Mwah, niet gaan downplayen nu.quote:Op woensdag 24 april 2019 16:28 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Omdat ik van school werd gestuurd door randzaken. Dat heeft niks te maken met prestaties.
Gedrag is wel anders dan prestaties. Dat wou ik alleen zeggen. Niet dat ik onterecht ben weggestuurd verder, maar dat heeft weinig te maken met intelligentie. Misschien wel met inschattingsvermogenquote:Op woensdag 24 april 2019 17:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
[..]
Mwah, niet gaan downplayen nu.
Je bent van school gestuurd door je gedrag.
En gedrag is geen randzaak.
Terwijl hij zelf aangeeft dat:quote:Op woensdag 24 april 2019 16:48 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hij heeft er gewoon geen zin in. Vind zijn tijd te kostbaar om aan stage te verspillen. Daarom.
Eh, vind je dat voor of tegen hem pleiten?quote:Op woensdag 24 april 2019 17:12 schreef Chia het volgende:
[..]
Terwijl hij zelf aangeeft dat:
- Hij die opleiding is gaan doen om thuiszitten voorafgaand aan de 21+ toets te voorkomen en de juiste mentaliteit te tonen.
- Hij ondanks zijn voorkeur richting medische wetenschappen niet weet of op een kantoor werken en doorgaan in de economische sector (ook) iets voor hem is.
- Hij stage vinden lastig vindt.
- Hij gedragsproblemen heeft en uitdaging mist.
Buiten dat een stage sowieso nuttig en verplicht is om, TS zelf al aangeeft op welke gebieden hij iets van zijn stage zou kunnen leren. Maar door zijn kortzichtigheid ziet hij niet dat hij zichzelf tegenspreekt.quote:Op woensdag 24 april 2019 17:14 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Eh, vind je dat voor of tegen hem pleiten?
Op zich snap ik het wel dat je zinloos voelt en niet als de meest efficiėnte weg om aan dat soort punten te werken. Zo zit ik zelf ook in elkaar. Ga geen overbodige dingen doen als het ook op een andere manier kan.quote:Op woensdag 24 april 2019 17:17 schreef Chia het volgende:
[..]
Buiten dat een stage sowieso nuttig en verplicht is om, TS zelf al aangeeft op welke gebieden hij iets van zijn stage zou kunnen leren. Maar door zijn kortzichtigheid ziet hij niet dat hij zichzelf tegenspreekt.
Met dat inschattingsvermogen is het nog steeds niet zo best gesteld, wel? Zo vader, zo zoon?quote:Op woensdag 24 april 2019 17:10 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Gedrag is wel anders dan prestaties. Dat wou ik alleen zeggen. Niet dat ik onterecht ben weggestuurd verder, maar dat heeft weinig te maken met intelligentie. Misschien wel met inschattingsvermogen
Mijn vader is anders best succesvol hoor. En ook hij heeft dingen gedaan die van het moreel afweken om te komen waar hij nu is. Andere kant laat hij me wel werken voor mijn dingen, terwijl hij de last makkelijk kan dragen. Dus er zit ook heus wel een stukje discipline bij.quote:Op donderdag 25 april 2019 15:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Met dat inschattingsvermogen is het nog steeds niet zo best gesteld, wel? Zo vader, zo zoon?
Weet je TS, in ons leven moeten we door heel veel hoepels springen, en we weten allemaal hoe frustrerend en onzinnig het is om door hoepels te springen. Maar dat door hoepels springen, dat is het leven.
In 2001 ben ik naar de VS verhuisd, om daar een PhD te doen. Die PhD, dat was een eitje. Overleven in een grote stad, dat was lastig.
Terugkijkend heb ik juist van dat overleven in een grote stad enorm veel geleerd. Afgelopen jaar zijn we weer verhuisd, weer naar een ander land, en juist al die fustratie die ik toen heb meegemaakt, kwam me nu goed van pas om niet weer de zelfde fouten te maken. Met de jaren word je ook wat harder, wat wijzer en slimmer.
Lang verhaal, maar wat ik wil zeggen is dat je die frustraties van nu moet omarmen. Beter dat je nu om leert gaan met tegenslag, dan dat je over tien jaar bij een beetje tegenslag knakt.
Of wat ga je dan doen, weer bij je vader vragen of hij jouw problemen op kan lossen?
Verder hebben we het niet zo op fraude hier op FOK. Ik laat dit topic open, omdat het een interessante discussie is, maar ik hoop dat je inziet dat we hier niemand aanmoedigen om van het rechte pad af te gaan. Als mijn studenten zo zouden frauderen, dan kunnen ze vertrekken.
Dit vat het inderdaad wel samen.quote:Op donderdag 25 april 2019 19:19 schreef karr-1 het volgende:
TS weigert in te zien dat fraude nog steeds fraude is, ook al vind je het zelf wel acceptabel. Ik vind misschien ook best dat ik door rood mag rijden, de wetgever denkt daar toch echt anders over.
Vast wel, maar er is natuurlijk wel een wereld van verschil tussen een keer spieken en een complete stage vervalsenquote:Op donderdag 25 april 2019 20:29 schreef Eendenkooi het volgende:
Laten we eerlijk wezen, wie heeft er niet wel eens gespiekt bij een repetitie op de middelbare school.
TS is weer zo iemand die de OP verwijderd als het antwoord hem niet aan staat.quote:Op maandag 13 mei 2019 16:26 schreef Goku1994 het volgende:
Ik weet niet wat TS exact zei, maar stage lopen is imo heel erg belangrijk. Je leert daar het meeste wat je later tijdens je beroep zult uitvoeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |