Bedankt, mijn zak is weer leeg.quote:
Iddquote:Op dinsdag 30 april 2019 20:47 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik gok dat het gaat om de tijd tussen seizoen 7 en 8
jij hebt ook niet veel beeld nodigquote:
Een plaatje van Maisie Williams is al genoeg.quote:Op dinsdag 30 april 2019 22:04 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
jij hebt ook niet veel beeld nodig
En dat is ook meteen het probleem. De toenmalige schrijvers (geen idee of dat nog steeds de zelfde zijn) begonnen aan een verhaallijn uit de boeken die nog niet af was, in de hoop dat die af zou zijn voor de serie eindigde. En oeps, GRRM blijkt niet zo'n snelle schrijver, dus toen kwamen ze ineens in de situatie dat ze een bestaande verhaallijn moesten afmaken waarvan ze geen idee hadden waar het heen ging. En dan krijg je dus een aflevering als dit. Anderhalf uur prachtig spektakel om te maskeren dat ze eigenlijk geen idee hadden hoe ze zich uit de kuil moesten redden waar ze zich in hadden geschreven.quote:Op dinsdag 30 april 2019 20:43 schreef opreis het volgende:
[..]
1.5 jaar? Letterlijk de eerste scene van de show 8 jaar geleden ging over de WW's.
De nadaquote:
Maar dat verklaart alsnog niet de vele fouten, inconsistente karakters en het negeren van de GoT regels uit eerdere seizoenen en hun eigen afleveringen. Je kan niet een heel Dothraki leger laten sterven in vijftien seconden op de meest domme manier ooit (lees het interview op vox.com met de twee militaire experts) en vervolgens al je karakters die letterlijk in de frontlinie vechten het laten overleven en andere weer niet. Jamie, Brienne en zeker Sam waren minstens zo kansloos als Beric en Theon.quote:Op dinsdag 30 april 2019 22:51 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
En dat is ook meteen het probleem. De toenmalige schrijvers (geen idee of dat nog steeds de zelfde zijn) begonnen aan een verhaallijn uit de boeken die nog niet af was, in de hoop dat die af zou zijn voor de serie eindigde. En oeps, GRRM blijkt niet zo'n snelle schrijver, dus toen kwamen ze ineens in de situatie dat ze een bestaande verhaallijn moesten afmaken waarvan ze geen idee hadden waar het heen ging. En dan krijg je dus een aflevering als dit. Anderhalf uur prachtig spektakel om te maskeren dat ze eigenlijk geen idee hadden hoe ze zich uit de kuil moesten redden waar ze zich in hadden geschreven.
Uhm, nee, ik denk nog een Final Battle met Cersei, verdeling van Noord en Zuid. Kan wat soapy worden.quote:Op woensdag 1 mei 2019 01:09 schreef VeX- het volgende:
Ik schaam me om het te zeggen, maar ik heb de afgelopen paar topics teruggelezen. Wat een meltdown- en flamewargenot. Veel ijzige replies, vlammen, sneren en steken. Ja, de grote cyber battle of winterfell was het lezen wel waard.
Ik vind het zelf ook best een groot zwaktebod dat niemand belangrijks dood ging, maar misschien is dit juist een valse move van de makers om iedereen op het verkeerde been te zetten. In een serie als GoT is het gewoon wel iets te toevallig dat het allemaal van een leiden dakje loopt en mensen 'safe zijn'. Dit seizoen moet het absolute hoogtepunt van de serie zijn en dus verwacht ik nog een absolute knaller.
Ik schat dus dat we nog een onvervalst GoT bloedbad krijgen en ieders favos alsnog (op gruwelijke wijze) het loodje leggen of keihard tegen elkaar komen te staan. Met de veranderde machtsverhoudingen is het mogelijk weer ieder voor zich. Misschien is de grote les dan ook dat de mensheid in feite het grootste kwaad is en dat ze nooit hun lesje leren. Let maar op, het gaat nog flink mis.
Breaking Bad. Over een uitgemolken serie gesproken.quote:Op woensdag 1 mei 2019 00:08 schreef epicbeardman het volgende:
Game of Thrones is al enkele seizoenen beïnvloed door wat veel series erg slecht maakt, het te lang door laten gaan van de show zelf.
Dexter, Heroes, 24 ect ect gingen ook veel te lang door, en maar uitmelken omdat het zo goed ging of was.
De acteurs die erg geliefd zijn worden gewoonweg niet meer omgebracht, dit is om een of andere reden uit coulance met de acteurs of contractueel vastgesteld. Raar is hoe dat zelfs in dit soort series van kracht kan worden waar je denkt dat iedereen dood kan.
Maar nee, John Snow bijvoorbeeld is ook zo'n geliefd iemand waar ze weten dat "kuch" veel kijkers gek van zijn, of dan wel de andere hoofdrolspelers. Echter door dit soort figuren oneindig te laten leven in een show waar het gewoonweg om het verhaal gaat sloop je de serie. John Snow heeft niet eens gevochten met de NK of wat dan ook, compleet nutteloos.
Waar ze nu naar toe streven is een soort van "happy ending" waarin niemand van de grotere acteurs dood gaat tot aan de laatste episode, om dan te denken dat ze de prijzen binnen slepen. Het is een kliekje geworden die een eigen spin aan het verhaal hebben gegeven in mijn ogen.
Serie had veel meer kunnen zijn! Denk aan Breaking Bad en bijvoorbeeld de Spin off Better Call Saul die weer insteekt op het Breaking Bad verhaal, had veel beter gepast in deze serie, dan had je een deel kunnen laten aansluiten op het verhaal en in de spinoff lekker je fanfiction kunnen maken.
hopelijk weer politiek zodat de dwerg en de gecastreerde ook weer leuke rollen krijgen, maar dat zal wel ijdele hoop zijn met nog maar 3 afleveringen....quote:Op woensdag 1 mei 2019 01:11 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Uhm, nee, ik denk nog een Final Battle met Cersei, verdeling van Noord en Zuid. Kan wat soapy politiek worden.
Politiek is een soapquote:Op woensdag 1 mei 2019 01:30 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
hopelijk weer politiek zodat de dwerg en de gecastreerde ook weer leuke rollen krijgen, maar dat zal wel ijdele hoop zijn met nog maar 3 afleveringen....
Maar goed, zo geniet ik ook, gewoon laten meeslepen en niet overanalyseren. Wel jammer dat er niet een echte MC ten onder is gegaan...
Die serie is juist een voorbeeld hoe je een super sterke serie succesvol vervolg geeft.quote:Op woensdag 1 mei 2019 01:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Breaking Bad. Over een uitgemolken serie gesproken.
Oh dus je mag geen kritiek hebben op zeer slechte schrijvers, plotholes en inconsistente karakters?quote:
Dat mag. Ik heb er geen problemen mee. Ieder zijn dingetje zeg maar. Ik vermaak me kostelijk. Om GOT en toch ook om dit draadje de afgelopen 2 dagen. Natuurlijk zijn er wat zaakjes die (nog) wat ontevredenheid kunnen opleveren, maar totaal afbranden wat sommige doen gaat me veel te ver. Ik wens je in ieder geval nog veel kijkgenot of niet-kijk quality time met wat anders. 😊quote:Op woensdag 1 mei 2019 06:07 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh dus je mag geen kritiek hebben op zeer slechte schrijvers, plotholes en inconsistente karakters?
Ik ga zeker kijken ja.quote:Op woensdag 1 mei 2019 06:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat mag. Ik heb er geen problemen mee. Ieder zijn dingetje zeg maar. Ik vermaak me kostelijk. Om GOT en toch ook om dit draadje de afgelopen 2 dagen. Natuurlijk zijn er wat zaakjes die (nog) wat ontevredenheid kunnen opleveren, maar totaal afbranden wat sommige doen gaat me veel te ver. Ik wens je in ieder geval nog veel kijkgenot of niet-kijk quality time met wat anders. 😊
quote:Op woensdag 1 mei 2019 01:09 schreef VeX- het volgende:
Ik schaam me om het te zeggen, maar ik heb de afgelopen paar topics teruggelezen. Wat een meltdown- en flamewargenot. Veel ijzige replies, vlammen, sneren en steken. Ja, de grote cyber battle of winterfell was het lezen wel waard.
Ik vind het zelf ook best een groot zwaktebod dat niemand belangrijks dood ging, maar misschien is dit juist een valse move van de makers om iedereen op het verkeerde been te zetten. In een serie als GoT is het gewoon wel iets te toevallig dat het allemaal van een leiden dakje loopt en mensen 'safe zijn'. Dit seizoen moet het absolute hoogtepunt van de serie zijn en dus verwacht ik nog een absolute knaller.
Ik schat dus dat we nog een onvervalst GoT bloedbad krijgen en ieders favos alsnog (op gruwelijke wijze) het loodje leggen of keihard tegen elkaar komen te staan. Met de veranderde machtsverhoudingen is het mogelijk weer ieder voor zich. Misschien is de grote les dan ook dat de mensheid in feite het grootste kwaad is en dat ze nooit hun lesje leren. Let maar op, het gaat nog flink mis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |