hoeveel je hiermee gaat besparen is alleen mogelijk om te bepalen door te weten hoe het gebruik voorheen was.quote:Op maandag 6 mei 2019 07:41 schreef Mikeytt het volgende:
Hoeveel kosten bespaar je ongeveer met onderstaande:
- Kachel 365 dagen per jaar uit
- Hele jaar koud douchen
- Lampen zijn wellicht 10 avonden per jaar aan.
- Televisie is 8/9 dagen per jaar aan. Daarna helemaal uit, niet in sluimerstand.
Hoe groot is het deel van verbruik voor deze dingen? 20%? 40%?
Elektra.quote:Op maandag 6 mei 2019 07:45 schreef Renesite het volgende:
Kook je op gas of electra? (in dit voorbeeld)
Dit is hoe ik het nu een jaar of 2 doe. Heb nu zonnepanelen, alleen ga ik wel verhuizen. Zonnepanelen worden pas een paar weken later meegenomen, dus eerste maand moet ik elektra afnemen.quote:Op maandag 6 mei 2019 08:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
hoeveel je hiermee gaat besparen is alleen mogelijk om te bepalen door te weten hoe het gebruik voorheen was.
Je zit 's avonds in het donker of gaat naar bed zodra de zon onder gaat? Hoe koud wordt het in de winter als de kachel nooit aan gaat?quote:Op maandag 6 mei 2019 07:41 schreef Mikeytt het volgende:
- Hele jaar koud douchen
- Lampen zijn wellicht 10 avonden per jaar aan.
- Televisie is 8/9 dagen per jaar aan. Daarna helemaal uit, niet in sluimerstand.
Hoe groot is het deel van verbruik voor deze dingen? 20%? 40%?
Ik vind het fijner in het donker en kou is wel lekker..quote:Op maandag 6 mei 2019 09:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je zit 's avonds in het donker of gaat naar bed zodra de zon onder gaat? Hoe koud wordt het in de winter als de kachel nooit aan gaat?
Het lijkt wel als leven in de 19e eeuw
Tering, gelukkig gebruik ik geen gasquote:Op maandag 6 mei 2019 09:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Als kachel op gas zit, bespaar je praktisch 90%.
Als ik naar mijn eigen jaarrekening kijk vandaag ontvangen : 350eu voor stroom (computer hele dag aan..hoewel niet altijd actief dus veel idlen)
Gas? 1400eu.
En dan heb ik notabene nog wat korting ook.
Krijg 188eu zowaar terug, ik denk door de hete zomer en switchen naar een HRE cv ketel.
Valt wel mee. Ik gebruik in de winter 2/3 flesjes per maand en in de zomer 3/4. Ik koop ze altijd 1+1 gratisquote:Op maandag 6 mei 2019 12:01 schreef ToT het volgende:
Niet meer onnodig het hele jaar door zonnebrandcrème smeren; daarmee bespaar je volgens mij veel meer.
Ik denk dat er dan best veel dingen stuk gaan in mijn huis (kapotvriezen etc.) en ik dus uiteindelijk veel hogere kosten ervoor terugkrijgquote:Op maandag 6 mei 2019 07:41 schreef Mikeytt het volgende:
Dat zou mij alleen maar meer geld kosten, ik heb momenteel helemaal geen televisie thuis.quote:- Televisie is 8/9 dagen per jaar aan. Daarna helemaal uit, niet in sluimerstand.
Dat valt toch reuze mee? Is nog nooit wat kapot gegaan door de kou hierquote:Op maandag 6 mei 2019 12:08 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik denk dat er dan best veel dingen stuk gaan in mijn huis (kapotvriezen etc.) en ik dus uiteindelijk veel hogere kosten ervoor terugkrijg
Nee dank je!
[..]
Dat zou mij alleen maar meer geld kosten, ik heb momenteel helemaal geen televisie thuis.
En daarvoor heb je een TV abonnement? Of dan vanaf de laptop?quote:Op maandag 6 mei 2019 07:41 schreef Mikeytt het volgende:
Televisie is 8/9 dagen per jaar aan. Daarna helemaal uit, niet in sluimerstand.
WOW! Dan is er altijd iemand thuis in jouw grote matig geïsoleerd huis neem ik aan?quote:
We hebben een tv abonnement ja. Normaal kijk ik alles op de pc/telefoon, maar vriendin kijkt heel soms een voetbalwedstrijd op de televisie.quote:Op maandag 6 mei 2019 12:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En daarvoor heb je een TV abonnement? Of dan vanaf de laptop?
Mbt je algehele vraag. Het is vooral de vraag hoeveel je hiervoor verbruikte / Voor deze aanpassing. Want dan bespaar je x deel erop.
En het is per huishouden verschillend, hoeveel mensen etc etc
Dit. En niet elke maand voor 700 euro boodschappen halen waarvan je helft weer weggooit, omdat de tht datum over drie dagen is. En businessclass willen vliegen ipv economy helpt ook.quote:Op maandag 6 mei 2019 12:01 schreef ToT het volgende:
Niet meer onnodig het hele jaar door zonnebrandcrème smeren; daarmee bespaar je volgens mij veel meer.
Als je de kachel helemaal uitzet wel ja. Maar een paar graden lager stoken kan prima hoor.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:41 schreef ElDinosaur het volgende:
Het geld wat je bespaart door de kachel uit te laten kan je na een paar jaar weer uitgeven aan nieuw behang/stucwerk als alles loslaat of onder de schimmel zit.
Als je vrijstaand woont wellicht. Wanneer je in een flat woont, ingesloten door buren die lekker stoken zal dat reuze meevallen. Dan zal het immers nooit echt koud in huis worden.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:41 schreef ElDinosaur het volgende:
Het geld wat je bespaart door de kachel uit te laten kan je na een paar jaar weer uitgeven aan nieuw behang/stucwerk als alles loslaat of onder de schimmel zit.
quote:Op maandag 6 mei 2019 19:37 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Denken dat mijn WGR toppa's waargebeurd zijn.
Ik wilde gewoon weten hoeveel ik kan besparen zonder als tokkie te klinken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |