Bobble heads :’)quote:
Ook een i3 ?quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:41 schreef mitchelll0181 het volgende:
Leuk, als je vragen hebt kan ik je wel aardig helpen.
Welke heb jij en wat print jij vooral?quote:Op dinsdag 30 april 2019 17:15 schreef bleiblei het volgende:
Er is wel een 3d print topic. In CRE. Geopend door Frantic, die ook een Prusa heeft.
Moet wel zeggen dat ik de meeste lol heb beleeft aan het in elkaar schroeven van het ding. Daarna kom je na een paar maanden printen tot de conclusie dat het best een nutteloos ding is, zo een 3d printer. Wacht overigens wel sinds december op mijn MMU2.0. Moet ik ook maar eens achteraan bellen
.
Zeker, ik heb mijn i3 ook zelf gebouwd.quote:
laat eens wat zienquote:Op dinsdag 30 april 2019 18:14 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Zeker, ik heb mijn i3 ook zelf gebouwd.
Alles los gekocht.
Heb em nu 2 jaar en het is een van de beste kopen van de afgelopen jaren hahaha
Maar ik hobby heel veel, maak custom steuntjes voor mn telefoon, motor, auto enz.
Ikm doe het voornamelijk zodat mensen mee kunnen kijken waar ik ben.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:32 schreef bleiblei het volgende:
Psjoewolder.
Maar goed, mijn prusa mk3 heb ik ook zelf gebouwd, dus ik weet hoe het moet. Vind je het fijner om vanaf een digi bouwtekening te bouwen ipv. het boek dat erbij zit?
Daar lijkt het op.quote:Op maandag 6 mei 2019 08:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Why not?
Kloppen de dimensies van de gaten niet of?
Als ik de Z ass print doe kom ik uit op -300 en plakt die prima. Als ik prusa logo print plakt die of niet of trekt die hem de 2e laag los.quote:Op woensdag 8 mei 2019 08:54 schreef bleiblei het volgende:
Als het niet blijft plakken, z dichter op printbed zetten. Ik zit op -900 micron ofzo.
En wat bedoel je met E verstopt? De printkop? Warmt ie wel goed genoeg op dan?
https://vimeo.com/259131730quote:Op woensdag 8 mei 2019 12:50 schreef bleiblei het volgende:
En wat is je definitie van teringherrie? Heb je een filmpje?
Z as feedrate staat veeel te hoogquote:Op woensdag 8 mei 2019 14:52 schreef Tailless het volgende:
[..]
https://vimeo.com/259131730
Niet mijn filmpje
Told youquote:Op dinsdag 7 mei 2019 10:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
beginnen met levelen met een a4 tussen je nozzle en bed.
Als dat goed staat dan first layer tunen met je z as eindstop afstelling.
Das niet zijn filmpje. Staat er onderquote:Op woensdag 8 mei 2019 20:30 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Z as feedrate staat veeel te hoog
Beperken in de firmware.
Ik heb gewoon op pet en dan print from sd kaart gedaan.quote:Op donderdag 9 mei 2019 09:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Heb je wel een fan altijd 100% aan staan op het koellichaam van je hotend?
Thermal drifting kan ook komen door het niet goed vast zetten van je heater element.
Je weet dat de rol die erbij zit PLA is? Ik ga er vanuit dat je er ook PETG in propt, maar als je dus met die rol grijs aan het printen bent, da's PLA.quote:Op donderdag 9 mei 2019 09:33 schreef Tailless het volgende:
[..]
Ik heb gewoon op pet en dan print from sd kaart gedaan.
Ik denk dat mijn fan het probleem is. Tijdens zelftest draaide hij niet.
Eergisteren de laatste zal vanavond even kijken welke.quote:Op donderdag 9 mei 2019 09:39 schreef mitchelll0181 het volgende:
Je hotend fan moet altijd draaien.
Naja zolang je nozzle warm is zeker.
Welke controller/firmware gebruik je?
Misschien heb ik dan de kabels omgedraaid.quote:Op donderdag 9 mei 2019 09:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je weet dat de rol die erbij zit PLA is? Ik ga er vanuit dat je er ook PETG in propt, maar als je dus met die rol grijs aan het printen bent, da's PLA.
Bij de zelftest draait trouwens idd. De fan aan de voorkant niet. Dat hoort. Dan op koelelement hoort wel te draaien.
Ik heb een rol PETG erbij gekochtquote:Op donderdag 9 mei 2019 09:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je weet dat de rol die erbij zit PLA is? Ik ga er vanuit dat je er ook PETG in propt, maar als je dus met die rol grijs aan het printen bent, da's PLA.
Bij de zelftest draait trouwens idd. De fan aan de voorkant niet. Dat hoort. Dan op koelelement hoort wel te draaien.
einsy Rambo.quote:Op donderdag 9 mei 2019 10:09 schreef mitchelll0181 het volgende:
De laatste van wat? Marlin?
Welke controller heb je?
Ramps?
Ik heb pid en temp cal gedaan. Gaat alleen fout met petgquote:Op donderdag 9 mei 2019 22:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zoveel?!
Dat heeft niks niks met je fan te maken.
Zit je heatblock wel goed vast?
Heeft die controller een functie om je heating pid’s te tunen/kalibreren?
Maar die fan koelt toch?quote:Op donderdag 9 mei 2019 22:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
Zoveel?!
Dat heeft niks niks met je fan te maken.
Zit je heatblock wel goed vast?
Heeft die controller een functie om je heating pid’s te tunen/kalibreren?
Ideeen hoe ik het kan checken?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja maar niet zoveel haha,
als je niet op 250c kan blijven heb je een probleem in je heater of aansturing ervan.
Die fan koelt alleen de buitenkant van je hotend zodat het filament pas bij je nozzle smelt en niet eerder.
Anders krijg je jams.
als je in staat bent om op een of andere manier de koeling te sturen of de warmte te isoleren van de koeling zit je goed. Misschien een thermo-weerstand ingesteld op 250 graden die de koeling regelt.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 10:17 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja maar niet zoveel haha,
als je niet op 250c kan blijven heb je een probleem in je heater of aansturing ervan.
Die fan koelt alleen de buitenkant van je hotend zodat het filament pas bij je nozzle smelt en niet eerder.
Anders krijg je jams.
Een prusa kan je ook kant en klaar kopen. Maar zelf bouwen is de helft van de lolquote:Op woensdag 15 mei 2019 19:33 schreef totalvamp het volgende:
pfff klinkt heel vervelend dat je al die zooi moet instellen. Ben ik wel blij met mijn ultimaker die alles voor me doet
Octopi is een extra ding he.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:33 schreef totalvamp het volgende:
pfff klinkt heel vervelend dat je al die zooi moet instellen. Ben ik wel blij met mijn ultimaker die alles voor me doet
Waarschijnlijk staat je z snelheid veel te hoog.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:35 schreef Tailless het volgende:
Kickje.
*Z as geeft veel crashes.
*Als ik de Z as verplaats naar 200 lijkt die soms compleet de calibratie kwijt te zijn en bij 15 al tegen het einde aan te botsen.
*orginele nozzle vervangen en die werkt al beter.
*sommige hoogtes kan de printer niet aan.
Al met al aardig wat dingen.
Verder wil ik mijn rpi 3A+ in de einsy case krijgen maar als ik hem inplug valt mijn printer uit en start niet meer op.(heb een nieuwe pi besteld die vandaag binnen is om kortsluiting even uittesluiten)
Een rpi3A+ heeft zeker een eigen PSU nodig?
ik heb mijn Z snelheid toch nergens ingegeven?quote:Op woensdag 15 mei 2019 23:02 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk staat je z snelheid veel te hoog.
Als ik hem inplug? Usb bedoel je?
Ja de pi moet zn eigen voeding hebben.
Een goede ook! Een kwaliteits usb voeding van minimaal 2A.
procent toch?quote:Op donderdag 16 mei 2019 14:20 schreef mitchelll0181 het volgende:
69.. heb je haast?
Ik print niet hoger dan 50 mm/s
En je Z speed staat in je firmware.
Ik heb een andere controller, geen idee hoe je dat bij jou moet aanpassen.
We hebben het over een prusa toch?quote:Op donderdag 16 mei 2019 15:01 schreef mitchelll0181 het volgende:
oh... nee sorry.
Ik heb em niet in noob mode staan..
Nee ik gebruik repetier host met cura als slicer
Geen idee wat jouw waarden dan zijn.
Nee de i3 is een open source printer ontworpen door prusa. Die ze onder het merk Prusa nu zelf verkooptquote:Op donderdag 16 mei 2019 16:48 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja, maar mijn prusa is zelfgebouwd.
Met een ramps 1.4 controller en Marlin firmware
Prusa is open source he, dus er zijn veel verschillende versies
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |