Ik kijk echt nooit NL series, maar deze was geniaal. Heerlijke humor en gewoon lekker wegkijken.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:10 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Google vertelt mij dat dit een Nederlandse serie is, dan haak ik al af
Moet je wel TV hebben, ik heb internet onlyquote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:11 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik kijk echt nooit NL series, maar deze was geniaal. Heerlijke humor en gewoon lekker wegkijken.
NPO Startquote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:12 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Moet je wel TV hebben, ik heb internet only
Zo moeilijk is dat niet, tijdens een diplomatieke onderhandeling kan men de neutraliteit niet schenden. Breek je de neutraliteit wel dan kun je nooit meer een onderhandeling voeren en ondermijn je enkel je legitimiteit als heerser.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 01:28 schreef Kyran het volgende:
Waarom schoot Cersei ze niet gewoon dood? Dat het met gemak gekund. Het is niet dat ze medelijden heeft of Tyrion niet wil doden ofzo .... Zij had daar iedereen kunnen afmaken.
Echt waar?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:10 schreef ootjekatootje het volgende:
vikings is echt een noord Europees genot, zonder Amerikaanse shit of theatrale drama.
Ik heb het drie seizoenen ofzo gekeken maar ik vind bijna elk karakter onsympathiek. Niet per se afgehaakt omdat ik het echt kut vond, maar ik vond het nou ook niet interessant genoeg om te blijven kijken. Ook daar gaat een figuur als Athelstan nodeloos heen en weer en zo zijn er meer dingen maar er is vast een vikings topic dus ik zal hier niet uitweiden.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
vikings is echt een noord Europees genot, zonder Amerikaanse shit of theatrale drama.
Dat vinden wij een behoorlijk pluspunt tegenover GOT. Ook geen spoilers of leaks, en een verhaal wat na vier seizoenen nog stevig en natuurlijk is. Dikke discussies gehad met Vikingbewoners in Ribe. De serie volgt de geschiedenis maar qua tijdslijnen en Franse steden/oorlogen loopt te soms niet gelijk op maar dikke tien!
Ik zou het bij een andere serie snappen, maar GoT stond nou niet echt bekend om het volgen van regels. Iemand die als het ware het Vaticaan opblaast (zoals iemand dat mooi zei) om wraak te nemen gaat nu niet opeens volgens de regels spelen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat niet, tijdens een diplomatieke onderhandeling kan men de neutraliteit niet schenden. Breek je de neutraliteit wel dan kun je nooit meer een onderhandeling voeren en ondermijn je enkel je legitimiteit als heerser.
Ja maar dat snap ik nog wel. Dat kan toch nooit daar bij Dubrovnik. Als ze ook nog een Battle daar moeten hebben zie je niks door alle bomen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uhm ja, waar was die muur nou
Je realiseert je hopelijk wel dat Cersei daar al n tijdje volstrekt schijt aan heeft, toch?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat niet, tijdens een diplomatieke onderhandeling kan men de neutraliteit niet schenden. Breek je de neutraliteit wel dan kun je nooit meer een onderhandeling voeren en ondermijn je enkel je legitimiteit als heerser.
Ja maar Missandei onthoofden kan wel gezien die gewoon eerlijk gevonden was. Ze had ook gewoon met de rest van de crew mee moeten zwemmen als ze een ander lot had gewild. Lijkt me dat als Tyrion met een mast op zijn kop het red dat zij dat ook moet kunnen ze ziet er toch wat fitter uit.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:20 schreef EP3 het volgende:
[..]
Je realiseert je hopelijk wel dat Cersei daar al tijdje volstrekt schijt aan heeft, toch?
Daar komt nog bij dat ze tijdens deze 'diplomatieke handeling waarbij de neutraliteit niet geschonden mag worden' Missandei onthooft.
En nu ligt er opeens een woestijn daarquote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja maar dat snap ik nog wel. Dat kan toch nooit daar bij Dubrovnik. Als ze ook nog een Battle daar moeten hebben zie je niks door alle bomen.
Mja als je je over dit soort dingen druk gaat maken dan ben je echt aan het zoeken naar mijn ideequote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:15 schreef JR-Style-93 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uhm ja, waar was die muur nou
Wat hadden ze aan moeten passen? De locatie van KL vanaf het begin van de serie? Of bedoel je dat ze bij die historische stad gewoon effe dat bos weg moeten branden.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:22 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En nu ligt er opeens een woestijn daar![]()
En ze wisten een paar seizoenen geleden toch al dat er wel een laatste battle in Kings Landing zou komen, hadden ze toen al wel kunnen aanpassen.
Ik vind haar wel goed acteren. Je ziet gewoon in haar ogen dat ze knettergek aan het worden is.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:22 schreef MMaRsu het volgende:
Ik vond t wel masterlijk
dany is echt achterlijk btw
Ja dat ze een paar seizoenen terug al shots hadden gemaakt van Kings Landing met in elk geval een gebied voor een battle erbij.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat hadden ze aan moeten passen? De locatie van KL vanaf het begin van de serie? Of bedoel je dat ze bij die historische stad gewoon effe dat bos weg moeten branden.
De geografie is best belangrijk in een serie hoor, zeker Kings Landing dat aan het water ligt was een belangrijk punt in S2.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:23 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Mja als je je over dit soort dingen druk gaat maken dan ben je echt aan het zoeken naar mijn idee
Ja, vergeleken met de eerste paar seizoenen waarin haar acteerwerk vaak puur drama was is ze zeker erg verbeterd.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind haar wel goed acteren. Je ziet gewoon in haar ogen dat ze knettergek aan het worden is.
Echt he?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:23 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Mja als je je over dit soort dingen druk gaat maken dan ben je echt aan het zoeken naar mijn idee
Missandei valt daar niet onder, dat is een gevangene. Die zou ze dus kunnen uitwisselen of gewoon ombrengen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:20 schreef EP3 het volgende:
[..]
Je realiseert je hopelijk wel dat Cersei daar al n tijdje volstrekt schijt aan heeft, toch?
Daar komt nog bij dat ze tijdens deze 'diplomatieke handeling waarbij de neutraliteit niet geschonden mag worden' Missandei onthooft.
Dus jij vindt die scene wel geloofwaardig?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Missandei valt daar niet onder, dat is een gevangene. Die zou ze dus kunnen uitwisselen of gewoon ombrengen.
Op de afgezant (Tyrion) schieten is van een heel andere orde.
Waarom alleen op de afgezant schieten, laat de Golden Company gewoon gelijk die paar lui die de scheepsbreuk hebben overleefd opruimen. Welk voordeel wil ze halen uit eervol zijn hier?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Missandei valt daar niet onder, dat is een gevangene. Die zou ze dus kunnen uitwisselen of gewoon ombrengen.
Op de afgezant (Tyrion) schieten is van een heel andere orde.
Heb je gemist dat Arya en de Hound onderweg zijn?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:30 schreef Kyran het volgende:
Maar, niemand die iets ziet in mijn Golden Company theorie? Ik zie anders even niet in hoe Cersei gaat verliezen
Neen, dat beweer ik ook niet.quote:
....dus?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heb je gemist dat Arya en de Hound onderweg zijn?
Ok, dan zijn we het daarover eens.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Neen, dat beweer ik ook niet.
Als je net een draak/zeeslag verloren hebt gaan je niet vragen of de tegenstander zich overgeeft.
Daarnaast, dat geneuzel van Tyrion aan de poort sloeg nergens op.
Waarom denk je dat de Golden Company een noemenswaardig obstakel is?quote:
Omdat het 20.000 man zijn tegenover de paar duizend die D+J nog hebben volgens mij?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom denk je dat de Golden Company een noemenswaardig obstakel is?
De Dothraki die seizoenenlang als bevreesd werden gepresenteerd waren uiteindelijk ook in 2 minuten allemaal dood.
/fucking boeiend. 20.000 man zijn niets als je een paar helden tegen je hebt. Dat zag je wel aan de NK. Cersei is hoe dan ook toast, als Jaime haar niet vermoord dan, Arya als zij het niet doet dan Dany als Dany het niet doet dan Jon.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat het 20.000 man zijn tegenover de paar duizend die D+J nog hebben volgens mij?
Daarnaast is GC toch loyaal aan Targaryens (in de boeken in ieder geval). Ik verwacht dus dat Varys ze even wat in gaat fluisteren
Wie? Bedoel je Gendry, de dude die ook in seizoen 1 zat?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:44 schreef Kyran het volgende:
Daarnaast is Harry (wat een kutnaam trouwens) enige nieuwe character in seizoen 8 toch? Lijkt mij raar als hij geen belangrijke rol gaat spelen ergens .... maar ja ze doen wel meer maffe dingen
Dragonstone is een eiland, ik neem aan dat men daar strandde na de zeeslag en aangezien dat in het bezit was / is van Dany zou men daar niet aangevallen zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom alleen op de afgezant schieten, laat de Golden Company gewoon gelijk die paar lui die de scheepsbreuk hebben overleefd opruimen. Welk voordeel wil ze halen uit eervol zijn hier?
Nee, gewoon Harryquote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wie? Bedoel je Gendry, de dude die ook in seizoen 1 zat?
Ze stonden op een zandvlakte binnen bereik van die bogen. De afstand van Euron's schepen tot die draak was groter. Cersei kreeg Dany en co op een presenteerblaadje en laat ze gewoon weglopen. Dezelfde vrouw die zonder berouw het equivalent van het Vaticaan opblies waar mensen inzaten en daarmee weg kwam. Echt als je dat plaatje ziet heeft Dany misschien 400 man voor de poort staan.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dragonstone is een eiland, ik neem aan dat men daar strandde na de zeeslag en aangezien dat in het bezit was / is van Dany zou men daar niet aangevallen zijn.
Oh die dude, ja hij zal vast nog wel even voorkomen. Of hij een rol van betekenis heeft geen idee. Zou wel typisch iets voor deze makers zijn om zo'n karakter dat nog helemaal niets boeiends heeft gedaan vanuit het niets naar voren te schuiven.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:50 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, gewoon Harry
Leider van GC.
Edit: Ook gewoon iets wat ze te vaak benadrukt hebben is dat GC nooit contracten verbreekt. Daarnaast is die gast nog maar 30 seconden in beeld geweest. Lijkt me raar dat hij niet iets voor het verhaal gaat betekenen.
Yup. Denk dus dat hij Cersei gaat verraden. Maar goed ik ga bedje eens opzoeken!quote:Op dinsdag 7 mei 2019 03:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh die dude, ja hij zal vast nog wel even voorkomen. Of hij een rol van betekenis heeft geen idee. Zou wel typisch iets voor deze makers zijn om zo'n karakter dat nog helemaal niets boeiends heeft gedaan vanuit het niets naar voren te schuiven.
Naar mijn weten niet.quote:
Blackfyre's, niet de Targaryansquote:Op dinsdag 7 mei 2019 02:41 schreef Kyran het volgende:
[..]
Omdat het 20.000 man zijn tegenover de paar duizend die D+J nog hebben volgens mij?
Daarnaast is GC toch loyaal aan Targaryens (in de boeken in ieder geval). Ik verwacht dus dat Varys ze even wat in gaat fluisteren
Helaas een tijd en geld kwestiequote:Op dinsdag 7 mei 2019 07:34 schreef DaMart het volgende:
Ik geniet ook nog steeds van de afleveringen, maar het tempo is wel flink opgevoerd, wat de kwaliteit van de serie niet ten goede komt. Ze hadden het dus toch beter over meer afleveringen kunnen spreiden, zodat er nog een normalere opbouw van verhaallijnen mogelijk was geweest.
Dan hadden we de reactie van Arya en Sansa kunnen zien op het nieuws van Jon en had hij op een normale manier afscheid kunnen nemen van Ghost. En Arya die zonder afscheid te nemen voorgoed vertrok ook Winterfell voelde ook raar, al past dat aan de andere kant ook wel weer bij haar karakter.
Maar volgende week dus the battle of the mad queens.
Waarom denkt iedereen dat in GoT iedereen altijd maar dood moet?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 08:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waar ik mij wel aan ergerde is het afscheid nemen van sommigen in die aflevering. De ene gaat terug naar het Noorden van de muur, de andere krijgt een kleine, ...
Dat soort scènes is toch niks voor GoT? Als je ze uit het script wilde hadden ze evengoed kunnen sneuvelen ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |