abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186559747
Heeft iemand ervaring met gelijk oversteken service van marktplaats?
Al een paar keer een koop misgelopen omdat de koper per se gebruik wilde maken van deze service. Maar ik heb voor mezelf altijd de gouden regel gehanteerd dat er eerst geld overgemaakt moet worden alvorens ik overga op verzending.
Mijn vrees voor gelijk oversteken service is dat de koper het artikel ontvangt maar niet aangeeft dat hij het ontvangen heeft. Of dat hij het ontvangt en beschadigd retourneert.
pi_186559793
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 10:38 schreef -Chakotay- het volgende:
Heeft iemand ervaring met gelijk oversteken service van marktplaats?
Al een paar keer een koop misgelopen omdat de koper per se gebruik wilde maken van deze service. Maar ik heb voor mezelf altijd de gouden regel gehanteerd dat er eerst geld overgemaakt moet worden alvorens ik overga op verzending.
Mijn vrees voor gelijk oversteken service is dat de koper het artikel ontvangt maar niet aangeeft dat hij het ontvangen heeft. Of dat hij het ontvangt en beschadigd retourneert.
Ik zal het ook niet doen hoor. Wmb blijft de regel eerst geld, dan sturen altijd intact.
pi_186559853
niet gebruikt zelf, maar volgens mij krijgt hij het product pas overhandigt als hij eerst tekent voor het ontsluiten van het geldbedrag. het gaat erom dat de ontvanger zeker weet dat het product bij hem aankomt.
pi_186559859
Als koper maak ik er zo nu en dan gebruik van, als verkoper heb ik voorkeur voor eerst ontvangst van het geld... Voorwaarde voor gelijk oversteken is verzenden met T&T. Als T&T aangeeft dat het ontvangen is, zou betaling gegarandeerd moeten zijn. Maar geen idee wat er gebeurt als de koper ontevreden is (of als het tijdens verzenden beschadigd raakt).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_186559952
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 10:44 schreef pokkerdepok het volgende:
niet gebruikt zelf, maar volgens mij krijgt hij het product pas overhandigt als hij eerst tekent voor het ontsluiten van het geldbedrag. het gaat erom dat de ontvanger zeker weet dat het product bij hem aankomt.
denken is dus niet zeker weten
ik denk het namelijk niet, want op marktplaat staat een knop waarmee de koper moet aangeven dat hij het ontvangen heeft. Het is niet een vriendelijke onbetaald dienstje wat de koerier (postnl/dhl) gaat bijhouden voor de marktplaats verkoper.
pi_186560064
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 10:49 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

ik denk het namelijk niet, want op marktplaat staat een knop waarmee de koper moet aangeven dat hij het ontvangen heeft. Het is niet een vriendelijke onbetaald dienstje wat de koerier (postnl/dhl) gaat bijhouden voor de marktplaats verkoper.
even gelezen... maar de track&trace fungeert als bewijs. die geeft aan dat iets aan de koper is afgeleverd. dan krijg je gewoon je geld.

Waar moet ik op letten als het misgaat bij de Gelijk Oversteken Service?

Zodra is vastgesteld dat het product toch is ontvangen (omdat de koper bijvoorbeeld de Track & Trace code ontvangst heeft bevestigd) wordt het geld alsnog uitbetaald aan de verkoper.
Als is vastgesteld door Online Betaalplatform dat het product niet is geleverd en niet meer geleverd wordt, wordt het bedrag door Online Betaalplatform terugbetaald aan de koper.
Indien de koper niet binnen zeven dagen aangeeft of hij het product wel of niet ontvangen heeft, gaat Online Betaalplatform er automatisch vanuit dat het product wel is ontvangen en wordt het bedrag automatisch uitbetaald aan de verkoper.
Mocht de koper aangeven dat hij of zij het pakket niet heeft ontvangen en de Track & Trace code laat zien dat dit wel het geval is, dan ontvangt de verkoper gewoon de betaling vanaf de tussenrekening van Online Betaalplatform.
Mocht er onverhoopt iets misgaan bij de pakketbezorging dan ligt dit risico bij de verkoper. De Track & Trace code zal in dat geval aangeven dat het pakket niet bij de koper is afgeleverd en de betaling zal dus aan de koper worden teruggegeven
Als het pakje niet voldoet maar je hebt het wel ontvangen, dat kan Online Betaalplatform dat niet beoordelen op basis van de beschikbare informatie.
pi_186560092
Na 7 dagen krijg je sowieso je geld als verkoper.

Ik vind het een prima service, zeker voor de wat duurdere spullen. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_186560334
Deze dienst voorziet niet als bij ontvangst blijkt dat het product anders is dan omschreven (of namaak, of het opsturen van een baksteen). Afgeleverd = uitbetaald.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 10:49 schreef -Chakotay- het volgende:

[..]

En als ie niets laat weten, krijg je na 7 dagen alsnog je geld.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_186561596
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 11:09 schreef baskick het volgende:
Deze dienst voorziet niet als bij ontvangst blijkt dat het product anders is dan omschreven (of namaak, of het opsturen van een baksteen). Afgeleverd = uitbetaald.
[..]

En als ie niets laat weten, krijg je na 7 dagen alsnog je geld.
Idd, als het echt gelijk oversteken zou zijn dan zou m.arktplaats niet alleen het geld vast moeten houden, maar ook het pakket. En alleen als die allebei kloppen de twee ruilen.

[ Bericht 5% gewijzigd door bmp80 op 02-05-2019 17:22:17 ]
pi_186562017
Kassa had laatst een test waarbij een kapot product van collega a naar collega b gestuurd werd en ind e advertentie stond dat het volledig werkte enzo. Koper kreeg geen geld terug omdat er wel een pakketje verstuurd was. Kortom gelijk oversteken betekent alleen dat er iets verstuurd en ontvangen is. Niet dat hetgeen wat verstuurd/ontvangen is daadwerkelijk overeenkomt met de advertentie.
  donderdag 2 mei 2019 @ 12:38:21 #11
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_186562046
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 12:36 schreef Jaarsma93 het volgende:
Kassa had laatst een test waarbij een kapot product van collega a naar collega b gestuurd werd en ind e advertentie stond dat het volledig werkte enzo. Koper kreeg geen geld terug omdat er wel een pakketje verstuurd was. Kortom gelijk oversteken betekent alleen dat er iets verstuurd en ontvangen is. Niet dat hetgeen wat verstuurd/ontvangen is daadwerkelijk overeenkomt met de advertentie.
Kun je dus alsnog een baksteen sturen, wat is dan de toegevoegde waarde? Net als rembours dus.

Ik doe er niet aan tijdens verkoop, omdat ik het gevoel heb als verkoper dan in het nadeel ben als er wat gebeurt.
pi_186562814
Nog nooit problemen mee gehad. Ik merk dat er ook regelmatig kopers zijn die gebruik willen maken van deze service, maar toch geen track & trace willen vanwege het lage gewicht en/of waarde van het item. Tot dusverre gaat dat goed, maar dat komt allicht ook omdat frauderen bij iets van een tientje niet zo snel zal gebeuren.
pi_186563285
Aan beide manieren zullen wel nadelen kleven. Ik ben recentelijk ook opgelicht op Marktplaats. Interesse getoond in een product en of of ik deze kon afhalen. Was prima, maar aangezien ik pas een week later tijd had om dit op te halen vroeg verkoper een aanbetaling van 50%.

Helaas hierna is er dus nooit meer gereageerd door de verkoper. Ik heb dus wel zijn ING rekeningnummer en naam maar daar kun je ook niet veel mee.

Aangifte gedaan bij de politie en op oplichter.eu of iets dergelijks was er een melding op dat rekening nummer van een dag ervoor. Verkoper was trouwens al 10 jaar actief op marktplaats.

Maar dit is dus hetzelfde als dat je eerst geld op je rekening wilt zien voordat je tot verzenden overgaat, iets wat ik recentelijk erg vaak heb gedaan aangezien ik wat overbodig spul uit huis heb verkocht.

In dit geval zou gelijk oversteken dus wel hebben kunnen geholpen.

Ik zelf heb recentelijk ook geweigerd een betaling te accepteren via deze methode van een koper op mijn eigen advertentie. Liever gewoon echt geld op mijn rekening dan dat het ergens bij marktplaats blijft plakken.
pi_186575504
net wat verkocht op reverb.com, marktsite voor muziekinstrumenten. en daar gaat alles dus zo.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 06:58:51 #15
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_186579205
Ja, dit heb ik een paar keer gedaan. De koper betaalt vooraf en daar krijg jij ook een seintje van. Het wordt op een derdenrekening vastgehouden tot de koper zegt het te hebben ontvangen. En als die de boel flest, wordt er
gekeken naar de track- & tracecode en krijg jij gewoon je geld.

Ik ben ook zo'n koper die daar een deal op laat afketsen. Sterker nog, laatst een verkoper gehad die hier niet aan mee wilde werken en een fraudeur bleek te zijn volgens Marktplaats. Wie voor meer dan een habbekrats iets aanbiedt en hier niet aan meedoet, vind ik niet te vertrouwen.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_186580264
Neen. Neppe schijnveiligheid ten nadele van de verkoper.

Ik verkoop al 14 jaar 2e hands spulletjes op Marktplaats en ben geen webshop met garanties.
Krijg wel eens de vraag of ik dit wil doen met G.O.S. maar dat weiger ik. Wil je dan niet kopen dan heb je pech. Ik vind wel een ander dan.
Een “Marktplaats Betaalverzoek” gebruik ik soms nog wel eens.

Laatst vroeg iemand zelfs een kopie van mijn ID-bewijs. Lekker handig in combinatie met mijn IBAN. :{w
Toen ik weigerde was ik volgens haar onbetrouwbaar.
Ik heb toen die gebruiker maar gerapporteerd bij Marktplaats.

Ik ben overigens nog nooit opgelicht en heb uiteraard ook nooit iemand opgelicht op Marktplaats. Vraag mij al jaren af wat voor type mensen dat dan overkomt.

Ik vind het nieuwe review systeem van Marktplaats wel handig. Al is dat ook makkelijk te manipuleren.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 13:07:49 #17
51385 baskick
Juist ja!
pi_186584195
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 09:03 schreef CoExist het volgende:
Neen. Neppe schijnveiligheid ten nadele van de verkoper.

Ik verkoop al 14 jaar 2e hands spulletjes op Marktplaats en ben geen webshop met garanties.
Krijg wel eens de vraag of ik dit wil doen met G.O.S. maar dat weiger ik. Wil je dan niet kopen dan heb je pech. Ik vind wel een ander dan.
Een “Marktplaats Betaalverzoek” gebruik ik soms nog wel eens.

Laatst vroeg iemand zelfs een kopie van mijn ID-bewijs. Lekker handig in combinatie met mijn IBAN. :{w
Toen ik weigerde was ik volgens haar onbetrouwbaar.
Ik heb toen die gebruiker maar gerapporteerd bij Marktplaats.

Ik ben overigens nog nooit opgelicht en heb uiteraard ook nooit iemand opgelicht op Marktplaats. Vraag mij al jaren af wat voor type mensen dat dan overkomt.
Mij dit jaar overkomen. Voor het eerst in 12+ jaar. Snel een deal, overgemaakt, nooit meer wat gehoord. Vanaf hetzelfde account met dezelfde foto's nog een aantal keer een nieuwe advertentie verschenen, dus geen misverstand. Uiteraard gemeld bij Marktplaats, aangifte gedaan en bank ingelicht. Leidt ongetwijfeld nergens toe, maar gaat om het principe.

quote:
Ik vind het nieuwe review systeem van Marktplaats wel handig. Al is dat ook makkelijk te manipuleren.
De manier waarop is waardeloos. Paar keer over en weer chatten en je krijgt de kans te reviewen. Kom je er niet uit qua prijs, krijg je als verkoper een 1 puur vanwege de gewenste prijs, terwijl er helemaal geen deal was... Plus je hele aan- en verkoophistorie is publiek toegankelijk. Tegenwoordig is het gelukkig beperkt tot de categorie, maar ook dat vind ik tamelijk ongewenst.
pi_186587043
Nadeel is natuurlijk dat je als particulier verkoper word beschouwd als(web) winkel.

Al het risico ligt bij verkoper eigenlijk vooral als het niet aankomt.

Doe je het gewoon zelf allemaal dan kun je de koper een keus stellen, verzenden of ophalen waarmee het risico bij de koper komt te liggen afhankelijk van de keus.
pi_186587305
Zolang de bezorgdiensten hun zaakjes niet voor elkaar hebben qua track&trace vind ik dit niet betrouwbaar.
Hoeveel topics hebben we hier wel niet gelezen over pakjes die niet bezorgd zijn in het echt maar volgens track&trace wel?
Zolang de bezorgers sjoemelen heb je geen enkele zekerheid.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 16:21:23 #20
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_186587320
Was laatst bij kassa of radar of een soortgelijk programma, is een wassen neus, mocht je het gebruiken lees dan goed hoe het werkt, je moet binnen zoveel dagen wat aangeven anders kan je ook fluiten naar je centen meen ik mij uit die aflevering te herinneren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_186587493
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_186587920
quote:
Die vrouw in het begin van het filmpje heeft de voorwaarden niet gelezen dus heeft geen poot om op te staan.
MP had uiteraard wat duidelijker kunnen zijn want eerlijk gezegd lees ik ook nooit de voorwaarden als ik me ergens aanmeld.

Maar buiten dat: Als de track&trace niet betrouwbaar is kan het alsnog fout gaan natuurlijk.
pi_186588220
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:59 schreef vannelle het volgende:

[..]

Die vrouw in het begin van het filmpje heeft de voorwaarden niet gelezen dus heeft geen poot om op te staan.
MP had uiteraard wat duidelijker kunnen zijn want eerlijk gezegd lees ik ook nooit de voorwaarden als ik me ergens aanmeld.

Maar buiten dat: Als de track&trace niet betrouwbaar is kan het alsnog fout gaan natuurlijk.
Nou ja, ze maken een instructie video maar vertellen dat er dus ff niet bij. Dat verstoppen ze ergens in de voorwaarden.
Logisch, want niemand zou er dan gebruik van maken en dan mist Marktplaats hun 2% commissie.
pi_186594680
Gelijk oversteken bestaat niet.

Met verkopen mag iedereen overmaken naar mij wat ze willen.

Maar kopen doe ik alleen nog maar in real life. Helaas pas opgelicht voor 100,-. De verkoper was al lang actief. Had meerdere hele normale advertenties. etc etc.

Helaas, oplichters worden gehaaider. Ipv nieuwe playstations adverteren ze nu met gebruikt merkgereedschap etc.

Waar je vroeger de oplichters al van kilometers afstand kon ruiken zijn ze nu zo normaal mogelijk geworden. Helaas helaas.

Van de politie verwacht ik weinig.

Marktplaats doet ook geen reet ivm 'de privacywet' mogen zij geen gegevens geven of mededelingen doen etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')