Ah, dus het verschil zit hem in dat als mensen kunnen blijven zitten je er vanuit gaat ze bijbestellen als het ze gevraagd wordt, terwijl als ze helemaal moeten opstaan en naar de bar moeten lopen ze minder genegen zijn bij te bestellen? Dat is wat je bedoeld?quote:Op maandag 29 april 2019 10:34 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Nogmaals ik snap je zuinigheids argument nog steeds niet.
Ik vind rond laten brengen getuigen van een extra service, echter mensen zijn dan geneigd meer te drinken. Dus dan afkopen met een arrangement geeft dan iets meer zekerheid. Dat is de reden dan.
Yes het is dan en en he. Er zullen mensen rond gaan met plateaus bier, wijn en fris. Maar men kan dat zelfde aanbod ook gewoon bij de bar halen. Dus beiden.quote:Op maandag 29 april 2019 10:37 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ah, dus het verschil zit hem in dat als mensen kunnen blijven zitten je er vanuit gaat ze bijbestellen als het ze gevraagd wordt, terwijl als ze helemaal moeten opstaan en naar de bar moeten lopen ze minder genegen zijn bij te bestellen? Dat is wat je bedoeld?
Als je het doet omdat mensen, als ze meer moeite moeten doen minder bestellen, en dat is waar je op anticipeert, dan is dat zuinigheid in mijn ogen.quote:Op maandag 29 april 2019 10:47 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Yes het is dan en en he. Er zullen mensen rond gaan met plateaus bier, wijn en fris. Maar men kan dat zelfde aanbod ook gewoon bij de bar halen. Dus beiden.
Ja het idee is, dat wanneer je naast alleen bij de bar kan bestellen, ook nog eens rond gegaan wordt met plateaus met drank, dat er dan gemiddel meer gedronken wordt. En je kan gewoon bestellen bij de bar wanneer je wil, dus daar zit weinig zuinigheids aspect dan aan.
Volgens mij lullen we ontzettend langs elkaar heen.quote:Op maandag 29 april 2019 10:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je het doet omdat mensen, als ze meer moeite moeten doen minder bestellen, en dat is waar je op anticipeert, dan is dat zuinigheid in mijn ogen.
Maar als DAT je doel is, waarom zou je de drank dan nog afkopen? Wat is het nut daar dan van? Jouw punt is dat als mensen 4x aan tafel gevraagd wordt of ze wat willen drinken ze 4 x ja zeggen, terwijl als ze moeten opstaan en naar de bar moeten gaan dat misschien maar 2x doen. Dan heb je dus 2x bespaard. Als je doel is die 2x uit te sparen, dan ís dat zuinigheid.quote:Op maandag 29 april 2019 10:53 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Volgens mij lullen we ontzettend langs elkaar heen.
Ik wil juist zowel drank laten rond brengen als mensen aan de bar laten bestellen zodat ze nooit zonder drank komen te zitten.
Wat is daar zuinig aan?
Huh, volgens mij snap je TS totaal niet.quote:Op maandag 29 april 2019 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar als DAT je doel is, waarom zou je de drank dan nog afkopen? Wat is het nut daar dan van? Jouw punt is dat als mensen 4x aan tafel gevraagd wordt of ze wat willen drinken ze 4 x ja zeggen, terwijl als ze moeten opstaan en naar de bar moeten gaan dat misschien maar 2x doen. Dan heb je dus 2x bespaard. Als je doel is die 2x uit te sparen, dan ís dat zuinigheid.
Nee dat is het hem nou net. Mensen die meer willen drinken staan toch wel op. Maar mensen die MINDER drinken dan pp is begroot in dat arrangement, daar betaal je toch voor. Dan ben je uiteindelijk meer geld kwijt.quote:Op maandag 29 april 2019 10:53 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Volgens mij lullen we ontzettend langs elkaar heen.
Ik wil juist zowel drank laten rond brengen als mensen aan de bar laten bestellen zodat ze nooit zonder drank komen te zitten.
Wat is daar zuinig aan? Ik vind dit een raar gesprek, volgens mij ben ik duidelijk waar ik aan denk. En daar zou zo’n arrangement goed bij passen, want dan hoeven we niet per drankje af te rekenen. Gewoon 1 rekening en ieder drinkt zoveel hij/zij wilt.
Ik wil de beste deal in termen dat mensen kunnen drinken wat ze willen. Dan is arrangement met rond brengen de beste deal naar ratio denk ik.quote:Op maandag 29 april 2019 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar als DAT je doel is, waarom zou je de drank dan nog afkopen? Wat is het nut daar dan van? Jouw punt is dat als mensen 4x aan tafel gevraagd wordt of ze wat willen drinken ze 4 x ja zeggen, terwijl als ze moeten opstaan en naar de bar moeten gaan dat misschien maar 2x doen. Dan heb je dus 2x bespaard. Als je doel is die 2x uit te sparen, dan ís dat zuinigheid.
Nee, om even duidelijkheid te scheppen: als de beweegreden om mensen naar de bar te laten gaan in plaats van ze op hun zitplek vragen wat ze willen drinken is dat als ze zelf naar de bar moeten gaan ze dat minder vaak doen en dus minder drinken dan dat het ze gebracht wordt, dan is die gedachtengang van 'als ze het zelf moeten doen nemen ze die moeite niet en dus kost het mij minder' zuinigheid in mijn ogen.quote:Op maandag 29 april 2019 11:03 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik wil de beste deal in termen dat mensen kunnen drinken wat ze willen. Dan is arrangement met rond brengen de beste deal naar ratio denk ik.
Als ik per drankje laat doen en alleen bij de bar is misschien het goedkoopst. Maar dat is dus niet mijn doel.
Ik wil dat men zoveel drinkt als hij/zij wil, voor een goede prijs. Dan kan ik net zo goed rondbreng service aanbieden + bar bestellingen in combinatie met het arrangement.
Om even duidelijkheid te scheppen, jij vind dus per drankje aan de bar bestellen zonder rond brengen dus zuinig. Ok dat kan ik dan wel begrijpen.
Ok ik waardeer jouw input omdat je er al ervaring mee hebt. Zal dat nu zeker laten meewegen.quote:Op maandag 29 april 2019 11:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, om even duidelijkheid te scheppen: als de beweegreden om mensen naar de bar te laten gaan in plaats van ze op hun zitplek vragen wat ze willen drinken is dat als ze zelf naar de bar moeten gaan ze dat minder vaak doen en dus minder drinken dan dat het ze gebracht wordt, dan is die gedachtengang van 'als ze het zelf moeten doen nemen ze die moeite niet en dus kost het mij minder' zuinigheid in mijn ogen.
Daarnaast. Stel je doet een arrangement. Mensen kunnen binnen dat arrangement niet drinken wat ze willen want die toko wil winst maken op de deal. Als zij 4 drankjes per gast begroten zullen ze er geen 5 schenken.
Oke zeg jij, doe ik de bar erbij. Prima mensen die per se meer willen drinken nemen die moeite.maar wat nou als er gasten zijn die MINDER drinken dan in dat arrangement zit? Dat moet je dan toch betalen, terwijl ze het niet nuttigen.
Mensen die extra naar de bar gaan moet je betalen bovenop de arrangementsprijs, dus bij zon arrangement kan het alleen maar meer worden, door de mensen die naar de bar gaan. Mensen die minder drinken dan in het arrangement begroot, dat geld krijg je niet terug.
Ik zou dus gewoon de bediening langs laten komen om te vragen wat ze willen drinken, met behoorlijke regelmaat. Veel mensen slaan af, sommige mensen tanken door, maar uiteindelijk betaal je voor elk glas dat daadwerkelijk genuttigd is.
Ik heb toen wij trouwden uitgerekend wat voordeliger was geweest omdat mijn vrouw ook in eerste instantie wilde afkopen,maar wat we dus uiteindelijk niet hebben gedaan. Conclusie? Maar goed dat we niet afgekocht hebben.
Nogmaals, er hoeft dus niet extra per drankje te worden betaald boven op het arrangement (daar heb je immers het arrangement voor, onbeperkt). Het is 3 uur drinken wat je wil, maar inderdaad voor de helft van de mensen kan het wellicht niet uitquote:Op maandag 29 april 2019 11:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, om even duidelijkheid te scheppen: als de beweegreden om mensen naar de bar te laten gaan in plaats van ze op hun zitplek vragen wat ze willen drinken is dat als ze zelf naar de bar moeten gaan ze dat minder vaak doen en dus minder drinken dan dat het ze gebracht wordt, dan is die gedachtengang van 'als ze het zelf moeten doen nemen ze die moeite niet en dus kost het mij minder' zuinigheid in mijn ogen.
Daarnaast. Stel je doet een arrangement. Mensen kunnen binnen dat arrangement niet drinken wat ze willen want die toko wil winst maken op de deal. Als zij 4 drankjes per gast begroten zullen ze er geen 5 schenken.
Oke zeg jij, doe ik de bar erbij. Prima mensen die per se meer willen drinken nemen die moeite.maar wat nou als er gasten zijn die MINDER drinken dan in dat arrangement zit? Dat moet je dan toch betalen, terwijl ze het niet nuttigen.
Mensen die extra naar de bar gaan moet je betalen bovenop de arrangementsprijs, dus bij zon arrangement kan het alleen maar meer worden, door de mensen die naar de bar gaan. Mensen die minder drinken dan in het arrangement begroot, dat geld krijg je niet terug.
Ik zou dus gewoon de bediening langs laten komen om te vragen wat ze willen drinken, met behoorlijke regelmaat. Veel mensen slaan af, sommige mensen tanken door, maar uiteindelijk betaal je voor elk glas dat daadwerkelijk genuttigd is.
Ik heb toen wij trouwden uitgerekend wat voordeliger was geweest omdat mijn vrouw ook in eerste instantie wilde afkopen,maar wat we dus uiteindelijk niet hebben gedaan. Conclusie? Maar goed dat we niet afgekocht hebben.
Je hebt een punt. Ik verwacht dat een stuk of 40 mensen de echt zware drinkers gaan uithangenquote:Op maandag 29 april 2019 11:01 schreef Libris het volgende:
Mij lijkt me dat afkopen in de praktijk een stuk duurder gaar worden.
Je hebt een drie uur receptie, alleen als iedereen meer dan 5 bier of wijn drinkt ben je goedkoper uit als je het afkoopt.
Er zullen misschien mensen zijn die dat doen, maar het merendeel zal minder drinken. Niet iedereen is er stipt op het begin, niet iedereen blijft 3 uur hangen.
En je prosecco zit hier niet bij in lijkt me?
*disclaimer: Ik ga ervan uit dat je gasten geen leden van een studentenverenging zijn die als doel zuipen hebben
TS zegt toch telkens dat bij dat arrangement drankjes aan de bar niet apart berekend worden? Of ben ik nou gek.quote:Op maandag 29 april 2019 11:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Verlies zullen ze er nooit op maken, hooguit minder winst. De horeca heeft gigantische marges.quote:Op maandag 29 april 2019 09:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja maar ze gaan er geen geld op toeleggen natuurlijk. Als jij bij wijze van voor 20 euro pp drank afkoopt, dan willen ze niet dat elke gast voor 25 euro gaat drinken want dan maken ze verlies op de deal. Dus die zullen echt niet zichzelf in de vingers gaan snijden, dan zullen ze ws zeggen 'ja, dan had je maar per glas moeten betalen' en terecht, want wat je dan eigenlijk wil is dat elke gast zo veel kan drinken als hij wil, terwijl je per gast niet meer betaald dan die 20 euro (in dit voorbeeld).
Ja dat zegt hij.quote:Op maandag 29 april 2019 11:39 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
TS zegt toch telkens dat bij dat arrangement drankjes aan de bar niet apart berekend worden? Of ben ik nou gek.
Klopt, volgens mij was ik daar aardig duidelijk in. Alles in 1 prijs, waar je ook je drankje pakt of besteld. 20 euro per man = onbeperkt.quote:Op maandag 29 april 2019 11:39 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
TS zegt toch telkens dat bij dat arrangement drankjes aan de bar niet apart berekend worden? Of ben ik nou gek.
Dan is coolguy dus al het hele topic een andere discussie aan het voeren dan waar het hier om gaat.quote:Op maandag 29 april 2019 11:42 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Klopt, volgens mij was ik daar aardig duidelijk in. Alles in 1 prijs, waar je ook je drankje pakt of besteld. 20 euro per man = onbeperkt.
Anderzijds snap ik wel dat het wellicht niet voor ieder uit kan.
Nee, de juiste.quote:Op maandag 29 april 2019 11:43 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Dan is coolguy dus al het hele topic een andere discussie aan het voeren dan waar het hier om gaat.
Dus als ik kan voor 300 euro drinken als jij voor mij 20 euro betaald hebt? En die toko zegt dan nee joh no problem, ik draai wel 280 euro verlies?quote:Op maandag 29 april 2019 11:42 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Klopt, volgens mij was ik daar aardig duidelijk in. Alles in 1 prijs, waar je ook je drankje pakt of besteld. 20 euro per man = onbeperkt.
Anderzijds snap ik wel dat het wellicht niet voor ieder uit kan.
Ik vind het knap als al jouw gasten in 3 uur tijd voor 300 euro de man kunnen consumeren. Hell, ik vind het al knap als 1 iemand dat kan.quote:Op maandag 29 april 2019 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus als ik kan voor 300 euro drinken als jij voor mij 20 euro betaald hebt? En die toko zegt dan nee joh no problem, ik draai wel 280 euro verlies?
Dat is nou precies wat zo'n arrangement inhoudt in dit geval. De afspraak is onbeperkt drinken voor een vast bedrag. De klant koopt het risico af en de horecagelegenheid gaat het risico aan, in de hoop goedkoper uit te zijn.quote:Op maandag 29 april 2019 11:48 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus als ik kan voor 300 euro drinken als jij voor mij 20 euro betaald hebt? En die toko zegt dan nee joh no problem, ik draai wel 280 euro verlies?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |