abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186514975
Hi iedereen,

Ik ben geïnteresseerd om mijn foto's naar een hoger niveau te tillen door middel van een cursus, maar ik wil dit in eerste instantie zoveel mogelijk gratis doen. Ik denk dat je online namelijk al een hoop kunt leren. Ik heb echter geen spiegelreflex camera, maar ik heb een SonyCybershot.

Weten jullie nog goede blogs, YouTube kanalen waar ze goede tips geven? Of een website met een gratis introductie cursus of iets dergelijks? Wat raden jullie aan?
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:40:55 #2
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_186515008
Je kan al veel leren van wat theorie over de beeldvulling van een foto.

Daar is geen cursus voor nodig maar kun je gewoon in de bibliotheek een boek voor lezen.

Ook op internet zijn veel tips te vinden zo der dat het woordje cursus er aan vast zit.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  dinsdag 30 april 2019 @ 12:43:29 #3
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_186515081
https://defotoblogger.nl/onderwerp/fotografie-voor-beginners/

En zo zijn er veel informatiebronnen te vinden.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 30 april 2019 @ 21:36:32 #4
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_186526696
Wat Mickythuh zegt :Y

En dan natuurlijk heb je ook nog de mogelijkheid om hier gewoon vragen te stellen als je er even niet uit komt. Genoeg kopstukken die je even ergens een adviesje of hulpverhaaltje kunnen verstrekken. Helemaal gratis
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf woensdag 1 mei 2019 @ 12:19:54 #5
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_186537843
Het hangt een beetje van je eigen niveau af ook en waar je precies naar op zoek bent. Ik heb zelf geen kennis van de basisfotografie cursussen, maar ik haal op dit moment de meeste kennis af van YouTube en fora op Facebook. In het verleden ook heel veel kennis en inspiratie opgedaan op dit forum :) Dus (net zo als mijn voorgangers hier) spoor ik je aan om gewoon vragen te stellen als je ergens mee zit.
pi_186538486
https://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/basiskennis/

veel leesplezier.

zelf heb ik toen bij een lokale fotograaf een basiscursus gevolgd, was heel leuk en vooral om te zien hoe andere mensen de opdrachten uitvoerden ten opzichte wat ik er van maakte :D
pi_187404590
Joe Edelman op youtube !

Digital rev.
see what is invisible to others.
pi_187428170
Bruikbare tips!

Ik heb wel fotografie tijdschriften gezien, maar gezien de prijs kun je je beter tot het internet richten. :)
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 15 juni 2019 @ 12:14:00 #9
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_187433659
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 23:40 schreef Gruj0 het volgende:
Bruikbare tips!

Ik heb wel fotografie tijdschriften gezien, maar gezien de prijs kun je je beter tot het internet richten. :)
Klopt. Het fototijdschrift is eigenlijk een beetje passé, je kunt op internet in de tijd die je bij de boekhandel nodig hebt om je tijdschrijft af te rekenen meer tutorials en tips vinden dan er in een hele jaargang van je favoriete tijdschrift passen.

Wat dan wel weer een dingetje is met internet-handleidingen is dat er niet echt op kwaliteit wordt geredigeerd ofwel in verstaanbaar Nederlands : Er zit nogal wat gezwatel tussen en dat moet je even een beetje leren filteren.

Als voornaamste en eigenlijk het enige criterium dat bepaalt of een online cursus of tutorial echt goed is zou je kunnen stellen dat zo'n tutorial op zijn minst moet enthousiasmeren ofwel dat je hem maar half afkijkt alvorens wild enthousiast je spullen te pakken om het allemaal in de praktijk te gaan brengen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')