Dus tochquote:Op maandag 13 maart 2023 10:47 schreef Maartel het volgende:
https://wiki.beeldengeluid.nl/index.php/Marina_Duvekot
Mooi om te zien dat de rol van Marina zelf ook is overgenomen
Dit. Precies dit is waarom ik Margot #1 dus het eerste halve seizoen nog écht wel kon hendelen. Ze was 'ceremoniemeester', een jonge vrouw die de hele wereld van ONM, die ze wel al een beetje kende, nu door het ongeluk van haar grote broer pas écht leerde kennen. Kijk die eerste zoveel afleveringen en zeg mij dat zij níet als het personage was bedoeld waar de kijker door aan de hand zou worden meegenomen; ze sprak met iedereen, ze ontmoette nieuwe mensen net als de kijker, ze had meteen die familiaire banden met de rest en dat kickstart meteen heel je omgeving.quote:Op maandag 13 maart 2023 14:27 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Want dat moet ik Margot #1 wel nageven: die interactie met Jur zat erg goed.
De verklaring waarom Margot halverwege seizoen 1 een drastische karakterverandering onderging is vrij simpel te verklaren: de schrijvers hier konden/wilden niks aanvangen met de Amerikaanse verhaallijn waarin Margot wekenlang met meningitis in het ziekenhuis zou liggen, maar besloten zich te focussen op haar journalistieke ambities en het werken bij TV Lokaal - en daarmee het contrast tussen haar en de "klassieke journalist" Jur extra uit te vergroten. In principe een prima fundering om conflict mee te kunnen uitwerken, het probleem is alleen dat ze het personage Margot daarmee herschreven van een (oorspronkelijk bedoelde) spring-in-het-veld die de wereld om haar heen bekeek door een roze bril, naar een ietwat arrogante en verwaande redactrice van de lokale televisie die zich verheven voelde boven anderen, al is het maar omdat de keren dát ze in die periode werd teruggefloten eigenlijk wel op één hand te tellen zijn. Tel daarbij op dat ze niet echt een professionele houding had (ik herinner mij een scène waar ze aanwezig was als productieassistent bij een interview met Frank, waarbij ze nog net niet met pompons in haar handen aan het cheerleaden was voor d'r broer), dus geloofwaardig als redactrice/journaliste was ze ook al niet.quote:Op donderdag 16 maart 2023 23:03 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Dit. Precies dit is waarom ik Margot #1 dus het eerste halve seizoen nog écht wel kon hendelen. Ze was 'ceremoniemeester', een jonge vrouw die de hele wereld van ONM, die ze wel al een beetje kende, nu door het ongeluk van haar grote broer pas écht leerde kennen. Kijk die eerste zoveel afleveringen en zeg mij dat zij níet als het personage was bedoeld waar de kijker door aan de hand zou worden meegenomen; ze sprak met iedereen, ze ontmoette nieuwe mensen net als de kijker, ze had meteen die familiaire banden met de rest en dat kickstart meteen heel je omgeving.
En toen halverwege de reeks werd ze ineens een 'geweldige productiemiep' over 1 nacht ijs, waar Jur van Elst haar TERECHT op bekritiseerde, en toen kreeg Margodiva ineens grootheidswaanzin (door te pronken bij Sander Overbeke met de ideeën die rechtstreeks van Jur kwamen - nog steeds een waanzinnige naaistreek). Wat die schrijvers precies dachten weet ik niet, ze zochten wellicht meerdere vormen waarop de breuk tussen haar en Jur te creëren viel, maar het was cringe. Charlie Fischer-cringe.
Yes! De eerste helft van seizoen 2 heeft eind 2022/begin 2023 al eens online gestaan, maar toen was het kanaal ineens foetsie en daarna heeft het heel erg lang geduurd voordat TV & Film Online (voorheen FrenkyWorld) verder ging met de afleveringen van 1995. Soms is het een zooitje qua uploads, zo klopt de telling inmiddels niet meer of staan afleveringen in de verkeerde volgorde, maar dat mag de pret niet drukken vind ik.quote:Op zondag 6 april 2025 16:31 schreef ClintOosthout85 het volgende:
Voor de liefhebbers, seizoen 1 en 2 zijn compleet op YouTube te vinden (er mist helaas wel een enkele aflevering) en de beste persoon is ook begonnen met seizoen 3 te uploaden.
Deze week helaas 4 afleveringen overgeslagen. Weet jij nog hoe de ontvoering van Reina is afgelopen? De aflevering dat ze word bevrijd helaas overgeslagen 😭quote:Op maandag 7 april 2025 19:32 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Yes! De eerste helft van seizoen 2 heeft eind 2022/begin 2023 al eens online gestaan, maar toen was het kanaal ineens foetsie en daarna heeft het heel erg lang geduurd voordat TV & Film Online (voorheen FrenkyWorld) verder ging met de afleveringen van 1995. Soms is het een zooitje qua uploads, zo klopt de telling inmiddels niet meer of staan afleveringen in de verkeerde volgorde, maar dat mag de pret niet drukken vind ik.
Qua uploads zitten we nu vlak voor de grote schrijverswissel (waarbij op één schrijver na alle anderen vervangen werden) en de serie wel een flinke inhoudelijke draai maakte. Lijkt me heerlijk om dat weer te zien en beter te kunnen analyseren dan twaalf jaar geledenZo kijk ik inmiddels ook iets genuanceerder naar seizoen 2 door de rewatch: het blijft weliswaar het beste seizoen van de klassieke reeks in mijn optiek, maar er zijn toch een aantal keuzes gemaakt waarvan ik mij afvraag of die wel zo slim zijn geweest, zoals het afvoeren van Stadsbelangen en TV Lokaal (of Jur van Elst die na de bomaanslag bij Stadsbelangen voornamelijk nog in de medische malaise zit). Ook de dreiging van Olaf Kleeman had een betere uitwerking verdiend, vind ik, nu bleef het toch vooral een pesterig knulletje wat om Reina heen liep te kloten. Desondanks heb ik wel zitten smullen van het tweede seizoen en zijn de eerste weken van seizoen 3 ook heel sterk, met sommige plotwendingen die nog jarenlang zouden na-ijlen (zoals de verhouding van Aafke met Ed en dan vooral Victors afgunst jegens Aafke, of het opzetten van de Couwenbergstichting wat nog voor veel strubbelingen zou zorgen).
Ik hoop ergens dat we deze week die vier missende afleveringen alsnog krijgen; het is al eens gebeurd dat er in het uploaden een week werd overgeslagen en dat die de week erop alsnog online kwamen.quote:Op woensdag 9 april 2025 23:13 schreef ClintOosthout85 het volgende:
[..]
Deze week helaas 4 afleveringen overgeslagen. Weet jij nog hoe de ontvoering van Reina is afgelopen? De aflevering dat ze word bevrijd helaas overgeslagen 😭
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |