quote:Hmm. Ik denk toch dat ik de PvdA wel goed vind. SP ook wel, maar iets te radicaal. Met Groen Links heb ik dan weer helemaal niks. Wat betreft rechts. Tja. Ik vind Zalm een sympathieke man, maar ik vind de ideeen van de VVD niet zo sympathiek. LPF heeft bewezen van voorbijgaande aard te zijn en CDA is niet echt rechts (hoewel...). Wat me trouwens wel opvalt is dat er nu de meest sympathieke lijsttrekkers in jaren zitten. Bos, Zalm, maar ook Balkenende en Herben komen op mij sympathiek over. Marijnissen ook wel, door humor en toch ook respect voor anderen. Femke is een beetje een verbeten strijdster, niet echt sympathiek maar ook niet ONsympathiek. En wie hebben we allemaal nog meer?
Op dinsdag 7 januari 2003 12:06 schreef daburnd88 het volgende:
Bos is ongeveer zo iemand als herben. Symphatieke man (ongeacht zn standpunten) een niet al te goede partij. Ik verwacht dan ook geen monster zege van het pvda alleen omdat ze een nieuwe lijsttrekker hebben. Maar van de andere kant hebben mensen die links willen stemmen ook weer niet veel keuze. Net als de mensen die rechts willen stemmen.
quote:wat is er mis met sovjet sikkels (ik heb mijn avatar van de NCPN site
Op dinsdag 7 januari 2003 12:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
http://www.js.nl/~jsnlrijnmond/Zijn de PvdA-ers hier ook over te spreken. De Sovjet-sikkels vliegen je werkelijk om de oren op die site.
Ik dank dat wouter bos een goede lijstrekker is voor de pvda op dit moment. Als ik (zoals ik een beetje overweeg) op de pvda zou gaan stemmen is dat voornamelijk om een vvd/cda regering te voorkomen. Ik zou dan inderdaad op een van de rode ingenieurs stemmen: diederik samson vanwege zijn greenpeace achtergrond (ik studeer zelf milieukunde). in een aantal interviews komt hij goed over. Maar ja zolang de pvda niet een wat pacifistischer koers gaat varen stem ik waarschijnlijk toch op de SP
quote:Zalm lijkt niet echt heel erg goed in zijn vel te zitten. Maar misschien is hij een beetje een slow-starter. Hij is in ieder geval de meest gehaaide van het stel, maar dat is er nog niet uitgekomen. Wanneer is het volgende (grote) debat eigenlijk op tv?
Op dinsdag 7 januari 2003 15:06 schreef sizzler het volgende:
Bos is veel beter dan Melkert en Kok ooit waren. Cum laude afgestudeerd economie en politicologie en hij kan de PvdA boodschap beter verkopen. Ik stem VVD maar moet het Bos nageven dat hij het erg goed doet! Iedere keer dat ik hem hoor scoort hij bij mij. Zalm helaas niet echt.
quote:Je zou misschien ook kunnen concluderen dat mediatrainingen hun vruchten hebben afgeworpen...
Op dinsdag 7 januari 2003 15:01 schreef Roosje01 het volgende:[..]
Hmm. Ik denk toch dat ik de PvdA wel goed vind. SP ook wel, maar iets te radicaal. Met Groen Links heb ik dan weer helemaal niks. Wat betreft rechts. Tja. Ik vind Zalm een sympathieke man, maar ik vind de ideeen van de VVD niet zo sympathiek. LPF heeft bewezen van voorbijgaande aard te zijn en CDA is niet echt rechts (hoewel...). Wat me trouwens wel opvalt is dat er nu de meest sympathieke lijsttrekkers in jaren zitten. Bos, Zalm, maar ook Balkenende en Herben komen op mij sympathiek over. Marijnissen ook wel, door humor en toch ook respect voor anderen. Femke is een beetje een verbeten strijdster, niet echt sympathiek maar ook niet ONsympathiek. En wie hebben we allemaal nog meer?
Maar het gaat gelukkig niet om sympathiek of onsympathiek. Het viel me gewoon op.
Dit klinkt weinig positief maar laten we deze mogelijkheid gewoon overwegen bij de beoordeling van de 'nieuwe' politici.
Wouter Bos is ook van een latere generatie. Die zal dus wat hebben opgestoken van de missers van zijn voorgangers Kok en Melkert. Maakt een betere presentatie automatisch een betere politicus?
Is de VVD met Zalm hiermee even succesvol? In eerste instantie ben ik geneigd om hierop ontkennde te antwoorden. 1. Hij heeft in 3 maanden Balende I veel gedoe rondom zijn eigen persoon gecreëerd. 2. Hij verpersoonlijkt niet een breuk met Paars. 3. Recent worden zijn uitlatingen steeds rechtser en harder. De vraag hierbij is of hij hiermee meer kiezers achter zich krijgt dan bij de vorige verkiezingen.
Hij moet trouwens wel ophouden met dat 'jezelf zijn' gezeik...
Zijn voorstellen voor de hypotheekrenteaftrek bleken weinig effect te hebben en de economische logica erachter was die van 1+1=3. Op dit moment beweert Bos dat het bezuinigingsplan van de VVD niet klopt, loonmatiging zou 2 miljard minder opleveren. Het lijkt me echter sterk dat Zalm gecorrigeerd zou moeten worden door zo'n knulletje, dus Bos zal zich wel 'vergist' hebben. Veertig euro geven aan de minima klinkt misschien sociaal, maar uiteindelijk is het onevenredig verhogen van de minima slecht voor de economie en dus weer slecht voor de minima. De PvdA mag tevreden zijn met Bos en zullen er zeker succes mee behalen, maar Zalm en Balkenende zullen niet lang wachten met de aanval.
quote:Staatssecretarisje Bos heeft het in ieder geval volgens het CPB bij het rechte eind: http://www.nrc.nl/verkiezingen/artikel/1041833261588.html
Op dinsdag 7 januari 2003 21:08 schreef 13pm het volgende:
Op dit moment beweert Bos dat het bezuinigingsplan van de VVD niet klopt, loonmatiging zou 2 miljard minder opleveren. Het lijkt me echter sterk dat Zalm gecorrigeerd zou moeten worden door zo'n knulletje, dus Bos zal zich wel 'vergist' hebben.
Ik heb de vorige verkiezingen ook al op Bos gestemd en ik zie vooralsnog geen reden om dat dit keer niet te doen. Dik tevreden.
quote:Momenteel valt imo alleen het CDA door de mand door nu met de mond iets te beleiden wat haaks staat op de afgelopen regeerperiode.
Op dinsdag 7 januari 2003 21:08 schreef 13pm het volgende:Ik denk dat Bos in de komende weken door de mand zal vallen, vooral wat betreft zijn economische/financiële voorstellen.
Wouter Bos doet het opvallend goed vind ik. Waarschijnlijk ben je dan eerst toch wat sceptisch over zijn inhoud vanwege zijn uiterlijk en presentatie, maar hij kan behoorlijk fel en 'bijterig' zijn.
quote:Hmm.. Herben is heel erg veel, maar sympathiek hoort daar echt niet bij. Zelden zo'n gladjakker gezien eigenlijk. Zomogelijk nog erger dan zijn voorganger. Leuk ook hoe hij de kijkers probeert te bespelen, maar eigenlijk steeds faalt. Vooral zijn 'ik heb lef' t-shirt die hij aan had toen hij niet in de ijskoude zee durfde te duiken, was een debacle eerste klas!
Op dinsdag 7 januari 2003 12:06 schreef daburnd88 het volgende:
Bos is ongeveer zo iemand als herben. Symphatieke man (ongeacht zn standpunten)
quote:Hij deed me met zijn snor wat denken aan F. Jacobse, een typetje van Kees van Kooten
Op woensdag 8 januari 2003 02:19 schreef scanman01 het volgende:[..]
Hmm.. Herben is heel erg veel, maar sympathiek hoort daar echt niet bij. Zelden zo'n gladjakker gezien eigenlijk. Zomogelijk nog erger dan zijn voorganger. Leuk ook hoe hij de kijkers probeert te bespelen, maar eigenlijk steeds faalt. Vooral zijn 'ik heb lef' t-shirt die hij aan had toen hij niet in de ijskoude zee durfde te duiken, was een debacle eerste klas!
De man doet ZIJN best, vermoedelijk is het niet genoeg nu de LPF-lijsttrekker en -duwer van de vorige verkiezingen nauwelijks nog invloed zal hebben op de uitgebrachte stemmen. Een periode oppositie lijkt me niet slecht voor de LPF om eens wat zaken op orde te krijgen en kortstondige carrierejagers te laten afhaken.
Ik vind het getuigen van weinig verantwoordingszin om als lijsttrekker vsn een partij jezelf willens en wetens bloot te stellen aan ziekmakende kou vlak voor de verkiezingen. Enfin, de kiezers weten nu in ieder geval wat voor vlees ze met Mat Herben in de kuip hebben. Lef en verstand lijken moeilijk samen te kunnen gaan.
Gauw weer on topic naar Wouter Bos:
Zijn goede presentatie is het halve werk, echter de helft is niet genoeg. De PvdA moet gewoon eens met mensen gaan praten in plaats van over mensen. Mogelijk slijt het regenteske gedrag van haar partijleiding er dan wat uit.
quote:Je vergeet waarschijnlijk dat we met dank aan Ad Melkert een flinke boete vanuit Europa aan onze broek hebben gekregen. De man had een hele goede dossierkennis maar wist ook uitstekend de doofpot te gebruiken. Ad Melkert maakte van de PvdA een slangenkuil. Van de Gijzel kan er nog over meepraten.
Op dinsdag 7 januari 2003 11:07 schreef Nyrem het volgende:
Bos is sociaal, welbespraakt, intelligent, ex-staatsecretaris financiën en top-econoom. De beste van alle lijsttrekkers.Melkert was een goed man achter de schermen, heeft veel voor Nederland gedaan. Vooral voor de minder draagkrachtigen in Nederland. Qua uitstraling, was het natuurlijk nada.
Natuurlijk heeft de man ook zeker goede dingen bewerkt al was hij voor mij de belichaming van een Machiavellist.
En dan over Bos: ik kan er nog weinig van zeggen. Een verkoper van een zaak is niet noodzakelijkerwijs goed op de hoogte met de werkbaarheid van het product dat hij verkoopt. Bos lijkt in ieder geval welbespraakt. Of Bos betrouwbaar is kunnen we wat mij betreft beter pas over een half jaar beoordelen. Wat we wel kunnen doen is het belichten van zijn verhalen in een goede context.
quote:En ook het ikoon Che Chevarra die ZIJN strijd trachtte op te dringen aan de mensen die gewoon hun rust wilden en die hem uiteindelijk maar aangaven bij de overheid om van Chevarra af te komen is goed op de site vertegenwoordigd.
Op dinsdag 7 januari 2003 12:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
http://www.js.nl/~jsnlrijnmond/Zijn de PvdA-ers hier ook over te spreken. De Sovjet-sikkels vliegen je werkelijk om de oren op die site.
Ik vermoed dat dit jeugdige behoeften en symbolen en ikonen zijn. Ook Adolf Hitler wist op een soortgelijke manier interessant over te komen voor jongeren zodat hij ze gemakkelijker kon ronselen voor zijn idealen. Oud partijleiders Kok en Melkert associeer je nu eenmaal minder met heldhaftigheid terwijl de volle baard van de Argentijns Che Chevarra in uniform wat beter scoort op de idolen top 10.
Het is te hopen voor de PvdA dat dit PvdA kader geleerd heeft van de misser van Che. Strijden doe je niet VOOR mensen, strijden doe je MET mensen om hen betroken te houden bij de zaak en tegen te gaan dat jouw werkelijkheidsbeleving wel erg ver afstaat van hetgeen jouw doelgroepen beleven en wensen.
quote:Heb je al gehoord van de zeven, de zeven van Zalm zijn onzalig plan om belastingontduikers een generaal pardon te geven! Hoezo in strijd met de Europeese wetten?!
Op woensdag 8 januari 2003 02:47 schreef hoppe het volgende:[..]
Je vergeet waarschijnlijk dat we met dank aan Ad Melkert een flinke boete vanuit Europa aan onze broek hebben gekregen. De man had een hele goede dossierkennis maar wist ook uitstekend de doofpot te gebruiken. Ad Melkert maakte van de PvdA een slangenkuil. Van de Gijzel kan er nog over meepraten.
Natuurlijk heeft de man ook zeker goede dingen bewerkt al was hij voor mij de belichaming van een Machiavellist.
Waarschijnlijk doel jij op het verkeerd aanwenden van Europeese subsidies ten behoeve van werkgelegenheid; onder een PvdA, VVD, D66 kabinet. Terwijl de CDA in de oppositie zat, de controlerende rol nietwaar?
Bovendien, was het niet Zalm in eigen persoon die keer op keer benadrukte dat we niet het braafste jongentje van de klas moesten spelen als het om geld uit Brussel ging?
Kortom, om dit Bos als PvdA voorman nog na te dragen is wel heeel ver gezocht.
quote:Als je goed leest draag ik dit Bos niet de zonden van Melkert na maar reageerde ik mij mijn bericht op de lofzang op Ad Melkert van Nyrem. Om toch on topic te blijven heb ik nog over Wouter Bos losgelaten dat deze wat mij betreft eigenlijk pas over een half jaar goed beoordeeld kan worden. Laat me even weten waar of waardoor ik je mogelijk op het verkeerde been zette en jij tot de samenvatting kwam dat Bos iets wordt nagedragen in mijn verhaal.
Op woensdag 8 januari 2003 03:05 schreef NorthernStar het volgende:[..]
Heb je al gehoord van de zeven, de zeven van Zalm zijn onzalig plan om belastingontduikers een generaal pardon te geven! Hoezo in strijd met de Europeese wetten?!
Waarschijnlijk doel jij op het verkeerd aanwenden van Europeese subsidies ten behoeve van werkgelegenheid; onder een PvdA, VVD, D66 kabinet. Terwijl de CDA in de oppositie zat, de controlerende rol nietwaar?
Bovendien, was het niet Zalm in eigen persoon die keer op keer benadrukte dat we niet het braafste jongentje van de klas moesten spelen als het om geld uit Brussel ging?Kortom, om dit Bos als PvdA voorman nog na te dragen is wel heeel ver gezocht.
quote:Bij de vorige verkiezingen had de mediatraining ook zo zijn vruchten afgeworpen. Toch werd het een vuile, onsympathieke campagne. De vuilste ooit, zelfs. Overal zie je dat met alle mediatrainingen de politiek en de campagnes juist harder worden. Zo niet hier, en daar ben ik blij om. Het hoort over de inhoud te gaan, en niet over de man. Dat was de vorige keer wel anders. Ik vind het in ieder geval een verbetering.
Op dinsdag 7 januari 2003 17:16 schreef hoppe het volgende:[..]
Je zou misschien ook kunnen concluderen dat mediatrainingen hun vruchten hebben afgeworpen...
Dit klinkt weinig positief maar laten we deze mogelijkheid gewoon overwegen bij de beoordeling van de 'nieuwe' politici.
Wouter Bos is ook van een latere generatie. Die zal dus wat hebben opgestoken van de missers van zijn voorgangers Kok en Melkert. Maakt een betere presentatie automatisch een betere politicus?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |