abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 april 2019 @ 21:02:55 #101
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186525524
quote:
Bedankt, mijn zak is weer leeg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 30 april 2019 @ 21:20:34 #102
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_186526165
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik gok dat het gaat om de tijd tussen seizoen 7 en 8
Idd
pi_186527691
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 21:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

jij hebt ook niet veel beeld nodig
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  dinsdag 30 april 2019 @ 22:35:07 #104
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_186528663
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 22:04 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

jij hebt ook niet veel beeld nodig
Een plaatje van Maisie Williams is al genoeg. :9~
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_186529194
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:43 schreef opreis het volgende:

[..]

1.5 jaar? Letterlijk de eerste scene van de show 8 jaar geleden ging over de WW's.
En dat is ook meteen het probleem. De toenmalige schrijvers (geen idee of dat nog steeds de zelfde zijn) begonnen aan een verhaallijn uit de boeken die nog niet af was, in de hoop dat die af zou zijn voor de serie eindigde. En oeps, GRRM blijkt niet zo'n snelle schrijver, dus toen kwamen ze ineens in de situatie dat ze een bestaande verhaallijn moesten afmaken waarvan ze geen idee hadden waar het heen ging. En dan krijg je dus een aflevering als dit. Anderhalf uur prachtig spektakel om te maskeren dat ze eigenlijk geen idee hadden hoe ze zich uit de kuil moesten redden waar ze zich in hadden geschreven.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_186530051
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 april 2019 21:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

De nada
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 mei 2019 @ 00:04:06 #107
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_186531197
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 22:51 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

En dat is ook meteen het probleem. De toenmalige schrijvers (geen idee of dat nog steeds de zelfde zijn) begonnen aan een verhaallijn uit de boeken die nog niet af was, in de hoop dat die af zou zijn voor de serie eindigde. En oeps, GRRM blijkt niet zo'n snelle schrijver, dus toen kwamen ze ineens in de situatie dat ze een bestaande verhaallijn moesten afmaken waarvan ze geen idee hadden waar het heen ging. En dan krijg je dus een aflevering als dit. Anderhalf uur prachtig spektakel om te maskeren dat ze eigenlijk geen idee hadden hoe ze zich uit de kuil moesten redden waar ze zich in hadden geschreven.
Maar dat verklaart alsnog niet de vele fouten, inconsistente karakters en het negeren van de GoT regels uit eerdere seizoenen en hun eigen afleveringen. Je kan niet een heel Dothraki leger laten sterven in vijftien seconden op de meest domme manier ooit (lees het interview op vox.com met de twee militaire experts) en vervolgens al je karakters die letterlijk in de frontlinie vechten het laten overleven en andere weer niet. Jamie, Brienne en zeker Sam waren minstens zo kansloos als Beric en Theon.

Jon die off screen een heel leger doden compleet omsingeld afslacht terwijl de NK er lang over doet om bij Bran te komen? De vele ex machinas. Kom op man, je bent een fucking professionele schrijver. Ga zitten en denk na. Dit is echt super slecht. Zelfs als ze niet weten hoe ze verder moeten en wat het einde wordt, welke worsteling legitiem is, kan je niet ook nog draken (pun intended) van inconsistenties gaan creëren. En de enige reden dat mensen het goed vinden is het visuele spektakel lijkt het wel.
pi_186531288
Game of Thrones is al enkele seizoenen beïnvloed door wat veel series erg slecht maakt, het te lang door laten gaan van de show zelf.

Dexter, Heroes, 24 ect ect gingen ook veel te lang door, en maar uitmelken omdat het zo goed ging of was.

De acteurs die erg geliefd zijn worden gewoonweg niet meer omgebracht, dit is om een of andere reden uit coulance met de acteurs of contractueel vastgesteld. Raar is hoe dat zelfs in dit soort series van kracht kan worden waar je denkt dat iedereen dood kan.

Maar nee, John Snow bijvoorbeeld is ook zo'n geliefd iemand waar ze weten dat "kuch" veel kijkers gek van zijn, of dan wel de andere hoofdrolspelers. Echter door dit soort figuren oneindig te laten leven in een show waar het gewoonweg om het verhaal gaat sloop je de serie. John Snow heeft niet eens gevochten met de NK of wat dan ook, compleet nutteloos.

Waar ze nu naar toe streven is een soort van "happy ending" waarin niemand van de grotere acteurs dood gaat tot aan de laatste episode, om dan te denken dat ze de prijzen binnen slepen. Het is een kliekje geworden die een eigen spin aan het verhaal hebben gegeven in mijn ogen.

Serie had veel meer kunnen zijn! Denk aan Breaking Bad en bijvoorbeeld de Spin off Better Call Saul die weer insteekt op het Breaking Bad verhaal, had veel beter gepast in deze serie, dan had je een deel kunnen laten aansluiten op het verhaal en in de spinoff lekker je fanfiction kunnen maken.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  woensdag 1 mei 2019 @ 00:37:44 #109
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186531770
Net pas de aflevering gekeken, op vakantie en Ajax.. maar *O*

Yes yes, nog drie afleveringen game of thrones en geen battle om the NK *O* *O* *O*

En nu ff teruglezen!!!
  woensdag 1 mei 2019 @ 00:39:03 #110
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186531794
Weer dat gezeur dat Aegon nutteloos was :')

Deze mensen letten echt niet op
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 1 mei 2019 @ 00:39:11 #111
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186531796
O fuck, dat zijn vier topics...

-O-
  woensdag 1 mei 2019 @ 00:40:43 #112
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_186531820
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:39 schreef ootjekatootje het volgende:
O fuck, dat zijn vier topics...

-O-
Je was 1 dag op vakantie?
  Forum Admin woensdag 1 mei 2019 @ 00:45:34 #113
35723 crew  GGMM
pi_186531888
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:37 schreef ootjekatootje het volgende:

En nu ff teruglezen!!!
Veel plezier! :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 1 mei 2019 @ 01:09:13 #114
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_186532081
Ik schaam me om het te zeggen, maar ik heb de afgelopen paar topics teruggelezen. Wat een meltdown- en flamewargenot. Veel ijzige replies, vlammen, sneren en steken. Ja, de grote cyber battle of winterfell was het lezen wel waard. :P

Ik vind het zelf ook best een groot zwaktebod dat niemand belangrijks dood ging, maar misschien is dit juist een valse move van de makers om iedereen op het verkeerde been te zetten. In een serie als GoT is het gewoon wel iets te toevallig dat het allemaal van een leiden dakje loopt en mensen 'safe zijn'. Dit seizoen moet het absolute hoogtepunt van de serie zijn en dus verwacht ik nog een absolute knaller.

Ik schat dus dat we nog een onvervalst GoT bloedbad krijgen en ieders favos alsnog (op gruwelijke wijze) het loodje leggen of keihard tegen elkaar komen te staan. Met de veranderde machtsverhoudingen is het mogelijk weer ieder voor zich. Misschien is de grote les dan ook dat de mensheid in feite het grootste kwaad is en dat ze nooit hun lesje leren. Let maar op, het gaat nog flink mis. :)
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 1 mei 2019 @ 01:11:58 #115
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_186532096
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 01:09 schreef VeX- het volgende:
Ik schaam me om het te zeggen, maar ik heb de afgelopen paar topics teruggelezen. Wat een meltdown- en flamewargenot. Veel ijzige replies, vlammen, sneren en steken. Ja, de grote cyber battle of winterfell was het lezen wel waard. :P

Ik vind het zelf ook best een groot zwaktebod dat niemand belangrijks dood ging, maar misschien is dit juist een valse move van de makers om iedereen op het verkeerde been te zetten. In een serie als GoT is het gewoon wel iets te toevallig dat het allemaal van een leiden dakje loopt en mensen 'safe zijn'. Dit seizoen moet het absolute hoogtepunt van de serie zijn en dus verwacht ik nog een absolute knaller.

Ik schat dus dat we nog een onvervalst GoT bloedbad krijgen en ieders favos alsnog (op gruwelijke wijze) het loodje leggen of keihard tegen elkaar komen te staan. Met de veranderde machtsverhoudingen is het mogelijk weer ieder voor zich. Misschien is de grote les dan ook dat de mensheid in feite het grootste kwaad is en dat ze nooit hun lesje leren. Let maar op, het gaat nog flink mis. :)
Uhm, nee, ik denk nog een Final Battle met Cersei, verdeling van Noord en Zuid. Kan wat soapy worden. :D
  woensdag 1 mei 2019 @ 01:25:00 #116
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_186532194
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:08 schreef epicbeardman het volgende:
Game of Thrones is al enkele seizoenen beïnvloed door wat veel series erg slecht maakt, het te lang door laten gaan van de show zelf.

Dexter, Heroes, 24 ect ect gingen ook veel te lang door, en maar uitmelken omdat het zo goed ging of was.

De acteurs die erg geliefd zijn worden gewoonweg niet meer omgebracht, dit is om een of andere reden uit coulance met de acteurs of contractueel vastgesteld. Raar is hoe dat zelfs in dit soort series van kracht kan worden waar je denkt dat iedereen dood kan.

Maar nee, John Snow bijvoorbeeld is ook zo'n geliefd iemand waar ze weten dat "kuch" veel kijkers gek van zijn, of dan wel de andere hoofdrolspelers. Echter door dit soort figuren oneindig te laten leven in een show waar het gewoonweg om het verhaal gaat sloop je de serie. John Snow heeft niet eens gevochten met de NK of wat dan ook, compleet nutteloos.

Waar ze nu naar toe streven is een soort van "happy ending" waarin niemand van de grotere acteurs dood gaat tot aan de laatste episode, om dan te denken dat ze de prijzen binnen slepen. Het is een kliekje geworden die een eigen spin aan het verhaal hebben gegeven in mijn ogen.

Serie had veel meer kunnen zijn! Denk aan Breaking Bad en bijvoorbeeld de Spin off Better Call Saul die weer insteekt op het Breaking Bad verhaal, had veel beter gepast in deze serie, dan had je een deel kunnen laten aansluiten op het verhaal en in de spinoff lekker je fanfiction kunnen maken.
Breaking Bad. Over een uitgemolken serie gesproken.
Dit, dus.
pi_186532218
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 01:11 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Uhm, nee, ik denk nog een Final Battle met Cersei, verdeling van Noord en Zuid. Kan wat soapy politiek worden. :D
hopelijk weer politiek zodat de dwerg en de gecastreerde ook weer leuke rollen krijgen, maar dat zal wel ijdele hoop zijn met nog maar 3 afleveringen....

Maar goed, zo geniet ik ook, gewoon laten meeslepen en niet overanalyseren. Wel jammer dat er niet een echte MC ten onder is gegaan...
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  woensdag 1 mei 2019 @ 01:32:48 #118
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_186532238
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 01:30 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

hopelijk weer politiek zodat de dwerg en de gecastreerde ook weer leuke rollen krijgen, maar dat zal wel ijdele hoop zijn met nog maar 3 afleveringen....

Maar goed, zo geniet ik ook, gewoon laten meeslepen en niet overanalyseren. Wel jammer dat er niet een echte MC ten onder is gegaan...
Politiek is een soap :P Ik geniet ook hoor 8-)
  woensdag 1 mei 2019 @ 01:45:00 #119
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_186532298
Strategisch was het natuurlijk allemaal slecht, maar hoe verwacht men dat ze vluchten en ergens anders een last stand maken? Bij hoeveel verliezen vluchten ze dan? Wat hebben ze over, wat komt erbij om wel te winnen?

Daarnaast strategie is prima, haal er militaire experts bij als je wil. Vraag ze ook even hoe wat hun strategie is tegen een vijand die niet bang is om te sterven, die op een brandend vuur gaat liggen en waarvan de rangen aangevuld worden door je eigen doden.

Mensen zijn ineens boos omdat een propecy niet uitkomt, heb je nog nooit GoT gekeken? Niets gaat zoals het hoort. Stannis offert ze eigen dochter op en ze god laat hem lekker in de steek. Dat klopt niet met de rest wat er gebeurt, maar het gebeurt toch.

Prima aflevering, met een een mooie payoff.

Mensen die een lange oorlog verwachten tegen een leger dat geen verliezen lijdt zijn niet wijs.
pi_186532486
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 01:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Breaking Bad. Over een uitgemolken serie gesproken.
Die serie is juist een voorbeeld hoe je een super sterke serie succesvol vervolg geeft.
Daarbij stopte die serie op het hoogtepunt niet jaren erna.
  FOK!fotograaf woensdag 1 mei 2019 @ 05:35:21 #121
364681 over_hedge
pi_186533081
Wat een stelletje zeikerds hier zeg :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 1 mei 2019 @ 06:07:04 #122
396550 Richestorags
pi_186533256
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 05:35 schreef over_hedge het volgende:
Wat een stelletje zeikerds hier zeg :D
Oh dus je mag geen kritiek hebben op zeer slechte schrijvers, plotholes en inconsistente karakters?
pi_186533275
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 06:07 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Oh dus je mag geen kritiek hebben op zeer slechte schrijvers, plotholes en inconsistente karakters?
Dat mag. Ik heb er geen problemen mee. Ieder zijn dingetje zeg maar. Ik vermaak me kostelijk. Om GOT en toch ook om dit draadje de afgelopen 2 dagen. Natuurlijk zijn er wat zaakjes die (nog) wat ontevredenheid kunnen opleveren, maar totaal afbranden wat sommige doen gaat me veel te ver. Ik wens je in ieder geval nog veel kijkgenot of niet-kijk quality time met wat anders. 😊
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 1 mei 2019 @ 06:22:13 #124
396550 Richestorags
pi_186533290
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 06:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Dat mag. Ik heb er geen problemen mee. Ieder zijn dingetje zeg maar. Ik vermaak me kostelijk. Om GOT en toch ook om dit draadje de afgelopen 2 dagen. Natuurlijk zijn er wat zaakjes die (nog) wat ontevredenheid kunnen opleveren, maar totaal afbranden wat sommige doen gaat me veel te ver. Ik wens je in ieder geval nog veel kijkgenot of niet-kijk quality time met wat anders. 😊
Ik ga zeker kijken ja.
pi_186533604
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 01:09 schreef VeX- het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Forum Admin woensdag 1 mei 2019 @ 07:26:35 #126
35723 crew  GGMM
pi_186533722
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  woensdag 1 mei 2019 @ 08:02:18 #128
396550 Richestorags
pi_186533863
quote:
Must-watch voor alle CGI ophemelaars die minder lijken te geven om een goed, consistent verhaal. Serieus, ik denk dat niemand de zwakke plots nog kan verdedigen na het zien van een Preston review.

The Bran 9000 blijft hun ultieme line _O-
  woensdag 1 mei 2019 @ 08:19:52 #129
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_186534027
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 02:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Die serie is juist een voorbeeld hoe je een super sterke serie succesvol vervolg geeft.
Daarbij stopte die serie op het hoogtepunt niet jaren erna.
Nee, ook die serie werd ongelofelijk langdradig en saai.
Dit, dus.
pi_186534103
Sommige scenes waren echt zo hard. Wel blij dat we van de zombies af zijn want dat vind ik nog steeds de minst interessante verhaallijn maar dat deeds niks af aan de aflevering die ik heb gezien. De muziek, het vuur, de blikken van de acteurs. O+
Tof ook dat Carice zoveel betekenis heeft in de serie. Ze heeft echt goed werk geleverd.

[ Bericht 25% gewijzigd door Mike op 01-05-2019 08:32:53 ]
Go hard or go home
  woensdag 1 mei 2019 @ 08:48:35 #131
396550 Richestorags
pi_186534273
quote:
10s.gif Op woensdag 1 mei 2019 08:29 schreef Noek het volgende:

Sommige scenes waren echt zo hard. Wel blij dat we van de zombies af zijn want dat vind ik nog steeds de minst interessante verhaallijn maar dat deeds niks af aan de aflevering die ik heb gezien. De muziek, het vuur, de blikken van de acteurs. O+
Tof ook dat Carice zoveel betekenis heeft in de serie. Ze heeft echt goed werk geleverd.
De zombies hadden interessanter kunnen worden als er iets meer aan karakterontwikkeling was gedaan bij de NK en zijn luitenanten. Maarja, dat is aan D&D niet besteed.
pi_186534401
pi_186534421
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:08 schreef GreatKingRat het volgende:

[..]

Ik kan me herinneren dat er ook zoveel gezeik was omtrent de grote slag in de LOTR movies.
Er zouden toen ook te veel hoofdrolspelers de slag overleeft hebben en ook op de strategie om die slag te voeren was enorm veel kritiek.
Eigenlijk zien we nu hetzelfde gebeuren bij GOT.
Iedereen heeft nu eenmaal zijn eigen idee hoe zo'n grote slag gevoerd moet worden en ze kunnen helaas niet iedereen tevreden stellen.
De slag was natuurlijk een drama. Maar ik denk dat als je je hersenen een beetje gebruikt (wat ik trouwens tijdens de eerste keer kijken ook niet deed), dat die epic fail een betekenis heeft voor het vervolg. Ja, de NK is verslagen. Maar letterlijk niemand behalve Arya heeft daar een relevante bijdrage aan geleverd. Integendeel zelfs. Wie van de bevelhebbers is geschikt om meer dan een kleine schapenboerderij te besturen?
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:09:39 #134
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_186534484
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:04 schreef HiZ het volgende:

[..]

De slag was natuurlijk een drama. Maar ik denk dat als je je hersenen een beetje gebruikt (wat ik trouwens tijdens de eerste keer kijken ook niet deed), dat die epic fail een betekenis heeft voor het vervolg. Ja, de NK is verslagen. Maar letterlijk niemand behalve Arya heeft daar een relevante bijdrage aan geleverd. Integendeel zelfs. Wie van de bevelhebbers is geschikt om meer dan een kleine schapenboerderij te besturen?
Dit is weer zoeken naar iets wat er niet is. Wijze waarop de strijd gevoerd hebben gaat echt geen gevolgen hebben.,
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_186534508
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 06:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik denk dat de woede vooral voortkomt uit het gigantische opbouwen van de NK in de fan theorieën. Maandag kregen al die mensen in hun gezicht gegooid: guess what? It doesn't really matter. Het grappige is dan weer wel dat diezelfde mensen ooit GoT zo bijzonder vonden omdat Ned Stark tegen alle verwachtingen in werd onthoofd.

Overigens denk ik ook wel dat een paar karakters gewoon logisch gezien niet meer in leven hadden kunnen zijn.
pi_186534529
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:09 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Dit is weer zoeken naar iets wat er niet is. Wijze waarop de strijd gevoerd hebben gaat echt geen gevolgen hebben.,
Tuurlijk wel. Jon en Daenerys hebben de strategie bedacht. Het zegt iets over hun geschiktheid als leiders.
pi_186534612
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 00:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar dat verklaart alsnog niet de vele fouten, inconsistente karakters en het negeren van de GoT regels uit eerdere seizoenen en hun eigen afleveringen. Je kan niet een heel Dothraki leger laten sterven in vijftien seconden op de meest domme manier ooit (lees het interview op vox.com met de twee militaire experts) en vervolgens al je karakters die letterlijk in de frontlinie vechten het laten overleven en andere weer niet. Jamie, Brienne en zeker Sam waren minstens zo kansloos als Beric en Theon.

Jon die off screen een heel leger doden compleet omsingeld afslacht terwijl de NK er lang over doet om bij Bran te komen? De vele ex machinas. Kom op man, je bent een fucking professionele schrijver. Ga zitten en denk na. Dit is echt super slecht. Zelfs als ze niet weten hoe ze verder moeten en wat het einde wordt, welke worsteling legitiem is, kan je niet ook nog draken (pun intended) van inconsistenties gaan creëren. En de enige reden dat mensen het goed vinden is het visuele spektakel lijkt het wel.
Helemaal eens, maar ook dat komt in de kern omdat ze geen referentie materiaal meer hebben. In essentie hebben ze wat... 5 seizoenen kunnen teren op de boeken? Ze hoefde eigenlijk niet meer te doen dan de letters om te zetten in beelden zonder zich daarbij af te vragen of het logisch was. Toen viel dat referentie materiaal weg omdat de boeken niet af waren en Georgie het ook nog niet had uitgedacht en/of het niet wilde delen omdat het nog niet af was.

Dan kom je dus in een situatie waar Hollywood schrijvers ineens zelf verhalen moeten gaan bedenken en dat is doorgaans waar het fout gaat :D Ineens is er allerlei druk, want de boeken lopen achter, GRRM trekt zijn handen er gaandeweg vanaf en op gegeven moment wordt besloten dat de serie moet eindigen (want ondanks de fuckups zagen ze dit probleem zelf ook wel). Vervolgens ligt de druk op de schrijvers om in 13 afleveringen alle lopende verhaallijnen af te ronden, en feitelijk is dat gewoon te weinig om het netjes te doen.

De juiste oplossing daarvoor was geweest om de twee verhaallijnen die nog open stonden (Night King en Iron Throne) met elkaar te verweven zoals ook bijna gebeurde toen ze Cersei om hulp vroegen. In plaats daarvan is gekozen om het gescheiden te houden, waardoor we nu een enorm plotseling en ongepast einde hebben van één verhaallijn waarbij is gekozen voor de makkelijkste uitweg, gewoon de bad guy en alle losse eindjes die te lang zouden duren om op te lossen uit het verhaal schrijven ^O^
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:25:39 #138
211083 Angelof9
I must go first
pi_186534649
Het zou allemaal niet zo erg zijn als ik nog enige hoop had dat GRRM die boeken nog ging schrijven.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  Forum Admin woensdag 1 mei 2019 @ 09:31:24 #139
35723 crew  GGMM
pi_186534711
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:03 schreef Vjenne12345 het volgende:

[ afbeelding ]
_O_
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:36:32 #140
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_186534791
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:14 schreef HiZ het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Jon en Daenerys hebben de strategie bedacht. Het zegt iets over hun geschiktheid als leiders.
En omdat we op Fok, als kenners van oorlogen tegen bovennatuurlijke vijanden, vinden dat ze het verkeerd hebben aangepakt gaan zij geslachtofferd worden?
Neem van mij aan dat het niet gaat gebeuren. Als er iemand is geweest die verkeerder inschattingen gemaakt hebben zijn het de schrijvers die onlogische keuzes gemaakt hebben in het scenario. In de serie zijn zij gewoon de leiders die de NK verslagen hebben.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:38:18 #141
396550 Richestorags
pi_186534820
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:22 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Helemaal eens, maar ook dat komt in de kern omdat ze geen referentie materiaal meer hebben. In essentie hebben ze wat... 5 seizoenen kunnen teren op de boeken? Ze hoefde eigenlijk niet meer te doen dan de letters om te zetten in beelden zonder zich daarbij af te vragen of het logisch was. Toen viel dat referentie materiaal weg omdat de boeken niet af waren en Georgie het ook nog niet had uitgedacht en/of het niet wilde delen omdat het nog niet af was.

Dan kom je dus in een situatie waar Hollywood schrijvers ineens zelf verhalen moeten gaan bedenken en dat is doorgaans waar het fout gaat :D Ineens is er allerlei druk, want de boeken lopen achter, GRRM trekt zijn handen er gaandeweg vanaf en op gegeven moment wordt besloten dat de serie moet eindigen (want ondanks de fuckups zagen ze dit probleem zelf ook wel). Vervolgens ligt de druk op de schrijvers om in 13 afleveringen alle lopende verhaallijnen af te ronden, en feitelijk is dat gewoon te weinig om het netjes te doen.

De juiste oplossing daarvoor was geweest om de twee verhaallijnen die nog open stonden (Night King en Iron Throne) met elkaar te verweven zoals ook bijna gebeurde toen ze Cersei om hulp vroegen. In plaats daarvan is gekozen om het gescheiden te houden, waardoor we nu een enorm plotseling en ongepast einde hebben van één verhaallijn waarbij is gekozen voor de makkelijkste uitweg, gewoon de bad guy en alle losse eindjes die te lang zouden duren om op te lossen uit het verhaal schrijven ^O^
George heeft ze het einde verteld. Hij heeft zich inderdaad wel teruggetrokken. Waar ik vind dat het fout is gegaan is dat ze te veel geld aan CGI gingen besteden en te weinig aan het verhaal. Ze hadden adviseurs en extra schrijvers, desnoods experts van de boeken, kunnen inhuren om van "hier staan we nu en dit wordt het einde globaal gezien" nog wat te maken. Die hadden ze kunnen vertellen hoe de karakters zich zouden moeten gedragen (dus niet zoals Littlefinger, Tyrion en Varys in seizoen 6/7). Het had ze ook meer tijd gegeven om een verhaal te creëeren meer in lijn met de voorgaande seizoenen en de regels van de interne logica van de wereld. Serieus, zet een expert in logica in je team die je vertelt wat de axioma's van de wereld zijn waar je je aan moet houden. Je hebt zoveel budget, al hadden ze maar 10 procent daarvan besteed aan extra adviseurs en schrijvers had je een consistenter verhaal dan de Deus ex Machina CGI gallore van nu.

Je ziet namelijk ook dat ze geen tijd hebben gestopt in de dialogen. Varys zegt niks meer. Tyrion met Bron in seizoen 7 was fucking slecht. Etc. Etc.
  woensdag 1 mei 2019 @ 09:40:04 #142
396550 Richestorags
pi_186534846
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:25 schreef Angelof9 het volgende:
Het zou allemaal niet zo erg zijn als ik nog enige hoop had dat GRRM die boeken nog ging schrijven.
Het zou me ergens niet verbazen als die dikke een deal heeft met HBO om het boek te publiceren na de serie. Levert hem veeeeeel geld op en iedereen kan niet wachten om het boek te lezen na deze blamage. Krijgt hij automatisch ook nog meer krediet. Of daarmee deel 7 ook nog komt... Deel 6 komt sowieso wel.
pi_186535677
Man man man waarom kijken zoveel lui nog als ze het zo kut vinden? Als ik een serie kut vind stop ik met kijken en ga ik iets anders doen met mijn tijd.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 mei 2019 @ 10:27:06 #144
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_186535685
Wat een aflevering _O_ _O_ _O_

Ik geef mezelf hier een punt voor :@

quote:
10s.gif Op zaterdag 27 april 2019 15:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wel een verrassende wending. Leger komt op Winterfell af, Arya jaagt een pijl van dragonglass door zijn ondode bakkes en het hele leger lost op, vijf minuten na het begin van aflevering drie.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Forum Admin woensdag 1 mei 2019 @ 10:30:15 #145
35723 crew  GGMM
pi_186535743
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:26 schreef Nielsch het volgende:
Man man man waarom kijken zoveel lui nog als ze het zo kut vinden? Als ik een serie kut vind stop ik met kijken en ga ik iets anders doen met mijn tijd.
Dit is al meerdere keren gevraagd en beantwoord.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 mei 2019 @ 10:31:31 #146
284411 crew  heywoodu
pi_186535758
Wel jammer dat er nu nog drie afleveringen zijn zonder het Night King-gebeuren, dus met ongetwijfeld weer het geneuzel rondom Cersei }:|
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_186535768
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:27 schreef heywoodu het volgende:
Wat een aflevering _O_ _O_ _O_

Ik geef mezelf hier een punt voor :@
[..]

Waarom, je hebt praktisch alles fout.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186535770
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:30 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dit is al meerdere keren gevraagd en beantwoord.
Niet echt. Als je een serie kut vindt omdat je een boekfanaat bent, dan heb je echt 0 te zoeken in dit topic en hoor je gewoon vriendelijk doch dringend op te tyfen. Ga maar lekker je moeder vervelen met verhalen over de boeken.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 1 mei 2019 @ 10:33:15 #149
284411 crew  heywoodu
pi_186535806
quote:
11s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:32 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom, je hebt praktisch alles fout.
Daarom blijft het bij één punt: de juiste persoon die de Night King naar het hiernamaals helpt.
pi_186535825
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 10:31 schreef heywoodu het volgende:
Wel jammer dat er nu nog drie afleveringen zijn zonder het Night King-gebeuren, dus met ongetwijfeld weer het geneuzel rondom Cersei }:|
Je krijgt wss nog een aflevering waarin ze even bijkomen van het gevecht, hergroeperen en richting Kings Landing trekken, één aflevering gevechten rondom Kings Landing en de uitslag of Dany ja al dan nee op de troon gaat zitten en één aflevering waarin iedereen zijn nieuwe plekje in de wereld vindt, dus dat is maar weinig echt Cersei-geneuzel al met al. Dat scheelt!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')