Ik zal het ook niet doen hoor. Wmb blijft de regel eerst geld, dan sturen altijd intact.quote:Op donderdag 2 mei 2019 10:38 schreef -Chakotay- het volgende:
Heeft iemand ervaring met gelijk oversteken service van marktplaats?
Al een paar keer een koop misgelopen omdat de koper per se gebruik wilde maken van deze service. Maar ik heb voor mezelf altijd de gouden regel gehanteerd dat er eerst geld overgemaakt moet worden alvorens ik overga op verzending.
Mijn vrees voor gelijk oversteken service is dat de koper het artikel ontvangt maar niet aangeeft dat hij het ontvangen heeft. Of dat hij het ontvangt en beschadigd retourneert.
denken is dus niet zeker wetenquote:Op donderdag 2 mei 2019 10:44 schreef pokkerdepok het volgende:
niet gebruikt zelf, maar volgens mij krijgt hij het product pas overhandigt als hij eerst tekent voor het ontsluiten van het geldbedrag. het gaat erom dat de ontvanger zeker weet dat het product bij hem aankomt.
even gelezen... maar de track&trace fungeert als bewijs. die geeft aan dat iets aan de koper is afgeleverd. dan krijg je gewoon je geld.quote:Op donderdag 2 mei 2019 10:49 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
denken is dus niet zeker weten
ik denk het namelijk niet, want op marktplaat staat een knop waarmee de koper moet aangeven dat hij het ontvangen heeft. Het is niet een vriendelijke onbetaald dienstje wat de koerier (postnl/dhl) gaat bijhouden voor de marktplaats verkoper.
En als ie niets laat weten, krijg je na 7 dagen alsnog je geld.quote:Op donderdag 2 mei 2019 10:49 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
denken is dus niet zeker weten
ik denk het namelijk niet, want op marktplaat staat een knop waarmee de koper moet aangeven dat hij het ontvangen heeft. Het is niet een vriendelijke onbetaald dienstje wat de koerier (postnl/dhl) gaat bijhouden voor de marktplaats verkoper.
Idd, als het echt gelijk oversteken zou zijn dan zou m.arktplaats niet alleen het geld vast moeten houden, maar ook het pakket. En alleen als die allebei kloppen de twee ruilen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 11:09 schreef baskick het volgende:
Deze dienst voorziet niet als bij ontvangst blijkt dat het product anders is dan omschreven (of namaak, of het opsturen van een baksteen). Afgeleverd = uitbetaald.
[..]
En als ie niets laat weten, krijg je na 7 dagen alsnog je geld.
Kun je dus alsnog een baksteen sturen, wat is dan de toegevoegde waarde? Net als rembours dus.quote:Op donderdag 2 mei 2019 12:36 schreef Jaarsma93 het volgende:
Kassa had laatst een test waarbij een kapot product van collega a naar collega b gestuurd werd en ind e advertentie stond dat het volledig werkte enzo. Koper kreeg geen geld terug omdat er wel een pakketje verstuurd was. Kortom gelijk oversteken betekent alleen dat er iets verstuurd en ontvangen is. Niet dat hetgeen wat verstuurd/ontvangen is daadwerkelijk overeenkomt met de advertentie.
Mij dit jaar overkomen. Voor het eerst in 12+ jaar. Snel een deal, overgemaakt, nooit meer wat gehoord. Vanaf hetzelfde account met dezelfde foto's nog een aantal keer een nieuwe advertentie verschenen, dus geen misverstand. Uiteraard gemeld bij Marktplaats, aangifte gedaan en bank ingelicht. Leidt ongetwijfeld nergens toe, maar gaat om het principe.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 09:03 schreef CoExist het volgende:
Neen. Neppe schijnveiligheid ten nadele van de verkoper.
Ik verkoop al 14 jaar 2e hands spulletjes op Marktplaats en ben geen webshop met garanties.
Krijg wel eens de vraag of ik dit wil doen met G.O.S. maar dat weiger ik. Wil je dan niet kopen dan heb je pech. Ik vind wel een ander dan.
Een “Marktplaats Betaalverzoek” gebruik ik soms nog wel eens.
Laatst vroeg iemand zelfs een kopie van mijn ID-bewijs. Lekker handig in combinatie met mijn IBAN.![]()
Toen ik weigerde was ik volgens haar onbetrouwbaar.
Ik heb toen die gebruiker maar gerapporteerd bij Marktplaats.
Ik ben overigens nog nooit opgelicht en heb uiteraard ook nooit iemand opgelicht op Marktplaats. Vraag mij al jaren af wat voor type mensen dat dan overkomt.
De manier waarop is waardeloos. Paar keer over en weer chatten en je krijgt de kans te reviewen. Kom je er niet uit qua prijs, krijg je als verkoper een 1 puur vanwege de gewenste prijs, terwijl er helemaal geen deal was... Plus je hele aan- en verkoophistorie is publiek toegankelijk. Tegenwoordig is het gelukkig beperkt tot de categorie, maar ook dat vind ik tamelijk ongewenst.quote:Ik vind het nieuwe review systeem van Marktplaats wel handig. Al is dat ook makkelijk te manipuleren.
Die vrouw in het begin van het filmpje heeft de voorwaarden niet gelezen dus heeft geen poot om op te staan.quote:
Nou ja, ze maken een instructie video maar vertellen dat er dus ff niet bij. Dat verstoppen ze ergens in de voorwaarden.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 16:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Die vrouw in het begin van het filmpje heeft de voorwaarden niet gelezen dus heeft geen poot om op te staan.
MP had uiteraard wat duidelijker kunnen zijn want eerlijk gezegd lees ik ook nooit de voorwaarden als ik me ergens aanmeld.
Maar buiten dat: Als de track&trace niet betrouwbaar is kan het alsnog fout gaan natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |