abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187912433
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 21:53 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ondanks de slechte dingen die hij heeft gedaan was het wel een goede leider, dat is mijn punt.
Echt een topleider ja. Het kostte hem maar enkele jaren om een verneukt land in de ban van een tijdelijke bubbel op z'n handje te krijgen om vervolgens 's wereld meest gruwelijke misdaden te begaan en het land lekker plat te laten bombarderen en ze opzadelen met een schaamte die veel Duitsers vandaag de dag nog voelen.

Maar Hugo Boss maakte mooie pakken.

Jep, visionair. Een oog voor de toekomst, genieten we nog steeds van. :')
pi_187924997
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 00:39 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Ondanks de goede dingen die Hitler heeft gedaan was het een slechte leider, dat is mijn punt.
Achteraf leert en ontwikkelt de mensheid zich door zulke gebeurtenissen dus je kunt zijn aanwezigheid in allerlei manieren als goed of fout definiëren.. Mocht het leed van een mens dat in wezen niet veel anders is dan jij bent of dat ik ben je ooit tot het hart komen dan ben ik benieuwd of je nog zo gretig zijn goedheid wilt belichten.
Geef eens een voorbeeld van een persoon dat jij een goede leider vind.
pi_187925062
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 10:46 schreef illusions het volgende:

[..]

Echt een topleider ja. Het kostte hem maar enkele jaren om een verneukt land in de ban van een tijdelijke bubbel op z'n handje te krijgen om vervolgens 's wereld meest gruwelijke misdaden te begaan en het land lekker plat te laten bombarderen en ze opzadelen met een schaamte die veel Duitsers vandaag de dag nog voelen.

Maar Hugo Boss maakte mooie pakken.

Jep, visionair. Een oog voor de toekomst, genieten we nog steeds van. :')
"De meest gruwelijke misdaden" ik zou dan maar eens beter onderzoek doen, er zijn personen die vele gruwelijkere misdaden op hun namen hebben staan.
Bovendien, die misdaden die jij bedoelt zijn vooral bedacht en uitgevoerd door Himmler en Heydrich.
En zo zijn er ook volop Duitsers die trots zijn op hun geschiedenis.
pi_187925114
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 20:49 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Geef eens een voorbeeld van een persoon dat jij een goede leider vind.
Dirk Kuyt.
pi_187925141
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 20:52 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

"De meest gruwelijke misdaden" ik zou dan maar eens beter onderzoek doen, er zijn personen die vele gruwelijkere misdaden op hun namen hebben staan.
Bovendien, die misdaden die jij bedoelt zijn vooral bedacht en uitgevoerd door Himmler en Heydrich.
Dus de Holocaust en andere gruwelijkheden kwamen uit de koker van Hitler's getrouwen, maar alle sociale verworvenheden die de autochtone Duitser ten goede kwamen heeft hij helemaal zelf bedacht en uitgevoerd?

Een tamelijk inconsequente manier van denken, nietwaar?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187925190
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 20:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus de Holocaust en andere gruwelijkheden kwamen uit de koker van Hitler's getrouwen, maar alle sociale verworvenheden die de autochtone Duitser ten goede kwamen heeft hij helemaal zelf bedacht en uitgevoerd?

Een tamelijk inconsequente manier van denken, nietwaar?
Inderdaad ja:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wannseeconferentie
pi_187925241
quote:

[..]

Ah hij heeft het niet zelf bedacht, nee dan is het een toffe kerel.

Gast. :') :') :')
pi_187925251
quote:

[..]

Denk je dat de joden die in Nazi-Duitsland leefden Hitler ook een goede leider vonden?
pi_187925255
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:03 schreef illusions het volgende:

[..]

Ah hij heeft het niet zelf bedacht, nee dan is het een toffe kerel.

Gast. :') :') :')
Dat heb ik nooit getypt, alleen dat het een goede leider was voor het Duitse volk.
pi_187925261
quote:
Adolf zelf was dus totaal overantwoordelijk voor de daden die werden bekokstooft door zijn kornuiten cq volgelingen, wat een geweldige leider. Wat een feest.
pi_187925263
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:04 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Dat heb ik nooit getypt, alleen dat het een goede leider was voor het Duitse volk.
Je bent totaal onwetend.
pi_187925314
quote:
Je mist het punt.

Waarom alle positieve verworvenheden wel toeschrijven aan Hitler, en de gruwelijkheden niet?
pi_187925316
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:05 schreef illusions het volgende:

[..]

Je bent totaal onwetend.
Dat kan ik van jou ook zeggen, jij bent totaal gehersenspoeld door een geschiedenisboekje en door Joods/Britse propaganda.
pi_187925329
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:04 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Denk je dat een joodse Duitser daar ook zo over dacht?
pi_187925335
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je mist het punt.

