Waar laat je zoveel kinderen?quote:Op maandag 22 april 2019 20:28 schreef Lokasenna het volgende: Mijn pa is er een van 9, ze hebben het wel altijd erg gezellig met elkaar.
Gelijk een drielingquote:Op maandag 22 april 2019 20:31 schreef Lokasenna het volgende:
Als het me gegund wordt wil ik er het liefste 3.
De eerste paar jaar na mijn operatie verdroeg ik totaal geen rauwkost. Later kon ik hele bakken sla wegvreten zonder ergens last van te hebben. Nu verdraag ik alleen ijsbergsla. Gewone kropsla moet ik net meer hebben.quote:Op maandag 22 april 2019 20:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mja, andere rauwkost verteert ook moeilijk maar daar ga ik niet van aan de spetter en ga ik me niet ziek van voelen.
Mijn moeder ook... Maar ik heb daar nou niet de beste herinneringen aan. Ik heb welgeteld 1 tante gehad die ik vaker dan 1 keer per jaar zag. Sommige ooms en tantes nooit gezien ookquote:Op maandag 22 april 2019 20:28 schreef Lokasenna het volgende:
Mijn pa is er een van 9, ze hebben het wel altijd erg gezellig met elkaar.
Wel jammer, als het zo uit elkaar groeit. In de familie van mijn oma is dat ook zo.quote:Op maandag 22 april 2019 20:32 schreef Californium het volgende:
[..]
Mijn moeder ook... Maar ik heb daar nou niet de beste herinneringen aan. Ik heb welgeteld 1 tante gehad die ik vaker dan 1 keer per jaar zag. Sommige ooms en tantes nooit gezien ook. Zoveel ruzie, haat en nijd en "skeletons in the closet" . Waar ik er waarschijnlijk de helft nog niet van weet...
Maar goed. Ik kom uit een tokkiefamilie dus dat is sowieso anders
M'n oma had vroeger ook iets van acht broers en zussen, zat inderdaad 20 jaar tussen.quote:Op maandag 22 april 2019 20:32 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ze hadden een boerderij, en tussen de oudste en jongste zit >20 jaar dus dat helpt ook.
Afkes tiental. Minus éénquote:Op maandag 22 april 2019 20:32 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ze hadden een boerderij, en tussen de oudste en jongste zit >20 jaar dus dat helpt ook.
Eén te weinig om ze Jan, Pier, Tjores en Corneel te noemen.quote:Op maandag 22 april 2019 20:31 schreef Lokasenna het volgende:
Als het me gegund wordt wil ik er het liefste 3.
Een jongenskamer met 6 en een meisjeskamer met 3. En de ouderslaapkamerquote:Op maandag 22 april 2019 20:33 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Afkes tiental. Minus één
Maar serieus: dan nog. Wat een berg mensen in één huis. Je zou maar autist zijn
Mijn echte oma is ook vroeg overleden (tenminste, dat zeggen ze, er gaan geruchten dat ze vertrokken is en mijn opa met 9 kinderen achter liet) en mijn opa is toen hertrouwd met een voormalig non (no joke) en niet iedereen vond dat wat.quote:Op maandag 22 april 2019 20:33 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wel jammer, als het zo uit elkaar groeit. In de familie van mijn oma is dat ook zo.
Ik kom ook uit n ehhh, vrij bijzonder gezin en qua broers en zussen van mn ouders nooit gedoe mee gehad (6 en 4, dus geen 9)quote:Op maandag 22 april 2019 20:32 schreef Californium het volgende:
[..]
Mijn moeder ook... Maar ik heb daar nou niet de beste herinneringen aan. Ik heb welgeteld 1 tante gehad die ik vaker dan 1 keer per jaar zag. Sommige ooms en tantes nooit gezien ook. Zoveel ruzie, haat en nijd en "skeletons in the closet" . Waar ik er waarschijnlijk de helft nog niet van weet...
Maar goed. Ik kom uit een tokkiefamilie dus dat is sowieso anders
Gewoon een jongere vrouw datenquote:Op maandag 22 april 2019 20:33 schreef Belsezar het volgende:
De TT* 1000000
Tja kids, ik ga ze niet meer krijgen denk ik. Wel jammer, had geweldige hoofdpijn voor de moeder kunnen zijn, ik en junior die kattenkwaad uithalen
Samen kopen?quote:Op maandag 22 april 2019 20:33 schreef Belsezar het volgende:
De TT* 1000000
Tja kids, ik ga ze niet meer krijgen denk ik. Wel jammer, had geweldige hoofdpijn voor de moeder kunnen zijn, ik en junior die kattenkwaad uithalen
Mooiste verhalenquote:Op maandag 22 april 2019 20:35 schreef Californium het volgende:
[..]
Mijn echte oma is ook vroeg overleden (tenminste, dat zeggen ze, er gaan geruchten dat ze vertrokken is en mijn opa met 9 kinderen achter liet) en mijn opa is toen hertrouwd met een voormalig non (no joke) en niet iedereen vond dat wat.
Dat is nog maar het begin van de ellende
Het is dan toch Jan, Pier Tjores en Kaneel.quote:Op maandag 22 april 2019 20:34 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Eén te weinig om ze Jan, Pier, Tjores en Corneel te noemen.
Wn de meisjes dan?quote:Op maandag 22 april 2019 20:34 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Eén te weinig om ze Jan, Pier, Tjores en Corneel te noemen.
Moet er niet aan denkenquote:Op maandag 22 april 2019 20:34 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Een jongenskamer met 6 en een meisjeskamer met 3. En de ouderslaapkamer
Die stopt Kaneel in zijn kelder. Die gaat hij echt niet vrijlaten in deze verdorven, oversekste wereld.quote:
Ik vind dat helemaal geen mooie verhalenquote:Op maandag 22 april 2019 20:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mooiste verhalenm'n moeders familie zit daar ook vol mee. En er is nog steeds ruzie her en der.
Oja mijn vaders kant is ook tegenovergestelde op het enge afquote:Op maandag 22 april 2019 20:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik kom ook uit n ehhh, vrij bijzonder gezin en qua broers en zussen van mn ouders nooit gedoe mee gehad (6 en 4, dus geen 9)
Dus t kan ook anders.
quote:Op maandag 22 april 2019 20:36 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het is dan toch Jan, Pier Tjores en Kaneel.
O wij kunnen nu wel om de oude verhalen lachen. De ruzies die nu spelen niet zo.quote:Op maandag 22 april 2019 20:37 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vind dat helemaal geen mooie verhalen
Doorgegeven of ceremonieel overgedragen?quote:Op maandag 22 april 2019 20:38 schreef Californium het volgende:
Oja mijn vaders kant is ook tegenovergestelde op het enge af. Die hebben een familievlag die wordt doorgegeven aan de volgende persoon die een feestje geeft
![]()
Ik wou dat ik daar eerder aan had gedachtquote:Op maandag 22 april 2019 20:37 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Die stopt Kaneel in zijn kelder. Die gaat hij echt niet vrijlaten in deze verdorven, oversekste wereld.
En dan ook gewoon die namen geven als het meisjes zijn hè.quote:
Miss en ik willen je wel adopteren. Krijg je een kamer vlak bij de wasmachine. Kun je lekker autistisch naar de raaiende was staren in je eentje,quote:Op maandag 22 april 2019 20:39 schreef Californium het volgende:
Ik heb gewoon met niemand uit mijn familie contact
Eenzaamleef beste leef
Het is gelukkig niet al te ceremonieel. Dat zou helemaal eng zijnquote:Op maandag 22 april 2019 20:40 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Doorgegeven of ceremonieel overgedragen?
Ik ken horrorfilms die zo beginnen.
Jantje, Pietje en Tjoresje.quote:Op maandag 22 april 2019 20:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dan ook gewoon die namen geven als het meisjes zijn hè.
Bij mijn vader in de familie gaat het over erfstukken en land dat na de dood van oma ineens veel meer waard werd.quote:Op maandag 22 april 2019 20:40 schreef MissMSX het volgende:
Ik snap familieruzies nooit zo. Dan trek je toch gewoon de deur achter je dicht en klaar?
Gewoon nummeren.quote:Op maandag 22 april 2019 20:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik wou dat ik daar eerder aan had gedacht![]()
Maar dan moeten ze nog wel een naam hebben toch?
Mijn moeders kant heeft met 1 broer geen contact, maar zelf alleen wat van gemerkt toen mn opa op sterven lag.quote:Op maandag 22 april 2019 20:38 schreef Californium het volgende:
[..]
Oja mijn vaders kant is ook tegenovergestelde op het enge af. Die hebben een familievlag die wordt doorgegeven aan de volgende persoon die een feestje geeft
![]()
Jannetje, Pieternel en Tjitske.quote:Op maandag 22 april 2019 20:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dan ook gewoon die namen geven als het meisjes zijn hè.
Eensquote:Op maandag 22 april 2019 20:40 schreef MissMSX het volgende:
Ik snap familieruzies nooit zo. Dan trek je toch gewoon de deur achter je dicht en klaar?
quote:Op maandag 22 april 2019 20:41 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Miss en ik willen je wel adopteren. Krijg je een kamer vlak bij de wasmachine. Kun je lekker autistisch naar de raaiende was staren in je eentje,
Het zal inderdaad meestal wel om geld / spullen gaan. Maar dan nog. Fuck die shitquote:Op maandag 22 april 2019 20:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij mijn vader in de familie gaat het over erfstukken en land dat na de dood van oma ineens veel meer waard werd.
Weer eens wat anders dan de rubberen kip die traditioneel rondging bij verjaardagen in mijn studententijd.quote:Op maandag 22 april 2019 20:41 schreef Californium het volgende:
Het is gelukkig niet al te ceremonieel. Dat zou helemaal eng zijn
Nee, dat is ook nooit leuk.quote:Op maandag 22 april 2019 20:39 schreef CherryLips het volgende:
[..]
O wij kunnen nu wel om de oude verhalen lachen. De ruzies die nu spelen niet zo.
"Je hebt toch een bloedband he". Gelukkig voel ik daar niks van.quote:Op maandag 22 april 2019 20:42 schreef Californium het volgende:
EensMaar sommige mensen hebben het geloof dat je elkaar moet blijven zien " omdat het familie is"
Onzin
Niks mis met een beetje familietrouw, maar er zijn grenzen.quote:Op maandag 22 april 2019 20:42 schreef Californium het volgende:
[..]
EensMaar sommige mensen hebben het geloof dat je elkaar moet blijven zien " omdat het familie is"
Onzin
[..]![]()
Als je veel van iemand houdt, doe je dat niet zomaar. En zo begint het vaak wel toch?quote:Op maandag 22 april 2019 20:40 schreef MissMSX het volgende:
Dat is het ideequote:Op maandag 22 april 2019 20:40 schreef MissMSX het volgende:
Wij waren ook een beetje de " afvalligen" (ik en mijn zus) omdat mijn vader de enige was die gescheiden was, en ze mijn moeder de schuld gavenquote:Op maandag 22 april 2019 20:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Mijn moeders kant heeft met 1 broer geen contact, maar zelf alleen wat van gemerkt toen mn opa op sterven lag.
En dat is wel ernstig ja![]()
Wij waren overigens wel van vaders kant een beetje de afvallige helft ofzo, die hebben allemaal (op 1 andere nicht na) veel contact met elkaar en wij zien ze nooit, maar dat is nooit een probleem geweest.
Tot je door je ook geswaffeld wordt met z'n bloedlulquote:Op maandag 22 april 2019 20:43 schreef AirwiN het volgende:
[..]
"Je hebt toch een bloedband he". Gelukkig voel ik daar niks van.
Het is ook niet dat ze armlastig zijn, hebben allemaal goed geboerd (2 letterlijk) in het leven. Het is volgens mij vooral dat ze het gevoel hebben dat het 'niet eerlijk' is. Tja, bij de erfenis heeft iedereen akkoord gegeven. En 15 jaar later was het ineens een probleem bij een paarquote:Op maandag 22 april 2019 20:42 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Het zal inderdaad meestal wel om geld / spullen gaan. Maar dan nog. Fuck die shit
Die familieruzies klinken mij nooit echt als houden van in de oren.quote:Op maandag 22 april 2019 20:43 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Als je veel van iemand houdt, doe je dat niet zomaar. En zo begint het vaak wel toch?
Ehehehequote:Op maandag 22 april 2019 20:42 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Weer eens wat anders dan de rubberen kip die traditioneel rondging bij verjaardagen in mijn studententijd.
Jupquote:Op maandag 22 april 2019 20:43 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Niks mis met een beetje familietrouw, maar er zijn grenzen.
Dat soort dingen ja. Waar je je maar druk over wilt makenquote:Op maandag 22 april 2019 20:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het is ook niet dat ze armlastig zijn, hebben allemaal goed geboerd (2 letterlijk) in het leven. Het is volgens mij vooral dat ze het gevoel hebben dat het 'niet eerlijk' is. Tja, bij de erfenis heeft iedereen akkoord gegeven. En 15 jaar later was het ineens een probleem bij een paar
Het begint met dat je wel van iemand houdt zei ik al, dat groeit dan uit tot niet meer van elkaar houden.quote:Op maandag 22 april 2019 20:45 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Die familieruzies klinken mij nooit echt als houden van in de oren.
En ik bedoelde juist dat ik het idee heb dat dat houden van er nooit geweest is. Juist je familie kies je niet uit en vaak klikt het ook gewoon niet tussen broers en zussen, maar hebben ze contact omdat het nu eenmaal familie is.quote:Op maandag 22 april 2019 20:47 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Het begint met dat je wel van iemand houdt zei ik al, dat groeit dan uit tot niet meer van elkaar houden.
Ik lees daar nog altijd Tweakers inquote:
Dat weet ik niet, je groeit toch niet al op met een hekel aan je zus bv? Dat komt dan toch later pas?quote:Op maandag 22 april 2019 20:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
En ik bedoelde juist dat ik het idee heb dat dat houden van er nooit geweest is. Juist je familie kies je niet uit en vaak klikt het ook gewoon niet tussen broers en zussen, maar hebben ze contact omdat het nu eenmaal familie is.
En dan kijk je net een beetje leuk uit over zee en dan zie je de haven alweer terug.quote:Op maandag 22 april 2019 20:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
En je kan van iemand houden en hem/haar haten tegelijk.
Ja dit ja. Ik en mijn familie was zo water en vuur. Loslaten dat ik van ze moest houden heeft mij erg geholpenquote:Op maandag 22 april 2019 20:49 schreef MissMSX het volgende:
[..]
En ik bedoelde juist dat ik het idee heb dat dat houden van er nooit geweest is. Juist je familie kies je niet uit en vaak klikt het ook gewoon niet tussen broers en zussen, maar hebben ze contact omdat het nu eenmaal familie is.
Tijdens het opgroeien had ik jaren wel echt het land aan mijn zusje.quote:Op maandag 22 april 2019 20:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, je groeit toch niet al op met een hekel aan je zus bv? Dat komt dan toch later pas?
Zoveel broers en zussen die minimaal niks met elkaar hebben tijdens het opgroeien. Soms verandert dat nog een positieve, maar soms ook niet.quote:Op maandag 22 april 2019 20:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, je groeit toch niet al op met een hekel aan je zus bv? Dat komt dan toch later pas?
De rest van de familie is er ook een beetje "quote:Op maandag 22 april 2019 20:47 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Dat soort dingen ja. Waar je je maar druk over wilt maken
Jij had duidelijk niet mijn zusquote:Op maandag 22 april 2019 20:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik vond haar toen ze klein was echt irritant, maar later ging ik me alleen maar zorgen om haar maken. Das nooit over gegaanquote:Op maandag 22 april 2019 20:51 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Tijdens het opgroeien had ik jaren wel echt het land aan mijn zusje.
Ik heb wel wat met mijn zus en zie haar ook echt vaak maar ik ben blij dat ik er niet meer mee onder één dak hoef te levenquote:Op maandag 22 april 2019 20:51 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zoveel broers en zussen die minimaal niks met elkaar hebben tijdens het opgroeien. Soms verandert dat nog een positieve, maar soms ook niet.
Dat is sowieso wel hoe jij bent.quote:Op maandag 22 april 2019 20:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vond haar toen ze klein was echt irritant, maar later ging ik me alleen maar zorgen om haar maken. Das nooit over gegaan
Ik ken dat uit mijn omgeving echt helemaal niet, dat is dan wel weer fijnquote:Op maandag 22 april 2019 20:51 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zoveel broers en zussen die minimaal niks met elkaar hebben tijdens het opgroeien. Soms verandert dat nog een positieve, maar soms ook niet.
Gemaakt om te zorgenquote:
Het wás wel heel erg, maar ik zorg steeds meer ook voor mezelf, op zich goed, maar soms wat lastig voor anderenquote:
Het is je hier redelijk goed gelukt andersquote:Op maandag 22 april 2019 20:58 schreef Lospedrosa het volgende:
0 familie ruzies hier, mijn broertje en zusje zie ik niet vaak maar net vaak genoeg.![]()
Maar wat wil je ook met zo'n toffe peer als ik. Kun je geen ruzie mee krijgen.
Als je ze niet al te vaak ziet is het ook moeilijker ruzie krijgen.quote:Op maandag 22 april 2019 20:58 schreef Lospedrosa het volgende:
0 familie ruzies hier, mijn broertje en zusje zie ik niet vaak maar net vaak genoeg.![]()
Maar wat wil je ook met zo'n toffe peer als ik. Kun je geen ruzie mee krijgen.
Sommige anderen meer dan andere anderen.quote:Op maandag 22 april 2019 20:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
Het wás wel heel erg, maar ik zorg steeds meer ook voor mezelf, op zich goed, maar soms wat lastig voor anderen
Neem mijn pa en broertje binnenkort een week mee van mijn centen. Bergklimmen in de Dolomieten. Als je dan wat doet is het tenminste quality time.quote:Op maandag 22 april 2019 20:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je ze niet al te vaak ziet is het ook moeilijker ruzie krijgen.
Dat sowiesoquote:Op maandag 22 april 2019 21:02 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Sommige anderen meer dan andere anderen.
Ik wilde ook altijd een zusje. Ik was altijd hetgeen waar mijn zus haar agressie op uitte en ik wilde graag een klein zusje met wie ik de fijne dingen kon delenquote:Op maandag 22 april 2019 21:03 schreef Belsezar het volgende:
Dammit dat lurken en niet posten gaat me lastig af
Ja, ik had wel een broertje gewild, een partner in crime
Dat is wel heel tof, vorig jaar met zusje en pa weekje weg geweest, vond ik ook heel fijn.quote:Op maandag 22 april 2019 21:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Neem mijn pa en broertje binnenkort een week mee van mijn centen. Bergklimmen in de Dolomieten. Als je dan wat doet is het tenminste quality time.
PS dat irritante heb ik van mijn pa. Die man kan dus de hele dag onafgebroken praten en kom je niet eens tussen en luistert nooit als je wat zegt.
Maar alla nu kan het nog voordat ie de pijp uit is.
Dat heb ik dus met mijn zus, die is na een paar uur ook vermoeiend.quote:Op maandag 22 april 2019 21:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is wel heel tof, vorig jaar met zusje en pa weekje weg geweest, vond ik ook heel fijn.
Alleen is mn vader dan wel vermoeiend op den duur
Dat heb ik met heel veel mensen.quote:Op maandag 22 april 2019 21:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Dat heb ik dus met mijn zus, die is na een paar uur ook vermoeiend.
Dat is ook wel heel fijnquote:Op maandag 22 april 2019 21:08 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ga soms met mijn pa een paar dagen wandelen in de Ardennen of Duitsland. Is altijd erg leuk, maar daarna is het ook wel weer even mooi geweest en heb ik ook wel weer zin om thuis te zijn
Ja een broertje om de mooie dingen mee te delen en te wijzen op valkuilen e.d. Had ik ook gewild, enig kind zijn was aan de ene kant leuk maar ook weer niet.quote:Op maandag 22 april 2019 21:05 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik wilde ook altijd een zusje. Ik was altijd hetgeen waar mijn zus haar agressie op uitte en ik wilde graag een klein zusje met wie ik de fijne dingen kon delen![]()
Ja dat ja! Ik mis dat wel. Nu ben ik ook maar alleen. Misschien had ik nog wel een zusje gehad waar ik "iets" mee had en die een beetje op mij leek en dan was ik niet helemaal alleen geweestquote:Op maandag 22 april 2019 21:12 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ja een broertje om de mooie dingen mee te delen en te wijzen op valkuilen e.d. Had ik ook gewild, enig kind zijn was aan de ene kant leuk maar ook weer niet.
Precies, je bent super zelfstandig opgevoed en met volle aandacht maar hebt geen eeuwig maatje.quote:Op maandag 22 april 2019 21:14 schreef Californium het volgende:
[..]
Ja dat ja! Ik mis dat wel. Nu ben ik ook maar alleen. Misschien had ik nog wel een zusje gehad waar ik "iets" mee had en die een beetje op mij leek en dan was ik niet helemaal alleen geweest
Ik had ze wel en dat zijn ze niet voor mij hoor. Geen garanties dus, al kan ik mij de wens prima voorstellen.quote:Op maandag 22 april 2019 21:16 schreef Belsezar het volgende:
Precies, je bent super zelfstandig opgevoed en met volle aandacht maar hebt geen eeuwig maatje.
Nouja, DAT dan weer nietquote:Op maandag 22 april 2019 21:16 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Precies, je bent super zelfstandig opgevoed en met volle aandacht maar hebt geen eeuwig maatje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |