abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 januari 2003 @ 08:31:53 #51
22713 maple-leaf
Terug van weggeweest...
pi_7771474
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 08:28 schreef Roosje01 het volgende:

[..]

Bij de vorige verkiezingen had de mediatraining ook zo zijn vruchten afgeworpen. Toch werd het een vuile, onsympathieke campagne. De vuilste ooit, zelfs. Overal zie je dat met alle mediatrainingen de politiek en de campagnes juist harder worden. Zo niet hier, en daar ben ik blij om. Het hoort over de inhoud te gaan, en niet over de man. Dat was de vorige keer wel anders. Ik vind het in ieder geval een verbetering.

ben je gisteren nog naar 013 geweest, zo ja hoe was ie nu live ?
*Leve het hierNUmaals....Loesje©*
*Leven is het meervoud van lef....Loesje©*
  woensdag 8 januari 2003 @ 09:16:36 #52
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_7771736
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 08:31 schreef maple-leaf het volgende:

[..]

ben je gisteren nog naar 013 geweest, zo ja hoe was ie nu live ?

Ik ben er gisteren geweest en ik vond Bos erg bevlogen. Het is natuurlijk wel een beetje preken voor eigen parochie zo'n bijeenkomst dus het werd hem niet moeilijk gemaakt. Het was wel een beetje jammer dat er vanuit de zaal weinig kritiek kwam. De meeste kritiek op de halleluja-stemming kwam van Wouter Bos zelf, en dat vond ik eigenlijk wel prijzenswaardig. Hij vond dat iedereen met beide benen op de grond moest blijven en dat de winst in de peilingen zo weer weg kan zijn. Heb nog met iemand gesproken (weet niet hoe ze heet, maar ze staat 24e op de lijste n zit nu in de 2e kamer. Effe opgezocht, ze heet Gerdi Verbeet) en zij was ook erg bevlogen. Ze maakten met z'n allen de indruk er zin in te hebben, en ik vind het goed dat iedereen zo benaderbaar is. Ik weet niet of dat bij andere partijen ook het geval is, maar bij de PvdA kun je gewoon met iedereen praten.

Er was wel nog even een (voor mij) penibele situatie. Humberto Tan (van studio sport) presenteerde de boel en hij had een stel stellingen. Dat waren van die stellingen waar elke PvdA'er het mee eens was. Als je het met zo'n stelling eens was moest je gaan staan. Maar ik had weinig zin om als mak schaap achter de PvdA te gaan staan, temeer ik vooral alles kritisch wil kunnen blijven volgen. Maar ik bleek dus een van de weinigen te zijn die bleef zitten. Dus kwam Humberto Tan om een reactie. Dat was niet de bedoeling! Het was een stelling over gesubsidieerd werk, of dat 'de leefbaarheid' (whatever that may be) ten goede komt. Gelukkig wist ik onder woorden te brengen dat het doel van gesubsidieerd werk een normale baan behoort te zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Roosje01 op 08-01-2003 09:23]

woensdag 8 januari 2003 @ 10:48:56 #53
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_7772825
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 03:05 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Heb je al gehoord van de zeven, de zeven van Zalm zijn onzalig plan om belastingontduikers een generaal pardon te geven! Hoezo in strijd met de Europeese wetten?!

Waarschijnlijk doel jij op het verkeerd aanwenden van Europeese subsidies ten behoeve van werkgelegenheid; onder een PvdA, VVD, D66 kabinet. Terwijl de CDA in de oppositie zat, de controlerende rol nietwaar?
Bovendien, was het niet Zalm in eigen persoon die keer op keer benadrukte dat we niet het braafste jongentje van de klas moesten spelen als het om geld uit Brussel ging?

Kortom, om dit Bos als PvdA voorman nog na te dragen is wel heeel ver gezocht.

Bos niet, Melkert wel. Dat CDA in de controlerende positie zat als argument gebruiken is ongeveer hetzelfde als de politie de schuld geven wanneer iemand te hard rijdt.
pi_7773200
Wouter Bos, goed of slecht.

Ik weet het eigenlijk niet. Als PvdA-er heb ik op hem gestemd voor het lijsttrekkerschap, omdat hij goed overkomt. Dat blijkt ook uit de peilingen. Wat inhoud betreft weet ik weinig van hem. Ik denk dat hij een goed bestuurder zal blijken te zijn (heeft ervaring in Paars 2 en bij Shell), maar of hij als politiek leider goed is zal de toekomst moeten uitwijzen. Voor alles is in mei vorig jaar duidelijk geworden dat de PvdA (en ik denk eigenlijk elke grote politieke partij, ook het nu oppermachtige CDA) een groot probleem heeft met de eigen en vooral potentiele achterban. In mei verloor de PvdA 22 zetels.
Hoogstwaarschijnlijk gaat de PvdA zetels winnen op 22 januari. De echte uitdaging voor Wouter Bos is de PvdA weer op orde te krijgen. Deze partij moet zich vernieuwen, anders doorziet elke burger in het land de facade: een mooie kop op de poster, maar inhoudelijk volkomen leeg.

De vraag is natuurlijk ook wat Wouter Bos wil doen. Hij heeft aangegeven geen premierskandidaat te zijn (ik geef toe, het lijkt onrealistisch, maar je weet nooit hoeveel invloed peilingen kunnen krijgen. Stel je voor: de PvdA als grootste partij). Maar wat bedoelt hij ermee: is hij wel ministerskandidaat? Of blijft hij hoe dan ook fractievoorzitter? Dat laatste zou mijn voorkeur hebben, omdat ik meen dat het politieke spel moet plaatsvinden in het openbaar, in het parlement. Zeg maar de Bolkestein-variant (dit levert problemen op als je de grootste partij wordt, en ik heb niet direct een oplossing voor dat probleem). Dat spel wordt gespeeld door de leiders van de politieke partijen.

Bovendien kun je als fractievoorzitter ook veel meer politieke leiding geven aan een partijorganisatie en dus de eerder aangehaalde vernieuwing stimuleren. Als minister (stel) en politiek leider wil je volgens mij vooral geen gedonder in je club (behalve als je Heinsbroek of Bomhof heet). Dan word je al snel een soort Kok (goed voor het land, minder goed voor de PvdA).

woensdag 8 januari 2003 @ 11:20:11 #55
38551 Sjwerver
lastig ventje
pi_7773437
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 10:04 schreef maple-leaf het volgende:

[..]

ik zit nog steeds een beetje te twijfelen wat te stemmen, heb van die testen gedaan en komt voor PvdA en SP naar voren, meestal SP boven PvdA, maar ik ben nog steeds een beetje aan het twijfelen, doordat Wouter Bos nu in the picture is

Ik was er eerst van overtuigd dat ik SP zou stemmen, maar vind Marijnissen de laatste tijd veel zeiken, waardoor hij overkomt als een zeurkous, meer een zeiker dan iemand die er wat aan gaat doen.

Bos is concreter en het plan van de PVDA spreekt me toch meer aan omdat zij wel rekening houden met de bedrijfscultuur, waar de SP denk ik juist veel afschrikt. Bedrijven zijn toch wel de voedingsbodem voor onze welvaart. Wat velen vergeten is dat kapitaalvlucht niet alleen betrekking heeft op die ene miljonair maar ook op talloze grote bedrijven, en daar gaat het echt niet om enkele duizenden euro's.. dus naar alle waarschijnlijkheid stem ik PVDA!

De SP vind ik TE sociaal, goede bedoelingen, dat zeker! Maar niemand wil tenslotte dat dat ten koste gaat van onze eigen welvaart, dat zijn wij Nederlands nou eenmaal, het zo goed mogelijk willen hebben zonder erop achteruit te gaan, geen slechte instelling maar het moet niet ten koste gaan van de maatschappij en omgeving.. daarom dus de middenweg, hou het sociaal maar economisch verantwoord => PVDA

derde doos vanaf links
  woensdag 8 januari 2003 @ 22:16:45 #56
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_7787531
Ik vond dat Bos het niet slecht deed vanavond. Vind het wel een beetje jammer dat de verkiezingsstrijd aan het verharden is, want ik vind dat het om inhoud moet gaan, en wat dat betreft werden we vanavond niet zo heel veel wijzer. Heb eerder in dit topic gemeld dat ik alle lijsttrekkers sympathiek vind. Ik vond het jammer dat Herben zijn sympathieke optreden een beetje kwijt was. Hij ging een beetje persoonlijk doen tegen Marijnissen waardoor het een onaangenaam debat werd. Ik moet zeggen dat Balkenende erg goed op dreef was. Duidelijk en zonder op de persoon te spelen. Bos was ook duidelijk, was inhoudelijk redelijk sterk, maar ik denk dat Balkenende de morele winnaar van het debat is geworden. Iemand het ermee eens? (Of oneens, da's eigenlijk wel leuker in een discussieforum).
pi_7787666
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 12:24 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is offtopic hier, maar ik vind het een foute site, of in ieder geval een jongerenclub van de PvdA onwaardig. Ik liep een jaar of 15 ook wel te dwepen met Che Guevara, maar ik zocht destijds tenminste mijn heil nog in de SP!

Maar het heeft denk ik weinig met Wouter Bos te maken.

Who's da man!! Who's da man!!

pi_7788232
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 22:16 schreef Roosje01 het volgende:

Heb eerder in dit topic gemeld dat ik alle lijsttrekkers sympathiek vind. Ik vond het jammer dat Herben zijn sympathieke optreden een beetje kwijt was. Hij ging een beetje persoonlijk doen tegen Marijnissen waardoor het een onaangenaam debat werd. Ik moet zeggen dat Balkenende erg goed op dreef was. Duidelijk en zonder op de persoon te spelen.

Ja, ik heb ze eens goed bekeken en met alle signalen die je opvangt kom ik tot de volgende korte persoonsanalyse:

JP:

Is een vreedzame man, die vanuit christelijke idealen sociaal denkt. Hij is echter wel het type dat vind dat je niet teveel moet zeuren. Hij is niet hard maar ook zeker niet zacht. In dit opzicht gemiddeld.

Bos:

Denkt sociaal maar gematigd en hiermee een echte moderne PVDA-er (iets links van het midden). Hij is sluw en geslepen en vindt het heerlijk om zijn concurrentie uit de tent te lokken.

Zalm:

Net als Dijkstal in weze een hele zachtaardige en iewat kwetsbare man.
Voor een VVD'er vrij links. Gaat steeds beter debateren.

Marijnissen:

De idealist! Idealen zijn belangrijker dan de realiteit. Die idealen zijn heel links. Zal ongetwijfeld veel medeleven hebben, maar overdrijft daarin. Beetje slachtofferrol creeren voor bepaalde groepen. Erg aanwezig!

Halsema:

Een assertieve vrouw met tanden, maar ze is te aardig om echt door te bijten. Zag je ook in de discussie. Moet duidelijker zijn in het debat.

Herben,

Tja, moet nog veel leren. Heeft te weinig overwicht. Kan goed praten, maar dan moet hij niet in de reden worden gevallen.

[Dit bericht is gewijzigd door ondersoeker op 08-01-2003 22:49]

donderdag 9 januari 2003 @ 10:01:46 #59
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_7793040
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 22:44 schreef ondersoeker het volgende:

[..]

Ja, ik heb ze eens goed bekeken en met alle signalen die je opvangt kom ik tot de volgende korte persoonsanalyse:

JP:

Is een vreedzame man, die vanuit christelijke idealen sociaal denkt. Hij is echter wel het type dat vind dat je niet teveel moet zeuren. Hij is niet hard maar ook zeker niet zacht. In dit opzicht gemiddeld.

Bos:

Denkt sociaal maar gematigd en hiermee een echte moderne PVDA-er (iets links van het midden). Hij is sluw en geslepen en vindt het heerlijk om zijn concurrentie uit de tent te lokken.

Zalm:

Net als Dijkstal in weze een hele zachtaardige en iewat kwetsbare man.
Voor een VVD'er vrij links. Gaat steeds beter debateren.

Marijnissen:

De idealist! Idealen zijn belangrijker dan de realiteit. Die idealen zijn heel links. Zal ongetwijfeld veel medeleven hebben, maar overdrijft daarin. Beetje slachtofferrol creeren voor bepaalde groepen. Erg aanwezig!

Halsema:

Een assertieve vrouw met tanden, maar ze is te aardig om echt door te bijten. Zag je ook in de discussie. Moet duidelijker zijn in het debat.

Herben,

Tja, moet nog veel leren. Heeft te weinig overwicht. Kan goed praten, maar dan moet hij niet in de reden worden gevallen.

Met deze typeringen ben ik het over het algemeen eens.
  vrijdag 10 januari 2003 @ 01:10:43 #60
22259 Fogerty
slapende account
pi_7812081
Hij komt morgenavond in de Drie Gezusters (foutste uitgaansgelegenheid die Nijmegen rijk is)

Ik ga denk ik wel even kijken

[edit]Whaha, ik kon het al niet zo goed geloven, en heb het dus maar even gecheckt op de PvdA-site: niets te vinden. Ik vermoed dat de Drie Gezusters stunt met een student of derderangs zanger die toevallig ook Wouter Bos blijkt te heten

[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 10-01-2003 01:20]

Hieperdepiep hoera!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')