Waarom alle positieve verworvenheden wel toeschrijven aan Hitler, en de gruwelijkheden niet?
Omdat ik het vooral had over zijn leiderschapskwaliteiten.
pi_187925339
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:07 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Dat kan ik van jou ook zeggen, jij bent totaal gehersenspoeld door een geschiedenisboekje en door Joods/Britse propaganda.
Tuurlijk, jij bent zo'n special snowflake die eens heeft gelezen dat het allemaal wel meeviel, en dat nu overal loopt te verkondigen. Jij bent echt de enige die verlicht is inderdaaden wij zijn allemaal schapen die in de doctrine geloven. :') Kansloze gast.
pi_187925404
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:09 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Wederom mis je het punt. Je vindt hem een 'goed leider' vanwege een reeks beleidskeuzes die onder zijn bewind zijn gemaakt (snelwegen, verheffen arbeider, etc).

Als je die verworvenheden aan Hitler toeschrijft, moet je dat ook doen met de Holocaust, Neurenbergwetten, de Tweede Wereldoorlog en alle andere ellendige zaken die zijn gebeurd toen hij de scepter zwaaide.
pi_187925420
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:09 schreef illusions het volgende:

[..]

Tuurlijk, jij bent zo'n special snowflake die eens heeft gelezen dat het allemaal wel meeviel, en dat nu overal loopt te verkondigen. Jij bent echt de enige die verlicht is inderdaaden wij zijn allemaal schapen die in de doctrine geloven. :') Kansloze gast.
Ik loop helemaal niks te verkondigen, ik liet alleen weten dat Hitler ook goede dingen heeft gedaan, een aspect dat mensen niet willen zien of weten. En jij bent degene die kansloos is door alles klakkeloos over te nemen uit een geschiedenisboekje.
Er worden steeds meer mensen wakker.
pi_187925422
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:07 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Mijn vraag blijft staan: er waren ook talloze joodse Duitsers. Was Hitler voor hen een goed leider?
pi_187925444
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:09 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ik snap min of meer wat je duidelijk wil maken denk ik. Echter je moet weten dat de leiderschapskwaliteiten (die hij ongetwijfeld had in de algemene definitie van leiderschapskwaliteiten) niet in een willekeurig studieboek staan om als voorbeeld te dienen voor historische mensen met leiderschapskwaliteiten. Dat is hetzelfde als met een Dschinghis Khan; het kan niet anders dan dat de leiderschapskwaliteiten van hem ook van hoog niveau waren.
Echter stuit het veel mensen op het oog wanneer iemand begint over de positieve zin in de leiderschapskwaliteiten van zulke historische figuren. Ergens is dat misschien wel een beetje hypocriet maar aan de andere kant ook volkomen logisch. Verder ben ik zelf van mening dat het belangrijker is wat een persoon doet met zijn talenten dan wat voor een talenten dat persoon precies heeft.
En dat is denk ik het hele speerpunt van de discussie alhier over de vermeende leiderschapskwaliteiten van Adolf Hitler
pi_187925453
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn vraag blijft staan: er waren ook talloze joodse Duitsers. Was Hitler voor hen een goed leider?
Hitler was een geweldige leider voor het Duitse Volk met name voor de oorlog. Een beetje een vreemde opmerking want de joden werden buitengesloten dus niet relevant.
pi_187925461
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:14 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ik loop helemaal niks te verkondigen, ik liet alleen weten dat Hitler ook goede dingen heeft gedaan, een aspect dat mensen niet willen zien of weten. En jij bent degene die kansloos is door alles klakkeloos over te nemen uit een geschiedenisboekje.
Er worden steeds meer mensen wakker.
Ik krijg plaatsvervangende schaamte als ik jouw gelul lees. Lekker wakker worden. :') Jij vindt dus iemand die in 12 jaar een land compleet aan de grond heeft geholpen en met zware littekens heeft opgezadeld een goede leider. Dat zegt veel over je beperkte manier van denken.

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wederom mis je het punt. Je vindt hem een 'goed leider' vanwege een reeks beleidskeuzes die onder zijn bewind zijn gemaakt (snelwegen, verheffen arbeider, etc).

Als je die verworvenheden aan Hitler toeschrijft, moet je dat ook doen met de Holocaust, Neurenbergwetten, de Tweede Wereldoorlog en alle andere ellendige zaken die zijn gebeurd toen hij de scepter zwaaide.
Dit inderdaad.
pi_187925500
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:16 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Hitler was een geweldige leider voor het Duitse Volk met name voor de oorlog. Een beetje een vreemde opmerking want de joden werden buitengesloten dus niet relevant.
Maar talloze joden waren ook onderdeel van dat volk. Hetzelfde geldt voor de honderdduizenden journalisten en politieke tegenstanders die in kampen werden gestopt door de nazi's.

Denk je dat deze mensen Hitler een goed leider vonden? En verdient hij die kwalificatie als een deel van het volk onder zijn bewind wordt onderdrukt en vermoord?
pi_187925525
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar talloze joden waren ook onderdeel van dat volk. Hetzelfde geldt voor de honderdduizenden journalisten en politieke tegenstanders die in kampen werden gestopt door de nazi's.

Denk je dat deze mensen Hitler een goed leider vonden? En verdient hij die kwalificatie als een deel van het volk onder zijn bewind wordt onderdrukt en vermoord?
Ja want snelwegen en opklimmende economie. :') Dat alles compleet naar de verdoemenis was ruim 13 jaar later doet er niet toe voor 'm. :')
pi_187925537
Wie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')