Je denkt dat het universum zonder doel is gemaakt? En verder hoef je niet te ondernemen om een doel te hebben. Een doel kan ook slapen zijn, dan doe je niets. Een doel kan ook klimmen zijn op iemands rug.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 18:50 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Voordat ik verwekt was, had ik geen doel. Het OP doet alsof alles begint met een doel, maar de doelen zelf toch niet. De cirkel is niet rond, met dit soort beginpunten. Een doel is het beginpunt van een onderneming, niet het beginpunt van alles.
Ja, ik denk dat het universum niet gemaakt is.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 01:31 schreef firefly3 het volgende:
Je denkt dat het universum zonder doel is gemaakt?
Ook als iets uit zichzelf ontstaat kan het een doel hebben. Bijvoorbeeld eiwitten die in het lichaam ontstaan, ook allemaal een doel.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 01:44 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat het universum niet gemaakt is.
Nee, dat doel projecteer je er dan zelf in.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 11:09 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ook als iets uit zichzelf ontstaat kan het een doel hebben. Bijvoorbeeld eiwitten die in het lichaam ontstaan, ook allemaal een doel.
Dit is inderdaad een hoofddoel. Met padjes mag ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 13:41 schreef Roces18 het volgende:
ik dacht dat het doel neuken tot je erbij neervalt was?????
ben ik dan al die tijd voorgelogen door al die vrouwen
Nee hoor, zelfs als ik niet naar de eiwitten omkijk doen zij hun taak.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 13:36 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Nee, dat doel projecteer je er dan zelf in.
Een doel kan ook zonder reden gebeuren.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 13:48 schreef VeX- het volgende:
Een doel impliceert dat er een reden is voor alles wat er gebeurt, maar dat is helemaal niet zeker.
Welk doel heeft bijvoorbeeld geen reden?quote:Op zaterdag 11 mei 2019 14:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een doel kan ook zonder reden gebeuren.
Wie zegt dat het universum gemaakt is?quote:Op zaterdag 11 mei 2019 01:31 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je denkt dat het universum zonder doel is gemaakt? En verder hoef je niet te ondernemen om een doel te hebben. Een doel kan ook slapen zijn, dan doe je niets. Een doel kan ook klimmen zijn op iemands rug.
Bijvoord de nieuwjaarsduik doen en in de zee poepen. Heeft geen reden maar iemand had dat ooit vast wel als doel.quote:
De eiwitten doen hun taak, zonder daar een doel mee te hebben. Een kwestie van oorzaak en gevolg.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 14:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Nee hoor, zelfs als ik niet naar de eiwitten omkijk doen zij hun taak.
Eens.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 13:48 schreef VeX- het volgende:
Een doel impliceert dat er een reden is voor alles wat er gebeurt, maar dat is helemaal niet zeker.
Hun taak is hun doel. Je hebt alleen hetzelfde gezegd met andere woordenquote:Op zaterdag 11 mei 2019 17:51 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De eiwitten doen hun taak, zonder daar een doel mee te hebben. Een kwestie van oorzaak en gevolg.
Maar omdat het niet zeker is kunnen we beide opties niet uitsluiten.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 13:48 schreef VeX- het volgende:
Jouw interpretatie is passend voor mensen, maar niet voor dingen. Veel van wat er gebeurd is geen mensenwerk. De wereld heeft blijkbaar zijn eigen werking. Er is geen grond om daar de intenties achter te zoeken. Als je dat niet doet, spreek je over oorzaak en gevolg. Maar als je alles wilt verklaren, zoals je je eigen bewuste streven verklaard (intentioneel) dan moet je maar eens uitleggen waarom deze generalisatie correct is.quote:Op zondag 12 mei 2019 10:01 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Hun taak is hun doel. Je hebt alleen hetzelfde gezegd met andere woorden
Mensen wassen zich maar pissen ook over hun been als ze door een slang gebeten zijn. Sommige mensen plassen op elkaars been omdat ze dat fijn vinden. Omdat urine geen bewustzijn heeft kan het nog wel een doel hebben: het doel van urine is de blaas legen en afvalstoffen verwijderen. Zelfs zwaartekracht heeft een belangrijke doel: alles bijeenhouden.quote:Op zondag 12 mei 2019 11:29 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Jouw interpretatie is passend voor mensen, maar niet voor dingen. Veel van wat er gebeurd is geen mensenwerk. De wereld heeft blijkbaar zijn eigen werking. Er is geen grond om daar de intenties achter te zoeken. Als je dat niet doet, spreek je over oorzaak en gevolg. Maar als je alles wilt verklaren, zoals je je eigen bewuste streven verklaard (intentioneel) dan moet je maar eens uitleggen waarom deze generalisatie correct is.
Maar dat is niet het doel van de urine zelf, maar hooguit het doel mensen die wel een bewustzijn hebben. Dat kun je niet op de urine projecteren. Hooguit, want als je moet, dan moet je.quote:Op zondag 12 mei 2019 20:00 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Mensen wassen zich maar pissen ook over hun been als ze door een slang gebeten zijn. Sommige mensen plassen op elkaars been omdat ze dat fijn vinden. Omdat urine geen bewustzijn heeft kan het nog wel een doel hebben: het doel van urine is de blaas legen en afvalstoffen verwijderen. Zelfs zwaartekracht heeft een belangrijke doel: alles bijeenhouden.
Natuurlijk wel. Iemand met een hoger bewustzijn kan ook zeggen dat we geen doel hebben omdat we niet op hetzelfde bewustzijn zitten, maar we hebben wel degelijk een doel. Heeft een kat een doel? Ja. Heeft een eencellige een doel? Ja. Heeft een eiwit een doel? Ja. Heeft zuurstof een doel? Ja.quote:Op zondag 12 mei 2019 20:09 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Maar dat is niet het doel van de urine zelf, maar hooguit het doel mensen die wel een bewustzijn hebben. Dat kun je niet op de urine projecteren. Hooguit, van als je moet, dan moet je.
Vanuit het gezichtspunt van een mens gezien wel, maar daar schijn je niet buiten te kunnen treden. Ik laat het hierbij.quote:Op zondag 12 mei 2019 22:25 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Iemand met een hoger bewustzijn kan ook zeggen dat we geen doel hebben omdat we niet op hetzelfde bewustzijn zitten, maar we hebben wel degelijk een doel. Heeft een kat een doel? Ja. Heeft een eencellige een doel? Ja. Heeft een eiwit een doel? Ja. Heeft zuurstof een doel? Ja.
Jammer dat je de discussie verlaat als je die verliest. Ook vanuit het oogpunt van zuurstof heeft zuurstof namelijk een doel. Meerdere doelen zelfs.quote:Op zondag 12 mei 2019 22:34 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Vanuit het gezichtspunt van een mens gezien wel, maar daar schijn je niet buiten te kunnen treden. Ik laat het hierbij.
Dat trucje werk op mij niet.quote:Op maandag 13 mei 2019 07:41 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Jammer dat je de discussie verlaat als je die verliest.
Een functie voor ons.quote:Ook vanuit het oogpunt van zuurstof heeft zuurstof namelijk een doel. Meerdere doelen zelfs.
Zuurstof is er ook voor planten. Jij bekijkt het telkens vanuit het menselijk oogpunt. Probeer het vanuit een ander oogpunt te zien.quote:Op maandag 13 mei 2019 10:56 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Dat trucje werk op mij niet.
[..]
Een functie voor ons.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |