!). :Y
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:20:03 #44
74056 crew  ToT
pi_188376581
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 16:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje jammer ja :o

Zelfs hier op FOK! zie ik het soms wel gebeuren dat duidelijke telefoonfoto's heel wat meer aandacht krijgen dan echt goede foto's van sommige fotografen hier. Best jammer dat er zoveel mensen zijn die het verschil gewoon niet zien.

Verbaast me altijd als ik mensen zie roepen dat telefooncamera's tegenwoordig echt niet meer onderdoen aan camera foto's met dure lenzen _O- Totdat je ook maar een beetje inzoomt of ze groot ophangt ergens.
Telefoons worden sowieso wel steeds beter, maar er is absoluut wel een kwaliteitsverschil, en goede lenzen zijn natuurlijk wel een absolute must.

Maar met telefoons kun je soms ook dingen doen die met een DSLR weer een stuk moeilijker zijn:



Gemaakt met mijn Xiaomi Mi 9SE.
En soms zit ik met m'n SDLR te kutten om door een hekwerk foto's te nemen terwijl mijn vrouw haar mobieltje er handig tussendoor wurmt. :')
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:20:19 #45
74056 crew  ToT
pi_188376586
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 16:17 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

_O-

Gave foto trouwens, die eerste O+ Heel wat mooier imo (wel lief kind uiteraard!). :Y
Thx! :D
  zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:23:22 #46
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188376637
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 16:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Telefoons worden sowieso wel steeds beter, maar er is absoluut wel een kwaliteitsverschil, en goede lenzen zijn natuurlijk wel een absolute must.

Maar met telefoons kun je soms ook dingen doen die met een DSLR weer een stuk moeilijker zijn:

Ja, bellen en appen gaat nog altijd lastig op een DSLR :+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 10 augustus 2019 @ 16:23:40 #47
74056 crew  ToT
pi_188376642
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 16:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, bellen en appen gaat nog altijd lastig op een DSLR :+
_O- :')
  FOK!fotograaf zondag 11 augustus 2019 @ 10:39:27 #48
73911 ultra_ivo
pi_188387205
Ach met die likes is dat altijd zo. Maak je een hele fotoserie van een evenement van een week met veel mooie concertfoto's. Wat krijgt de likes, de groepsfoto van de deelnemers van het evenement.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 22 augustus 2019 @ 21:15:32 #49
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_188578975
Nog geen plaatjes van de spullen gemaakt maar fotografica Doesburg bracht me vorig weekend de nodige maffe dingen op:
- Een hele vroege supergroothoekzoom van Samyang (onder het merk Exakta) een 4.0-4.5/18-28mm
- Een Cosina 4-5.6/60-300mm onder het label Soligor. Dit is nog een MF-variant, de enige AF-variant die er lag zat door de overvloedige regen van binnen vol waterdruppels en was daarom niet te testen en daarmee al op voorhand te duur.
- Eindelijk de Sigma System Focussing serie compleet in de vorm van de 2.8/100mm met de welluidende naam Micro-Macro.
- Extra setje tussenringen voor A-mount, je hebt er immers nooit genoeg :')
- Een LowePro Flipside400 in absolute nieuwstaat.
Als er geen supertele mee gaat is die Flip500 toch ineens wel een enorm bakbeest op je rug, de 400 draagt dan iets lekkerderder

Samenvatting: Uren speelplezier voor de komende tijd :Y
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 augustus 2019 @ 21:19:48 #50
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_188579095
-- edit: verkeerde topic -- :P
Nothing lasts forever but the certainty of change
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')