abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 mei 2019 @ 15:03:42 #76
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186627952
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:00 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk dat de mensen die er van konden genieten zich, ja weet niet, emotioneel gewoon meer in de aflevering hebben gestort en na afloop pas konden zien dat er wel het een en ander aan ontbrak. En waren er ook een paar verhaallijnen die niet iedereen per se zag aankomen toch? Niet alleen Arya maar ook de inbreng van Melisandre en de wigthts in de crypts. Dat laatste is dan weer te weinig mee gedaan wellicht. Maar goed.
Maar ik denk dat veel mensen die kritisch zijn ook zich emotioneel in de aflevering hebben gestopt, ik was hyped hiervoor en ken anderen die dat hadden. Pas bij de laatste twist was ik er echt klaar mee, maar toen keek ik nog eens rustig terug op de rest en zag ik ook de matige punten.

En die wights nog zoiets, die ontsnapten daar door stenen te breken met skeletarmpjes maar uiteindelijk maken ze niemand af daar, what's the point? En waar kwam Melisandre vandaan ineens, die leek uit die Army of the Death te komen? Is ook niet zo gek dat op imdb de rating een flinke daling kende hè, eerst hadden mensen nog de hype van de visuals maar verhaaltechnisch had het eigenlijk geen waarde.
Oh.
pi_186627956
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 14:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Diegenen waarin hij typetjes doet niet nee.
Maar hij heeft bizar veel kennis paraat en is altijd erg objectief in zijn serieuze stukken.
Die zogenaamde "kennis" is juist het probleem, degenen die er te diep inzitten kunnen er echt niet meer van genieten, beetje hetzelfde als jarenlang de mooiste vrouw ter wereld neuken en na verloop van tijd moet een vreemde een keer zeggen hoe mooi ze eigenlijk is.
  zondag 5 mei 2019 @ 15:04:39 #78
319979 Fok-it
All is well
pi_186627971
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 14:58 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja maar dat vind ik lame, stel je voor dat we dan een epische opbouw krijgen van wie de NK was maar er dan nooit iets over gehoord hebben in GoT zelf? En dat hij dan zo makkelijk dood zou gaan? Al ben ik wel benieuwd naar die serie, vooral omdat GRRM er veel bij betrokken is.
Nou ja, misschien is het te gecompliceerd om dat hele verhaal nu uit te leggen in een serie die zijn einde bereikt heeft? Als die sequel straks dusdanig veel uitleg geeft dan zou ik dat wel prima vinden eigenlijk. Want als ze dat nu hadden gedaan en uiteindelijk zie je in die sequel veel meer uitwerking zijn mensen daar weer teleurgesteld over
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 15:05:13 #79
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_186627984
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 14:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja meer achtergrond waarom ze op dit punt ineens ontwaakt zijn en wat hun motivatie echt was. Want wat ze zeggen in interviews dat ze puur en alleen willen moorden blijkt niet uit wat ze gedaan hebben in de serie (In S1 lieten ze dat Nights Watch lid gaan die onthoofd werd door Ned, ze liepen Sam voorbij in S3 toen ze die baby wilden halen, sowieso hadden ze een deal met Craster en besloten ze die niet maar allemaal te vermoorden, want als ze alles hadden willen uitmoorden waren er geen wildlings meer geweest.) Dus ja ik hoopte op een twist, wie was de Night King hiervoor? Waarom was hij daar vastgebonden en werd hij uitgekozen? Wat heeft hij in die tussentijd precies gedaan? Waarom zit hij zo erg achter Bran aan? Het uitwissen van de historie vind ik niet echt logisch, aangezien andere mensen ook nog herinneringen hebben en er volgeschreven boeken staan. Ik had ook verwacht dat ze naar het zuiden zouden trekken zodat de mensen die er nooit in geloofden ze ook zouden zien, en dat ze meer slachtoffers zouden maken met main characters. En ja ik had nog iets meer willen weten over hun rituelen en alles omtrent die Children of the Forest, had hun dreiging ook meer opgebouwd over langere tijd na hun intrede in Westeros.
Fair enough, mooie post :)

Ik vind het wel leuk om te zien hoe verschillend mensen er naar kunnen kijken. Ik snap al je punten, maar ik had die verwachting dan weer totaal niet.

Ik snap ook wel dat JIJ die verwachtingen wel had, want ze hebben er wel een paar keer naar lopen hinten (zoals in de voorbeelden die je noemt). Zij hadden dat beter niet kunnen doen als ze toch niet meer achtergrond gingen geven.

Wat betreft nog verder naar het zuiden trekken ben ik het weer totaal niet eens en vind ik ook een onterechte verwachting. Wij wisten wat de inhoud van aflevering drie was. Enige manier dat de NK verder naar het zuiden het kunnen trekken was als ze hier hadden gewonnen. Dat zou dan meteen hebben betekend dat iedereen in Winterfell dood ging, behalve misschien D&J die er met hun draak vandaar zouden kunnen gaan. Hoe zou je dan nog drie afleveringen kunnen vullen?

Daarnaast zou het dan alleen maar kunnen eindigen in het uitroeien van de mensheid, want als ze het bij Winterfell al niet redden wie had de NK dan moeten stoppen? Cersei? Mr. finger in the bum? Dat zou pas ongeloofwaardig zijn toch?
  zondag 5 mei 2019 @ 15:07:39 #80
319979 Fok-it
All is well
pi_186628040
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:03 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar ik denk dat veel mensen die kritisch zijn ook zich emotioneel in de aflevering hebben gestopt, ik was hyped hiervoor en ken anderen die dat hadden. Pas bij de laatste twist was ik er echt klaar mee, maar toen keek ik nog eens rustig terug op de rest en zag ik ook de matige punten.

En die wights nog zoiets, die ontsnapten daar door stenen te breken met skeletarmpjes maar uiteindelijk maken ze niemand af daar, what's the point? En waar kwam Melisandre vandaan ineens, die leek uit die Army of the Death te komen? Is ook niet zo gek dat op imdb de rating een flinke daling kende hè, eerst hadden mensen nog de hype van de visuals maar verhaaltechnisch had het eigenlijk geen waarde.
Daar heb je wel een punt ja. Het is wat dat betreft ook niet verkeerd om er met een wat rationelere blik naar te kijken.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 5 mei 2019 @ 15:08:45 #81
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186628068
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:04 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Nou ja, misschien is het te gecompliceerd om dat hele verhaal nu uit te leggen in een serie die zijn einde bereikt heeft? Als die sequel straks dusdanig veel uitleg geeft dan zou ik dat wel prima vinden eigenlijk. Want als ze dat nu hadden gedaan en uiteindelijk zie je in die sequel veel meer uitwerking zijn mensen daar weer teleurgesteld over
Maar het zou niet zo moeten zijn dat je per se de prequel moet kijken om dit verhaal te snappen natuurlijk. Het zou slechts een aanvulling moeten zijn op hetgeen we al weten.
Oh.
  zondag 5 mei 2019 @ 15:11:02 #82
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186628121
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:03 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Die zogenaamde "kennis" is juist het probleem, degenen die er te diep inzitten kunnen er echt niet meer van genieten, beetje hetzelfde als jarenlang de mooiste vrouw ter wereld neuken en na verloop van tijd moet een vreemde een keer zeggen hoe mooi ze eigenlijk is.
Zou soms het geval kunnen zijn.
Het gaat hier echter om de logische opbouw van een verhaal, en niet om kleine feitjes erin te stoppen. Het boeit bijvoorbeeld niemand dat alle kinderen wat ouder zijn gemaakt ivm sekscenes. Het boeit niemand dat karakters weg zijn gelaten die niks toevoegen, of dat plotlijnen zijn weggelaten ivm tijd en belang voor het einde van het verhaal.

Het boeit echter wel dat de show zijn eigen regels niet meer volgt, de dialogen slecht zijn geworden en dat de nadruk ligt op CGI en stoere scenes ipv spanning en logica.
Daar is al genoeg over gepost, dus ga daar verder niet op in. Je hoeft niet intelligent te zijn of de boeken uit je hoofd te kennen om te weten dat dit ten koste gaat van je verhaal.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zondag 5 mei 2019 @ 15:14:05 #83
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186628171
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:05 schreef Kyran het volgende:

[..]

Fair enough, mooie post :)

Ik vind het wel leuk om te zien hoe verschillend mensen er naar kunnen kijken. Ik snap al je punten, maar ik had die verwachting dan weer totaal niet.

Ik snap ook wel dat JIJ die verwachtingen wel had, want ze hebben er wel een paar keer naar lopen hinten (zoals in de voorbeelden die je noemt). Zij hadden dat beter niet kunnen doen als ze toch niet meer achtergrond gingen geven.
Ja daarom, heb het idee dat ze ook niet echt wisten wat ze ermee moesten omdat de motivaties telkens leken te veranderen. Prima als ze mindless killing machines zijn, maar dan moesten ze dat wel consequent laten zien natuurlijk.
quote:
Wat betreft nog verder naar het zuiden trekken ben ik het weer totaal niet eens en vind ik ook een onterechte verwachting. Wij wisten wat de inhoud van aflevering drie was. Enige manier dat de NK verder naar het zuiden het kunnen trekken was als ze hier hadden gewonnen. Dat zou dan meteen hebben betekend dat iedereen in Winterfell dood ging, behalve misschien D&J die er met hun draak vandaar zouden kunnen gaan. Hoe zou je dan nog drie afleveringen kunnen vullen?
De White Walkers lieten eerder ook al mensen gaan, dus er konden wellicht wat mensen vluchten door geheime gangen via de crypts (In S2 vertelt Maester Luwin hierover tegen Theon als hij omsingeld is). Of een andere twist: iets met de NK die Bran kidnapt en daardoor anderen laat vluchten om later op te jagen als een soort spel. Er was wel wat op te verzinnen geweest.
quote:
Daarnaast zou het dan alleen maar kunnen eindigen in het uitroeien van de mensheid, want als ze het bij Winterfell al niet redden wie had de NK dan moeten stoppen? Cersei? Mr. finger in the bum? Dat zou pas ongeloofwaardig zijn toch?
Ja dan zou er nog iets van een magisch ritueel moeten komen waardoor ze wisten hoe ze de NK moesten verslaan, iets met Children of the Forest die nog leven op de God's Eye. Je had daar ook een drie-frontenstrijd kunnen hebben.
Oh.
pi_186628203
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:03 schreef Jaeger85 het volgende:

Zal vast al eerder gepost zijn, maar deze video werkte bij mij echt zuiverend.
Neemt inderdaad een grappig loopje met mensen die hopeloos verdwaald en verloren zijn in een fantasiewereld.
pi_186628215
quote:
10s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:16 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Neemt inderdaad een grappig loopje met mensen die hopeloos verdwaald en verloren zijn in een fantasiewereld.
En met mensen die van hersenloos vermaak houden zonder enige logica. Zolang het er maar cool uit ziet toch?!
  zondag 5 mei 2019 @ 15:17:14 #86
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186628220
quote:

[..]

Alles om ons heen is fantasie.
Oh.
  zondag 5 mei 2019 @ 15:18:24 #87
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186628239
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 14:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ja meer achtergrond waarom ze op dit punt ineens ontwaakt zijn en wat hun motivatie echt was. Want wat ze zeggen in interviews dat ze puur en alleen willen moorden blijkt niet uit wat ze gedaan hebben in de serie (In S1 lieten ze dat Nights Watch lid gaan die onthoofd werd door Ned, ze liepen Sam voorbij in S3 toen ze die baby wilden halen, sowieso hadden ze een deal met Craster en besloten ze die niet maar allemaal te vermoorden, want als ze alles hadden willen uitmoorden waren er geen wildlings meer geweest.) Dus ja ik hoopte op een twist, wie was de Night King hiervoor? Waarom was hij daar vastgebonden en werd hij uitgekozen? Wat heeft hij in die tussentijd precies gedaan? Waarom zit hij zo erg achter Bran aan? Het uitwissen van de historie vind ik niet echt logisch, aangezien andere mensen ook nog herinneringen hebben en er volgeschreven boeken staan. Ik had ook verwacht dat ze naar het zuiden zouden trekken zodat de mensen die er nooit in geloofden ze ook zouden zien, en dat ze meer slachtoffers zouden maken met main characters. En ja ik had nog iets meer willen weten over hun rituelen en alles omtrent die Children of the Forest, had hun dreiging ook meer opgebouwd over langere tijd na hun intrede in Westeros.
Ja en op al die vragen krijg je ws nog antwoorden, de rit naar het zuiden is nog lang.

Maar in plaats van rustig wachten, blèr je hier topics vol dat het allemaal zo slecht is.

Natuurlijk komen er antwoorden...
  zondag 5 mei 2019 @ 15:20:16 #88
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186628263
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja en op al die vragen krijg je ws nog antwoorden, de rit naar het zuiden is nog lang.

Maar in plaats van rustig wachten, blèr je hier topics vol dat het allemaal zo slecht is.

Daar ben ik niet zo zeker van anders.

Maar goed we gaan het meemaken.
Oh.
  zondag 5 mei 2019 @ 15:21:07 #89
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_186628274
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:08 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Maar het zou niet zo moeten zijn dat je per se de prequel moet kijken om dit verhaal te snappen natuurlijk. Het zou slechts een aanvulling moeten zijn op hetgeen we al weten.
You know nothing.
  zondag 5 mei 2019 @ 15:22:06 #90
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_186628288
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:18 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zo zeker ben ik daar niet van.
Daarnaast is het een beetje slap om de antwoorden na afloop te geven.
Waarom zou je er nog om geven als de conclusie al geweest is?

Beetje JK Rowling op twitter idee.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_186628341
HBO_UK twitterde op zaterdag 04-05-2019 om 17:17:02 We never saw Stannis die we never saw Stannis die we never saw Stannis die we never saw Stannis die https://t.co/ci2zoearcQ reageer retweet
pi_186628381
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:24 schreef maho_91 het volgende:
HBO_UK twitterde op zaterdag 04-05-2019 om 17:17:02 We never saw Stannis die we never saw Stannis die we never saw Stannis die we never saw Stannis die https://t.co/ci2zoearcQ reageer retweet
We zagen Sandor C ook niet sterven. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2019 15:27:49 ]
  zondag 5 mei 2019 @ 15:27:34 #93
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186628389
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:22 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Zo zeker ben ik daar niet van.
Daarnaast is het een beetje slap om de antwoorden na afloop te geven.
Waarom zou je er nog om geven als de conclusie al geweest is?

Beetje JK Rowling op twitter idee.
ik denk juist dat een hoop personages wel willen weten wat het was en of het nu verdreven is.

Ik verwacht juist een episode vol dialogen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 15:30:58 #94
416575 crew  Evenstar
pi_186628463
quote:

[..]

Ik kon het niet langer dan 2 minuten kijken. Hij zou vast wel goeie punten hebben gehad, maar de manier waarop hij verteld is echt irritant.
pi_186628535
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 mei 2019 @ 15:36:13 #96
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 15:41:56 #97
416575 crew  Evenstar
pi_186628656
quote:
Dit komt vooral voor bij de franchises met een grote fanbase. Een groot deel van de fans zit dan zo diep in de materie en heeft (of denkt te hebben) zoveel kennis van de wereld dat ze hun fantasie op hol laten slaan. Zoals @UitStraling dat ook al aangeeft.

Dingen kunnen dan alleen maar tegenvallen, omdat een deel van de fans al een verhaal in hun hoofd heeft en denken te weten hoe het zou (moeten) lopen. Het helpt dan ook totaal niet dat bij GoT soms aanwijzingen waren dat de NK en WW wel een motivatie of meer achtergrond zouden hebben.

Combineer die twee dingen en je krijgt teleurstelling.
  zondag 5 mei 2019 @ 15:45:51 #98
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186628744
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 15:41 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit komt vooral voor bij de franchises met een grote fanbase. Een groot deel van de fans zit dan zo diep in de materie en heeft (of denkt te hebben) zoveel kennis van de wereld dat ze hun fantasie op hol laten slaan. Zoals @:UitStraling dat ook al aangeeft.

Dingen kunnen dan alleen maar tegenvallen, omdat een deel van de fans al een verhaal in hun hoofd heeft en denken te weten hoe het zou (moeten) lopen. Het helpt dan ook totaal niet dat bij GoT soms aanwijzingen waren dat de NK en WW wel een motivatie of meer achtergrond zouden hebben.

Combineer die twee dingen en je krijgt teleurstelling.
goed verwoord of ze praten te snel, nu is alles kut en morgen ineens geweldig.
  Moderator / Redactie Sport zondag 5 mei 2019 @ 15:49:43 #99
416575 crew  Evenstar
pi_186628828
Ik zat vol spanning te kijken vorige aflevering en vond het op dat moment prima. Ook echt van genoten.

Achteraf dacht ik pas, damn die tactics waren echt belachelijk en sommige personages hadden wel heel veel plot armor. Echter heeft dat geen invloed gehad op mijn mening TIJDENS het kijken.

Ik vraag me echt af hoe sommige mensen kijken naar bepaalde series / afleveringen. Ik zou echt heel ongelukkig zijn als ik tijdens een aflevering al constant zou denken "oh plot armor", "fucking idioten hebben de troepen niet goed staan", "moron had dat dan eerder gedaan", "wat een kut aflevering" etc. etc.

Ik probeer dan toch te genieten en achteraf dieper op in te gaan anders is het toch ook geen entertainment meer als je je constant aan het opvreten bent over ieder klein foutje. Kan niet gezond zijn man :D

Edit: Ik dacht net na de aflevering ook "hoe kwam Arya daar dan ongezien", maar kon het uiteindelijk op heel veel manieren beredeneren. Terugdenkend waren er ook genoeg aanwijzingen dat het ging gebeuren.
pi_186628834
Ik luister nu ''Light of the Seven'' op Spotify. Muziek die werd gedraaid tijdens de Sept scènes eind seizoen 6 O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')