Def
En natuurlijk ook Super Mario World op de SNES en Starwing. Zucht.....
Ohja, en Paperboy.
Maar welke ik echt het gaafst vondt waren :
Zelda: A link to the past. ( Alleen de titel al. Die vondt ik al zo speciaal. En wel zoveel speelplezier.)
Mario 2 en 3 voor de NES. ( Met name Mario 3. Erg leuk. )
Maar natuurlijk mijn ALLTIME topper:
Harvest Moon voor de Snes ( Dat vondt ik wel zo'n goed spel. Ik kwam niet meer weg achter dat spel. Echt weken achter elkaar dat spel gespeelt. Om een maar steeds grotere boerderij te maken. En goede relaties te krijgen met de stadbewoners. ECHT SUPER GAAF. )
Het is onderhand "abbandon-ware" en dus legaal te downloaden. Werkt alleen slecht met een p4 laptop op win2000.
* heeft bootflop gemaakt met een slow-down progje *
BTW: Kings Quest 1 is echt nostalgie
Climb into Tree
Get golden egg
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:28 schreef Ladon het volgende:
Frogger op de commandore 64
quote:Ik hou het toch op Gta 1, master of all games
Op maandag 6 januari 2003 23:09 schreef ViLNiuS het volgende:
Voor mij zou dat Digger zijn. Op m'n Commodore 8088 met 640kb intern en een hd van 20mb. Dat waren tijden...En natuurlijk ook Super Mario World op de SNES en Starwing. Zucht.....
-offtopic: Volgens Bill Gates, was 640 Kb genoeg geheugen, je zou nooit meer geheugen hoeven te hebben
snes
quote:hahahaha stunts ja......echt geweldig! eigen baan bouwen en dan proberen zo hoog mogelijk te komen als je precies op een rand/punt van een helling kwam!
Op maandag 6 januari 2003 23:38 schreef Jordy-B het volgende:
Indiana Jones and the Fate of Atlantis
Wolfenstein 3D
stunts
quote:WOEI
Op maandag 6 januari 2003 23:51 schreef PoTTTenkijker het volgende:
Prince of Persia.
die was echt leuk ja.... vooral in het begin, dan ging die zandloper aan
*spannend muziekje*
TIK TIK TIK TIK
ik kwam overingens nooit ver, todat er codes in de Powerunlimited kwamen haha
quote:Het beste vond ik altijd als ie vol in de pinnen flikkerde, dat was lachen man.
Op maandag 6 januari 2003 23:55 schreef TheFrankey het volgende:[..]
WOEI
die was echt leuk ja.... vooral in het begin, dan ging die zandloper aan
*spannend muziekje*
TIK TIK TIK TIKik kwam overingens nooit ver, todat er codes in de Powerunlimited kwamen haha
oude Sierra adventures: King's Quest, Police Quest, Leisure Suit Larry..
later Civilisation..
quote:Oeh ja!
Op dinsdag 7 januari 2003 00:17 schreef Patvs het volgende:
DIGGER... ah geweldig..!oude Sierra adventures: King's Quest, Police Quest, Leisure Suit Larry..
later Civilisation..
quote:yep....heel veel gespeeld,
Op maandag 6 januari 2003 23:51 schreef PoTTTenkijker het volgende:
Prince of Persia.
Prachtige graphics voor die tijd....
En voor de PC is dat Day of the Tentacle en Monkey Island 1
quote:5 en 6? Wat dacht je van numero uno?
Op dinsdag 7 januari 2003 00:19 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Kings Quest 5+6
Daarna volgde:
Commander Keen.
Wolfstein (o.m.g. de uren die ik hieraan het gespendeert)
En vervolgens:
Dune2
C&C
en alles onder dos uiteraard.....:7
quote:paratroopers, Zeeeer verslavend en altijd weer spannend als de bommenwerper er weer aan kwam....
Op dinsdag 7 januari 2003 12:15 schreef poep het volgende:
digger, frogger, commander keen (incl. codewoord om je onsterfelijk te maken, weet het nu nog...)
paratroopers etc..
quote:Contra , dat is pas pure nostalgie op NES
Op dinsdag 7 januari 2003 00:16 schreef Ker_Plunk het volgende:Probotector
quote:zeker weten! Samen met Ikari Warriors het beste multiplayerspel (op de NES). Super Probotector was gewoon een verslaving van me!
Op dinsdag 7 januari 2003 13:02 schreef Bellerophon het volgende:[..]
Contra , dat is pas pure nostalgie op NES
Def
Micheal Jackson's MoonWalker, geweldige kast was dat
Ik heb m gedownload maar ik snap niets van die emulators
[Dit bericht is gewijzigd door Cool_Runner op 07-01-2003 16:15]
quote:PRECIES de 3 waar ik ook het 1e aan dacht
Op dinsdag 7 januari 2003 12:12 schreef Sorcerers_Apprentice het volgende:
eerst AllyCat, Digger, Tapper
Tapper was zenuwslopend!
quote:Contra was toch Amerika
Op dinsdag 7 januari 2003 16:14 schreef IndoGuyver het volgende:[..]
zeker weten! Samen met Ikari Warriors het beste multiplayerspel (op de NES). Super Probotector was gewoon een verslaving van me!
Def
ook een prachtig spel op de NES was Mega Man
Amiga is
Wolfenstein 3D (PC)
Wacky Wheels (PC)
Fifa '94 (PC)
Dungeon Keeper 1 (PC)
Dungeon Keeper 2 (PC)
zoiets
quote:Lol idd, en ook stunts en larry!
Op maandag 6 januari 2003 23:21 schreef trigt013 het volgende:
Alleycat RULEZ
kwa console game zelda , damn 1ste keer dat ik dat speelde
quote:Megaman rules!!! Het is alleen zo zonde dat er de laatste tijd geen goede Megaman games zijn uitgekomen...hopelijk wordt die game van Capcom op de GameCube een toppertje!
Op dinsdag 7 januari 2003 16:19 schreef Bellerophon het volgende:[..]
Contra was toch Amerika
En Probotector in Europa?ook een prachtig spel op de NES was Mega Man
Contra was trouwens de naam in Japan. In Europa was het Probotector. En in de VS ook Contra (denk ik). Contra is met een soort van Rambo-gastjes terwijl Probotector met Robots was (trok mij om de een of andere reden meer aan).
Def
quote:Klopt de Probotector waren robotten terwijl de Contra op de Genesis pas voor het eerst een robot kreeg
Op dinsdag 7 januari 2003 19:36 schreef IndoGuyver het volgende:[..]
Megaman rules!!! Het is alleen zo zonde dat er de laatste tijd geen goede Megaman games zijn uitgekomen...hopelijk wordt die game van Capcom op de GameCube een toppertje!
Contra was trouwens de naam in Japan. In Europa was het Probotector. En in de VS ook Contra (denk ik). Contra is met een soort van Rambo-gastjes terwijl Probotector met Robots was (trok mij om de een of andere reden meer aan).
Def
Hoewel ik eigenlijk ook goede herinneringen heb aan Space Invaders (Atari 2600). Dat was eigenlijk het eerst computerspel wat ik ooit speelde... En ik speel het nu af en toe nog steeds
quote:Moeilijk zeker ja...damn ik weet dat ik echt vaak gefrustreerd erdoor was...vooral bij die bazen (Quickman uit Megaman 2, iemand?).
Op dinsdag 7 januari 2003 20:03 schreef Bellerophon het volgende:[..]
En Megaman is gewoon weg geweldig, daarom sprak Megaman : Battle Network mij ook erg aan op de GBA
Maar Megaman was nog wel het mooiste, en ook enorm moeilijk
Maar is die Battle Network wat? Tis toch meer een soort van cardgame dan een platform? in elk geval turnbased ofzo?
Def
Er schijnt dit jaar een re-make van te komen.
Zelda op de Nintendo 8bit
quote:heb hem vorige week weer van m'n vader gekregen onder het mom van 'dit is oude zooi van jou en ons huis is al vol genoeg'...
Op dinsdag 7 januari 2003 19:43 schreef Smots het volgende:
van die ouwe zooi van de Philips Videopac:
[afbeelding]
quote:[afbeelding]
Op woensdag 8 januari 2003 08:29 schreef anima het volgende:
mijn eerste computer de msx2:
wow man wat zagen die spellen er toen kickass uit vooral parodius, daar kon de nes nog een puntje aan zuigen
Dit is niet de MSX versie van Parodius
Verder wel roerend mee eens hoor, MSX had echt mooiere graphics als de NES...
quote:Ja die ken ik natuurlijk, speel het spel nog regelmatig
Op dinsdag 7 januari 2003 23:26 schreef IndoGuyver het volgende:[..]
Moeilijk zeker ja...damn ik weet dat ik echt vaak gefrustreerd erdoor was...vooral bij die bazen (Quickman uit Megaman 2, iemand?).
Maar is die Battle Network wat? Tis toch meer een soort van cardgame dan een platform? in elk geval turnbased ofzo?
Def
Klopt Battle Network is meer een RPG
quote:Pinkt traantje weg. Vooral dat volstrekt nutteloze plastick toetsenboard roeleerde zwaar. * Redman was vroeger een beetje in de war toen hij een jaar of 6 was dacht ie dat ie happelaar was.
Op dinsdag 7 januari 2003 19:43 schreef Smots het volgende:
van die ouwe zooi van de Philips Videopac:
[afbeelding]
Atari2600: dig dug, super breakout, astroids, combat, etc
etc etc etc
* MrSubtle zucht... ik ben oud
SNES =
Super Mario World
Lufia
Super Bomber ( was iig een worstelspel dat je met zn 4en kon doen
)
PC =
Destruction Derby
Monkey Island
Fifa 97 (dat zaalvoetballen, heerlijk!! )
quote:Idd en vergeet "Gradius"/"Silpheed" niet!
Op maandag 6 januari 2003 23:37 schreef Punica het volgende:
tsss, wat dacht je van Bubble Bobbleof R-Type (origineel en alleen al om de muziek die 'r bij zit, ZO gaaf).
Lufia werd hier ook genoemd...damn wat heb ik lang aan deze ultra game gezeten!!! Lufia komt ook voor de GameCube (*juicht*). Dit moet 1 van de wreedste RPG's zijn. Er zijn maar weinig spellen die zo lang duren en je ook zo lang weten te boeien *denkt aan de 100 level maze/dungeon*
Def
de hele quest-serie (incl. Hero's Quest en Quest for Glory) op de PC
En last but not least Lemmings! Daar heb ik indertijd voor mijn XT zelfs nog een zwart/wit VGA kaart en monitor voor gekocht en heb alle levels uitgespeeld...
Even een lijstje zoeken, zo'n Adventure top 10 had nog een aantal sierra games die ik niet heb gespeeld, ja hoogstens filmpjes van.
KINGS QUEST: THE QUEST FOR THE CROWN
Larry 1
POLICE QUEST: IN PURSUIT OF THE DEATH ANGEL
SPACE QUEST CHAPTER 1: ROGER WILCO IN THE SARIEN ENCOUNTER
KING'S QUEST V: ABSENCE MAKES THE HEART GO YONDER
MEAN STREETS (RULEZ)
Erg gaaf dit allemaal meer zie je op onderstaande site.
Klik op onderstaande link voor de openingstune van Larry 1
http://www.reviewgames.com/Files/LeisureSuitLarry/Larry1/LSL1-20THeme.mid (de Openingstune)
[Dit bericht is gewijzigd door GHansie op 14-01-2003 10:19]
quote:Ik ben heel benieuwd, want zoals ik al zei kan ik me niet voorstellen dat er nog Sierra-adventures bestaan die ik niet heb gespeeld
Op dinsdag 14 januari 2003 10:10 schreef =HellFire= het volgende:Even een lijstje zoeken, zo'n Adventure top 10 had nog een aantal sierra games die ik niet heb gespeeld, ja hoogstens filmpjes van.
quote:Gehgheghe.
Op dinsdag 14 januari 2003 10:14 schreef Tijn het volgende:[..]
Ik ben heel benieuwd, want zoals ik al zei kan ik me niet voorstellen dat er nog Sierra-adventures bestaan die ik niet heb gespeeld
Lol. Deze rockt zo hard. De QfG parodie.
Hehhe.
Let op die gastjes uit Monkey Island.
Pepper's adventures in Time heet-ie. Ik heb alleen ooit een demo ervan gezien, maar nooit de echte kunnen krijgen.
Iemand trouwens al die KingsQuest II re-make gespeeld? Kvind em erg leuk.
quote:Welke Monkey Island is dat dan?
Op dinsdag 14 januari 2003 10:25 schreef =HellFire= het volgende:[..]
Gehgheghe.
Lol. Deze rockt zo hard.
De QfG parodie.
[afbeelding]
Hehhe.
[afbeelding]
Let op die gastjes uit Monkey Island.
quote:Dat is een remake gemaakt door fans. Gemaakt met een adventuregame editor. Daarom niet minder leuk vaak
Op dinsdag 14 januari 2003 10:32 schreef Bellerophon het volgende:[..]
Welke Monkey Island is dat dan?
quote:Zijn volgens mij characters uit The Secret of Monkey Island, VGA remake.
Op dinsdag 14 januari 2003 10:32 schreef Bellerophon het volgende:[..]
Welke Monkey Island is dat dan?
Maar de grap is natuurlijk dat MI van Lucas is, terwijl het een parodie op QfG (van Sierra) is
quote:Ah vandaar
Op dinsdag 14 januari 2003 10:34 schreef Tijn het volgende:[..]
Zijn volgens mij characters uit The Secret of Monkey Island, VGA remake.
Maar de grap is natuurlijk dat MI van Lucas is, terwijl het een parodie op QfG (van Sierra) is
quote:Nee deel 1 juist
Op dinsdag 14 januari 2003 10:36 schreef Bellerophon het volgende:[..]
Ah vandaar
De leukste Monkey Island vond ik toch wel deel 3
quote:Ja ok, maar deel 3 zit ook vol met fouten momenten
Op dinsdag 14 januari 2003 10:37 schreef GHansie het volgende:[..]
Nee deel 1 juist
. De eerste keer dat je die naam ook leest "I'm Guybrush Treepwood and I want to be a pirate", een betere intro kan niemand zich wensen denk ik
.
quote:Alle delen zijn gewoon leuk, dat scheld-vechten van deel 2 is ook super melig.
Op dinsdag 14 januari 2003 10:38 schreef Bellerophon het volgende:[..]
Ja ok, maar deel 3 zit ook vol met fouten momenten
Bijvoorbeeld Murray
quote:Zekers, of die groen rochels die je precies goed moet mikken
Op dinsdag 14 januari 2003 10:39 schreef Tijn het volgende:[..]
Alle delen zijn gewoon leuk, dat scheld-vechten van deel 2 is ook super melig.
quote:Larry the collectors-edition deel 1 t/m 6
Op dinsdag 14 januari 2003 11:17 schreef =HellFire= het volgende:
M'n eerste zelfgekochte game was Day of the Tentacle.
quote:Sam & Max Hit the road bedoel je dan toch?
Op dinsdag 14 januari 2003 10:41 schreef GHansie het volgende:[..]
Zekers, of die groen rochels die je precies goed moet mikken
(This brings back memories
). (Hoewel ik de humor in Sam & Max ook zeer goed kan waarderen
).
quote:Nog steeds op zoek trouwens.
Op woensdag 15 januari 2003 11:12 schreef Bastard het volgende:
Er bestaat toch ook een site met een history overzicht van oude games?
Zeg maar met screenshots van de amiga 500 spellen ofzo.., ben de url kwijt er van.
Wonderboy in Monsterland: Sega Master System => een sidescrolling RPG game waarbij je vechten combineert met wapens kopen en puzzels oplossen. Een van de hoogtepunten was een baas die je kwisvragen stelde, antwoordde je verkeerd dan moest je tegen hem vechten, antwoordde je juist dan kon je hem overslaan. In dit spel heb ik 8 maanden (!) vastgezeten. Verdomme 8 maanden lang elke fucking dag gespeeld omdat ik een bepaalde puzzel niet kon oplossen
Mario Bros 2: Snes => het eerste deel vond ik geen reet aan, dit deel met mario, toad, princess toadstool en luigi had een echt verhaal en was uniek doordat je met vier totaal verschillende types kon spelen en unieke plaatsen kon bereiken. Luigi kon bijvoorbeeld op bijzonder hoge platforms springen en princess toadstool kon naar verre platforms zweven.
Super Mario World: Snes => HET spelletje van het moment. De beste gameplay, graphics en geluid en mijnsinziens leuker dan veel mario spelletjes die erna kwamen. Het mooiste was dat dit spel gebundeld was met de Snes dus je kon gelijk met een supergaaf spel spelen (concurrent Sega maakte met al haar consoles de gruwelijke fout dat ze een suf spel zoals Altered Beast meebundelde, waardoor het enthousiasme over de console verder vrij laag zat, later hebben ze het enigzins gecorrigeerd door Sonic mee te geven, maar die was nooit zo leuk als Mario).
Final Fantasy IV: Snes => destijds DE Role Playing Game die dankzij geniale muziek en Mode 7 beelden het RPG genre nieuw leven inblies
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 09:34 schreef The_Wanderer het volgende:
dit spelOMF
Enne, wat ook pure nostalgie is..
Police Quest! Die ouwe, net niet meer text only adventures!
Street Rod! Damn dat was vet Aan je eigen zwaarverdiende hotrod sleutelen om ooit de KING eruit te rijden met zn zwarte corvette!
Little Big Adventure!! Ik heb ze allebei origineel liggen hier Machtig die Twinsen.. Was voor die tijd echt een van de allermooiste en beste adventures around.. Met een verdomd leuk verhaal ook vaak..
Full Throttle Daar moeten ze toch echt binnenkort dat vervolg van gaan releasen.. Ruig spel was dat toch..
En zo kan ik nog wel ff doorgaan met LSLarry, Monkey Island, Grim Fandango, C&C 1, Day of the Tentacle etc etc..
Zo, dat moest er ff uit!
zerr
quote:Had ik ook maar de eerste 3 delen waren heel anders en lang niet zo leuk als de latere Keen delen. Van alle Keens vond ik deel 4 het leukst daarna met die robots, dan Keen dreams.
Op donderdag 20 februari 2003 20:07 schreef Djaser het volgende:
Alleen Keen 4???? Je zou de andere ook eens moeten proberen!
quote:Blijft toch een kloon van Boulderdash
Op woensdag 26 februari 2003 15:50 schreef Supaplex het volgende:
Het spel der spellen blijft natuurlijk Supaplex. Hebben meer mensen dit gespeeld?
Mario 3 nes: is gewoon goed.
Zelda a link to past snes: Fantastisch spel.
Lufia snes: voor het eerst gespeeld op de snes en later opgezocht en gespeeld als rom
En zo heb ik er nog vast wel heel wat maar ik ka er ff niet opkomen.
En GoldenAxe, wie kan zich die nog herinneren ???? Gekregen van een vriendje, (toen nog 10/11) en geinstalleerd, samen met zn drieen helemaal wild van voor maanden. Een Klassieker
Heb ik me uren mee vermaakt!
quote:Mja mijn lijste is lang
Op dinsdag 7 januari 2003 23:26 schreef IndoGuyver het volgende:[..]
Moeilijk zeker ja...damn ik weet dat ik echt vaak gefrustreerd erdoor was...vooral bij die bazen (Quickman uit Megaman 2, iemand?).
Zelda (alle delen behalve die opde GC)
LBA
secret of mana ( wat een god game)
MGS (psx)
Megaman serie
Probotector
Mario kart
Larry 1
Ik kan nog wel uren door gaan
tja was vroeger (zwaar) gameverslaafd,nu niet meer trouwens lijkt wel of het tegenwoordig alleen maar beter en mooier moet en daarbijde gameplay een beetje achterblijft.
Toch jammer,liever een goede gameplay,dan een sgame vol met eyecandy waar geen ruk aan is.
Potje super bomberman anyone?
HET multiplayer spel IMHO,zwaar simpel maar briljant
OMG Dude,die was echt zwaar simpel,
over schaartje springen 3 x blazen,naar andere kant lopen,herhaal enz enz.
[Dit bericht is gewijzigd door thunderbunny op 07-11-2003 07:45]
Als ik legend of mana, FF6 of Wipeout 2097 zie opstarten vergeet ik ook alles om me heen.
Onlangs een versie voor XP weten te downloaden
Veel later toen de eerste pentium computer kwam werd het eigenlijk al te gewoon.
Heb m denk ik al 10 keer uitgespeeld, maar zo af en toe speel ik het gewoon nog een keer
SOP
PacMan (de gouwe ouwe dan)
Mario1
Leisure suit larry
En verder toch wel MDK (Max, Dr. Fluke, Kurt of voor de volksmond: Murder Death Kill) Ok, het spel is uit 1997, maar genoeg aspecten om een nostalgisch gevoel op te wekken
PC
Lemmings & Oh No! More Lemmings
Commander Keen
Ski or Die
LucasArts spellen met SCUMM
Amiga
TestDrive 2
Prehistorik 1 en 2
Atari ST
Lemmings multiplayer
Bubble Bobble
NES
Mario 1 2 en 3
quote:ohja die was ook tof. was eerste spel met sniper rifle toch?
Op woensdag 12 november 2003 21:25 schreef geursel het volgende:
En verder toch wel MDK (Max, Dr. Fluke, Kurt of voor de volksmond: Murder Death Kill) Ok, het spel is uit 1997, maar genoeg aspecten om een nostalgisch gevoel op te wekken
Verder Ultima Underworld Stygian Abyss en later System Shock. Zoveel diepte in een spel had ik nog nooit gezien.
quote:Idd Heerlijk spel zeg
Op maandag 6 januari 2003 23:13 schreef ParanoidEv het volgende:
Marioland 1 op de gameboy
En op de pc was geloof ik Larry het 1e spel wat ik gespeeld heb
....de NES!!!
....Super Mario Bros!!!!
..... waaaaaahh!!! !!!!
quote:Whaha Ducktales...Echt zo leuk! WAs ik vroeger echt een onwijze fan van hihihhi
Op zondag 16 november 2003 14:34 schreef Cool_Runner het volgende:
mario bros
Streetfighter
Turtles voor de NES
Ducktales NES
Nog steeds een gruwelijk goed spel overigens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |