abonnement Unibet Coolblue
  Grootste filosoof 2022 zondag 5 mei 2019 @ 16:01:09 #101
442397 UitStraling
pi_186629071
Vind het wel de leukste mensen die ergens helemaal inkruipen, ik ben zelf ook een beetje zo, spendeer tot zeker 3 uur per dag van mijn leven aan kennisvergaring wat er toevallig op dat moment in mijn hoofd zit.
pi_186629120
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:03 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Die zogenaamde "kennis" is juist het probleem, degenen die er te diep inzitten kunnen er echt niet meer van genieten, beetje hetzelfde als jarenlang de mooiste vrouw ter wereld neuken en na verloop van tijd moet een vreemde een keer zeggen hoe mooi ze eigenlijk is.
Hear hear
pi_186629332
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:41 schreef Kyran het volgende:
Dit komt vooral voor bij de franchises met een grote fanbase. Een groot deel van de fans zit dan zo diep in de materie en heeft (of denkt te hebben) zoveel kennis van de wereld dat ze hun fantasie op hol laten slaan. Zoals @:UitStraling dat ook al aangeeft.

Dingen kunnen dan alleen maar tegenvallen, omdat een deel van de fans al een verhaal in hun hoofd heeft en denken te weten hoe het zou (moeten) lopen. Het helpt dan ook totaal niet dat bij GoT soms aanwijzingen waren dat de NK en WW wel een motivatie of meer achtergrond zouden hebben.

Combineer die twee dingen en je krijgt teleurstelling.
Dit is het niet helemaal. Het is meer dat de diehard fans meer op de hoogte zijn van de logica van het universum waar het verhaal zich afspeeld. Ze kennen de personages, hun motieven, de wetten die spelen.
Het probleem is hier dat de logica binnen dit universum gewoon niet klopte. En dat het leek alsof er express nep spanning werd gecreeerd om de spanning of situaties werden gemaakt omdat het een mooi shot zou opleveren of iets doen omdat het verrassend is.

De teleurstelling is dat er fans zijn die het verhaal/universum beter snappen dan degene die er royaal voor betaald krijgen en er een potje van maken.
pi_186629361
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:49 schreef Kyran het volgende:
Echter heeft dat geen invloed gehad op mijn mening TIJDENS het kijken.
Dit. En ik stel het lezen van de boeken dan ook uit tot seizoen 8 voorbij is. Ben begonnen met de serie zonder boekkennis, dus ik wil de serie ook zonder boekkennis afkijken.

Zolang GRRM geen einde aan zijn epos kan breien staan er 5 aSoIaF pockets klaar om te lezen. Maar ik wil nog een keer een mooie hardcover set.
mag het weten
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 16:15:44 #105
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186629385
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:12 schreef opreis het volgende:

[..]

Dit is het niet helemaal. Het is meer dat de diehard fans meer op de hoogte zijn van de logica van het universum waar het verhaal zich afspeeld. Ze kennen de personages, hun motieven, de wetten die spelen.
Het probleem is hier dat de logica binnen dit universum gewoon niet klopte. En dat het leek alsof er express nep spanning werd gecreeerd om de spanning of situaties werden gemaakt omdat het een mooi shot zou opleveren of iets doen omdat het verrassend is.

De teleurstelling is dat er fans zijn die het verhaal/universum beter snappen dan degene die er royaal voor betaald krijgen en er een potje van maken.
Dat speelt natuurlijk ook een rol. Het is denk ik een combinatie van die twee.

Qua logica valt het toch wel mee in aflevering drie? Er is niet iets gebeurd wat echt niet kon qua verhaallijn of logica. Het is vooral slecht uitgewerkt, geen achtergrondinformatie / motivatie, mega slechte battle tactics en super veel plot armor.

Waar doel je dan precies op?
  zondag 5 mei 2019 @ 16:18:04 #106
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186629452
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit komt vooral voor bij de franchises met een grote fanbase. Een groot deel van de fans zit dan zo diep in de materie en heeft (of denkt te hebben) zoveel kennis van de wereld dat ze hun fantasie op hol laten slaan. Zoals @:UitStraling dat ook al aangeeft.

Dingen kunnen dan alleen maar tegenvallen, omdat een deel van de fans al een verhaal in hun hoofd heeft en denken te weten hoe het zou (moeten) lopen. Het helpt dan ook totaal niet dat bij GoT soms aanwijzingen waren dat de NK en WW wel een motivatie of meer achtergrond zouden hebben.

Combineer die twee dingen en je krijgt teleurstelling.
Dit voelt als goedpraten van falen.
Als er meerdere afleveringen lang gepraat wordt over het belang van dragonglass, en wordt voorgedaan waarom het zo belangrijk is, en in de eerste battle zie je de voorste linie gelijk zonder wapens die de tegenstander kunnen raken, dan ben je toch al helemaal uit het verhaal?

Enige reden dat dit soort dingen gedaan worden, is omdat de schrijvers vinden dat het er stoer uitziet. Meer niet. Als je op die manier een serie schrijft en filmt, prima. Maar ga dan niet lopen roepen dat het goed is omdat mensen het een gave scene vinden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186629480
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:49 schreef Kyran het volgende:
Ik zat vol spanning te kijken vorige aflevering en vond het op dat moment prima. Ook echt van genoten.

Achteraf dacht ik pas, damn die tactics waren echt belachelijk en sommige personages hadden wel heel veel plot armor. Echter heeft dat geen invloed gehad op mijn mening TIJDENS het kijken.

Ik vraag me echt af hoe sommige mensen kijken naar bepaalde series / afleveringen. Ik zou echt heel ongelukkig zijn als ik tijdens een aflevering al constant zou denken "oh plot armor", "fucking idioten hebben de troepen niet goed staan", "moron had dat dan eerder gedaan", "wat een kut aflevering" etc. etc.

Ik probeer dan toch te genieten en achteraf dieper op in te gaan anders is het toch ook geen entertainment meer als je je constant aan het opvreten bent over ieder klein foutje. Kan niet gezond zijn man :D

Edit: Ik dacht net na de aflevering ook "hoe kwam Arya daar dan ongezien", maar kon het uiteindelijk op heel veel manieren beredeneren. Terugdenkend waren er ook genoeg aanwijzingen dat het ging gebeuren.
Dus jij zet je verstand op nul en je kijkt naar de mooie beelden. Andere mensen zijn wat scherper en zien fouten of dingen die niet kloppen.
Er waren overduidelijk dingen dom gedaan en dan kan je wel spreken van een 'foutje' maar het lag er gewoon heel dik bovenop dat het gewoon stoorde.
Iedereen gaat vervolgens wanhopig op zoek naar waarom het eigenlijk wel logisch zou kunnen zijn om het te verdedigen. Maar het punt dat dat nodig is laat wel het falen van de schrijvers zien.
  Forum Admin zondag 5 mei 2019 @ 16:21:20 #108
35723 crew  GGMM
pi_186629519
Niks persoonlijks aan @Kyran je draait de boel om alsof wij er naar op zoek zijn, maar het valt jou gewoon niet op.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_186629710
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:15 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat speelt natuurlijk ook een rol. Het is denk ik een combinatie van die twee.

Qua logica valt het toch wel mee in aflevering drie? Er is niet iets gebeurd wat echt niet kon qua verhaallijn of logica. Het is vooral slecht uitgewerkt, geen achtergrondinformatie / motivatie, mega slechte battle tactics en super veel plot armor.

Waar doel je dan precies op?
-De algemene concensus van Team Dany/Jon is de vijand alleen verslagen kan worden met dragonglass, valerian steel of vuur. Wat is dan de logica om de Dothraki vooraan te zetten zonder wapens die iets konden uithalen tegen de vijand? Niemand wist dat Mellisandra nog 5 minuten voor de battle op zou dagen om die zwaarden in de fik te zetten. Is er niemand geweest die de dothraki kon vertellen hun wapens niet werkte?
-In seizoen 7 nemen een wight in een houten krat mee daar Cersei, die kon daar niet uit ontsnappen. Maar tijdens deze aflevering konden ze opeens door stenen muren heen komen in de crypt (waar 3 van de 'slimste' mensen van westeros zaten die ook niet konden bedenken dat daar doden zaten). En waar de doden uit de crypt door steen heen konden, konden de doden niet door een houten deur in de scene waar Beric dood ging.
-Jorah zijn 'gevoel' om opeens Dany te redden
-Constant de hoofdpersonen omsingeld door minstens 10 zombies, cut weg uit het shot, shot terug, opeens is er nog maar 1 zombie

En zo kan ik nog wel even door gaan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 16:29:01 #110
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186629727
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:19 schreef opreis het volgende:

[..]

Dus jij zet je verstand op nul en je kijkt naar de mooie beelden. Andere mensen zijn wat scherper en zien fouten of dingen die niet kloppen.
Er waren overduidelijk dingen dom gedaan en dan kan je wel spreken van een 'foutje' maar het lag er gewoon heel dik bovenop dat het gewoon stoorde.
Iedereen gaat vervolgens wanhopig op zoek naar waarom het eigenlijk wel logisch zou kunnen zijn om het te verdedigen. Maar het punt dat dat nodig is laat wel het falen van de schrijvers zien.
Het zijn sowieso geen "foutjes". Al die dingen hebben ze echt wel over nagedacht.

Heel veel dingen hebben ze gedaan om het mooier te laten lijken of om het spannender te maken. Ik praat dat ook nergens goed en ik verdedig ook helemaal niks, dus kap nou eens met dat op de man spelen.

Wij hebben hier al pagina's lang best een leuke discussie en uit het niks komen dan weer een paar users die het op de man gaan spelen. Agree to fucking disagree. Er is hier geen goed of fout alleen een mening vs. een andere mening.

Enige wat ik hier heb verdedigd tot nu toe was dat de NK inderdaad gewoon dood moest en dat Arya een prima personage was om dit te doen.

Er valt weinig te verdedigen aan het feit dat er inderdaad geen achtergrondinformatie werd gegeven, wij nog steeds niks over de motivatie van de NK/WW weten, dat er belachelijk veel plot armor was, dat de siege tactic nergens op sloeg en dat de belangrijkse personages (D&J + Bran) bizar weinig hebben gedaan tijdens deze aflevering.

Waarom is het zo moeilijk om te accepteren dat sommige mensen het prima vonden en wel door de tekortkomingen konden kijken? Waarom moet je constant op de man spelen en users aanvallen die het wel OK of prima of geweldig vonden? Ben je zo onzeker van je zaak? Ik snap dat serieus niet. Waarom kan er niet gewoon een normale discussie blijven plaatsvinden als jij en een paar andere users langskomen?
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 16:31:04 #111
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186629771
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:28 schreef opreis het volgende:

[..]

-De algemene concensus van Team Dany/Jon is de vijand alleen verslagen kan worden met dragonglass, valerian steel of vuur. Wat is dan de logica om de Dothraki vooraan te zetten zonder wapens die iets konden uithalen tegen de vijand? Niemand wist dat Mellisandra nog 5 minuten voor de battle op zou dagen om die zwaarden in de fik te zetten. Is er niemand geweest die de dothraki kon vertellen hun wapens niet werkte?
-In seizoen 7 nemen een wight in een houten krat mee daar Cersei, die kon daar niet uit ontsnappen. Maar tijdens deze aflevering konden ze opeens door stenen muren heen komen in de crypt (waar 3 van de 'slimste' mensen van westeros zaten die ook niet konden bedenken dat daar doden zaten). En waar de doden uit de crypt door steen heen konden, konden de doden niet door een houten deur in de scene waar Beric dood ging.
-Jorah zijn 'gevoel' om opeens Dany te redden
-Constant de hoofdpersonen omsingeld door minstens 10 zombies, cut weg uit het shot, shot terug, opeens is er nog maar 1 zombie

En zo kan ik nog wel even door gaan.
En al deze dingen ben ik het mee eens :D

Lees nou eens wat ik al topics lang zeg :D
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 16:36:14 #112
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186629882
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:21 schreef GGMM het volgende:
Niks persoonlijks aan @:Kyran je draait de boel om alsof wij er naar op zoek zijn, maar het valt jou gewoon niet op.
Het is niet dat het mij niet opvalt. Het is meer dat ik sommige dingen op dat moment gewoon even accepteer en probeer te genieten van iets wat "entertainment" moet zijn. Als ik mij iedere seconde van de serie zou lopen ergeren aan dingen die niet kloppen zou ik het uitzetten en niet meer kijken.

Dat is een beetje wat ik bedoel met "ik snap het niet". Als iets wat leuk moet zijn en entertainment moet zijn zoveel ergernis veroorzaakt en je bloed laat koken dan kijk je toch gewoon niet? Ik zou dan iets beters met mijn tijd kunnen doen :D

Nogmaals, ik praat niks goed. Er klopt zoveel niet aan aflevering drie.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 mei 2019 @ 16:36:53 #113
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_186629903
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:31 schreef Kyran het volgende:

[..]

En al deze dingen ben ik het mee eens :D

Lees nou eens wat ik al topics lang zeg :D
Dat met die zichzelf uitgravende doden vind ik nog wel het minst opvallend, je zag die handen gewoon door aarde heen komen, een ondode die geen pijn voelt kan daar best doorheen graven :+

Het duurde overigens een tijdje voor bij mij het kwartje viel dat het ondode Starks waren ipv wights die zich van buiten naar binnen begonnen te graven :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 16:42:05 #114
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186630031
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat met die zichzelf uitgravende doden vind ik nog wel het minst opvallend, je zag die handen gewoon door aarde heen komen, een ondode die geen pijn voelt kan daar best doorheen graven :+

Het duurde overigens een tijdje voor bij mij het kwartje viel dat het ondode Starks waren ipv wights die zich van buiten naar binnen begonnen te graven :D
Dat is omdat je dom bent, het niet snapt, je verstand op nul zet etc. etc.

Op dat moment (in de crypts) had ik meer iets van "DUH" dit zag je toch aankomen. Dat van de Dothraki had ik al meteen iets van "dit is dom". Terwijl dingen zoals de katapulten die niet slim stonden opgesteld mij echt niet waren opgevallen tijdens de aflevering zelf. Plot armor viel ook al meteen op.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 16:55:11 #115
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186630435
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:52 schreef heywoodu het volgende:
Wat wordt er in de spoilers besproken? Dan weet ik of ik dit weer uit m'n MyAt moet klikken, voor de zekerheid. Is de aflevering gelekt of wat?
Afblijven. Delen gelekt van wat lijkt als episode 5.
  zondag 5 mei 2019 @ 16:55:22 #116
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186630441
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:52 schreef heywoodu het volgende:
Wat wordt er in de spoilers besproken? Dan weet ik of ik dit weer uit m'n MyAt moet klikken, voor de zekerheid. Is de aflevering gelekt of wat?
Ja.
Er zijn mensen uit Thailand die beweren de aflevering te hebben en willen geld om hem te laten lekken.
Er zijn wat kleine stukjes vrijgegeven.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 mei 2019 @ 16:57:48 #117
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_186630512
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 16:55 schreef Kyran het volgende:

[..]

Afblijven. Delen gelekt van wat lijkt als episode 5.
^O^

Tot woensdag :W
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 17:43:20 #118
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186631695
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 17:41 schreef maho_91 het volgende:

[..]

Is 4 ook gelekt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwens, waarom is Sansa favoriet bij bookmakers als ruler of Westeros :D

[ Bericht % gewijzigd door Mike op 05-05-2019 18:56:07 ]
pi_186631796
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 17:43 schreef Kyran het volgende:

Trouwens, waarom is Sansa favoriet bij bookmakers als ruler of Westeros :D
Die zie ik nog wel Cersei aan haar pointy end rijgen nadat Cersei de rest van haar familie heeft afgeslacht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator zondag 5 mei 2019 @ 17:57:22 #120
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_186632023
Aub geen spoilers plaatsen van gelekte afleveringen zonder dit duidelijk in de spoilertitel te zetten.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_186633687
Yep. Goddamn heb ook een andere spoiler gelezen. Het wordt geen praat en voorbereid aflevering
  zondag 5 mei 2019 @ 18:56:57 #122
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186633697
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 18:40 schreef Justevo het volgende:
Er mogen wel wat bans worden uitgedeeld wat mij betreft.
Ja dit lijkt me ook terecht. Spoiler expres posten is direct op vakantie tot na aflevering 8
pi_186633711
quote:
11s.gif Op zondag 5 mei 2019 18:47 schreef EP3 het volgende:
Is ie gelekt?
Kleine delen, schijnbaar. Maar dat kan ook gewoon bluf zijn. Anyway, ik ga dit topic tot morgenmiddag in ieder geval afsluiten.
  zondag 5 mei 2019 @ 18:57:38 #124
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186633718
Ik klik nergens mee op, ook niet in andere topics :+
pi_186633789
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 18:56 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja dit lijkt me ook terecht. Spoiler expres posten is direct op vakantie tot na aflevering 8
Er komt geen aflevering 8. Wel eens, want klikte ook.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')