Ja dat vind ik ook onzin hoor maar vind t wel goed dat ze er zijnquote:Op maandag 29 april 2019 23:46 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja dus? Zij hebben ook geld zat en ze krijgen alles gratis. Ze gaan maar zelf betalen voor die kut boot
Toch gaat er dagelijks "huiswerk" naar de koning, ter ondertekening. Hij kàn weigeren. Zo'n crisis is het echter zelden waard.quote:Op maandag 29 april 2019 23:37 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Nooit in geinteresseerd geweest ook. Ben geen fanboy/girl.
Het zou anders zijn geweest als de Koning gewoon zijn macht nam en ook over het volk heersde. Nu zitten ze er alleen beschermd en veilig met allerlei regels eromheen. Ze geven geen kritiek en dulden geen kritiek. Ze mogen alleen bestaan. Wat is dat voor onzinnigheid.
Zwitserland is een heel apart land qua politiek. Kun je niet zomaar vergelijken.quote:Op maandag 29 april 2019 23:38 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Waarom niet? Kijk eens naar Duitsland of Zwitserland
Alleen al de regelmatige verkiezingen kosten klauwen met geld.quote:
En Willy wordt niet beveiligd, heeft geen regeringstoestel en verblijven in het buitenland?quote:Op maandag 29 april 2019 18:41 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Wat denk je dat zijn beveiliging kost? Het Witte Huis? Camp David? De Air Force 1? Etc. Etc.
Je weet dat de voormalig presidenten van de VS ook allemaal beveiligd worden?quote:Op dinsdag 30 april 2019 05:59 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
En Willy wordt niet beveiligd, heeft geen regeringstoestel en verblijven in het buitenland?
Dat zijn drie mensen momenteel. Het gezin van Willy is groter en zij worden, naast hun miljoenensalarissen, ook allemaal individueel beveiligd neem ik aan.quote:Op dinsdag 30 april 2019 07:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je weet dat de voormalig presidenten van de VS ook allemaal beveiligd worden?
Dat is geen postenkost voor alleen tijdens hun presidentschap, dat blijft een kostenpost voor iedere president.
Dat zijn 3 gezinnen, alleen het gezin van Trump is al groter dan dat van WA.quote:Op dinsdag 30 april 2019 07:16 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Dat zijn drie mensen momenteel. Het gezin van Willy is groter en zij worden, naast hun miljoenensalarissen, ook allemaal individueel beveiligd neem ik aan.
quote:Op dinsdag 30 april 2019 07:28 schreef Roces18 het volgende:
Ik kan mooi trouwen met Amalia. En dan word ik koning der Nederlanden![]()
![]()
Dit. President Klaver of President Kuzu.quote:Op maandag 29 april 2019 17:13 schreef fathank het volgende:
Zolang het alternatief een Republiek is waar iedere achterlijke baviaan president kan worden geef mij dan maar het Koningshuis.
Je zou zon oranje mongool zoals aan de andere kant van de plas als staatshoofd hebben.
Jajaj maar ik ben al uitgehuwelijkt aan haar. Mijn vader is een noors grootgrondbezitter en ik ben van adel dus vandaarquote:Op dinsdag 30 april 2019 07:38 schreef Lunatiek het volgende:
[..]Prins-gemaal.
Formeel zal Amalia koning worden, net als Bea dat was.
Oei een keiharde aanval op onze vaderlandsche cultuur. Dat gaat jouw partijgod niet leuk vinden.quote:Op maandag 29 april 2019 19:52 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Als de Koning opdrachten voor het Nederlandse bedrijfsleven binnenharkt. Verdienen de meeste normale burgers hier niets aan. Zij betalen daarentegen wel mee voor die Koning.
Daarnaast liegt de RVD kennelijk. Ze zijn niet eerlijk over de inkomsten en voordelen voor de Koning en het Koningshuis. Zij laten iig. heel veel kosten in de officiele berekening (42.5 miljoen) weg die wel moeten worden betaald door de belastingbetaler (zo'n 345.5 miljoen volgens schattingen van een republikeins club) . Dat is manipulatie. Wekt gewoon geen vertrouwen.
Dan wordt het tijd dat de Gerulfingen weer aan de macht komen. Die weten inmiddels hoe je met noorderlingen omgaat.quote:Op dinsdag 30 april 2019 08:01 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Jajaj maar ik ben al uitgehuwelijkt aan haar. Mijn vader is een noors grootgrondbezitter en ik ben van adel dus vandaar
Schattingen van een republikeinse club.quote:Op maandag 29 april 2019 19:52 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Als de Koning opdrachten voor het Nederlandse bedrijfsleven binnenharkt. Verdienen de meeste normale burgers hier niets aan. Zij betalen daarentegen wel mee voor die Koning.
Daarnaast liegt de RVD kennelijk. Ze zijn niet eerlijk over de inkomsten en voordelen voor de Koning en het Koningshuis. Zij laten iig. heel veel kosten in de officiele berekening (42.5 miljoen) weg die wel moeten worden betaald door de belastingbetaler (zo'n 345.5 miljoen volgens schattingen van een republikeins club) . Dat is manipulatie. Wekt gewoon geen vertrouwen.
Fryslanquote:Op dinsdag 30 april 2019 08:52 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dan wordt het tijd dat de Gerulfingen weer aan de macht komen. Die weten inmiddels hoe je met noorderlingen omgaat.
En dat weet je dus niet. Eventueel spul wat (indirect) de economie in stroomt door zoiets is nogal lastig om te meten. Lijkt mij dan. Het gaat wel via de 'trickle down' theorie en dat kan best dikke onzin zijn ja.quote:Op maandag 29 april 2019 17:32 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:
[..]
Ik heb daar nog nooit een cent van gezien. Misschien is dat boeiend als je een dik betaalde baan bij een multinational hebt..
Het is een instituut met vele (financiele) belangen en belanghebbenden. Ze houden zich erg in de luwte bang dat ze vallen door een misstap. Daarom mogen wij hen geen kritiek leveren volgens de wet en andersom leiden ze een commentaarloos leven. Ik vind dat 'meh zo zo'quote:Op dinsdag 30 april 2019 05:10 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Toch gaat er dagelijks "huiswerk" naar de koning, ter ondertekening. Hij kàn weigeren. Zo'n crisis is het echter zelden waard.
De koning - sowieso adel - heeft ook de stabiliteit van het land in de gaten te houden. In België is dat bijna een dagtaak van de Koning der Belgen, WA heeft het makkelijker.
Bij de keuze van zijn koningin was WA tamelijk rebels, een katholieke vrouw die niet eens van adel was, dat kon eigenlijk niet! En dan ook nog een controversiële schoonvader...
Ze kunnen meer dan jij denkt, maar zien daar waarschijnlijk het nut niet van in. In tegenstelling tot een president kunnen ze niet na een paar jaar alle shit aan de volgende doorgeven, ze blijven er zelf mee dealen, of moeten het overlaten aan het oudste kind. Groot verschil mdt het zeemeeuwmanagement van een Trump, Poetin, etc.
Als we geen kritiek mochten leveren op het koningshuis zat half Nederland in de bak. Dat er een oud wetsartikeltje ergens staat betekent niet dat we niks mogen zeggen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:53 schreef Zomaar-een-Chinees het volgende:
[..]
Het is een instituut met vele (financiele) belangen en belanghebbenden. Ze houden zich erg in de luwte bang dat ze vallen door een misstap. Daarom mogen wij hen geen kritiek leveren volgens de wet en andersom leiden ze een commentaarloos leven. Ik vind dat 'meh zo zo'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |