SPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
Daar heb ik het toch helemaal niet over? Het ging over hoe de Night King aan zijn eind komt. Dus wat mijn mening over de rest van de aflevering is bespreken we later welquote:Op dinsdag 30 april 2019 15:00 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Voorgaande uur dat alles en iedereen dood ging was niet episch? Misschien hebben we gewoon wat anders gekeken.
Battle of Bastards?quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vond het gevecht tussen Jon en Ramsay zeer indrukwekkend
Het moment dat ze omsingeld waren en klem gedreven werden tegen een hele heuvel lijken. Uitzonderlijkquote:Op dinsdag 30 april 2019 15:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Battle of Bastards?
Was erg goed ja.
Niet alleen het gevecht zelf maar vooral Jon die op een gegeven moment een black out kreeg tussen alle chaos in het slagveld.
Die Umber kerel was baas.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Battle of Bastards?
Was erg goed ja.
Niet alleen het gevecht zelf maar vooral Jon die op een gegeven moment een black out kreeg tussen alle chaos in het slagveld.
Nu niks meer nee.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:09 schreef beantherio het volgende:
Wat ik me (speciaal na de aflevering van deze week) nog afvroeg: gaat er nog wat gebeuren met dat kind van Gilly? In seizoen 3 of 4 hebben de white walkers daar toch iets mee uitgehaald? Ik had eigenlijk verwacht dat e.a. zich in deze aflevering zou manifesteren maar nee.
Operation Human Shieldquote:Op dinsdag 30 april 2019 15:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gewoon gaan voor Finger in the Bum of voor Bad poosey
quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Gewoon gaan voor Finger in the Bum of voor Bad poosey
Is dat kind al 4 jaar oud?quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nu niks meer nee.
Ze wilden hem hebben in S3 om te turnen tot White Walker ja, maar blijkbaar geven ze niet meer om hem (terwijl ze dus wel achter Sam aan gingen om hem te pakken te krijgen).
GoT heeft toch wel een aardige verzameling van doodgebloedde (mogelijke) plotlijnen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:11 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Nu niks meer nee.
Ze wilden hem hebben in S3 om te turnen tot White Walker ja, maar blijkbaar geven ze niet meer om hem (terwijl ze dus wel achter Sam aan gingen om hem te pakken te krijgen).
Ik zal vanavond even kijken, als er geen licht in de buurt is. (en ik een nieuwe 4K-televisie heb gekocht)quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jij bent de expert, zeg het maar.
Wat? Alle torrent sites geblokkeerd? #hoedanquote:Op dinsdag 30 april 2019 15:18 schreef ebtravel het volgende:
Ik ontkom bijna niet meer aan de spoilers op internet en ben rechtstreeks naar dit topic gegaan met de vraag (welke ik niet weet of ik die mag stellen); wie o wie heeft er een website waar ik seizoen 8 online kan kijken (met eventueel NL ondertiteling)? Ik krijg het namelijk niet meer gedownload (heb geen Ziggo of HBO, T-mobile internet heeft torrent websites geblokkeerd).
Iemand?
Zien we waarschijnlijk volgende aflevering.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:17 schreef Ang3l het volgende:
Wat was eigenlijk t nut van t worgen van Bram de hele aflevering lang?
Beetje met de raven de NK in de gaten houden?
Ja boeiend. Je hebt toch geen contact met Dany en Jon dus die kun je e rniet mee helpen, en dat ie op jou afkwam was sowieso al van te voren duidelijk.
Had ie niet beter ff een pijlenkorfje naast m kunnen zetten en Theon een beetje mee kunnen helpen?
Lui ding.
Ja zijn er ook wel veel, en in de boeken is het nog erger en weet GRRM al helemaal niet meer hoe hij er een eind aan moet breien.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
GoT heeft toch wel een aardige verzameling van doodgebloedde (mogelijke) plotlijnen.
Ik zou er niet teveel op hopen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:19 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zien we waarschijnlijk volgende aflevering.
Informatie verzamelen, mensen en gebeurtenissen beinvloeden in het verleden.
Laat ik het zo zeggen, de hele proxylist werkt iig niet van TPB. Aantal andere sites kreeg ik vooralsnog niets (fatsoenlijks) af. Dat kan ook enorm goed aan die vercrackte laptop liggen, verder apparatuur nog niet geinstalleerd of verbinding (verhuisd en geen aandacht nog voor de PC gehad).quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:19 schreef Het_Liegebeest het volgende:
[..]
Wat? Alle torrent sites geblokkeerd? #hoedan
Heb speciaal voor jou dit weekend seizoen 7 en s8e 1 en 2 gekeken.quote:
Ik was niet meer voorbereid op een sterfscene van de draken.quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Hangt er ook van af wat er nu met de magie gaat gebeuren.
Een thema was dat magie terug begint te komen, wat samenhing met de wedergeboorte van draken, de glass candles, de terugkeer van de Others, de rode komeet, direwolves.
Als het zo is, dat nu de Others weg zijn, de magie ook weer wegebt, zullen er geen draken meer zijn.
rarbg.to al geprobeerd?quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:21 schreef ebtravel het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, de hele proxylist werkt iig niet van TPB. Aantal andere sites kreeg ik vooralsnog niets (fatsoenlijks) af. Dat kan ook enorm goed aan die vercrackte laptop liggen, verder apparatuur nog niet geinstalleerd of verbinding (verhuisd en geen aandacht nog voor de PC gehad).
Ja ik ga het ook gewoon emotieloos kijken.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heb speciaal voor jou dit weekend seizoen 7 en s8e 1 en 2 gekeken.
Nu ga ik die laatste 3 ook nog even pakken. Ik sta er geheel neutraal in.
Is niet echt iemand meer waar ik iets om geef in de show.
Dat laatste is wel iets wat ik vaker hoor ja.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Heb speciaal voor jou dit weekend seizoen 7 en s8e 1 en 2 gekeken.
Nu ga ik die laatste 3 ook nog even pakken. Ik sta er geheel neutraal in.
Is niet echt iemand meer waar ik iets om geef in de show.
Terwijl je gisteren nog met dingen wilde gooien en boos was?quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja ik ga het ook gewoon emotieloos kijken.
Ik dacht dat in die aflevering gisteren zowel Rhaegal als Drogon er ook aan gingenquote:Op dinsdag 30 april 2019 15:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik was niet meer voorbereid op een sterfscene van de draken.
Welke rol zouden die nog hebben nu de magische oorlog gewonnen is?quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik was niet meer voorbereid op een sterfscene van de draken.
Voor die aflevering gisteren was ik nog hyped jaquote:Op dinsdag 30 april 2019 15:25 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Terwijl je gisteren nog met dingen wilde gooien en boos was?
Eindelijk heb je het gevoel dat ik vanaf seizoen 4 heb.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Voor die aflevering gisteren was ik nog hyped ja
Zal nu niet meer gebeuren.
Toch fijn dat je het dan nog steeds kijkt.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:26 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eindelijk heb je het gevoel dat ik vanaf seizoen 4 heb.
Het brak mij al in seizoen 7 ook hoor, maar had nu de hoop dat we in de endgame zaten wat GRRM aan ze had doorgegeven. Ze hadden ook meer tijd eraan gespendeerd dus er was nog wel hoop dat het weer iets beter zou worden.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:26 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eindelijk heb je het gevoel dat ik vanaf seizoen 4 heb.
Geen probleem maat.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:27 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Toch fijn dat je het dan nog steeds kijkt.
Ja ik overdrijf misschien wat, seizoen 5 was dat seizoen met de Sand Snakes toch? Dat was echt drama.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het brak mij al in seizoen 7 ook hoor, maar had nu de hoop dat we in de endgame zaten wat GRRM aan ze had doorgegeven. Ze hadden ook meer tijd eraan gespendeerd dus er was nog wel hoop dat het weer iets beter zou worden.
Seizoen 4 was trouwens gewoon nog goed.
Doe ik ook meestal.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:29 schreef Isabeau het volgende:
Wat zonde van je tijd om iets te kijken wat je slecht vindt. Ik ben menig tv-serie na 1 of meerdere seizoenen gewoon gestopt omdat ik het niet goed meer vond.
Fijn om te weten hoe jij met het leven omgaat.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:29 schreef Isabeau het volgende:
Wat zonde van je tijd om iets te kijken wat je slecht vindt. Ik ben menig tv-serie na 1 of meerdere seizoenen gewoon gestopt omdat ik het niet goed meer vond.
Seizoen 5 vind ik nog steeds prima, dat plotlijn met de Sandsnakes neemt echt maar heel weinig tijd in beslag.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja ik overdrijf misschien wat, seizoen 5 was dat seizoen met de Sand Snakes toch? Dat was echt drama.
Ik geef iets om Brienne & Jayme.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:25 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat laatste is wel iets wat ik vaker hoor ja.
De rest ging nog wel ja, daarom had ik ook nog wel de hoop dat het beter zou worden.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Seizoen 5 vind ik nog steeds prima, dat plotlijn met de Sandsnakes neemt echt maar heel weinig tijd in beslag.
Nee toen kende je ze ook nog niet. (lol)quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik geef iets om Brienne & Jayme.
Iets wat ik me vooraf niet had kunnen bedenken
In GoT is ook niet alles slecht, visueel prima/veel acteerwerk goed/muziek is uitstekend/ je hebt nog steeds wel een band met een aantal personages. Neemt niet weg dat je sommige keuzes op het gebied van schrijfwerk matig mag vinden.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:29 schreef Isabeau het volgende:
It's hard letting go.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:29 schreef Isabeau het volgende:
Jayme wel!quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:32 schreef GGMM het volgende:
[..]
De rest ging nog wel ja, daarom had ik ook nog wel de hoop dat het beter zou worden.
Oh wat zat ik mis.
[..]
Nee toen kende je ze ook nog niet. (lol)
8 is wel beter dan 7. Dat was echt aids. Veel te veel belangeijke personages en te weinig tijdquote:Op dinsdag 30 april 2019 15:28 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het brak mij al in seizoen 7 ook hoor, maar had nu de hoop dat we in de endgame zaten wat GRRM aan ze had doorgegeven. Ze hadden ook meer tijd eraan gespendeerd dus er was nog wel hoop dat het weer iets beter zou worden.
Seizoen 4 was trouwens gewoon nog goed.
Boehoe, het ging niet zoals ik (de echte fan) dacht dat het zou gaan. *kras* *kras*quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:38 schreef Het_Liegebeest het volgende:
Vier, of alweer vijf, topics vol met voornamelijk gezeik.
Ik hou ook van lekker zeiken, maar dit is toch wel erg treurig aan het worden
Mensen met verschillende meningen op een discussieforum, het is wat.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:38 schreef Het_Liegebeest het volgende:
Dit precies ja.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:39 schreef Richestorags het volgende:
GoT is goed genoeg om nog te kijken, maar het is nu gewoon een 6/7+ qua cijfer voor mij. En dat is jammer, gezien het voorheen op 9 / 9,5 zat voor mij.
Kortom, het is nog kijkbaar, maar als ik er lagere verwachtingen van had van tevoren was het beter om aan te gluren want je hebt nu dat vergane glorie element. Ik wil wel weten hoe het eindigt omdat ik te invested ben. Hetgeen wat mij het meest stoort is het matige schrijfwerk en de matige dialogen (matig schrijfwerk).
Ik wacht eerst de laatste drie afleveringen af voor ik S8 in de ranking plaats.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:39 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
8 is wel beter dan 7. Dat was echt aids. Veel te veel belangeijke personages en te weinig tijd
Ik vind sommige scenes ook slecht hoor of onlogisch, maar voor mij overwint het goede en boeiende aan de serie nog steeds tov de mankementen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
In GoT is ook niet alles slecht, visueel prima/veel acteerwerk goed/muziek is uitstekend/ je hebt nog steeds wel een band met een aantal personages. Neemt niet weg dat je sommige keuzes op het gebied van schrijfwerk matig mag vinden.
Dit heb ik nog niemand zien typen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:39 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Boehoe, het ging niet zoals ik (de echte fan) dacht dat het zou gaan. *kras* *kras*
Eens.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:42 schreef Isabeau het volgende:
De muziek van deze aflevering was trouwens fantastischIk heb dat vaak niet door, maar nu dacht ik op een gegeven moment gewoon 'oh wow, die muziek is goed!' (misschien ook omdat ik amper iets zag dat dat opviel
)
Wat mij vooral tegenstaat is dat als je zo fucking veel geld uitgeeft, je ten minste een militaire expert in had kunnen huren, al is het maar voor een dag of 2, voor de positie van de trebuchets, infanterie en cavalerie. Daarnaast hoe je het overleven van bepaalde karakters meer realistisch kan laten lijken. Al is het maar dat ze zich achter een gebariccadeerde deur verstoppen, een toren opklimmen of een geheime gang in Winterfell vinden.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:38 schreef Het_Liegebeest het volgende:
Natuurlijk typt niemand dat expliciet. Net als dat objectief stellen dat iets 'slecht schrijfwerk' is omdat persoon A iets op een andere manier interpreteert dan persoon B. Is nogal onderhevig aan referentiekader en verwachtingspatronen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:41 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dit heb ik nog niemand zien typen.
het wordt alleen steeds aangedragen door mensen die het wel goed vinden en geen goede argumenten kunnen verzinnen en alle "haterzz" als zure klagers willen neerzetten.
Misschien kan je daar eens mee ophouden.
Precies.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:46 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Natuurlijk typt niemand dat expliciet.
Wel raar dat Viserion het daarna blijkbaar weer deed maar de NK hem niet gebruikte om Bran zo snel mogelijk te vermoorden. Maar hij deed daar sowieso al dramatisch lang over.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat mij vooral tegenstaat is dat als je zo fucking veel geld uitgeeft, je ten minste een militaire expert in had kunnen huren, al is het maar voor een dag of 2, voor de positie van de trebuchets, infanterie en cavalerie. Daarnaast hoe je het overleven van bepaalde karakters meer realistisch kan laten lijken. Al is het maar dat ze zich achter een gebariccadeerde deur verstoppen, een toren opklimmen of een geheime gang in Winterfell vinden.
Daarnaast om gewoon eens kritisch naar je eigen verhaal te kijken. Waarom spuwde de NK niet wat ijs op Bran en doei? Waarom eerst die nutteloze aanval op het kasteel terwijl zijn mannen daar al dik aan het winnen waren? Hoe lang kan Jon realistisch off screen overleven nadat de NK al die doden tot leven had gewekt en wegloopt? Dat soort dingen. Kleine details die het van een 7 naar minimaal een 8 tillen.
Dat doet er toch niet aan af dat dat is hoe veel van dat soort posts geïnterpreteerd worden. Net als het voorgenoemde slechte schrijfwerk.quote:
Popcorn time.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:21 schreef ebtravel het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, de hele proxylist werkt iig niet van TPB. Aantal andere sites kreeg ik vooralsnog niets (fatsoenlijks) af. Dat kan ook enorm goed aan die vercrackte laptop liggen, verder apparatuur nog niet geinstalleerd of verbinding (verhuisd en geen aandacht nog voor de PC gehad).
*subjectief. Dat is mijn mening.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:46 schreef HostiMeister het volgende:
Net als dat objectief stellen dat iets 'slecht schrijfwerk' is omdat persoon A iets op een andere manier interpreteert dan persoon B.
Dat is vaak zo met een mening.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:46 schreef HostiMeister het volgende:
Is nogal onderhevig aan referentiekader en verwachtingspatronen.
Dat scheelt dan wel weer een enorme slok op de borrel.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
*subjectief. Dat is mijn mening.
[..]
Dat is vaak zo met een mening.
Al verwacht ik slecht schrijfwerk. Dus wat dat betreft ben ik niet teleurgesteld.
Wat gewoon slecht is. En het is ook slecht omdat je kan zien dat ze zich niet hebben laten adviseren door experts.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:48 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat doet er toch niet aan af dat dat is hoe veel van dat soort posts geïnterpreteerd worden. Net als het voorgenoemde slechte schrijfwerk.
Idd.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:49 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Dat scheelt dan wel weer een enorme slok op de borrel.
Omdat jij jezelf een grotere expert acht dan degene die dat geschreven heeft? Of omdat niet alls expliciet in beeld is gebracht en jij daardoor ruimte krijgt voor interpretatie die misschien niet altijd correct is?quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat gewoon slecht is. En het is ook slecht omdat je kan zien dat ze zich niet hebben laten adviseren door experts.
Heb het dan ook totaal niet over jou.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:50 schreef GGMM het volgende:
[..]
Idd.
Dus hoe je er dan steeds bijkomt dat ik deze mening heb omdat het einde niet is wat ik had verwacht begrijp ik nog niet helemaal.
Ok.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:51 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Heb het dan ook totaal niet over jou.
Zodra je er draken, magiërs en heksen bij gaat halen is de geloofwaardigheid al vrij snel ver te zoeken.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:46 schreef Richestorags het volgende:
Daarnaast om gewoon eens kritisch naar je eigen verhaal te kijken. Waarom spuwde de NK niet wat ijs op Bran en doei? Waarom eerst die nutteloze aanval op het kasteel terwijl zijn mannen daar al dik aan het winnen waren? Hoe lang kan Jon realistisch off screen overleven nadat de NK al die doden tot leven had gewekt en wegloopt? Dat soort dingen. Kleine details die het van een 7 naar minimaal een 8 tillen.
En dat maakt dat GoT is verworden tot een semi vermakelijke actiefilm a la James Bond waarin de schurk net iets te arrogant is, net iets te lang wacht met het doden van zijn tegenstander, daardoor zijn hand overspeelt om vervolgens verslagen te worden.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:48 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wel raar dat Viserion het daarna blijkbaar weer deed maar de NK hem niet gebruikte om Bran zo snel mogelijk te vermoorden. Maar hij deed daar sowieso al dramatisch lang over.
quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:51 schreef EP3 het volgende:
[..]
Zodra je er draken, magiërs en heksen bij gaat halen is de geloofwaardigheid al vrij snel ver te zoeken.
Da's toch wel inherent aan het genre.
4 blijft voor mij toch de beste.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:40 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik wacht eerst de laatste drie afleveringen af voor ik S8 in de ranking plaats.
Sorry, maar je kan reviews lezen van militaire experts over deze episode en die waren niet mals.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:51 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Omdat jij jezelf een grotere expert acht dan degene die dat geschreven heeft? Of omdat niet alls expliciet in beeld is gebracht en jij daardoor ruimte krijgt voor interpretatie die misschien niet altijd correct is?
Wat dat betreft was deze serie juist uniek dat er de eerste 3 á 4 seizoenen wel realisme was.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:51 schreef EP3 het volgende:
[..]
Zodra je er draken, magiërs en heksen bij gaat halen is de geloofwaardigheid al vrij snel ver te zoeken.
Ah want het hele leger van dany en jon hadden uitgemoord is niet episch genoegquote:Mij maakt wie dan niet zo gek veel uit, maar ze hadden de strijd tegen de Night King wel wat spectaculairder/epischer mogen maken, i
Ja, the good old days.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:53 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wat dat betreft was deze serie juist uniek dat er de eerste 3 á 4 seizoenen wel realisme was.
Dat boeit toch niet meer nu die ene een zombie isquote:Op dinsdag 30 april 2019 15:50 schreef xminator het volgende:
Wat ik nog niet heb gelezen: CLEGANEBOWL = confirmed
"Hurr durr er is een draak dus we kunnen doen en laten wat we willen hurr durr"quote:
Eens.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:54 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ah want het hele leger van dany en jon hadden uitgemoord is niet episch genoeg
Ja maar dan hadden ze die NK moeten schrijven waarom hij zo arrogant is en dat hij een show-off is.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat maakt dat GoT is verworden tot een semi vermakelijke actiefilm a la James Bond waarin de schurk net iets te arrogant is, net iets te lang wacht met het doden van zijn tegenstander, daardoor zijn hand overspeelt om vervolgens verslagen te worden.
Bij Oberyn zat die verrassing er echt in, hoewel hij dus ook in die valkuil trapte. Maar het leek veel authentieker.
Moet ik jou ook het concept van regels van logica binnen het concept van een fantasiewereld uitleggen? Als je een bepaalde fantasie als werkelijkheid presenteert, moet die voldoen aan de interne logica. Volgens de logica in de wereld wordt een leger Dothraki binnen 15 seconden afgeslacht door de numeriek superieure doden (makes sense). Idem met de Wildlings achter de Wall. Dus verwacht je dat ook bij Jon, Sam, Dany, Jaime en Brienne. En als dat niet gebeurt, zorg je dat je beter nadenkt en beter schrijft.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:51 schreef EP3 het volgende:
[..]
Ja, en als je een 3 sterren chef naar een kookfilm laat kijken zal die ook wat aan te merken hebben. Of een IT specialist naar elke fucking film waar een pc of een 'hack' in voorkomt. Of een geschiedenisprofessor naar een historisch stuk. Etc. etc. etc.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sorry, maar je kan reviews lezen van militaire experts over deze episode en die waren niet mals.
Seizoen 3 en 4 wisselen nog wel eens van plek bij elke rewatch. Maar dat zijn wel de toppers ja.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:53 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
4 blijft voor mij toch de beste.
Ja ik wil wel vaak Engelse ondertiteling erbijquote:Op dinsdag 30 april 2019 15:55 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Werkt bij mij altijd perfect eigenlijk. Je moet alleen geen ondertiteling willen.
Exact. Ze maakten hem eerst gecalculeerd, uitdagend en afwachtend. Sterker nog, je kon zelfs een pact met hem sluiten. En nu maakte hij opeens allemaal blunders? Oh wacht, ene Littlefinger gebeurde dat ook mee.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja maar dan hadden ze die NK moeten schrijven waarom hij zo arrogant is en dat hij een show-off is.
Als hij puur en alleen Death is als een machine heeft hij toch totaal niet dat soort menselijke kwaaltjes. Dan zou hij een stuk effectiever te werk gaan.
Dat dus.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Moet ik jou ook het concept van regels van logica binnen het concept van een fantasiewereld uitleggen? Als je een bepaalde fantasie als werkelijkheid presenteert, moet die voldoen aan de interne logica. Volgens de logica in de wereld wordt een leger Dothraki binnen 15 seconden afgeslacht door de numeriek superieure doden (makes sense). Idem met de Wildlings achter de Wall. Dus verwacht je dat ook bij Jon, Sam, Dany, Jaime en Brienne. En als dat niet gebeurt, zorg je dat je beter nadenkt en beter schrijft.
Dat werkt niet echt fijn nee, ik hoef eigenlijk nooit ondertiteling. En ach, het is downloaden ik verwacht niet dat het perfect is.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ja ik wil wel vaak Engelse ondertiteling erbij
En soms loopt het ook ineens vast.
En dat is toch prima?quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:57 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja, en als je een 3 sterren chef naar een kookfilm laat kijken zal die ook wat aan te merken hebben. Of een IT specialist naar elke fucking film waar een pc of een 'hack' in voorkomt. Of een geschiedenisprofessor naar een historisch stuk. Etc. etc. etc.
Wat het belang van het inhuren van experts voor advies aantoont. Je hoeft echt geen duizenden experts in te huren. Daarnaast hebben goede films en series dan ook maar weinig fouten. Maar basale fouten als deze kan je makkelijk voorkomen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:57 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja, en als je een 3 sterren chef naar een kookfilm laat kijken zal die ook wat aan te merken hebben. Of een IT specialist naar elke fucking film waar een pc of een 'hack' in voorkomt. Of een geschiedenisprofessor naar een historisch stuk. Etc. etc. etc.
Werd de NK niet in zijn buik gestoken en kreeg hij dat dragon glass blade in zijn hart geschoven?quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:58 schreef opreis het volgende:
Uit GoT Inside the episode:
D&D:"We knew it would had to be 'Valerian steel to the exact spot where the child of the forest put the dragon glass blade to create the Night King. And he is uncreated by Valerian Steel"
Was het denk je niet handig om dit dan ook in de serie te doen en uit te leggen hoe ze dat weten, en ook aan 'onze helden' laten weten dat het zo was. Nu is het blijkbaar dus een enorme toevalstreffer ofzo?
Snap ik. Maar het is en blijft wel fantasy.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Moet ik jou ook het concept van regels van logica binnen het concept van een fantasiewereld uitleggen? Als je een bepaalde fantasie als werkelijkheid presenteert, moet die voldoen aan de interne logica. Volgens de logica in de wereld wordt een leger Dothraki binnen 15 seconden afgeslacht door de numeriek superieure doden (makes sense). Idem met de Wildlings achter de Wall. Dus verwacht je dat ook bij Jon, Sam, Dany, Jaime en Brienne. En als dat niet gebeurt, zorg je dat je beter nadenkt en beter schrijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |