Met (voor mij in elk geval) dat er ook enige vorm van professionaliteit in zit. Denk aan geld, trainingsuren etc.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 14:30 schreef Metalfrost het volgende:
Een activiteit waar competitie aan verbonden is.
quote:Op dinsdag 7 mei 2019 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met (voor mij in elk geval) dat er ook enige vorm van professionaliteit in zit. Denk aan geld, trainingsuren etc.
fixedquote:Op dinsdag 7 mei 2019 14:30 schreef Metalfrost het volgende:
Een activiteit waar competitie en verenigingsleven aan verbonden zijn.
Dat zou ik tegenwoordig zeker onder sport scharen ja. Daar vind ik schaken bijvoorbeeld ook onder vallen, en dan dus darts ook en dus esports ook.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:09 schreef rulerofdeath het volgende:
En esports dan? Is dat sport?
Er wordt niet bijzonder veel bewogen, maar het is zeker competitief.
Gamen is niet sporten. Kom op manquote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou ik tegenwoordig zeker onder sport scharen ja. Daar vind ik schaken bijvoorbeeld ook onder vallen, en dan dus darts ook en dus esports ook.
Sport als zelfstandig naamwoord, niet als werkwoord.quote:
Dat boeit dus echt geen flikker. Dat is vergelijkbaar met verwijzen naar het wetboek als iemand vraagt wat goed is. Het zijn voorbeelden, maar het dringt niet door tot het wezen van sport.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 14:29 schreef heywoodu het volgende:
Overigens is iets natuurlijk een sport als het erkend wordt door de overkoepelende organisatie van sportbonden![]()
https://en.wikipedia.org/(...)l_Sports_Federations
Competitie als leidende factor? Overal waar je competitie tegenkomt is het sport? Ik vind het nogal een brede definitie. Is monopoly dan ook een sport?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 14:30 schreef Metalfrost het volgende:
Daar dacht ik ook aan.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 14:30 schreef Metalfrost het volgende:
Als ik ga hardlopen of wandelen in de polder heb ik weinig met (spel)regels te maken en toch is het sport.quote:Op woensdag 8 mei 2019 07:34 schreef Tailless het volgende:
Voor de spelers. Die moeten nogsteeds handelen op de gegeven regels daarom sport al snap ik wel dat bewegen een vereiste is.
Maar dan mis je het publiek. En regels van lopen is dat je loopt.quote:Op woensdag 8 mei 2019 08:01 schreef nanuk het volgende:
[..]
Als ik ga hardlopen of wandelen in de polder heb ik weinig met (spel)regels te maken en toch is het sport.
quote:Op dinsdag 7 mei 2019 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met (voor mij in elk geval) dat er ook enige vorm van professionaliteit in zit. Denk aan geld, trainingsuren etc.
Dat zou programmeren een sport maken.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 14:30 schreef Metalfrost het volgende:
Ah, dus op het strand liggen slapen is sport, je hebt publiek en de regel is dat je slaapt.quote:Op woensdag 8 mei 2019 10:23 schreef Tailless het volgende:
[..]
Maar dan mis je het publiek. En regels van lopen is dat je loopt.
quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:50 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Competitie als leidende factor? Overal waar je competitie tegenkomt is het sport? Ik vind het nogal een brede definitie. Is monopoly dan ook een sport?
quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:27 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan.
Maar een kleurwedstrijd zou ik dan weer geen sport noemen. Of een ontwerpwedstrijd.
Een activiteit waar competitie en verenigingsleven aan verbonden zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2019 10:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat zou programmeren een sport maken.
quote:
Er zijn legio teken en programmeerverenigingen.quote:Op woensdag 8 mei 2019 19:04 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
[..]
[..]
Een activiteit waar competitie en verenigingsleven aan verbonden zijn. fixed
Een tekenvereniging, ja?quote:Op woensdag 8 mei 2019 19:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Er zijn legio teken en programmeerverenigingen.
Ja ik weer iig hier hebben wij zo'n soort hobbywinkel of zo waar ze ook duurdere potloden, papier en zo verkopen en die hebben een club waarmee ze samen tekenen en schilderen en zo.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |