Ja want geweld is altijd goed als iemand wat roept naar jequote:Op zondag 28 april 2019 21:36 schreef phoenyx het volgende:
Iemand in de zij slaan die get lost tegen je zegt is niet heel raar vind ik maar goed.
Nou ja volgens heel veel mensen niet. Volgens mij in sommige gevallen wel. Fysiek geweld is zogenaamd altijd zoveel erger dan verbaal geweld. Ik snap wel waarom mensen zo denken, dat is uit angst, maar dat het echt de maatstaf is geworden betekent wel dat iedereen bang is en dat is wel wat zorgwekkend vind ikquote:Op zondag 12 mei 2019 23:19 schreef 111210 het volgende:
[..]
Ja want geweld is altijd goed als iemand wat roept naar je
Wat is dit voor poep zeg?quote:Op zondag 28 april 2019 22:23 schreef Jardis het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bedoel je hun, of staar jij je alleen maar blind op mensen die het nog 'beter hebben'.
Jij wilt zeker rijk zijn, een lekker wijf hebben en een top functie hebben zonder dat je stress hebt?
Goedemorgen, dat gaat niet gebeuren.
Geniet gewoon van wat je hebt en wees vriendelijk naar iedereen. Ga vrijwilligerswerk doen en voel je de koning als jij een oude man koffie brengt omdat ie zelf niet meer kan lopen.
Als toeristen een foto willen maken en en klagen, bied aan dat jij de foto maakt en loop weg als een baas.
Nou inderdaad. Jezus met het tonen van zijn andere wang is er niks bijquote:
Zijn vader was wel police hé?quote:
Wat ik bedoel is: waarom zijn gevoelens zo verlagen en doen alsof TS zeurt?quote:Op maandag 13 mei 2019 19:07 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Jezus met het tonen van zijn andere wang is er niks bij
Bedoel het lijkt hier bijna alsof mensen het waardevol van zichzelf vinden dat ze zich kunnen laten beledigen en dan niks doen. 'Ow wat goed, hij schold me uit maar ik bleef juist aardig'. Dat soort gedachtes heb je alleen maar omdat je juist niks durft te doen. Dan is het wel fijn om te geloven dat je niks hoeft te doen en het juist daardoor geweldig doet. Maar in de praktijk ben je gewoon een persoon die over zich heen laat lopen en te bang is om iets te doen
Ja ik pakte een stukje van die poep omdat ik het ook helemaal niet eens met dat stukje was.quote:Op maandag 13 mei 2019 19:20 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is: waarom zijn gevoelens zo verlagen en doen alsof TS zeurt?
In sommige gevallen, zelfverdediging bvquote:Op maandag 13 mei 2019 18:16 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou ja volgens heel veel mensen niet. Volgens mij in sommige gevallen wel. Fysiek geweld is zogenaamd altijd zoveel erger dan verbaal geweld. Ik snap wel waarom mensen zo denken, dat is uit angst, maar dat het echt de maatstaf is geworden betekent wel dat iedereen bang is en dat is wel wat zorgwekkend vind ik
Tjah als iets normaal gevonden wordt omdat men bang is voor een gevecht dan gaat iedereen ook geloven dat ze niet bang zijn. Maar er is niks bewonderenswaardigs aan om normaal te blijven doen tegen iemand die naar tegen jou doet hoor ook al maken mensen zichzelf dat graag wijs. Ja jullie onderling kunnen elkaar complimenten erover geven omdat genoeg mensen wat dat betreft hetzelfde denken. Maar het is gewoon uit angst en er is niks lovends aan om uit angst iets niet te doenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:16 schreef 111210 het volgende:
[..]
In sommige gevallen, zelfverdediging bv
Maar niet als iemand een opmerking maakt meteen meppen. Dan spoor je gewoon niet. Maar dat is mijn mening, heeft verder niks te maken met bangheid of iets maar meer met normaal met elkaar omgaan.
Nog nooit gehoord van ergens boven staan zeker?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:01 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Tjah als iets normaal gevonden wordt omdat men bang is voor een gevecht dan gaat iedereen ook geloven dat ze niet bang zijn. Maar er is niks bewonderenswaardigs aan om normaal te blijven doen tegen iemand die naar tegen jou doet hoor ook al maken mensen zichzelf dat graag wijs. Ja jullie onderling kunnen elkaar complimenten erover geven omdat genoeg mensen wat dat betreft hetzelfde denken. Maar het is gewoon uit angst en er is niks lovends aan om uit angst iets niet te doen
Ja zovaak gehoord. Is iets wat mensen zichzelf wijs maken zodat ze niks hoeven te doen. Je staat nergens boven, je gedrag is niet beter, je doet gewoon niks. Bedoel op die manier zijn er gewoon zoveel mensen die niks durven te doen die dan tegen zichzelf zeggen 'ik sta boven dat gedrag', lijkt ook nog alsof je iets goeds doet volgens sommige mensen en een gemakkelijke manier om je goed te blijven voelen over jezelfquote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:57 schreef M1stral het volgende:
[..]
Nog nooit gehoord van ergens boven staan zeker?
Wij zijn vrienden.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 19:58 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ja zovaak gehoord. Is iets wat mensen zichzelf wijs maken zodat ze niks hoeven te doen. Je staat nergens boven, je gedrag is niet beter, je doet gewoon niks. Bedoel op die manier zijn er gewoon zoveel mensen die niks durven te doen die dan tegen zichzelf zeggen 'ik sta boven dat gedrag', lijkt ook nog alsof je iets goeds doet volgens sommige mensen en een gemakkelijke manier om je goed te blijven voelen over jezelf
Toch maar even het grijze gebied ook belichten, anders weet ik wel dat er nog post na post komt en bla. Je bent niet beter dan een ander als iemand je uitscheldt en jij doet niks terug, ook niet als je jezelf hebt wijsgemaakt dat zoiets stoms je beter maakt. Wat je nog wat zou kunnen zien als 'boven iets staan' is als je weet dat je de ander gemakkelijk in elkaar zou kunnen slaan maar ervoor kiest om de opmerking maar zelf te verkroppen en hem niet te grazen te nemen. Niet dat dat nou zo geweldig is maar dat zou je nog als 'boven iemand staan' kunnen zien, waar veel mensen hier graag de mond vol van hebben. Maar in het algemeen zijn mensen gewoon bang voor een gevecht, weten ze dat de ander sterker is etc dus gaan ze het gevecht uit de weg en vertellen ze zichzelf dat ze boven de ander staan vanwege dat gedrag. Dat is gewoon simpel gelul. Je doet dan niks omdat je bang bent, niet omdat je beter bent ofzo. Maar dat is wel wat de norm geworden en mensen denken er niet over na omdat ze het niet kunnen en anderzijds omdat je ook niet echt na wil denken over zoiets wat je goed laat voelen ook al slaat het nergens op
Kijk daar gaan we weer. 'total loss', 'je bent dan ineens het mannetje', 'kortzichtige visie'quote:Op dinsdag 14 mei 2019 21:32 schreef M1stral het volgende:
Ik zie niet in waarom je dan direct bang zou moeten zijn. Maargoed, iets negeren impliceert schijnbaar dat je geen actie durft te ondernemen.
Als je vervolgens iemand wel total loss slaat ben je dan ineens het mannetje, want je hebt immers bewezen dat wel te durven.
Dit soort zaken spant meerdere facetten, niet enkel jouw kortzichtige visie dat je dan wellicht bang bent iets te doen, want geloof mij dat ben ik zeker niet en meerdere met mij.
Ik beweer nergens dat jij dat zo verwoord hebt, ik schetste alleen een beeld.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 21:46 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Kijk daar gaan we weer. 'total loss', 'je bent dan ineens het mannetje', 'kortzichtige visie'
Allemaal dingen die ik niet zeg en een sneer erna omdat dat zo lekker is.
En ik geloof niks van wat jij zegt wat dat betreft. Niet dat dat uitmaakt, misschien ben jij niet bang in de praktijk, is mogelijk toch. Ik zeg alleen dat de meeste mensen dat wel zijn en het daarom niet doen. Goed voor jou dat je zogenaamd erboven staat en niks onderneemt maar het wel zou durven volgens jezelf.
Ik denk dat ik je wat beter begrijp nu.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:18 schreef phoenyx het volgende:
Tjah je zegt eigenlijk wat ik zeg. Mensen stellen dat ze incasseringsvermogen hebben omdat ze niet reageren op iets vanwege angst, ze stellen dat ze zich kunnen inleven in de ander om het voor hen mogelijk te maken om niks te doen. Dat is een beetje het punt, van alles wat jij aanhaalt denk jij oprecht dat het een goede reden is om niks te doen terwijl volgens mij in heel veel gevallen die redenen zijn bedacht omdat ze niks durven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |