abonnement Unibet Coolblue
pi_186360980


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers

Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  maandag 22 april 2019 @ 12:00:30 #2
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186361005
Hoe zien jullie dat toch?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186361006
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2019 23:52 schreef Rafierafie het volgende:
Er werd toch altijd geroepen dat ze niet kunnen zien op welk moment je een loop start en stopt? Of ze dat binnen kunnen zien kan ik niet met zekerheid zeggen. Wat ik wel zeker weet is dat het in ieder geval allemaal door het systeem wordt geregistreerd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het duurt niet lang meer totdat ik mijn tweeduizendste pakje mag scannen. *O*
Hier zitten we over de 1000

quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 09:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik had de locatiefunctie op de telefoon daarom voor de zekerheid altijd uit staan
Merk wel dat ik hem soms open heb laten staan, dat zie je dus ook perfect terug. Nu heeft ie al een tijdje geen toegang tot locatie en werkt perfect ^O^
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186363138
Ik word nu ook wel steeds nieuwsgieriger waar je precies die start-stoptijdregistratie kunt terugvinden, en hoeveel pakjes je gescand hebt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186363282
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 14:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik word nu ook wel steeds nieuwsgieriger waar je precies die start-stoptijdregistratie kunt terugvinden, en hoeveel pakjes je gescand hebt.
salesforce
  maandag 22 april 2019 @ 15:27:08 #6
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186363539
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 15:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

salesforce
Hoe kom ik daar? Die site van de postnl is een groot rommeldal.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186364102
Iemand al een linkje gehad voor dat zomershirt? Wil graag bestellen, link zou 19 April komen. Wel karig trouwens, 1 zomershirtje..

EN HOE KOM IK BIJ MIJN GESCANDE PAKJES /KLACHTEN ETC. Die link mag van mij zo in de openingspost.
pi_186364330
Hè, hè, eindelijk gevonden. Inmiddels 3197 pakjes gescand. Aangezien de pakjes “niet in tas” er ook tussen staan zullen het er wel iets minder zijn.
  maandag 22 april 2019 @ 23:22:06 #9
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186372610
Gevonden. 1462, dat valt dan weer mee. Er is ook nog een lijst waar allerlei dingen in zitten, ook brieven. Dat zijn er bijna 2000.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186376004
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 16:15 schreef Bezorgertje het volgende:
EN HOE KOM IK BIJ MIJN GESCANDE PAKJES /KLACHTEN ETC. Die link mag van mij zo in de openingspost.
Inderdaad, kan iemand even de "route" neerzetten?
pi_186379412
Die nieuwe zomershirts, is dat weer unisex? 1x per ongeluk een unisex polo besteld ipv damesvariant, en die was veel te groot. Het zou jammer zijn als het weer niet (goed) past -O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186380654
Kom ik thuis. Zie ik post van Postnl op de deurmat liggen. Een vordering. Van 0,83 cent aan teveel ontvangen postbezorgersvergoeding! _O-

Er staat alleen geen nummer bij waar ik het naar over moet maken.

Zou ik een acceptgiro krijgen? Of gaan ze het bedrag verhogen indien ik verzuim terug te storten? ~O>
pi_186380677
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:32 schreef Globetrottertje het volgende:
Kom ik thuis. Zie ik post van Postnl op de deurmat liggen. Een vordering. Van 0,83 cent aan teveel ontvangen postbezorgersvergoeding! _O-
Moet je er ook nog rente over betalen? :D
pi_186380766
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:32 schreef Globetrottertje het volgende:
Kom ik thuis. Zie ik post van Postnl op de deurmat liggen. Een vordering. Van 0,83 cent aan teveel ontvangen postbezorgersvergoeding! _O-

Er staat alleen geen nummer bij waar ik het naar over moet maken.

Zou ik een acceptgiro krijgen? Of gaan ze het bedrag verhogen indien ik verzuim terug te storten? ~O>
Wat een bureaucraten. Het uitprinten en versturen van die brief heeft waarschijnlijk al meer gekost.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186380908
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wat een bureaucraten. Het uitprinten en versturen van die brief heeft waarschijnlijk al meer gekost.
versturen van dat soort dingen houdt ons wel aan het werk ;) zie het positief, als ze dat 1000den keren per week doen groeit het volume weer
pi_186381042
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 15:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

salesforce
Is dat "mijn HR"? Ik zal er wel ergens overheen lezen... :')
pi_186383612
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Die nieuwe zomershirts, is dat weer unisex? 1x per ongeluk een unisex polo besteld ipv damesvariant, en die was veel te groot. Het zou jammer zijn als het weer niet (goed) past -O-
Bij de introductie van deze zomershirts waren er wel 2 varianten.

edit: Op mijnpostnl staat een nieuwsbericht. Er is een dames- en een herenvariant. Je kan het alleen niet aangeven via de link.

[ Bericht 8% gewijzigd door Thomas-sama op 23-04-2019 18:46:37 ]
pi_186383722
Volgens mij is het een unisex model, die 2 varianten hadden en/of andere stof/kleuren deze zijn toen getest en (met volgens mij verbeteringen) is daar toen 1 van de 2 modellen uitgekozen.
pi_186383907
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 18:40 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Bij de introductie van deze zomershirts waren er wel 2 varianten.

edit: Op mijnpostnl staat een nieuwsbericht. Er is een dames- en een herenvariant. Je kan het alleen niet aangeven via de link.
Ah ik zie het! Ik had al meteen de link aangeklikt om te bestellen, maar daar staat het idd niet. Want je mag niet zelf kiezen welke variant, begrijp ik uit de reacties :P

Kost een stuk meer punten dan de polo's volgens mij. Meen me te herinneren dat die 18 punten zijn, deze is 31. Nou heb ik punten zat, maar toch.

Zal zeker weer niet mogelijk zijn om het op een ander adres te laten bezorgen? Mijn ervaring is dat postadres toevoegen niet helpt, dan komen de blaadjes wel op dat adres maar dit soort dingen blijven naar je woonadres gaan. Dan brengt de bezorger het weer bij de buren, waar ik erg weinig contact mee heb :{ of naar een afhaalpunt bij een supermarkt een heel stuk weg waar ik nooit kom. Meh. Was bij die scanner ook al 45 minuten of zo kwijt om die op te gaan halen.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186385096
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 18:56 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]
Zal zeker weer niet mogelijk zijn om het op een ander adres te laten bezorgen? Mijn ervaring is dat postadres toevoegen niet helpt, dan komen de blaadjes wel op dat adres maar dit soort dingen blijven naar je woonadres gaan. Dan brengt de bezorger het weer bij de buren, waar ik erg weinig contact mee heb :{ of naar een afhaalpunt bij een supermarkt een heel stuk weg waar ik nooit kom. Meh. Was bij die scanner ook al 45 minuten of zo kwijt om die op te gaan halen.
Ik weet het ook niet maar ik denk even hardop na: de admi kan ook kleren voor je bestellen, dat hebben ze voor mij wel eens gedaan omdat ik geen budgetpunten had. Misschien kunnen ze ook zorgen dat het bijv. via de vestiging op je depot wordt geleverd?
pi_186385834
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:32 schreef Globetrottertje het volgende:
Kom ik thuis. Zie ik post van Postnl op de deurmat liggen. Een vordering. Van 0,83 cent aan teveel ontvangen postbezorgersvergoeding! _O-

Er staat alleen geen nummer bij waar ik het naar over moet maken.

Zou ik een acceptgiro krijgen? Of gaan ze het bedrag verhogen indien ik verzuim terug te storten? ~O>
Pfffff niet te filmen, je zou haast denken dat het vertraagde 1-april-post is ;)
Je zou het voor de lol naar kannie-waar-zijn sturen, of de fietsende rechter.
pi_186386461
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:32 schreef Globetrottertje het volgende:
Kom ik thuis. Zie ik post van Postnl op de deurmat liggen. Een vordering. Van 0,83 cent aan teveel ontvangen postbezorgersvergoeding! _O-

Er staat alleen geen nummer bij waar ik het naar over moet maken.

Zou ik een acceptgiro krijgen? Of gaan ze het bedrag verhogen indien ik verzuim terug te storten? ~O>
Man man man. Dit bedrijf vergeet gewoon even de overuren van een complete week uit te keren. Is inmiddels gecorrigeerd, maar daar heb ik helemaal geen bericht over gekregen. Maar owee als het personeel een eurootje teveel krijgt :')
pi_186386818
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:32 schreef Globetrottertje het volgende:
Kom ik thuis. Zie ik post van Postnl op de deurmat liggen. Een vordering. Van 0,83 cent aan teveel ontvangen postbezorgersvergoeding! _O-

Er staat alleen geen nummer bij waar ik het naar over moet maken.

Zou ik een acceptgiro krijgen? Of gaan ze het bedrag verhogen indien ik verzuim terug te storten? ~O>
Dit is wel een partij kansloos hoor :') _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186392077
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 15:32 schreef Globetrottertje het volgende:

Zou ik een acceptgiro krijgen? Of gaan ze het bedrag verhogen indien ik verzuim terug te storten? ~O>
Misschien mag je het in termijnen afbetalen? Nee, ik zou het tot de rechter uitvechten, je kunt een hoop lol hebben voor een paar duppies :)
pi_186392341
Wie zal ik er eens op zetten? Het moet wel een hele protserige rechter, bekend van televisie zijn. Ik zal hen eens laten bibberen. :Y
pi_186392642
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 08:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Wie zal ik er eens op zetten? Het moet wel een hele protserige rechter, bekend van televisie zijn. Ik zal hen eens laten bibberen. :Y
Je moet er haast van lachen hoe triest het is ;). Elke cent moet uit de bezorger getrokken worden, terwijl je echt moet praten als brugman om fietstijdvergoeding te krijgen voor een depot 6 km verderop. Heb zelfs een collega van 65 die gedwongen voor de post mag werken na 38 dienstjaren. Gisteren had hij zijn achterband stuk en kostte het werken hem zelfs geld, dieptriest..


Rafie bedankt voor de salesforce link! Even spitten

[ Bericht 2% gewijzigd door Bezorgertje op 24-04-2019 09:20:19 ]
pi_186401454
quote:
1s.gif Op woensdag 24 april 2019 08:53 schreef Bezorgertje het volgende:
Rafie bedankt voor de salesforce link! Even spitten
Kan je dat linkje ook naar mij doorsturen?
pi_186411918
"Belangrijke info" in de app: vrijdag toch meer post dan verwacht (kampioenen). Is vrijdag nu ook de allerlaatste dag hah of bedenkt men nog wat tot 2 juni?

Enfin, gisteren wat extra werk geaccepteerd voor vrijdag. En Zaterdag lekker vrij. ;)
pi_186412861
Goedemorgen,
Ik lees al een aardig tijdje hier met jullie mee, heel handig want soms komen er al dingen te staan die je vanuit het bedrijf nog niet wist ;) zo vervelend dat de communicatie niet gewoon landelijk is voor sommige berichten.
Even kort voorstellen,
Hier zijn we al bijna 2 jaar aan het bezorgen met postvest en combibundel ik loop zelf gewoon zonder vest omdat ik het echt niet lekker vindt zitten, wil gewoon vrij kunnen bewegen, post op de arm en kleine bundel in de hand werkt voor mij gewoon prettiger en voor mijn gevoel ook sneller. Maar daar zijn de meningen hier bij ons in het depot over verdeeld ;) maar ieder zijn mening.

Maar zou ik ook een linkje kunnen krijgen naar salesforce waar ik kan zien hoeveel pakjes ik al heb gescand? In het begin was ik nog zo fanatiek om het zelf bij te houden maar dat werd echt teveel gedoe haha. Ik heb echt heel mijnHR al lopen doorspitten maar kan echt niks vinden.

Groetjes een bezorgster uit de regio Utrecht :)
pi_186413305
Thanks voor de link Bezorgertje, ik kan/mag nog geen pm terug sturen van Fok dus daarom even via hier 😃, ik ga het vanmiddag eens even allemaal bekijken.
pi_186415444
Hoi! Ik ben ook een meelezer van deze topic-reeks, en sinds 2013 postbezorger in Noord-Nederland. Ik ben ook wel benieuwd naar de link, waar je kan zien hoeveel pakketjes e.d. je gescand hebt.

:D
pi_186416641
Goh, op de allerlaatste dag een verlofaanvraag afgewezen. Weer alleen de zaterdag die niet kan :X
Weer een andere week gevraagd, zal me benieuwen. Daarna zit je alweer aan half juni, en volgens mij beginnen dan de eersten alweer aan hun zomervakanties. Dus ik vrees dat er vanaf half juni t/m half september sowieso dan niks meer mogelijk is. Luxeprobleem, want ik heb al best veel vrij :')

Ik wil het linkje trouwens ook wel ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186417314
@evil-knijntje en @VixenFromHell

Ik heb jullie de link doorgestuurd.
pi_186417478
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 14:25 schreef the_X het volgende:
@:evil-knijntje en @:VixenFromHell

Ik heb jullie de link doorgestuurd.
Kan ik hem ook krijgen? Alvast bedankt :)
pi_186417494
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 14:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Kan ik hem ook krijgen? Alvast bedankt :)
Ik heb hem je gestuurd!

Er staat best veel info op die site alleen mijn totaal pakketjes heb ik nog niet gevonden... (zoveel info)
pi_186418049
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 14:39 schreef the_X het volgende:

[..]

Ik heb hem je gestuurd!

Er staat best veel info op die site alleen mijn totaal pakketjes heb ik nog niet gevonden... (zoveel info)
Dankje. Sowieso even zoeken. Mobiel ziet die pagina er heel anders uit dan op de pc.
pi_186418071
Thanks! Totaal aantal scans als het goed is 2041, als ik alle vragenlijst dingen van het totaal af haal :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186418311
Ik heb (als het goed is) een totaal aantal scans van: 2752! :D
pi_186418821
Ik kon die bewuste pagina ook nooit vinden.
pi_186419841
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 14:25 schreef the_X het volgende:
@:evil-knijntje en @:VixenFromHell

Ik heb jullie de link doorgestuurd.
Bedankt ;)
pi_186422673
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 14:25 schreef the_X het volgende:
@:evil-knijntje en @:VixenFromHell

Ik heb jullie de link doorgestuurd.
Mag ik ook die link? :D
pi_186422858
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 19:37 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Mag ik ook die link? :D
Natuurlijk, check je inbox!
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 19:37 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Mag ik ook die link? :D
Natuurlijk, check je inbox!
pi_186423342
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 13:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Goh, op de allerlaatste dag een verlofaanvraag afgewezen. Weer alleen de zaterdag die niet kan :X
Weer een andere week gevraagd, zal me benieuwen. Daarna zit je alweer aan half juni, en volgens mij beginnen dan de eersten alweer aan hun zomervakanties. Dus ik vrees dat er vanaf half juni t/m half september sowieso dan niks meer mogelijk is. Luxeprobleem, want ik heb al best veel vrij :')

Ik wil het linkje trouwens ook wel ;)
Moest dat niet eerder? Ik moet nog even 2 weken gaan opgeven, anders ben ik weer uren kwijt :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186423511
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:02 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Moest dat niet eerder? Ik moet nog even 2 weken gaan opgeven, anders ben ik weer uren kwijt :')
Op de allerlaatste dag vd 2 weken die ze hebben om het goed of af te keuren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 25 april 2019 @ 21:46:22 #45
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_186426326
Ik zou die link ook wel willen ontvangen eventueel :P Ben toch wel benieuwd.
pi_186426471
Ik kan van dat bericht over Tony Chocolonely geen chocola maken hoor. :')
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:46 schreef Abdoe het volgende:
Ik zou die link ook wel willen ontvangen eventueel :P Ben toch wel benieuwd.
DM gestuurd
  donderdag 25 april 2019 @ 22:21:12 #47
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_186427177
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 21:52 schreef Rafierafie het volgende:
DM gestuurd
Thanks!
pi_186427447
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:07 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Op de allerlaatste dag vd 2 weken die ze hebben om het goed of af te keuren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah ik dacht juist dat ze het veel eerder moesten doorgeven :)

Wel ineens nieuwe mensen hier _O- Wat een link allemaal niet kan doen :P
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 april 2019 @ 22:33:15 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186427532
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:07 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Op de allerlaatste dag vd 2 weken die ze hebben om het goed of af te keuren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon zeggen dat ze te laat zijn. Kijken wat ze dan zeggen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 25 april 2019 @ 22:56:50 #50
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186428064
Goed moment om de op aan te passen, wat een mensen hier ineens.

Grappig, nooit kunnen ze de tijden aanpassen. Want zetomlijsten enz... Maar ineens kan er zaterdag wel een halfuur van mijn tijd af omdat er geen hah is. Goh postnl...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186428308
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:02 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Moest dat niet eerder? Ik moet nog even 2 weken gaan opgeven, anders ben ik weer uren kwijt :')
Die móéten ze dan ook geven hè. Of uitbetalen, 'kwijt' kan helemaal niet als je op je strepen gaat staan :)

quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 20:07 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Op de allerlaatste dag vd 2 weken die ze hebben om het goed of af te keuren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Treurig. Al is het al heel wat dat ze beseffen dat ze binnen 2 weken uitsluitsel moeten geven. Toen ik er nog werkte was het heel lang de praktijk dat je het 'onder voorbehoud' kreeg bij veel teamcoaches. Dan wist je dus pas bij de planning van de week zelf of je het ook kreeg :') .

Ook kwam het vaak voor dat je het aanvroeg en er nooit een reactie op kreeg. En dan stonden ze op donderdag ineens aan je stoel om mede te delen dat het niet door ging. Toen me dat een keer was overkomen ben ik dus ook uit gaan zoeken hoe het zat en hadden ze de keren daarop vette pech als ze niet binnen 2 weken met een reactie waren gekomen :+
pi_186432149
Schijnbaar kan je via die link iedereen zijn antwoorden op de vragenlijst voor de NPR lezen tenminste dat beweert iemand op Facebook...
pi_186432859
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:00 schreef the_X het volgende:
Schijnbaar kan je via die link iedereen zijn antwoorden op de vragenlijst voor de NPR lezen tenminste dat beweert iemand op Facebook...
Volgens mij niet, hoor. Je kunt als het goed is ook enkel de gegevens die over jezelf gaan inzien. Ik heb althans geen gegevens van anderen gevonden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 26 april 2019 @ 09:52:18 #54
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186432920
Ja, kan inderdaad. Het is niet heel simpel. Maar met wat klikken zie je zo van alles verschijnen.

Best erg trouwens.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186433551
Ja, je kunt per vraag allemaal antwoorden van anderen zien. Als je er op klikt zie je ook de naam vd medewerker erbij.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186434586
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 10:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja, je kunt per vraag allemaal antwoorden van anderen zien. Als je er op klikt zie je ook de naam vd medewerker erbij.
Oh wat erg! Als dat zo is, dan zien ze nog veel meer van werknemers. Bijvoorbeeld de antwoorden die iemand ingevuld heeft n.a.v. die enquetes. Hoe de relatie is met TC bijvoorbeeld en hoe die functioneert.

Schandalig!
pi_186436050
Ik kan inmiddels niet meer bij al die info, ik zie onder alle tabbladen alleen nog 'hoofdpagina'.

Vond het trouwens ook nogal wat dat echt alle info van mijn telefoon opgeslagen is, serienummer en alles.

[ Bericht 37% gewijzigd door VixenFromHell op 26-04-2019 13:05:09 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186436898
Lekker op een vrijdag voor de bezorger. Ik kreeg net 3 soorten hah: Bonus, een AH op A-4 formaat en een Wildkamp blaadje.

Leuk voor de bezorger met 3 of meer wijken op een daldag! :(
pi_186437369
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 12:55 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik kan inmiddels niet meer bij al die info, ik zie onder alle tabbladen alleen nog 'hoofdpagina'.

Vond het trouwens ook nogal wat dat echt alle info van mijn telefoon opgeslagen is, serienummer en alles.
Verrek! Hier ook! Ongetwijfeld lezen er hier op Fok! ook leidinggevenden mee, en zijn ze op die manier geattendeerd op dit "lek". Maar goed, we hebben nu wel onomstotelijk het bewijs dat PostNL bijna alles registreert wat wij doen. Zelfs dat ik een tijdje terug een nieuwe smartphone was gaan gebruiken was vastgelegd onder "mobile devices". Echt, Orwelliaanse toestanden bij PostNL.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186437952
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2019 19:37 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Mag ik ook die link? :D
mag ik de link ook?
  vrijdag 26 april 2019 @ 15:54:23 #61
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186439069
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 12:55 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik kan inmiddels niet meer bij al die info, ik zie onder alle tabbladen alleen nog 'hoofdpagina'.

Vond het trouwens ook nogal wat dat echt alle info van mijn telefoon opgeslagen is, serienummer en alles.
Daar schrok ik ook van. Weet wel ineens hoe ze vorig jaar wisten dat ik een andere android versie gebruikte. Dat staat dus gewoon in hun systeem.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186441434
We kregen vandaag minder tijd dan op zaterdag, omdat het zogenaamd een drukke daldag was. En vervolgens heb je behalve de AH Bonusfolder ook de AH Barbecuefolder, Kampioen en stempassen. Drukke daldag, mijn reet! Het was een drukke piekdag!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186446118
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 14:51 schreef brrtcom het volgende:

[..]

mag ik de link ook?
Daar kun je nu dus niets meer mee.

Ik vind het wel vervelend dat je nu helemaal niets meer kunt zien daar. Dat gevoelige en/of persoonlijke gegevens van collega's niet zichtbaar zijn is begrijpelijk. Dat alle overige informatie nu ook niet meer in te zien is vind ik wat minder. Nu heb je helemaal geen zicht meer op wat zich allemaal op de achtergrond afspeelt. Beetje jammer weer.
Het is nu in ieder geval overduidelijk dat het toch echt niet de bedoeling was dat we ons op dat deel van de site bevonden. :P
Ik vraag me wel af hoeveel van de 131 lurkers hier op het forum werkzaam zijn in het management van PostNL. Ik zou zeggen doe gezellig mee in het gesprek hier. :W
pi_186447335
Volgende week weer stempassen hier :r

Klopt dat wel? Ik dacht alleen in maart..
pi_186451062
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 21:55 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Daar kun je nu dus niets meer mee.

Ik vind het wel vervelend dat je nu helemaal niets meer kunt zien daar. Dat gevoelige en/of persoonlijke gegevens van collega's niet zichtbaar zijn is begrijpelijk. Dat alle overige informatie nu ook niet meer in te zien is vind ik wat minder. Nu heb je helemaal geen zicht meer op wat zich allemaal op de achtergrond afspeelt. Beetje jammer weer.
Het is nu in ieder geval overduidelijk dat het toch echt niet de bedoeling was dat we ons op dat deel van de site bevonden. :P
Ik vraag me wel af hoeveel van de 131 lurkers hier op het forum werkzaam zijn in het management van PostNL. Ik zou zeggen doe gezellig mee in het gesprek hier. :W
Dit is natuurlijk bewust gedaan. Want ja pottenkijkers houden ze niet zo van. Gelukkig wel screenshots :D!

Er zijn ook collega's die dit gewoon melden hoor, daar hoef je ook niet bang voor te zijn :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 26 april 2019 09:00 schreef the_X het volgende:
Schijnbaar kan je via die link iedereen zijn antwoorden op de vragenlijst voor de NPR lezen tenminste dat beweert iemand op Facebook...
Wtf moet dat dan weer op FB :')?

This Is Why We Can't Have Nice Things
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186451728
Ik was bij toeval al op die site terecht gekomen omdat je daarheen gelinkt wordt als je op je telefoon op Help drukt. Blijkbaar heeft niemand ooit echt hulp nodig gehad. Was wel grappig om al die dingen te lezen, en jammer dat het nu weg is.
pi_186452650
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 21:55 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Het is nu in ieder geval overduidelijk dat het toch echt niet de bedoeling was dat we ons op dat deel van de site bevonden. :P
Het was natuurlijk ook niet de bedoeling dat we konden zien hoeveel informatie PostNL over ons verzamelde. Van bepaalde informatie vraag ik me ook beleefd af of PostNL deze wel mag verzamelen, en dan ook nog eens zo lang bewaren.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186452831
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 22:37 schreef Thomas-sama het volgende:
Volgende week weer stempassen hier :r

Klopt dat wel? Ik dacht alleen in maart..
Klopt wel. Europese verkiezingen komen eraan ;)
pi_186453008
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 22:37 schreef Thomas-sama het volgende:
Volgende week weer stempassen hier :r
Hier hadden we ze, onaangekondigd, afgelopen donderdag, en een handjevol op vrijdag.
pi_186453052
Hier wordt dat al een paar jaar door Sandd gedaan inmiddels. Laatste paar keer ook geen kandidatenlijst gekregen, ik vermoed omdat ik een NEE sticker heb :|W
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186453897
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 09:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier wordt dat al een paar jaar door Sandd gedaan inmiddels. Laatste paar keer ook geen kandidatenlijst gekregen, ik vermoed omdat ik een NEE sticker heb :|W
Hier doen wij het. Maar er zijn ook collega's die nog nooit van overheidsverspreiding gehoord hebben omdat het nooit is uitgelegd. Heb in ons dorp al een paar mensen met neestickers gesproken die hem de vorige keer ook niet hadden gekregen. Volgens mij werd er een paar jaar geleden veel meer op gehamerd dat alles rond de verkiezingen tiptop 100% in orde moest zijn. Nu doen het net alsof er een loterijmailing bij zit waardoor het druk is.
pi_186455992
Dat een overheidsverspreiding overal in de bus geduwd moet worden zal in de praktijk nogal eens niet helemaal duidelijk zijn vermoed ik.

Ik maakte het ook wel mee dat mensen met Nee-stickers commentaar hadden als je er zo'n kandidatenlijst in de bus duwde :D
pi_186456136
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 12:16 schreef lololo het volgende:
Dat een overheidsverspreiding overal in de bus geduwd moet worden zal in de praktijk nogal eens niet helemaal duidelijk zijn vermoed ik.

Ik maakte het ook wel mee dat mensen met Nee-stickers commentaar hadden als je er zo'n kandidatenlijst in de bus duwde :D
zeg maar dat ze voortaan maar moeten lezen wat er op de sticker staat die ze op de bus plakken.
pi_186462038
Hey allemaal was ik weer even,
Ik dus op mijn telefoon gezocht naar de scan info enzo, niet kunnen vinden helaas stond echt veel waarvan ik niet wist wat wat allemaal was ;) wilde il vanmiddag ff rustig op de pc kijken (dacht is vast overzichtelijker) zie ik nu dus helemaal niks anders meer dan mijn eigen rooster :( en wat andere niet interessante info, maar als ik hier dus even alles terug lees klopt dat dus dat het nu ineens niet meer inzichtelijk is voor ons? Dan hoef ik dus ook niet meer te zoeken ;) jammer!
pi_186462331
Nee het blijkt dat ze de boel snel hebben dichtgekwakt.

Waarschijnlijk zit er hier een hogere pief of een mol in een postvest.

[ Bericht 46% gewijzigd door Globetrottertje op 27-04-2019 18:21:27 ]
pi_186462805
Best triest als het doorgebrieft wordt :( is juist toch handig voor ons om van alles op de hoogte te zijn ;) maar helaas heb je er natuurlijk altijd personen bij zitten die een 'wit' voetje willen halen binnen het bedrijf 🤔.
pi_186463104
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 18:10 schreef Globetrottertje het volgende:
Nee het blijkt dat ze de boel snel hebben dichtgekwakt.

Waarschijnlijk zit er hier een hogere pief of een mol in een postvest.
lijkt mij dat IT gewoon in een logmeldingen uitdraai hele vreemde activiteit ziet waar dat normaal nooit is...komt gewoon op die manier bovendrijven ben ik bang
pi_186463304
Dat kan ook uiteraard @liedetector!

Maar zouden ze die logbestanden dan in de gaten houden of een melding krijgen als er iets gebeurt?
pi_186463388
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 april 2019 19:14 schreef Globetrottertje het volgende:
Dat kan ook uiteraard @:Liedetector!

Maar zouden ze die logbestanden dan in de gaten houden of een melding krijgen als er iets gebeurt?
tegenwoordig met ongebruikelijke activiteit op een directory of file gaat er gewoon een belletje af
pi_186464152
Nee joh. Op facebook is hier ook over gepraat. En daar lezen flink wat leidinggevenden en kantoormensen mee. Hier vast ook wel, 't is een openbaar forum.
pi_186464313
Op Facebook kwam er een melding dat er al anderhalve week een link rond ging en dat je iedereen zijn NPR antwoorden kon inzien. Toen is er iemand van de OC zich er mee gaan bemoeien of is er melding gemaakt naar de OC en is het dicht gegooid... Super zonde! Mijn eigen info (aantal pakketjes enz.) vond ik super interessant om te zien!
pi_186465394
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 19:02 schreef liedetector het volgende:

[..]

lijkt mij dat IT gewoon in een logmeldingen uitdraai hele vreemde activiteit ziet waar dat normaal nooit is...komt gewoon op die manier bovendrijven ben ik bang
Dat is geen hobby van mensen. Deze optie lijkt mij het minst waarschijnlijk
pi_186471536
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 20:54 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat is geen hobby van mensen. Deze optie lijkt mij het minst waarschijnlijk
nee dat is geen hobby, dat is een duur betaalde baan, Systeembeheerder noemen ze dat ook wel ;)
pi_186471546
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 20:05 schreef the_X het volgende:
Op Facebook kwam er een melding dat er al anderhalve week een link rond ging en dat je iedereen zijn NPR antwoorden kon inzien. Toen is er iemand van de OC zich er mee gaan bemoeien of is er melding gemaakt naar de OC en is het dicht gegooid... Super zonde! Mijn eigen info (aantal pakketjes enz.) vond ik super interessant om te zien!
ze kunnen zich beter met belangrijkere dingen bezig houden,zoals sommigen die nog maar 80% van hun contract krijgen per 4-7
pi_186472037
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 05:09 schreef liedetector het volgende:

[..]

nee dat is geen hobby, dat is een duur betaalde baan, Systeembeheerder noemen ze dat ook wel ;)
Ik doelde meer te zeggen dat er niet zo snel naar dat soort bestanden gekeken zal worden ;) een "log uitdraai" van een webserver is ook niet echt een dingetje wat je zo snel hebt. Dan zal er al een ids een signaal gegeven moeten hebben. Lijkt mij onwaarschijnlijk. Eerder meelezende bazen.
pi_186472185
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 08:32 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Ik doelde meer te zeggen dat er niet zo snel naar dat soort bestanden gekeken zal worden ;) een "log uitdraai" van een webserver is ook niet echt een dingetje wat je zo snel hebt. Dan zal er al een ids een signaal gegeven moeten hebben. Lijkt mij onwaarschijnlijk. Eerder meelezende bazen.
het is dan ook geen webserver, ding is gewoon een SAP applicatie en die logs hoef je niet zelf uit te draaien...als er vreemde activiteit is meldt ie dat zelf
pi_186472453
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 08:54 schreef liedetector het volgende:

[..]

het is dan ook geen webserver, ding is gewoon een SAP applicatie en die logs hoef je niet zelf uit te draaien...als er vreemde activiteit is meldt ie dat zelf
Nu ga ik heel eerlijk zijn dat ik niet echt iets met sap doe, anders dan dat ik weet dat het gedrochten van een rapporten kan uitdraaien. Maar dan is sap by far een van de beste applicaties die ik ooit gehoord heb als het zelfs met hiervoor bedoelde software bewerkelijker is. Maar last time I checken (best even geleden) was sap grotendeels een webapplicatie die onder netweaver draait?

Maar dit raakt offtopic. Ik blijf erbij dat het meelezende bazen zijn.
pi_186472646
quote:
1s.gif Op zondag 28 april 2019 09:22 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nu ga ik heel eerlijk zijn dat ik niet echt iets met sap doe, anders dan dat ik weet dat het gedrochten van een rapporten kan uitdraaien. Maar dan is sap by far een van de beste applicaties die ik ooit gehoord heb als het zelfs met hiervoor bedoelde software bewerkelijker is. Maar last time I checken (best even geleden) was sap grotendeels een webapplicatie die onder netweaver draait?

Maar dit raakt offtopic. Ik blijf erbij dat het meelezende bazen zijn.
het kan denk ik allebei..... maar het blijft dubieus wat er allemaal wordt opgeslagen, dat vind ik nog veel erger AVG anyone?
  zondag 28 april 2019 @ 10:02:42 #90
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_186472841
Ik heb zelf het cursusje AVG van Postnl afgerond. Postnl moet zichzelf ook aan de AVG houden.
pi_186473416
Meelezen in de baas zijn tijd, ook een leuke job.
pi_186473848
Pensioenoverzicht, van PostNL:
u krijgt naar verwachting...... (tromgeroffel):
1 euro bruto per maand !
pi_186478835
Wel opvallend dat die links ineens verdwenen zijn, maar ik heb eigenlijk niet de indruk dat ze nu ook gestopt zijn met het verzamelen van die informatie.In mijn geval valt het gelukkig wel mee, lijkt er in elk geval op dat er door het gebruik van een oudere versie van de app geen info over mijn telefoon opgeslagen is. Verder staat bij de scanopdrachten gewoon een verkeerde gps locatie dankzij het gebruik van fakegps.Heb al wel gekeken of ik ook apps kan vinden die valse informatie over mijn telefoon versturen, gewoon voor de zekerheid, maar dan kan het weleens zo zijn dat ik het ding eerst moet rooten.

Volgens mij moeten we dacht ik ook alle opgeslagen info op kunnen vragen met een beroep op de gdpr, en moeten ze dan uitleggen waarom ze dat opslaan. Daarnaast zou er ook het recht zijn om gegevens te laten verwijderen
pi_186480485
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 15:48 schreef zerebus het volgende:

Volgens mij moeten we dacht ik ook alle opgeslagen info op kunnen vragen met een beroep op de gdpr, en moeten ze dan uitleggen waarom ze dat opslaan. Daarnaast zou er ook het recht zijn om gegevens te laten verwijderen
Ha, daar konden we wel eens een leuk project van maken, hier en daar wat lekken.... hebben we de 'vorderingen' er zo weer uit :)
pi_186480843
Iemand eigenlijk een idee wat die looppunten zijn? Adressen waar ooit een pakketje voor is geweest?
pi_186491276
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 15:48 schreef zerebus het volgende:
Wel opvallend dat die links ineens verdwenen zijn, maar ik heb eigenlijk niet de indruk dat ze nu ook gestopt zijn met het verzamelen van die informatie.In mijn geval valt het gelukkig wel mee, lijkt er in elk geval op dat er door het gebruik van een oudere versie van de app geen info over mijn telefoon opgeslagen is. Verder staat bij de scanopdrachten gewoon een verkeerde gps locatie dankzij het gebruik van fakegps.Heb al wel gekeken of ik ook apps kan vinden die valse informatie over mijn telefoon versturen, gewoon voor de zekerheid, maar dan kan het weleens zo zijn dat ik het ding eerst moet rooten.

Volgens mij moeten we dacht ik ook alle opgeslagen info op kunnen vragen met een beroep op de gdpr, en moeten ze dan uitleggen waarom ze dat opslaan. Daarnaast zou er ook het recht zijn om gegevens te laten verwijderen
kijk maar eens in je google acc,waar je liep met het werk,en welke tijd dat zien zij ook
pi_186491562
Bij een ex collega (hij werkt er nog wel, ik niet meer haha) in de wijk zit een snackbar. Hij kreeg op zijn donder omdat hij daar elke dag zat onder werktijd. Dronk hij een kop koffie. Liet zijn app dan gewoon lopen. Is een oudere man van bijna 80, dus die wist niet precies hoe die app werkte en liet hem maar gewoon lopen, want het is toch een hele grote wijk. Het boeide hem ook helemaal niet. Hahaha

Ze zagen het dus mooi dat dat een vaste stop was en dat hij zijn app even op pauze moest zetten.
pi_186491589
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 08:23 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij een ex collega (hij werkt er nog wel, ik niet meer haha) in de wijk zit een snackbar. Hij kreeg op zijn donder omdat hij daar elke dag zat onder werktijd. Dronk hij een kop koffie. Liet zijn app dan gewoon lopen. Is een oudere man van bijna 80, dus die wist niet precies hoe die app werkte en liet hem maar gewoon lopen, want het is toch een hele grote wijk. Het boeide hem ook helemaal niet. Hahaha

Ze zagen het dus mooi dat dat een vaste stop was en dat hij zijn app even op pauze moest zetten.
Maar was hij dan ook aan het plussen? Want anders maakt die pauze knop geen moer uit natuurlijk.

Hier een collega die hem op pauze zet als hij even naast de wc gaat. Zal je toch heen moeten als je aardig wat uren loopt. Op kantoor ga je dan toch ook niet uit en inklokken.
pi_186491641
Ja hij pluste gewoon die tijd bij. Omdat hij zoveel tijd elke dag bijpluste hielden ze hem denk ik in de gaten. Toen ze hem op de pauzeknop wezen, zette hij de app op pauze als hij koffie ging drinken. Bleek het wel een half uur te schelen elke dag.

In de buurt van de wijken en het depot waar ik liep waren 3 plekken waar je naar het toilet kon. Ik zette de app dan ook niet op pauze. Die paar minuten extra op dat kippenbeetje dat je krijgt. Meestal hoefde ik niet trouwens.

Veel collega's gingen in de bosjes.

Dat kunnen ze dan vast ook wel zien! 8-) _O- _O- _O-
pi_186491714
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 08:35 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja hij pluste gewoon die tijd bij. Omdat hij zoveel tijd elke dag bijpluste hielden ze hem denk ik in de gaten. Toen ze hem op de pauzeknop wezen, zette hij de app op pauze als hij koffie ging drinken. Bleek het wel een half uur te schelen elke dag.

In de buurt van de wijken en het depot waar ik liep waren 3 plekken waar je naar het toilet kon. Ik zette de app dan ook niet op pauze. Die paar minuten extra op dat kippenbeetje dat je krijgt. Meestal hoefde ik niet trouwens.

Veel collega's gingen in de bosjes.

Dat kunnen ze dan vast ook wel zien! 8-) _O- _O- _O-
Postnl moet wel beseffen dat gerommel met privacy ze op enorme boetes kan komen te staan. Het mag gewoon niet, en dat weten ze echt wel. Het is wachten op een claim van een standvastige bezorger als ze zo doorgaan.
pi_186491877
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 08:46 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Postnl moet wel beseffen dat gerommel met privacy ze op enorme boetes kan komen te staan. Het mag gewoon niet, en dat weten ze echt wel. Het is wachten op een claim van een standvastige bezorger als ze zo doorgaan.
ergens hoop ik dat, want het is echt zooooo fout
pi_186491985
Ergste vind ik dat ze er glashard over liegen wat ze allemaal wel/niet kunnen zien.
  maandag 29 april 2019 @ 09:25:19 #103
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_186492116
Zeker! Met jullie eens!

Ik ga aan het werk. Het is even stil. De wachtkamer zal ik maar eens even netjes maken. Er is hier iemand bezig geweest met Duckies en speelgoed verspreiden. :|W

P.s. als jullie een andere baan zoeken. Op het moment is er heel veel. Voor degenen in de buurt van Nijmegen: bij de Basteide, natuurhistorisch museum aan de Waalkade zoeken ze ook een baliemedewerker. (M/v) voorticketverkoop, winkel etc. Wel voor 40 uur. Is mij teveel. En ik heb het hier bij de tandarts naar de zin.

Niveau ongeveer Mavo/VMBO. Leeftijd niet belangrijk.

Sanadome zoeken ze ook iemand.

[ Bericht 20% gewijzigd door Globetrottertje op 29-04-2019 09:33:58 ]
pi_186492324
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 09:25 schreef Globetrottertje het volgende:
Zeker! Met jullie eens!

Ik ga aan het werk. Het is even stil. De wachtkamer zal ik maar eens even netjes maken. Er is hier iemand bezig geweest met Duckies en speelgoed verspreiden. :|W

P.s. als jullie een andere baan zoeken. Op het moment is er heel veel. Voor degenen in de buurt van Nijmegen: bij de Basteide, natuurhistorisch museum aan de Waalkade zoeken ze ook een baliemedewerker. (M/v) voorticketverkoop, winkel etc. Wel voor 40 uur. Is mij teveel. En ik heb het hier bij de tandarts naar de zin.

Niveau ongeveer Mavo/VMBO. Leeftijd niet belangrijk.

Sanadome zoeken ze ook iemand.
lief, maar me net even te ver
pi_186495427
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 08:23 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij een ex collega (hij werkt er nog wel, ik niet meer haha) in de wijk zit een snackbar. Hij kreeg op zijn donder omdat hij daar elke dag zat onder werktijd. Dronk hij een kop koffie. Liet zijn app dan gewoon lopen. Is een oudere man van bijna 80, dus die wist niet precies hoe die app werkte en liet hem maar gewoon lopen, want het is toch een hele grote wijk. Het boeide hem ook helemaal niet. Hahaha

Ze zagen het dus mooi dat dat een vaste stop was en dat hij zijn app even op pauze moest zetten.
komt doordat bedrijven vaak een googlelocatie weergeven als je er langsloopt/zit het is gewoon net een kleuterschool.
pi_186495444
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 09:25 schreef Globetrottertje het volgende:
Zeker! Met jullie eens!

Ik ga aan het werk. Het is even stil. De wachtkamer zal ik maar eens even netjes maken. Er is hier iemand bezig geweest met Duckies en speelgoed verspreiden. :|W

P.s. als jullie een andere baan zoeken. Op het moment is er heel veel. Voor degenen in de buurt van Nijmegen: bij de Basteide, natuurhistorisch museum aan de Waalkade zoeken ze ook een baliemedewerker. (M/v) voorticketverkoop, winkel etc. Wel voor 40 uur. Is mij teveel. En ik heb het hier bij de tandarts naar de zin.

Niveau ongeveer Mavo/VMBO. Leeftijd niet belangrijk.

Sanadome zoeken ze ook iemand.
als je wilt werken kom je er bijna in om(de vacatures) en zeker voor meer dan 7 eu netto :)
pi_186496489
quote:
slecht aftreksel van dit artikel (hart van nederland kopieert altijd schaamteloos en maar de helft)
https://www.ad.nl/economi(...)OQnPRuWifsRET8Gdpp2U
pi_186497204
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 19:02 schreef liedetector het volgende:

[..]

lijkt mij dat IT gewoon in een logmeldingen uitdraai hele vreemde activiteit ziet waar dat normaal nooit is...komt gewoon op die manier bovendrijven ben ik bang
Nah die gaan pas kijken als er een melding komt van iemand. Niet ineens uit het niks log bestanden kijken
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186500272
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 15:19 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Nah die gaan pas kijken als er een melding komt van iemand. Niet ineens uit het niks log bestanden kijken
gebaseerd op? (ik ben ooit en bij KLM en toen nog TNT aangenomen qua IT, toen alleen gekozen voor een kleiner bedrijf want keuze)
pi_186501319
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:38 schreef liedetector het volgende:

[..]

gebaseerd op? (ik ben ooit en bij KLM en toen nog TNT aangenomen qua IT, toen alleen gekozen voor een kleiner bedrijf want keuze)
Oud leidinggevende zit daar. Weinig tijd voor dingen die niet dringend zijn. Net zoals bij de admi waar ze max 3 min voor telefoongesprekken hebben
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186522521
Meer mensen waarbij het morgen drukker gaat zijn dan normaal, of is het iets lokaals. Not amused dat er met 3 wijken even wat partijen bij komen die normaal dinsdag/donderdag komen :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186522591
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 08:23 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij een ex collega (hij werkt er nog wel, ik niet meer haha) in de wijk zit een snackbar. Hij kreeg op zijn donder omdat hij daar elke dag zat onder werktijd. Dronk hij een kop koffie. Liet zijn app dan gewoon lopen. Is een oudere man van bijna 80, dus die wist niet precies hoe die app werkte en liet hem maar gewoon lopen, want het is toch een hele grote wijk. Het boeide hem ook helemaal niet. Hahaha

Ze zagen het dus mooi dat dat een vaste stop was en dat hij zijn app even op pauze moest zetten.
Bijna 80 en nog wijken lopen :D
pi_186522933
Begreep ook dat ze bij iemand hier hadden gezien waar die op een vrije dag uithing :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186523903
Voordat we onszelf helemaal paranoia aanpraten:

De app is geschreven met Ionic (een MVC-framework om cross-platform applicaties te schrijven). Het leuke hiervan is dat al het gedrag van de app in JavaScript is geschreven. In assets/www/je/services/Geolocation.js wordt een functie getCurrentPosition gedefinieerd om de huidige locatie op te halen. De enige plaatsen waar deze wordt gebruikt is bij het starten/stoppen van een wijk, het scannen van een pakje, het aanpassen van een taak, en het uploaden van een foto.
pi_186527765
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 19:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Meer mensen waarbij het morgen drukker gaat zijn dan normaal, of is het iets lokaals. Not amused dat er met 3 wijken even wat partijen bij komen die normaal dinsdag/donderdag komen :(
Vandaag was al bagger genoeg

quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:02 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Voordat we onszelf helemaal paranoia aanpraten:

De app is geschreven met Ionic (een MVC-framework om cross-platform applicaties te schrijven). Het leuke hiervan is dat al het gedrag van de app in JavaScript is geschreven. In assets/www/je/services/Geolocation.js wordt een functie getCurrentPosition gedefinieerd om de huidige locatie op te halen. De enige plaatsen waar deze wordt gebruikt is bij het starten/stoppen van een wijk, het scannen van een pakje, het aanpassen van een taak, en het uploaden van een foto.
Daarom GPS weigeren. je krijgt wel een paar meldingen als je de app start maar werkt perfect
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186532827
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:02 schreef zevenmijlslaars het volgende:
De enige plaatsen waar deze wordt gebruikt is bij het starten/stoppen van een wijk, het scannen van een pakje, het aanpassen van een taak, en het uploaden van een foto.
zo ongeveer je hele route dus!
pi_186533141
Gister bij het afsluiten van de week is bij mij de feestdag van 27 april uit het systeem gegooid en staat deze dag nu op geen dienst. Ook al mijn overuren van deze dag zijn weer verwijderd uit mijn totaal. Meer mensen hier last van? Het blijft toch een vreemd systeem. Niet de eerste keer dat dit soort dingen gebeuren.
pi_186539001
Bij mij staat het gewoon goed. Maar toch vreemd dat dit soort dingen altijd in ons nadeel gebeuren.

Ook een mooie. Aankomende zaterdag geen HAH. De tijd is er al vanaf gehaald. Maar dan krijgen we alsnog een bericht dat de tijd die je hebt wellicht ten onrechte te hoog is. Hopen ze zeker dat er nog wat mensen extra gaan minnen ook,
  woensdag 1 mei 2019 @ 14:44:07 #120
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186540925
Dat is ook zo gek he. Voor de combi-bundel kunnen wij er geen tijd bij krijgen. Maar nu kan er wel tijd af... Bijzonder allemaal.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186540964
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 05:45 schreef RZA1991 het volgende:
Gister bij het afsluiten van de week is bij mij de feestdag van 27 april uit het systeem gegooid en staat deze dag nu op geen dienst. Ook al mijn overuren van deze dag zijn weer verwijderd uit mijn totaal. Meer mensen hier last van? Het blijft toch een vreemd systeem. Niet de eerste keer dat dit soort dingen gebeuren.
Nee, de dag staat er in en er staat nu ook een urenaantal bij. Dat is volgens mij ook de bedoeling. Zeg tegen je admi of teamleider dat de dag er niet meer in staat.
  woensdag 1 mei 2019 @ 16:16:07 #122
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186542650
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 19:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Meer mensen waarbij het morgen drukker gaat zijn dan normaal, of is het iets lokaals. Not amused dat er met 3 wijken even wat partijen bij komen die normaal dinsdag/donderdag komen :(
Bij ons was het vandaag ook een stuk drukker, maar dat was niet aangekondigd. We hadden de Veronica van gisteren, en catalogi van H&H.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186544670
Ja, dat idd.. aanpoten met 3 wijken was dat.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186549510
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 22:07 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Daarom GPS weigeren. je krijgt wel een paar meldingen als je de app start maar werkt perfect
Daarom gebruik ik dus fakegps, ben je gelijk van het gezeur van de app af
pi_186550646
Uit het jaarverslag 2018:
quote:
De OR was geen voorstander van de combibundel maar is desalniettemin verrast door de overwegend positieve reacties die ze krijgt in de gebieden waar de combi­bundel ingevoerd wordt.
Ik ken werkelijk niemand die de combibundel ziet als verbetering. En toch lees ik steeds vaker dat iedereen er zo blij van wordt. Ik vind het toch heel bijzonder.
pi_186550868
Komt deels door die opties bij de gesloten vragen in de diverse enquêtes.

Overigens is de extra tijd die je kreeg in juni ook al weer verdwenen. Ze gaan er blijkbaar vanuit dat je dan weer even snel bent. Dat is mooi want dus mogen we er volgens die redenatie in de voorbereiding er weer langer over doen.
  woensdag 1 mei 2019 @ 22:41:15 #127
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186552141
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:03 schreef Rafierafie het volgende:
Uit het jaarverslag 2018:
[..]

Ik ken werkelijk niemand die de combibundel ziet als verbetering. En toch lees ik steeds vaker dat iedereen er zo blij van wordt. Ik vind het toch heel bijzonder.
Ik geloof er ook echt geen reet van. Dat er mensen zijn die positief over het postvest zijn, dat is wel waar, hoewel dit in elk geval in mijn bestelgebied maar een kleine groep is, nog geen 10%. Maar ik ken niemand die de combibundel echt fijn vind werken, de meest positieve kwalificatie die ik heb gehoord is: "Ach, het is ook weer niet zo heel verschrikkelijk". Maar ik ben er heilig van overtuigd dat als er gevraagd zou worden of men liever de combibundel heeft of toch de ouderwetse samengevoegde bundel, dat IEDEREEN de voorkeur aan de laatste zou geven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186552927
Ik weet niet waar de voorbereider mee bezig was, maar niet met z'n werk. Vakken willekeurig op- of aflopend gesorteerd en vervolgens op een fantasievolgorde gebundeld. Heb maar rustig de tijd genomen om dat weet te fatsoeneren.
  woensdag 1 mei 2019 @ 23:21:39 #129
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186553752
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 23:00 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Ik weet niet waar de voorbereider mee bezig was, maar niet met z'n werk. Vakken willekeurig op- of aflopend gesorteerd en vervolgens op een fantasievolgorde gebundeld. Heb maar rustig de tijd genomen om dat weet te fatsoeneren.
Is die in de leer geweest bij de mijne. Ik heb in een maand tijd op daldagen veel bijzonders gezien. Maar het leek niet erg op combibundel.
Vandaag was het 1 dikke bundel met handpost. Paar bundels tijdschriften enzo. Stappeltje china en nog wat bundeltjes met tijdschriften. En natuurlijk allemaal op rare plekken afgedopt,
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186554279
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:03 schreef Rafierafie het volgende:
Uit het jaarverslag 2018:
[..]

Ik ken werkelijk niemand die de combibundel ziet als verbetering. En toch lees ik steeds vaker dat iedereen er zo blij van wordt. Ik vind het toch heel bijzonder.
Iedereen was toch ook tevreden over dat scan ding? Nou die gaat er hier alweer uit _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 23:00 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Ik weet niet waar de voorbereider mee bezig was, maar niet met z'n werk. Vakken willekeurig op- of aflopend gesorteerd en vervolgens op een fantasievolgorde gebundeld. Heb maar rustig de tijd genomen om dat weet te fatsoeneren.
Gewoon melding maken. Duurt wel 6 weken maar ach
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186554607
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 23:39 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Iedereen was toch ook tevreden over dat scan ding? Nou die gaat er hier alweer uit _O-
[..]

Gewoon melding maken. Duurt wel 6 weken maar ach
De scanner gaat eruit voor collega's die er geen of een kapot exemplaar hebben? Hier zijn ze in ieder geval al maanden niet meer te krijgen.
Ik moest laatst een hele dag pakketjes scannen met de telefoon omdat de batterij van mijn scanner leeg was. Ik begrijp niet hoe ik dat in het verleden altijd deed. Wat een gekut! :N
pi_186557270
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 22:03 schreef Rafierafie het volgende:
Uit het jaarverslag 2018:
[..]

Ik ken werkelijk niemand die de combibundel ziet als verbetering. En toch lees ik steeds vaker dat iedereen er zo blij van wordt. Ik vind het toch heel bijzonder.
Net zoals de Pilot met de stempassen scannen vorig jaar in een paar wijken. Collega moest alle stempassen scannen in zijn wijk met de scanner. Werkte niet. Nog 3 scanners geprobeerd allemaal zonder succes. Vervolgens alles handmatig afgevinkt nadat hij klaar was met bezorgen. Enkele dagen later een nieuwsbericht dat het een geslaagd project was. Onderhand geloof je toch niks meer wat er gezegd word. Die combi bundel is een groot drama. Zeker in wijken die niet op de volgorde liggen die jij wilt lopen. Alles doorgebundeld etc. Ik ben nog nooit zo traag geweest, alle "tacktieken" die je had voor verschillende wijken als er juist veel of weinig volume was door rondjes logisch te lopen aangepast aan het volume is nu onmogelijk.
pi_186560900
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 23:21 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Is die in de leer geweest bij de mijne. Ik heb in een maand tijd op daldagen veel bijzonders gezien. Maar het leek niet erg op combibundel.
Vandaag was het 1 dikke bundel met handpost. Paar bundels tijdschriften enzo. Stappeltje china en nog wat bundeltjes met tijdschriften. En natuurlijk allemaal op rare plekken afgedopt,
waarschijnlijk door een daldag bundel, dat gaat niet meer per vak en als voorbereider heb je dan dus oook geen keuze, de scheiding is al gemaakt in de rode bak
pi_186560912
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 23:52 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

De scanner gaat eruit voor collega's die er geen of een kapot exemplaar hebben? Hier zijn ze in ieder geval al maanden niet meer te krijgen.
Ik moest laatst een hele dag pakketjes scannen met de telefoon omdat de batterij van mijn scanner leeg was. Ik begrijp niet hoe ik dat in het verleden altijd deed. Wat een gekut! :N
Nee helemaal eruit! Tenminste bij ons dan. Weet niet hoe het bij de rest in NL is
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186561345
Weet nog wel dat er hier mensen op aangesproken zijn dat ze met de telefoon bleven scannen. Niet bij mij, terwijl ik op een gegeven moment ook gestopt ben met het gebruik vd scanner :P vergat het ding iedere keer op te laden, bij mijn telefoon overkomt me dat iig niet.

Zal me ook benieuwen met mijn nieuwste verlofaanvraag, die staat inmiddels ook alweer een weekje open ongeveer. Heb het idee dat er tot half september uberhaupt bijna niks meer mogelijk is :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 2 mei 2019 @ 13:24:00 #136
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186562957
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 11:41 schreef liedetector het volgende:

[..]

waarschijnlijk door een daldag bundel, dat gaat niet meer per vak en als voorbereider heb je dan dus oook geen keuze, de scheiding is al gemaakt in de rode bak
Ik heb geen idee. Maar ik weet wel dat het niet de bedoeling is dat ik de kleine post van mijn hele wijk in 1 bundel heb.
Heb het idee dat er nu met die combibundel nog harder geprutst wordt dan eerst binnen. Het aantal fouten is fenomenaal hoog.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186563453
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 13:24 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Maar ik weet wel dat het niet de bedoeling is dat ik de kleine post van mijn hele wijk in 1 bundel heb.
Heb het idee dat er nu met die combibundel nog harder geprutst wordt dan eerst binnen. Het aantal fouten is fenomenaal hoog.
Het probleem is dat de postbezorger had moeten aangeven wat handige scheidingsplekken waren op een piekdag. Maar dat is bijna nergens gedaan omdat het ze nooit gevraagd is. Alleen bij sommige wijken zie je dat er wel logische plekken zijn waar een nieuwe bundel start.

Die scanner van mij zit nog in het plastic. Die post Huawei heeft af en toe wat moeite ja. Maar met mijn eigen telefoon gaat het gewoon op fatsoenlijke snelheid.
pi_186565296
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 13:24 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik heb geen idee. Maar ik weet wel dat het niet de bedoeling is dat ik de kleine post van mijn hele wijk in 1 bundel heb.
Heb het idee dat er nu met die combibundel nog harder geprutst wordt dan eerst binnen. Het aantal fouten is fenomenaal hoog.
voor voorbereiders (zeker als je maar 3 gele kaarten hebt en die op een daldag wel eens willen missen) is het compleet onduidelijk hoe ze moeten zetten, logica is totaal weg ook!
pi_186565311
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 13:50 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Het probleem is dat de postbezorger had moeten aangeven wat handige scheidingsplekken waren op een piekdag. Maar dat is bijna nergens gedaan omdat het ze nooit gevraagd is. Alleen bij sommige wijken zie je dat er wel logische plekken zijn waar een nieuwe bundel start.
precies de NOOIT GEVRAAGD is waar het mis gaat....net als met indikken is ook nooit overlegd
  donderdag 2 mei 2019 @ 15:42:51 #140
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_186565934
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 15:13 schreef liedetector het volgende:

[..]

voor voorbereiders (zeker als je maar 3 gele kaarten hebt en die op een daldag wel eens willen missen) is het compleet onduidelijk hoe ze moeten zetten, logica is totaal weg ook!
Hoezo is de logica weg? Er wordt gewoon gewerkt van vakje 1 tot vakje 35. Alleen heb je nu niet een gele kaart per vakje, maar per bundel (die uit zoveel vakjes bestaat). Dus je hebt niet een bundel per vak, maar één bundel voor bijvoorbeeld vakje 1-7, een voor vakje 8 tot 15, etc.
Waar die scheidingen zitten, staat hier gewoon op de kast.

Er is wel veel veranderd na de invoering van de combibundel. Op een daldag gebruikt men bijvoorbeeld geen aparte pakjestas en ook geen roze kaarten meer. De wijk wordt ingestraat, de pakjestas wordt gemaakt en dan worden aan de hand van de machinepost één tot drie bundels gemaakt. Als er nog ruimte is in de pakjestas, gaat de post er bovenop. Die bundels hebben in principe dezelfde vorm als de bundels op een piekdag. Het systeem werkt op zich prima, maar het gaat de mist in als de post afwijkt van de norm. Bijvoorbeeld als er op een daldag ineens radiogidsen worden meegegeven, of als er mailingen zijn in de machinepost, zoals van bijvoorbeeld woningbouw of energieleverancier, omdat je als voorbereider in principe niet meer aan de machinepost mag komen (dus niet splitsen tot handzame bundels).
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 15:14 schreef liedetector het volgende:

[..]

precies de NOOIT GEVRAAGD is waar het mis gaat....net als met indikken is ook nooit overlegd
Ik kan niet voor andere gebieden spreken, maar hier in de omgeving is het indikken wel overlegd met in eerste instantie de voorbereider (omdat die van al diens wijken weet welke vakken en dus bundels al dik genoeg waren) en dat is vervolgens door de postbezorger nog eens bevestigd. En dan nog kan je als bezorger van post naar je teamleider stappen om te vragen of die scheiding ook anders kan. Daar gaat dan wel een poos overheen voordat dat helemaal is ingevoerd, maar het kan wel.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_186566088
Hier ook wel veel fouten nu. Vaak achteraan de bundel grote post ineens nog weer dingen voor een stuk terug. Grote/kleine post die niet gelijk loopt is erg irritant.. heb je kleine post hele straat in de bundel, en dan maar de helft vd grote post erbij. De rest zit dan in een 2e bundeltje grote post of bij de volgende straat in. Laatst een straat met alleen bundel grote post, zat de kleine post in een bundel met de grote post van een andere straat verderop. :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186566661
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 15:42 schreef Bebop het volgende:

[..]

Hoezo is de logica weg? Er wordt gewoon gewerkt van vakje 1 tot vakje 35. Alleen heb je nu niet een gele kaart per vakje, maar per bundel (die uit zoveel vakjes bestaat). Dus je hebt niet een bundel per vak, maar één bundel voor bijvoorbeeld vakje 1-7, een voor vakje 8 tot 15, etc.
Waar die scheidingen zitten, staat hier gewoon op de kast.

Er is wel veel veranderd na de invoering van de combibundel. Op een daldag gebruikt men bijvoorbeeld geen aparte pakjestas en ook geen roze kaarten meer. De wijk wordt ingestraat, de pakjestas wordt gemaakt en dan worden aan de hand van de machinepost één tot drie bundels gemaakt. Als er nog ruimte is in de pakjestas, gaat de post er bovenop. Die bundels hebben in principe dezelfde vorm als de bundels op een piekdag. Het systeem werkt op zich prima, maar het gaat de mist in als de post afwijkt van de norm. Bijvoorbeeld als er op een daldag ineens radiogidsen worden meegegeven, of als er mailingen zijn in de machinepost, zoals van bijvoorbeeld woningbouw of energieleverancier, omdat je als voorbereider in principe niet meer aan de machinepost mag komen (dus niet splitsen tot handzame bundels).
[..]

Ik kan niet voor andere gebieden spreken, maar hier in de omgeving is het indikken wel overlegd met in eerste instantie de voorbereider (omdat die van al diens wijken weet welke vakken en dus bundels al dik genoeg waren) en dat is vervolgens door de postbezorger nog eens bevestigd. En dan nog kan je als bezorger van post naar je teamleider stappen om te vragen of die scheiding ook anders kan. Daar gaat dan wel een poos overheen voordat dat helemaal is ingevoerd, maar het kan wel.
Nou ja, er zijn hier bundels waarbij je gewoon elke daldag het blauw moet splitsen. Die splitsing hebben ze gewoon veel te ruim gemaakt. Vervolgens krijg je dus alsnog bundels die op rare plekken gesplitst zijn.

Daarnaast zijn er wijken die gewoon zoveel Chinese pakjes hebben dat je het niet goed kan sorteren. Apart in een pakjestas kan niet (dat blijft niet op volgorde), kan niet op de bundel (compleet instabiele bundels) en bovenop de bundel is ook niet ideaal.

Hier weet 90% van de bezorgers niet dat er vaste splitsingen zijn op de daldagen. Ze zullen dan ook niet hun leidinggevende benaderen om het te laten aanpassen. Zelfde als indikken. Ze hebben geen idee wat er precies gedaan is.
  donderdag 2 mei 2019 @ 16:25:03 #143
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186566776
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 23:39 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Iedereen was toch ook tevreden over dat scan ding? Nou die gaat er hier alweer uit _O-
[..]
De officiële lezing is dat de scanner er uit gaat omdat er te vaak communicatieproblemen waren tussen de scanner en de telefoon. Persoonlijk denk ik dat het ook te maken heeft met de kosten van het apparaat, en dat het product waarvoor ze 'm eigenlijk bedacht hadden (scannen van oa grote hoeveelheden stempassen) toch geen groot succes is geworden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186566861
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 15:42 schreef Bebop het volgende:
Hoezo is de logica weg? Er wordt gewoon gewerkt van vakje 1 tot vakje 35. Alleen heb je nu niet een gele kaart per vakje, maar per bundel (die uit zoveel vakjes bestaat). Dus je hebt niet een bundel per vak, maar één bundel voor bijvoorbeeld vakje 1-7, een voor vakje 8 tot 15, etc.
Waar die scheidingen zitten, staat hier gewoon op de kast.
precies en mensen stuntelen daar enorm mee, meeste zijn ook geen vaste daldag mensen en snappen ook niet hoe je doorbundeld....
pi_186566888
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 15:50 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier
omdat dik maar 10 cm mag zijn...dus altijd kijken of er dun op je volgende zit, is dat niet het geval weet je genoeg
pi_186566899
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:19 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Ze zullen dan ook niet hun leidinggevende benaderen om het te laten aanpassen.
en daar gaat eeuwen overheen dus
  donderdag 2 mei 2019 @ 16:31:28 #147
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186566903
Probleem is eerder met die combibundel dat de gene binnen niet snapt dat je buiten 100% afhankelijk bent van wat ze binnen doen.

Dat indikken hebben ze hier ook nooit gecorspondeerd. Heb onlangs gevraagd of ik mijn wijk mocht aanpassen en de scheidingen ook. Zou een lijst krijgen waar het op aangepast is. Maar die heb ik nog niet gezien. Wel te horen gekregen dat het absoluut niet de bedoeling is dat het meer bundels worden. Dat blijft natuurlijk kut. Want dan zit je nog steeds met pakken van een halve km waarbij je tussentijds moet afbundelen omdat je die niet 1,5 km gaat meeslepen.

Maar goed, behalve dat indikken is verder de kwaliteit hier ook gewoon ruk. Kom elke week wel gele kaarten tegen. Losse poststukken, Verkeerd afgebundeld kwa klein en groot enz.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186566921
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:31 schreef V__L_N het volgende:
Probleem is eerder met die combibundel dat de gene binnen niet snapt dat je buiten 100% afhankelijk bent van wat ze binnen doen.
want het mag niks meer kosten! en los het buiten maar op! dat is het hele idee van die fucking combibundel
pi_186566939
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:31 schreef V__L_N het volgende:
Zou een lijst krijgen waar het op aangepast is
nee die moet je opvragen hoe het nu staat bij je TC bezorgen en dan zelf aanpassen en weer inleveren! maar voor dat door gevoerd is ben je ook weken verder
pi_186567768
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:31 schreef V__L_N het volgende:
Echt niet slim. Er zitten gewoon steeds 3 straten in een bundel nu. Er zijn wijken waar nu maar een handjevol bomvolle vakken gebruikt worden, waar elke bundel op een piekdag in vieren gesplitst moet worden, met in elke bundel stukjes van verschillende straten. Daar heeft toch niemand wat aan? In Den Haag kennen ze misschien alleen wijken met flatjes waar bijna niemand post krijgt. Toegeven, die wijken zitten er ook tussen. Maar bij welk willekeurig dorp dan ook kan dat gewoon niet. Hier is ook geen communicatie geweest over hoe wijken opnieuw ingedeeld konden worden. Ze hebben het gewoon gedaan.

De enige oplossing die ik kan bedenken is zo veel mogelijk je teamcoach lastigvallen met het verzoek om je loopvolgorde aan te passen. Daar deden ze voor de codeerregel hier in elk geval niet moeilijk over. Het duurt alleen een maandje.
pi_186568916
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 17:19 schreef bmp80 het volgende:
gedaan.

De enige oplossing die ik kan bedenken is zo veel mogelijk je teamcoach lastigvallen met het verzoek om je loopvolgorde aan te passen. Daar deden ze voor de codeerregel hier in elk geval niet moeilijk over. Het duurt alleen een maandje.
en soms nog langer, maar idd de enige manier
pi_186570322
Geen kandidatenlijsten hier :D
pi_186570466
Indikken is hier nooit gevraagd naar de mening van de bezorgers, maar voor het verdeling op daldagen icm de combibundel gelukkig wel. Nu kan ik een van mijn wijken precies lopen zoals ik wil, eerst twee, dan drie en als laatste bundel één. Voor een andere wijk heb ik een paar maanden voor de invoering van de CB deze op de juiste volgorde laten zetten, zijn voor een deel twee straten naast elkaar lopen die vroeger op wijkkennis werden samengevoegd. Wijkkennis is natuurlijk niet meer aanwezig.
pi_186570486
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 19:15 schreef Thomas-sama het volgende:
Geen kandidatenlijsten hier :D
Hier wel, zaterdag ook reclame. Nog geen idee wat.
pi_186570517
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:30 schreef liedetector het volgende:

[..]

omdat dik maar 10 cm mag zijn...dus altijd kijken of er dun op je volgende zit, is dat niet het geval weet je genoeg
Ahja, dat vermoedde ik al een beetje. Zou dan liever hebben dat ze de kleine post ook splitsen en gewoon 2 combibundels maken, maar dit is vast makkelijker en sneller :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186573968
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 19:15 schreef Thomas-sama het volgende:
Geen kandidatenlijsten hier :D
Hier wel stempassen. De kandidatenlijsten komen volgende week.
pi_186581463
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De officiële lezing is dat de scanner er uit gaat omdat er te vaak communicatieproblemen waren tussen de scanner en de telefoon. Persoonlijk denk ik dat het ook te maken heeft met de kosten van het apparaat, en dat het product waarvoor ze 'm eigenlijk bedacht hadden (scannen van oa grote hoeveelheden stempassen) toch geen groot succes is geworden.
Maar alle tests waren positief. Maar goed dat is wel vaker met een project bij PostNL :P
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186582435
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 19:22 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ahja, dat vermoedde ik al een beetje. Zou dan liever hebben dat ze de kleine post ook splitsen en gewoon 2 combibundels maken, maar dit is vast makkelijker en sneller :P
dat is de voorbereiders idd tenstrengste verboden! *kost tijd he*
  vrijdag 3 mei 2019 @ 12:11:55 #159
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186583293
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:33 schreef liedetector het volgende:

[..]

nee die moet je opvragen hoe het nu staat bij je TC bezorgen en dan zelf aanpassen en weer inleveren! maar voor dat door gevoerd is ben je ook weken verder
Ik had een aangepaste lijst gemaakt zelf. Maar dan werden het 19 bundels. Mijn wijk bestaat nu uit 16. En het mogen er absoluut niet meer worden. Dus tl zou lijst sturen zodat ik zelf beter kon bepalen hoe en wat.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186583488
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 12:11 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik had een aangepaste lijst gemaakt zelf. Maar dan werden het 19 bundels. Mijn wijk bestaat nu uit 16. En het mogen er absoluut niet meer worden. Dus tl zou lijst sturen zodat ik zelf beter kon bepalen hoe en wat.
komt omdat er "wijken" zijn van 36 en 50 vakken (hangt van de kast af) en er minimaal 2 wijken per instraat eenheid in moeten zitten (soms 3) en dus heb je maar een beperkte hoeveelheid vakken anders komen ze niet uit
pi_186585941
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 12:23 schreef liedetector het volgende:

[..]

komt omdat er "wijken" zijn van 36 en 50 vakken (hangt van de kast af) en er minimaal 2 wijken per instraat eenheid in moeten zitten (soms 3) en dus heb je maar een beperkte hoeveelheid vakken anders komen ze niet uit
In ons team heb ik in die maand tijd dat we de codeerregel hebben maar een keer een 'instraateenheid' gehad waar meer dan 24 van de 50 vakken gebruikt worden. Ze zijn echt doorgeslagen met het indikken en ik zou proberen toch meer bundels te krijgen, want zoals het nu is bij sommige wijken kan echt niet.
pi_186586364
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:06 schreef bmp80 het volgende:

[..]

In ons team heb ik in die maand tijd dat we de codeerregel hebben maar een keer een 'instraateenheid' gehad waar meer dan 24 van de 50 vakken gebruikt worden. Ze zijn echt doorgeslagen met het indikken en ik zou proberen toch meer bundels te krijgen, want zoals het nu is bij sommige wijken kan echt niet.
bij ons veel met echt 48 vakken.... zijn dan wel 3 wijken en vaak vakken te vol en is het gekloot ook nog.... werkt echt niet deze "methode" (lees bezuiniging op vastgoed, want minder voorbereidingslocaties nodig) 12 landelijk is het plan geloof ik....
  vrijdag 3 mei 2019 @ 18:22:35 #163
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186589446
Ik wil er wel meer. In dit geval betekend dat in elke bundel 26/27 adressen zitten. Dat is gemiddeld. Ik heb ook stukken waar het er 40 zijn. Gewoon een grote wijk ook. Heb nog gewoon 3 tassen post op een piekdag

Dat is gewoon te zwaar. Plus dat je dan stukken hebt waar ik hele stukken moet lopen en ze daar 1 bundel van hebben gemaakt die ik mee moet slepen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186589992
We hebben nu dus wijken die teveel ingedikt zijn. En in juni gaan een aantal van deze drukke wijken ook nog eens naar twee piekdagen.

En een fatsoenlijke reactie komt er niet als je aangeeft dat 2 piekdagen bij bepaalde wijken echt niet handig is.
pi_186590073
Grrrrr, ik kan ineens mijn pakketten niet meer doorsturen naar een bepaald afhaalpunt. Dit is ook het punt waar wij voor dit postcodegebied nu onze pakjes heen brengen. Vraag me af of ze dit aan het afbouwen zijn :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186594885
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 18:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Grrrrr, ik kan ineens mijn pakketten niet meer doorsturen naar een bepaald afhaalpunt. Dit is ook het punt waar wij voor dit postcodegebied nu onze pakjes heen brengen. Vraag me af of ze dit aan het afbouwen zijn :X
Ik krijg ook altijd maar een optie. En dat terwijl ik dicht in de buurt van tenminste vier afhaalpunten woon. Ik zou namelijk ook graag mijn pakketten naar de retailer vlakbij mijn vaste wijk laten sturen.
Hier doen ze dat volgens mij om te zorgen voor een betere verdeling van het aantal pakketten per afhaalpunt.
pi_186595139
Dit was al jaren het afhaalpunt voor dat adres (van mijn ouders ;)). Kon laatst vanuit de app de bezorging ook al niet meer wijzigen naar dat punt, en nu direct bij een bestelling bij Z.alando ook niet meer. Balen :(

Het is bij ons al bekend dat die retailer er graag vanaf wil, ze hebben al een deel vd wijken afgestoten. Andere deel kunnen wij nog wel daar heen brengen, maar kun je nu als ontvanger dus niet meer kiezen. Ben er een beetje bang voor dat dit het begin van het einde is voor deze retailer. Is al erg vaak gedoe geweest daar..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 4 mei 2019 @ 13:32:09 #168
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_186605400
Net de bezorger gesproken. Half uur tijd van wijk af omdat er geen hah meer zou zijn.

Vandaag dus wel, want pizzafolder. Maar geen half uur extra op de toch al zo krappe basistijd. En hij moest al plussen toen de tijd voor de hah er nog bij zat.
pi_186605613
Het idee is volgens mij dat de zaterdag ook qua post rustiger gaat worden.

Na een analyse van de tijden kwam het hier op neer:

X wijken: tijd blijft gelijk (zonder extra tijd combi) op di, wo en vrij. Op zaterdag gaat er flink tijd af en op donderdag komt er wat tijd bij.

Y wijken: di en do worden daldagen met een beetje extra tijd. Wo heeft de oude tijd van dinsdag. Vrijdag heeft net iets minder tijd dan de huidige donderdag. Za verliezen deze wijken helemaal veel tijd.

Per saldo is een y wijk ongunstiger uit. Om dit gelijk te trekken zou er op de vrijdag tijd bij moeten. Het lijkt me namelijk dat de piek van donderdag bij de y wijken op de vrijdag komt.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 14:16:02 #170
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186606227
Dat is inderdaad zo te zien de standaard manier.

Hier is de donderdag ineens langer dan dat hij ooit is geweest, bijna net zo lang als een zaterdag met hah. De zaterdag is maar iets langer dan een daldag. Ik denk dat er niks van klopt. Mijn rooster is nu 45 minuten in de min. Maar ik vermoed dat daar niet veel van gaat kloppen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186644661
Volgens het laatste prikbord nieuws over de zomer krijgen we in juni allemaal weer een nieuwe Dopper...
  maandag 6 mei 2019 @ 11:05:09 #172
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186644987
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 10:44 schreef the_X het volgende:
Volgens het laatste prikbord nieuws over de zomer krijgen we in juni allemaal weer een nieuwe Dopper...
Is dat zo? Er staat dat iedereen die op 3 juni in dienst is een Dopper krijgt. Maar als je er al eentje gehad hebt, krijg je dan nog een tweede? Dat zie ik niet staan. Ik denk dat ze bedoelen dat iedereen een Dopper krijgt, voor zover je er nog geen gehad hebt.

Maar goed, ik hoef geen Dopper. De oude staat hier nog nagenoeg ongebruikt. Er past maar een halve liter in, wat op een warme dag zo op is, en je moet 'm ontzettend strak dichtdraaien, anders gaat íe lekken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186645216
Volgens mij zelfs maar 450ml. Die van mij is al kapot gevallen.
pi_186645217
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Is dat zo? Er staat dat iedereen die op 3 juni in dienst is een Dopper krijgt. Maar als je er al eentje gehad hebt, krijg je dan nog een tweede? Dat zie ik niet staan. Ik denk dat ze bedoelen dat iedereen een Dopper krijgt, voor zover je er nog geen gehad hebt.
Hmmm, dat zou ook nog kunnen natuurlijk... Je kan het op 2 manieren lezen. Het leek mij dat als je op 3 juni bij PostNL werkt (iedereen die er op dat moment werkt) dat je dan zo'n Dopper krijgt, we zullen het wel zien...

quote:
Maar goed, ik hoef geen Dopper. De oude staat hier nog nagenoeg ongebruikt. Er past maar een halve liter in, wat op een warme dag zo op is, en je moet 'm ontzettend strak dichtdraaien, anders gaat íe lekken.
Die van mij kan ik (gelukkig) gewoon/normaal dichtdraaien en dan lekt hij niet.

quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:18 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Volgens mij zelfs maar 450ml. Die van mij is al kapot gevallen.
Inderdaad, er gaat maar 450ml in.
  maandag 6 mei 2019 @ 11:29:22 #175
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_186645397
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:31 schreef V__L_N het volgende:
Probleem is eerder met die combibundel dat de gene binnen niet snapt dat je buiten 100% afhankelijk bent van wat ze binnen doen.
Je hebt wel gelijk dat binnen en buiten in aparte werelden leven, maar daar maken de mensen buiten zich net zo goed schuldig aan. Er is in het algemeen gewoon weinig begrip voor elkaars werk.

De mensen binnen snappen heus wel dat de mensen buiten volledig van het binnenwerk afhankelijk zijn.
Wat de mensen buiten zich bijvoorbeeld niet realiseren, is dat de voorbereiders veel sterker gebonden zijn aan regels over hoe ze het werk moeten doen, dan de mensen buiten dat zijn. En dan staat er binnen ook nog de hele ochtend een teamleider in de nek te hijgen om erop toe te zien dat men het werk doet zoals het hoort. Zaken zoals het niet mogen splitsen van machinepost, is gewoon een harde wet, ook al beseft de voorbereider heus wel dat dat lastig kan uitpakken voor de postbezorger. Pakjes moeten vanaf 1,5cm dikte in de pakjestas, maar daardoor krijg je wel eens een rommelige pakjestas. Dat zijn dingen waarvan de voorbereider heus wel begrijpt dat het niet handig is, maar dat zijn gewoon regels die ze zijn opgedragen en waar ze zich aan moeten houden. En de uiteindelijke werkmethode is voor zover ik weet uiteindelijk aangedragen door bezorgen.

Daarnaast brengt de codeerregel veel voordelen met zich mee, want het voorbereiden gaat sneller, je kan wijken complexer inrichten (je kan bijvoorbeeld prima zigzaggen) en er is meer mogelijk met het efficiënt verdelen van wijken (wat ooit onder de noemer georoute geprobeerd is en toen flopte, omdat de factor kennis in de weg zat).
Het heeft echter ook nadelen, want fouten worden minder makkelijk herkend. In de oude situatie kon je fouten maken op ieder moment dat je post in handen had, maar ook fouten verwijderen. Nu kan je eigenlijk alleen nog maar fouten maken, want het is veel lastiger om fouten te herkennen en onderscheppen. Het kan wel, maar dat kost naar verhouding enorm veel tijd. Binnen is het tempo flink omhoog gegaan, dus er is helemaal geen tijd.

In het X/Y-verhaal lijkt de codeerregel duidelijker te worden en zal het aantal fouten hopelijk omlaag gaan.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 16:32 schreef liedetector het volgende:

[..]

want het mag niks meer kosten! en los het buiten maar op! dat is het hele idee van die fucking combibundel
Doe even normaal, joh. Vanaf het begin af aan was al bekend dat de combibundel onder de streep geen besparing oplevert. Wat je binnen aan tijd bespaart, weegt niet op aan wat je buiten extra moet uitgeven.
Het idee van de fucking combibundel is dat er meer machinaal (SMX) gedaan kan worden, er daardoor binnen minder kasten nodig zijn, dus minder ruimte en dat betekent dat er voorbereidingslocaties bij elkaar in geschoven kunnen worden en er dus locaties dicht kunnen. Daar zit de winst.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_186645442
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:29 schreef Bebop het volgende:
Doe even normaal, joh. Vanaf het begin af aan was al bekend dat de combibundel onder de streep geen besparing oplevert. Wat je binnen aan tijd bespaart, weegt niet op aan wat je buiten extra moet uitgeven.
Het idee van de fucking combibundel is dat er meer machinaal (SMX) gedaan kan worden, er daardoor binnen minder kasten nodig zijn, dus minder ruimte en dat betekent dat er voorbereidingslocaties bij elkaar in geschoven kunnen worden en er dus locaties dicht kunnen. Daar zit de winst.
Precies, het mag niks meer kosten, is precies wat ik zeg!
  maandag 6 mei 2019 @ 11:32:59 #177
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_186645454
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:32 schreef liedetector het volgende:

[..]

Precies, het mag niks meer kosten, is precies wat ik zeg!
Wat jij zegt is te kort door de bocht.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_186645504
de "winst" levert wel discutabele kwaliteit op. Maar dat is blijkbaar minder belangrijk..
pi_186645600
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:35 schreef Bezorgertje het volgende:
de "winst" levert wel discutabele kwaliteit op. Maar dat is blijkbaar minder belangrijk..
dat kon je al bedenken toen ze begonnen met de codeerregel, en doorzandservice en bewaarservice die compleet de nek omgedraaid is.... kortom is kwaltieit niet meer boeiend. Kijk alleen maar hoeveel wijken er op een gemiddelde zaterdag blijven staan bv
pi_186646085
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:29 schreef Bebop het volgende:
Het idee van de fucking combibundel is dat er meer machinaal (SMX) gedaan kan worden, er daardoor binnen minder kasten nodig zijn, dus minder ruimte en dat betekent dat er voorbereidingslocaties bij elkaar in geschoven kunnen worden en er dus locaties dicht kunnen. Daar zit de winst.
Precies. De besparing zit op dit moment vooral in minder voorbereidingslocaties.

De grootste ellende bij bezorgen wordt niet veroorzaakt door de combibundel. Die is - mits de loopwijzer goed staat - best te doen. Onhandiger dan een enkele bundel, dat wel, maar echt niet zo rampzalig als eerdere onheilstijdingen deden vermoeden.

De ellende wordt veroorzaakt door de codeerregel. Want daardoor is voorbereiding gedwongen om de bundels strikt volgens de cijfertjes samen te stellen. En tja, als de loopwijzer niet goed in elkaar zit, ga je dat nu merken. De voorbereider kan en mag er geen fouten meer uithalen, of bijvoorbeeld op daldagen de volgorde handiger zetten. Bovendien zijn veel bundels samengevoegd zodat er minder kasten nodig zijn. Dat samenvoegen had in overleg met bezorgen moeten gebeuren, maar dat is vrijwel nergens gebeurd.

Als je bundels een puinhoop zijn: controleer de loopwijzer en laat hem aanpassen. Ook de knip (bundeleinde) op daldagen kun je op een ander punt laten zetten.

Die codeerregel is weer nodig om straks de e(bak)fietsen en grote wijken te kunnen invoeren. Daarr zit ook een fikse besparing. Enerzijds in personeelskosten bij bezorging (want: men wil zoveel mogelijk grotere contracten), anderzijds door minder depots, en "slimmer" ingedeelde wijken omdat deze niet meer op postcode ingericht te hoeven zijn.
  maandag 6 mei 2019 @ 12:00:52 #181
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_186646103
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:35 schreef Bezorgertje het volgende:
de "winst" levert wel discutabele kwaliteit op. Maar dat is blijkbaar minder belangrijk..
Dat heeft meer te maken met het verschil tussen theorie en praktijk.

Ik denk dat men zich niet voldoende gerealiseerd had hoe makkelijk het in de huidige situatie is om fouten te maken. Met name in de VOS (vroege-ochtendsortering) sluipt een foutje er makkelijk in. De codeerregel bestaat uit een deel wat de VOS-ring aanduidt, en dan loopt iedere ring van A1-A6, en dan meestal A t/m D. Als de VOS-ser niet de hele codeerregel leest, herkent die niet de fout die in het proces ervoor gemaakt is.
En als de VOS-er een keer een fout maakt, dan hebben we het meestal niet over één poststuk, maar gelijk over een hele bundel met gidsen, of een hele hand vol post.

Bij het daadwerkelijke voorbereiden wordt er alleen nog maar naar het achterste deel van de codeerregel gekeken om het voorbereidingswerk te doen. Dus de fouten uit de VOS worden in principe niet meer herkend. Fouten herkennen ze soms wel, als bijvoorbeeld de vak- of bundelnummers niet overeenkomen met die van de machinepost, maar als ze dat zien, is er meestal reeds wat leed geschied. Dat verklaart ook dat als je als bezorger fouten aantreft, je die meestal achterin je wijk pas ziet. (en dat bezorgers van een wijk waarvan de codeerregel op A eindigt, meestal meer fouten zien dan wijken die op B of C eindigen). En dat is ook de reden dat je sinds de codeerregel ineens foute post voor totaal andere gebieden langs ziet komen, want er worden allerlei gebieden door elkaar heen ge-VOSt.

In de nieuwe X-Y-situatie zijn er een paar zaken veranderd om juist dit soort fouten te voorkomen. De codeerregel is korter gemaakt (dus makkelijker in één oogopslag te lezen), de VOS-ringen krijgen allemaal verschillende letters. Je kan straks bijvoorbeeld niet wijk 1331B2 bij 1332B2 gooien, want ring 1332 begint straks bij 1332F.
Daarnaast wordt er straks gebruik gemaakt van twee setjes kastopschriften. Waar nu iedere kast van vakje 1 tot 35 (of 48) loopt, krijgen ze straks vakje 0-36 en 50-86 (of 0-49 en 50-99) en dat geeft ook weer een handvat om fouten te herkennen.

De kwaliteit is behoorlijk omlaag gegaan, maar het is wat kort door de bocht om te stellen dat dat een bewuste afweging was, want dan zouden ze geen moeite doen om zulke aanpassingen door te voeren.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_186646240
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:00 schreef Bebop het volgende:

Ik denk dat men zich niet voldoende gerealiseerd had hoe makkelijk het in de huidige situatie is om fouten te maken. Met name in de VOS (vroege-ochtendsortering) sluipt een foutje er makkelijk in. De codeerregel bestaat uit een deel wat de VOS-ring aanduidt, en dan loopt iedere ring van A1-A6, en dan meestal A t/m D. Als de VOS-ser niet de hele codeerregel leest, herkent die niet de fout die in het proces ervoor gemaakt is.
En als de VOS-er een keer een fout maakt, dan hebben we het meestal niet over één poststuk, maar gelijk over een hele bundel met gidsen, of een hele hand vol post.

Dit zie ik ook heel vaak. 10-20 tijdschriften uit dezelfde andere wijk in mijn tassen. Dan heeft de vosser blijkbaar 1 cijfertje of lettertje gemist, en gaat meteen de hele stapel fout? Arme voorbereider die er vervolgens van ons bezorgers de schuld van krijgt....
pi_186646531
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:00 schreef Bebop het volgende:
Fouten herkennen ze soms wel, als bijvoorbeeld de vak- of bundelnummers niet overeenkomen met die van de machinepost
die machine post stieken ze alleen af dus een voorbereider ziet ie al helemaal niet meer
  maandag 6 mei 2019 @ 12:16:25 #184
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_186646556
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:40 schreef liedetector het volgende:

[..]

dat kon je al bedenken toen ze begonnen met de codeerregel, en doorzandservice en bewaarservice die compleet de nek omgedraaid is.... kortom is kwaltieit niet meer boeiend. Kijk alleen maar hoeveel wijken er op een gemiddelde zaterdag blijven staan bv
In het verlengde van het willen besparen op gebouwen, wil men straks in staat zijn om meer machinaal te gaan doen. Doorzendservice bestaat nog gewoon, want dat kan door de machine worden opgepakt, maar bewaarservice laat zich niet machinaal verwerken en daarom is dat gestaakt. Dat lijkt wel heftig, maar het was toch al een prijzige service en er werd naar verhouding nauwelijks gebruik van gemaakt. De voornaamste klanten waren een paar scholen en bedrijven die in de bouwvak gesloten zijn en klanten die (blijkbaar?) niet zo'n goede verstandshouding hebben met buren en/of familie. Uiteindelijk heb je het over slechts tientallen klanten over een compleet rayon (nog geen tiende procent) en een periode van zo'n zes weken per jaar.

Dat wijken zouden blijven staan, heeft niet met kwaliteit of onwil te maken, maar met personeelstekorten. We bevinden zich in situatie waarin er economische groei is, het werk aantrekt, en er dus voldoende laagopgeleid werk te vinden is. Daardoor is het lastig om postbezorgers aan te trekken. Het moeten laten staan van wijken is dan ook een probleem wat zich vooral in de randstad en grotere steden voordoet.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  maandag 6 mei 2019 @ 12:18:14 #185
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_186646588
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:15 schreef liedetector het volgende:

[..]

die machine post stieken ze alleen af dus een voorbereider ziet ie al helemaal niet meer
Ze controleren of de machinepost past bij de bundel sorteerpost. Maar je hebt gelijk dat fouten vooral herkend worden als de codeerregel niet past bij de rest van dat sorteervak, of als het vaknummer hoger is dan voor de betreffende wijk gebruikt wordt.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  maandag 6 mei 2019 @ 12:29:22 #186
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_186646813
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:05 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Dit zie ik ook heel vaak. 10-20 tijdschriften uit dezelfde andere wijk in mijn tassen. Dan heeft de vosser blijkbaar 1 cijfertje of lettertje gemist, en gaat meteen de hele stapel fout? Arme voorbereider die er vervolgens van ons bezorgers de schuld van krijgt....
Dat de fout niet zozeer door de voorbereider gemaakt wordt, wil niet zeggen dat dit soort fouten ineens normaal zouden moeten zijn. Je moet het wel blijven melden, maar dat is inderdaad de reden dat je sinds de codeerregel ineens heel vaak dezelfde fout voorbij ziet komen, of waarom je post tegenkomt voor totaal andere gebieden.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_186647101
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:05 schreef Ranunculus het volgende:

[..]

Dit zie ik ook heel vaak. 10-20 tijdschriften uit dezelfde andere wijk in mijn tassen. Dan heeft de vosser blijkbaar 1 cijfertje of lettertje gemist, en gaat meteen de hele stapel fout? Arme voorbereider die er vervolgens van ons bezorgers de schuld van krijgt....
Wel gek eigenlijk. Want doordat de machinepost tegenwoordig achterstevoren staat is het vaknummer niet meer gelijk aan het bundelnummer bij wijk A. Daardoor zijn die fouten eenvoudiger zichtbaar bij het zetten.
pi_186647462
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Wel gek eigenlijk. Want doordat de machinepost tegenwoordig achterstevoren staat is het vaknummer niet meer gelijk aan het bundelnummer bij wijk A. Daardoor zijn die fouten eenvoudiger zichtbaar bij het zetten.
Maar je gooit de laatste toch gewoon in vak 1 enz? waarom is het nummer dan verschillend?
pi_186647606
Eerste was de onderste bundel in de tas bundel 1. Met de combibundel is de laatste bundel die je in de tas stopt bundel 1. Gevolg is dat er vaak wel verschil is wat er in vak 1 zit. Een wijk met 15 bundels begint in vak 1 met 1501 als laatste cijfers. Als je daar dan opeens een brief hebt met 1101 dan valt dat op.
pi_186647986
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 13:04 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Eerste was de onderste bundel in de tas bundel 1. Met de combibundel is de laatste bundel die je in de tas stopt bundel 1. Gevolg is dat er vaak wel verschil is wat er in vak 1 zit. Een wijk met 15 bundels begint in vak 1 met 1501 als laatste cijfers. Als je daar dan opeens een brief hebt met 1101 dan valt dat op.
Ik weet niet hoor, maar bij ons beginnen ze toch echt te zetten bij bundel 1 en komt die dus onderop! het zit andersom in de rode bak, maar dat wordt dus ook achterstevoren ingegooid
De enige die daar profijt van hebben zijn de chauffeurs wijken omdat die de hele rode bak zo krijgen
  maandag 6 mei 2019 @ 13:29:32 #191
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186648139
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:16 schreef Bebop het volgende:

Dat wijken zouden blijven staan, heeft niet met kwaliteit of onwil te maken, maar met personeelstekorten. We bevinden zich in situatie waarin er economische groei is, het werk aantrekt, en er dus voldoende laagopgeleid werk te vinden is. Daardoor is het lastig om postbezorgers aan te trekken. Het moeten laten staan van wijken is dan ook een probleem wat zich vooral in de randstad en grotere steden voordoet.
Het heeft wel degelijk met de kwaliteit te maken. De kwaliteit wordt slechter, voorbereiders mogen nergens meer naar kijken dus gooien rustig een bundel Libelles voor een heel ander dorp in mijn wijk, en als kers op de taart krijg je ook nog een combibundel eroverheen. Dus raken mensen het op een gegeven moment zat, en nemen ze ontslag. Dat ze vervolgens makkelijk ander werk vinden heeft inderdaad met de aantrekkende economie te maken, maar dat betekent niet dat de situatie bij PostNL er niets mee te maken heeft. Als de postbezorgers het naar hun zin zouden hebben dan zouden ze niet massaal ander werk gaan zoeken.

Dat het niet de bedoeling van combibundel en codeerregel is om alle rommel op het bord van de postbezorger te gooien, dat begrijp ik, maar dat is wel wat het gevolg is. Het bedrijf noemt je dan de belangrijke laatste schakel, maar het komt er in feite gewoon op neer dat je andermans fouten mag gaan opruimen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186648183
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:32 schreef liedetector het volgende:

[..]

Precies, het mag niks meer kosten, is precies wat ik zeg!
ik geef je gelijk,je moet meer doen voor minder(gratis werken)
pi_186648258
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 12:16 schreef Bebop het volgende:

[..]

Dat wijken zouden blijven staan, heeft niet met kwaliteit of onwil te maken, maar met personeelstekorten. We bevinden zich in situatie waarin er economische groei is, het werk aantrekt, en er dus voldoende laagopgeleid werk te vinden is. Daardoor is het lastig om postbezorgers aan te trekken. Het moeten laten staan van wijken is dan ook een probleem wat zich vooral in de randstad en grotere steden voordoet.
er is zowat geen hond meer die voor een lousie 8 eu dit werk gaat doen en ook niet onder de momenteel bestaande conditie's
pi_186648394
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 13:22 schreef liedetector het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar bij ons beginnen ze toch echt te zetten bij bundel 1 en komt die dus onderop! het zit andersom in de rode bak, maar dat wordt dus ook achterstevoren ingegooid
De enige die daar profijt van hebben zijn de chauffeurs wijken omdat die de hele rode bak zo krijgen
Bovenste bundel bij het lopen is bijvoorbeeld 15#0101. Dan is dus bundel 1 (uit vak 15) als laatste in de tas gegaan.
pi_186648482
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 13:42 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Bovenste bundel bij het lopen is bijvoorbeeld 15#0101. Dan is dus bundel 1 (uit vak 15) als laatste in de tas gegaan.
Ahhh okay, zo zie je maar weer, nog nooit de combibundel gezet....
  maandag 6 mei 2019 @ 13:55:42 #196
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_186648649
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 13:22 schreef liedetector het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar bij ons beginnen ze toch echt te zetten bij bundel 1 en komt die dus onderop! het zit andersom in de rode bak, maar dat wordt dus ook achterstevoren ingegooid
De enige die daar profijt van hebben zijn de chauffeurs wijken omdat die de hele rode bak zo krijgen
Ze beginnen bij vak 1, en dat is de laatste bundel.
Als je de codeerregel ziet, dan ziet die er bijvoorbeeld zo uit:
1331B4A#14#0206

Dan is dat ring 1331, instraateenheid 1331B4, het is wijk A, vak 14, bundel 2 en dan het 6e adres in die bundel.

De voorbereiders werken vanaf vak 01 tot in dit geval vak 15, en maken zo bundel 15 tot bundel 01. Vak 01 (bundel 15) gaat onderin de tas, vak 15 (bundel 01) komt bovenop.

Dat het van achter naar voren in de bak zit, is zodat men op daldagen of autobestellingen alleen maar scheidingskaarten weg hoeft te laten, maar niets met de volgorde hoeft te doen.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
  maandag 6 mei 2019 @ 13:56:54 #197
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_186648663
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 13:35 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

er is zowat geen hond meer die voor een lousie 8 eu dit werk gaat doen en ook niet onder de momenteel bestaande conditie's
Precies, maar ook binnen zien we enorm verloop sinds de economie beter draait. Mensen kunnen elders gewoon beter verdienen en/of meer uren draaien.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_186648666
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 13:55 schreef Bebop het volgende:

[..]

Ze beginnen bij vak 1, en dat is de laatste bundel.
Als je de codeerregel ziet, dan ziet die er bijvoorbeeld zo uit:
1331B4A#14#0206

Dan is dat ring 1331, instraateenheid 1331B4, het is wijk A, vak 14, bundel 2 en dan het 6e adres in die bundel.

De voorbereiders werken vanaf vak 01 tot in dit geval vak 15, en maken zo bundel 15 tot bundel 01. Vak 01 (bundel 15) gaat onderin de tas, vak 15 (bundel 01) komt bovenop.

Dat het van achter naar voren in de bak zit, is zodat men op daldagen of autobestellingen alleen maar scheidingskaarten weg hoeft te laten, maar niets met de volgorde hoeft te doen.
de codeerregel snap ik prima, maar was me met de combibundel nog niet opgevallen dat de bundels veranderd waren in nummering
pi_186648690
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 13:56 schreef Bebop het volgende:

[..]

Precies, maar ook binnen zien we enorm verloop sinds de economie beter draait. Mensen kunnen elders gewoon beter verdienen en/of meer uren draaien.
die mensen moeten nu ook werken met snot in hun ogen en maar doorgaan doorgaan en doorgaan, contracten worden niet verlengd omdat er op korte termijn een hoop locaties opgaan in bestaande grotere locaties en mensen die worden aangenomen maar voor een half jaar worden aangenomen..... logisch dus dat verloop
  maandag 6 mei 2019 @ 14:05:06 #200
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_186648807
Ik heb het over mensen die ander werk gevonden hebben, niet zozeer mensen wiens contract afloopt.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_186651688
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de cijfers binnenkort zijn, en dan vooral de kwaliteit en overkomstduur. Kan me ook niet voorstellen dat die beter zijn dan voor alle domme plannen van het bedrijf. Ook als ik zie wat ik zelf allemaal aan rommel ontvang, en dan vaak ook voor andere steden. Daar gaat ook echt niet overal een sticker op, alleen al omdat ik daar niet genoeg stickers voor meeneem. Daar komt nog bij dat ik retourpost regelmatig weer opnieuw ontvang, terwijl de sticker er nog op zit.
pi_186661316
Mijn god, als ik dit allemaal lees ben ik blij dat mijn contract niet verlengd is. Depot verplaatst van 3 minuten fietsen naar een lokatie op 20 minuten fietsen. Combibundel en al het gedonder wat er mee gepaard gaat....
pi_186661564
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 16:30 schreef zerebus het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de cijfers binnenkort zijn, en dan vooral de kwaliteit en overkomstduur. Kan me ook niet voorstellen dat die beter zijn dan voor alle domme plannen van het bedrijf. Ook als ik zie wat ik zelf allemaal aan rommel ontvang, en dan vaak ook voor andere steden. Daar gaat ook echt niet overal een sticker op, alleen al omdat ik daar niet genoeg stickers voor meeneem. Daar komt nog bij dat ik retourpost regelmatig weer opnieuw ontvang, terwijl de sticker er nog op zit.
Incidentjes joh. :+

Ik heb eigenlijk nooit heel veel vertrouwen in die cijfers gehad. Geen idee ook hoe ze precies gemeten worden.
pi_186666943
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 13:55 schreef Bebop het volgende:

[..]

Ze beginnen bij vak 1, en dat is de laatste bundel.
Als je de codeerregel ziet, dan ziet die er bijvoorbeeld zo uit:
1331B4A#14#0206

Dan is dat ring 1331, instraateenheid 1331B4, het is wijk A, vak 14, bundel 2 en dan het 6e adres in die bundel.

De voorbereiders werken vanaf vak 01 tot in dit geval vak 15, en maken zo bundel 15 tot bundel 01. Vak 01 (bundel 15) gaat onderin de tas, vak 15 (bundel 01) komt bovenop.

Dat het van achter naar voren in de bak zit, is zodat men op daldagen of autobestellingen alleen maar scheidingskaarten weg hoeft te laten, maar niets met de volgorde hoeft te doen.
Dank je voor de uitleg.
Nu snap waarom sinds een paar weken bundel 1 ook mijn eerste bundel is :) . Voorheen was dat inderdaad de allerlaatste (en dat gaf weleens problemen met nieuwe voorbereiders, die netjes de #0100 op bundel 1 deden inde veronderstelling dat dat de eerste bundel was.....)
pi_186667060
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 11:32 schreef Bebop het volgende:

[..]

Wat jij zegt is te kort door de bocht.
Er om heen lullen is ook een vak
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186672302
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 10:55 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Er om heen lullen is ook een vak
lol
pi_186710834
Dus... verkeerd gesorteerde of geadresseerde rouwkaarten moeten voortaan met herstelsticker in de oranje brievenbus gegooid worden. Interessante ontwikkeling.
Er waren nog niet genoeg mensen die geen of te laat bericht kregen over een uitvaart?
pi_186711056
Gaat wel lekker met kwaliteit. Laatst ook al dat bericht dat ze op maandag de admie maar gingen bezetten omdat er dan zoveel gelopen wordt.
pi_186719162
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 23:29 schreef Rafierafie het volgende:
Dus... verkeerd gesorteerde of geadresseerde rouwkaarten moeten voortaan met herstelsticker in de oranje brievenbus gegooid worden. Interessante ontwikkeling.
Er waren nog niet genoeg mensen die geen of te laat bericht kregen over een uitvaart?
mag toch hopen dat dat een grapje is?
pi_186724733
Niks grapje, het wordt gewoon nog slechter liedetector.

Vandaag had ik zomaar 2 zakken post extra (7in totaal voor een wijk). Bleek allemaal Sandd post. Misschien heeft de Sandd bezorger van mijn wijk er de brui aan gegeven of zo? Met die handige verkiezingslijst erbij een uitloop van 20 minuten op een wijk van 2.50. Tussen de bedrijven door nog gehoord dat er op 14 Mei (het begin van de combi-blunder) gestaakt gaat worden op de voorbereiding in Arnhem. Er is zelfs enige animo om mee te doen hier, een zeldzaam fenomeenl maar het is de laatse tijd ook echt droevig qua kwaliteit.
  donderdag 9 mei 2019 @ 18:01:52 #211
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186724807
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 17:56 schreef Bezorgertje het volgende:
Niks grapje, het wordt gewoon nog slechter liedetector.

Vandaag had ik zomaar 2 zakken post extra (7in totaal voor een wijk). Bleek allemaal Sandd post. Misschien heeft de Sandd bezorger van mijn wijk er de brui aan gegeven of zo? Met die handige verkiezingslijst erbij een uitloop van 20 minuten op een wijk van 2.50. Tussen de bedrijven door nog gehoord dat er op 14 Mei (het begin van de combi-blunder) gestaakt gaat worden op de voorbereiding in Arnhem. Er is zelfs enige animo om mee te doen hier, een zeldzaam fenomeenl maar het is de laatse tijd ook echt droevig qua kwaliteit.
Kijk even op de site van Sandd in welke winkel de dichtstbijzijnde Sandd-brievenbus staat. Prop het daar in. Laat die lui hun eigen post bezorgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  donderdag 9 mei 2019 @ 18:04:38 #212
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186724856
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 23:29 schreef Rafierafie het volgende:
Dus... verkeerd gesorteerde of geadresseerde rouwkaarten moeten voortaan met herstelsticker in de oranje brievenbus gegooid worden. Interessante ontwikkeling.
Er waren nog niet genoeg mensen die geen of te laat bericht kregen over een uitvaart?
Ja, dat las ik ook. Want we verlenen nu extra service, en dat is in strijd met de Algemene Voorwaarden. Voor een bedrijf wat al 30 jaar geleden geprivatiseerd is viert de ambtenarenmentaliteit nog steeds hoogtij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186724950
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 18:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Kijk even op de site van Sandd in welke winkel de dichtstbijzijnde Sandd-brievenbus staat. Prop het daar in. Laat die lui hun eigen post bezorgen.
De Sandd post was "gecorrigeerd" naar post post. En het was wel even goed om te zien hoeveel meer het dan wordt. Meer dan een minuutje per dag kan ik je verzekeren.
pi_186725484
Ik heb in mijn wijk een aantal sloopwoningen en het komt eigenlijk wel elke dag voor dat je ziet dat de retourssticker van sandd er afgetrokken is (envelop is dan beschadigd waar de sandd sticker heeft gezeten) en (ik neem aan sandd, want meerdere afzenders) het via ons nog een keer probeert, er komt dan over het sandd logo een port betaalt PostNL sticker. Zo zit ik soms eigenlijk alleen "sandd" post voor dat stukje afbraak af te schrijven...
pi_186727317
Hebben jullie nu al een zaterdag gelopen zonder Hah? Wij hebben hier de afgelopen weken nog gewoon een foldertje erbij gehad dus nog geen idee hoe lekker t volgende week gaat lopen zonder foldertje 😃 (nu al zin in eindelijk eens een zaterdagje snel klaar?) maar de tijd van Dinsdags staat nu bij mij voor Zaterdag? Dus maar 15 minuten minder dan zaterdag Met Hah? Ik had echt een dramatische mindering verwacht eigenlijk... Hoe gaat dat bij jullie?
  donderdag 9 mei 2019 @ 20:23:10 #216
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186728131
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:58 schreef Ducky88 het volgende:
Hebben jullie nu al een zaterdag gelopen zonder Hah? Wij hebben hier de afgelopen weken nog gewoon een foldertje erbij gehad dus nog geen idee hoe lekker t volgende week gaat lopen zonder foldertje 😃 (nu al zin in eindelijk eens een zaterdagje snel klaar?) maar de tijd van Dinsdags staat nu bij mij voor Zaterdag? Dus maar 15 minuten minder dan zaterdag Met Hah? Ik had echt een dramatische mindering verwacht eigenlijk... Hoe gaat dat bij jullie?
Wacht maar tot 4 juni. Dan ga je een dramatische mindering zien, in elk geval van je looptijd. Zo 40% er af...........
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186728933
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 19:58 schreef Ducky88 het volgende:
Hebben jullie nu al een zaterdag gelopen zonder Hah? Wij hebben hier de afgelopen weken nog gewoon een foldertje erbij gehad dus nog geen idee hoe lekker t volgende week gaat lopen zonder foldertje 😃 (nu al zin in eindelijk eens een zaterdagje snel klaar?) maar de tijd van Dinsdags staat nu bij mij voor Zaterdag? Dus maar 15 minuten minder dan zaterdag Met Hah? Ik had echt een dramatische mindering verwacht eigenlijk... Hoe gaat dat bij jullie?
Wij hier afgelopen zaterdag maar met kampioenen / een mailing van de lokale thuiszorg / een mailing van de woningbouwvereniging / een energieleverancier die bijna iedereen zijn jaarafrekening stuurde was het nog aardig druk...

Als het goed is rekenen ze 5 minuten per 100 (reclame) afgifte punten.
pi_186729656
Laten we hopen dat Sandd niet tegenstribbelt als we ze opslokken, en dat pakketten zo goed blijft gaan, dat zal PostNL redden. Als de mensen op de werkvloer zouden weten hoeveel de managers verdienen zouden ze gek worden.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_186730029
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wacht maar tot 4 juni. Dan ga je een dramatische mindering zien, in elk geval van je looptijd. Zo 40% er af...........
Ja ik ga van 2.30 naar 1. 20 op zaterdag, heb een y wijk dan.. dus ben benieuwd of die tijd een beetje haalbaar gaat zijn ;)
pi_186730097
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:46 schreef the_X het volgende:

[..]


Als het goed is rekenen ze 5 minuten per 100 (reclame) afgifte punten.
Ja opzich klopt dat wel alleen ik heb 467 hah afgiftepunten dus hebben ze iets te weinig minuten ingehouden ;) heel vervelend ;)
  donderdag 9 mei 2019 @ 22:10:04 #221
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186731308
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 20:46 schreef the_X het volgende:

[..]

Wij hier afgelopen zaterdag maar met kampioenen / een mailing van de lokale thuiszorg / een mailing van de woningbouwvereniging / een energieleverancier die bijna iedereen zijn jaarafrekening stuurde was het nog aardig druk...

Als het goed is rekenen ze 5 minuten per 100 (reclame) afgifte punten.
Mijn ene wijk gaat op zaterdag van 2.30 naar 1.45 uur (315 agp'en), de andere gaat van 2.00 uur naar 1.15 (508 agp'en). Het zijn allebei x-wijken.

Logica volgens PostNL. Als je hah hebt krijg je er 5 minuten bij per 100 adressen, als je geen hah hebt halen we er 10-20 per 100 adressen van af. 8)7
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 9 mei 2019 @ 22:11:57 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186731377
Dat zijn afrondingsverschillen. Doet de belastingdienst immers ook
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 9 mei 2019 @ 23:23:51 #223
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186733579
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 22:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mijn ene wijk gaat op zaterdag van 2.30 naar 1.45 uur (315 agp'en), de andere gaat van 2.00 uur naar 1.15 (508 agp'en). Het zijn allebei x-wijken.

Logica volgens PostNL. Als je hah hebt krijg je er 5 minuten bij per 100 adressen, als je geen hah hebt halen we er 10-20 per 100 adressen van af. 8)7
Mijn X- wijk gaat op zaterdag van 3:30 naar 2:15 met 395 afg'en. Hak er gewoon met een botte bijl in. Dat die wijk op andere dagen kwa piek op 2:50 staat is natuurlijk helemaal niet interessant.
Vind het overigens ook nog steeds raar dat er op donderdag een half uur bijkomt. Gaan ze straks zeker werk van de zaterdag naar de donderdag overhevelen.


Ik twijfel een beetje of ik een grote straat in mijn wijk kris-kras(dus steeds oversteken) zal zetten. Zou dat goed gaan in het systeem of krijg ik dan een nog grotere puinhoop in de sorteering?

[ Bericht 8% gewijzigd door V__L_N op 10-05-2019 00:25:29 ]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186738404
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 23:23 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Ik twijfel een beetje of ik een grote straat in mijn wijk kris-kras(dus steeds oversteken) zal zetten. Zou dat goed gaan in het systeem of krijg ik dan een nog grotere puinhoop in de sorteering?
Sinds de codeerregel zou dat niet méér problemen moeten veroorzaken dan gewoon eerste de ene en dan de andere kant. De sorteermachine maakt het niets uit, en de voorbereider kijkt nu niet meer naar adres/huisnummer (wat bij kriskras erg onoverzichtelijk is), maar naar de codeerregel. Je kunt nu dus prima huisnr 14 - 7- 3 - 8 - 12 - 1- 6 of zo laten invoeren.
pi_186739817
Sterker nog, je kan ook random alle straten kriskras door het land door elkaar gooien.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 13:24:46 #226
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186742808
O+ Dat gaan we doen, mixxen we gewoon 2 wijken door elkaar. Kijken of er ergens iemand wakker wordt dan.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186742943
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 13:24 schreef V__L_N het volgende:
O+ Dat gaan we doen, mixxen we gewoon 2 wijken door elkaar. Kijken of er ergens iemand wakker wordt dan.
je kan alleen de looplijst van 1 wijk aanpassen, gaat je niet lukken dus
pi_186743914
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 13:34 schreef liedetector het volgende:

[..]

je kan alleen de looplijst van 1 wijk aanpassen, gaat je niet lukken dus
Nee hoor, dat kan wel. Loopwijzers van beide wijken opvragen, en adressen bij de één verwijderen en bij de ander toevoegen. Dat hebben we hier bij een paar wijken gedaan waarbij 1 of 2 adressen weliswaar dezelfde postcode hebben als de rest van de loopwijzer, maar fysiek in een ander postcodegebied liggen.
Da's dan weer een voordeel van de codeerregel.
pi_186743921
Je kan straten van de ene naar de andere wijk gooien. Vaak genoeg gedaan hier.
pi_186744428
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 14:28 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Je kan straten van de ene naar de andere wijk gooien. Vaak genoeg gedaan hier.
ja tuurlijk kan het, maar als jij een wijk loopt en die aanpast is dat lastig, loop je meerdere is dat vast te roggelen ja
pi_186745230
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 10:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Sterker nog, je kan ook random alle straten kriskras door het land door elkaar gooien.
En daar maken ze hier volgens mij graag gebruik van :)
pi_186751353
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 15:01 schreef liedetector het volgende:

[..]

ja tuurlijk kan het, maar als jij een wijk loopt en die aanpast is dat lastig, loop je meerdere is dat vast te roggelen ja
Hoezo? Je kunt toch met je collega's overleggen en gezamenlijk beslissen dat het handiger kan?
pi_186761848
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 23:29 schreef Rafierafie het volgende:
Dus... verkeerd gesorteerde of geadresseerde rouwkaarten moeten voortaan met herstelsticker in de oranje brievenbus gegooid worden. Interessante ontwikkeling.
Er waren nog niet genoeg mensen die geen of te laat bericht kregen over een uitvaart?
Ik zie het hier nu ook langskomen ja. Lekker handig dus als je op zaterdag een verkeerd gesorteerde rouwkaart hebt :N
pi_186762744
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 12:20 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik zie het hier nu ook langskomen ja. Lekker handig dus als je op zaterdag een verkeerd gesorteerde rouwkaart hebt :N
ik vind het echt schofterig, schaf dan ook meteen de rouwzegels en enveloppen af.... idioot gedoe
Vandaag moesten ook alle failliet kaarten uit de mapjes gehaald worden, ben benieuwd of nu de curator de post nog wel krijgt van mensen..... ook zoiets
pi_186765602
Nou, ik ben inmiddels een paar maandjes weg bij PostNL. Maar ik zie al dat de communicatie niet echt verbeterd is. Dan ben ik wel blij dat ik wat anders heb gezocht. Al die veranderingen zullen vast wel nodig zijn. Maar als ik lees dat veel mensen niet eens weten dat bundel 1 onderin de tas terechtkomt enz…… Dat had uitgelegd moeten zijn bij invoering codeerregel. Maar het gaat blijkbaar overal net zoals het hier ging. "Bij de invoering van de codeerregel verandert er voor jou als bezorger niets" Yeah right. Was het maar zo.

En ik lees een stukje eerder ook al dat het blijkbaar gewoon is op daldagen dat de pakjes onder de post gaan. Dat hadden ze me in mijn tijd ook wel mogen vertellen. Dan was me niet een aantal keren overkomen dat je terug moet. Want zonder roze kaart bovenop denk je gewoon dat je wat meer post hebt. En dan ben je bij de laatste bundel, blijken er ineens allemaal pakjes onderin te liggen. Voor je eerste straat.

Het kan allemaal best wel, zulke dingen. Maar om dat even van tevoren aan de pbz te vertellen? Dat is blijkbaar nog steeds teveel gevraagd. Mijn postplezier was in elk geval wel op na 10 jaar. En ik ben blij dat ik een andere baan heb. Sorry collega's, aan jullie heeft het niet gelegen.
  zaterdag 11 mei 2019 @ 16:12:25 #236
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186766251
Mwah dat 1 onderin gaat anders erg vaak fout op het sorteercentrum. Hoe vaak het niet gebeurd hier dat machinepost van Z tot A gestapeld wordt en handpost van A tot Z. Gewoon dramatisch.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186767934
Ik kwam vandaag nieuwe kennisgevingen "we hebben u gemist" tegen. Je kunt (of hoeft) geen naam, huisnummer en datum meer invullen. Het logo van PostNL ontbreekt ook op de te beschrijven zijde.
Ik neem aan dat je nu niets meer hoeft in te vullen omdat dat veel tijd kost. Ik hoorde namelijk laatst op tv Liesbeth Kaashoek iets vertellen over efficiëntie en daarbij had ze het er ook over dat het invullen van kennisgevingen (te) veel tijd in beslag neemt.
pi_186779856
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 17:34 schreef Rafierafie het volgende:
Ik kwam vandaag nieuwe kennisgevingen "we hebben u gemist" tegen. Je kunt (of hoeft) geen naam, huisnummer en datum meer invullen. Het logo van PostNL ontbreekt ook op de te beschrijven zijde.
Ik neem aan dat je nu niets meer hoeft in te vullen omdat dat veel tijd kost. Ik hoorde namelijk laatst op tv Liesbeth Kaashoek iets vertellen over efficiëntie en daarbij had ze het er ook over dat het invullen van kennisgevingen (te) veel tijd in beslag neemt.
echt hoor kwaliteit en post is niet meer in 1 zin te noemen!
pi_186784314
Is dat combivest ding verplicht? Wat gebeurd er als je het niet draagt?
Gefeliciteerd
pi_186784405
Nee. En met een beetje handigheid loop je een stuk sneller zonder dat ding.
pi_186784588
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 14:45 schreef Goudgeil het volgende:
Is dat combivest ding verplicht? Wat gebeurd er als je het niet draagt?
Zonder vest zie je waar je loopt, best handig. Vest is sowieso het onhandigste "hulpmiddel" ooit wat mij betreft. En dan heb ik het nog niet eens over hitte, aan de fiets blijven hangen of regen. Het meest geuite compliment is "ik heb mijn handen vrij". Dat je diezelfde handen twee keer zoveel nodig hebt om elke keer weer die post te pakken melden ze er niet bij.
pi_186794291
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 15:04 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Zonder vest zie je waar je loopt, best handig. Vest is sowieso het onhandigste "hulpmiddel" ooit wat mij betreft. En dan heb ik het nog niet eens over hitte, aan de fiets blijven hangen of regen. Het meest geuite compliment is "ik heb mijn handen vrij". Dat je diezelfde handen twee keer zoveel nodig hebt om elke keer weer die post te pakken melden ze er niet bij.
Dat laatste klinkt onwaarschijnlijk. Als je geen postvest draagt, heb je toch je draaghand 100% van de tijd nodig om de post vast te houden?

[ Bericht 1% gewijzigd door blijevis op 12-05-2019 22:18:44 ]
pi_186802887
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 21:09 schreef blijevis het volgende:

[..]

Dat laatste klinkt onwaarschijnlijk. Als je geen postvest draagt, heb je toch je draaghand 100% van de tijd nodig om de post vast te houden?
Mooi toch? Dan is de handeling naar gooihand toe het efficientst. Kan best zijn dat er mensen zijn die wel genieten van dat vest, en in alle eerlijkheid heb ik niet meer dan een daldag geprobeerd. Maar voor mij is,het helemaal niets, zoveel is zeker.

Nog steeds geen nrp-rooster voor mij. Nou ja, wel een rooster maar met wijken die ik niet krijg..
pi_186803041
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 10:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Sterker nog, je kan ook random alle straten kriskras door het land door elkaar gooien.
Aha nu snap ik het dus waarom het zo'n rotzooi is _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186866730
quote:
VERZET GAAT DOOR!
Doe mee aan de collectieve stiptheidsactie van FNV en bezorg per combi één bundel in plaats van twee!

Dit is een serieuze oproep aan alle postbezorgers van PostNL voor deelname aan een door FNV formeel bij PostNL aangezegde stiptheidsactie.

Deze actieperiode loopt in ieder geval van woensdag 15 mei tot en met zaterdag 18 mei met mogelijkheid tot verlenging.

Formele spelregels van deze actie:
– Als je besluit uit één bundel te bezorgen, dien je dit voor of na het werk even door te geven aan jouw teammanager. Dit kan eenvoudig per Whatsapp: 'Beste TM, in het kader van de collectieve stiptheidsactie bezorg(de) ik vandaag mijn lopen uit één bundel.'
– Iedereen die besluit gebruik te maken van deze mogelijkheid, dient bij elk contact hierover met een manager van PostNL aan te geven in strikte naleving van zijn/haar arbeidsovereenkomst te handelen in het kader van de collectieve stiptheidsactie van de FNV.
– Ga niet met een manager in discussie (noch mondeling, noch schriftelijk, noch telefonisch), maar vraag ze beleefd alle vragen hieromtrent aan de FNV te richten en beëindig het gesprek.
– Houd per depot centraal bij wie op welke dagen aan de actie deelneemt en welke wijken daardoor betroffen zijn. Deze informatie dient dan ter veiligstelling van jouw rechten bij één van de FNV kaders geregistreerd te worden.

Praktische spelregels:
– Per besteldeel neem je één van beide bundels die je bezorgt en de andere doe je weer in je fietstas
– Heb je na je eerste ronde looptijd over, dan kun je aan een tweede ronde beginnen waarin je de tweede bundel bezorgt

Veel plezier en zegt het voort!
Vraag me af of dat technisch gezien wel als stiptheidsactie aangemerkt kan worden?

quote:
Bij een stiptheidsactie worden de mogelijkheden die wetten, voorschriften en regels bieden maximaal ingezet om de productie te beperken of de efficiëntie te verlagen, en zo te bewerkstelligen dat aan de eigen eisen tegemoet wordt gekomen.
Welke voorschriften en regels etc volg je dan als je een deel niet bezorgt? Als je tijd erop zit laat je dan immers een deel ook gewoon staan.

Of is het argument dan weer dat sorteren niet bij ons takenpakket hoort en dus bezorg je maar uit 1 bundel..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186869594
Lijkt me ook niet. Gewoon elke keer maar één bundel pakken om te bezorgen en dan weer teruglopen naar je fiets. Niet vergeten deze telkens weer op slot te zetten.

Eerlijk gezegd vind ik het een redelijk onzinnig protest. Liever zou ik natuurlijk de post in één bundel zien, maar zo heel veel extra moeite is dit nu ook weer niet.
pi_186875109
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 22:34 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Lijkt me ook niet. Gewoon elke keer maar één bundel pakken om te bezorgen en dan weer teruglopen naar je fiets. Niet vergeten deze telkens weer op slot te zetten.

Eerlijk gezegd vind ik het een redelijk onzinnig protest. Liever zou ik natuurlijk de post in één bundel zien, maar zo heel veel extra moeite is dit nu ook weer niet.
Als we als postbezorgers de normale regels zouden volgen als stiptheidsactie zouden ze al een inzinking krijgen van al het plussen: app aanzetten voor je de eerste zak van de container pakt, pas voor de brievenbus gaan kijken welke post er is voor dit adres, fietstijd tussen wijken meetellen, pas uitklokken als de herstelpost in de rode bus ligt, administratieve handelingen ook tellen als werktijd etc etc.
pi_186875966
Meer mensen die de mededeling hebben gekregen dat je uren die je voor 1 juli moet opmaken nu niet meer vervallen?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186879488
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 09:47 schreef Nick-GizMo het volgende:
Meer mensen die de mededeling hebben gekregen dat je uren die je voor 1 juli moet opmaken nu niet meer vervallen?
Klinkt mij in de oren als PostNL-vertaling van: houd er rekening mee dat je voor de zomer geen verlof meer kunt opnemen.
  donderdag 16 mei 2019 @ 14:28:09 #250
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186880501
Zo'n bericht heb ik hier niet gezien. Mijn 2 verlof aanvragen staan inmiddels wel weer een week op in behandeling.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 16 mei 2019 @ 14:39:50 #251
69438 Bebop
Space Cowboy
pi_186880728
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 13:20 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Klinkt mij in de oren als PostNL-vertaling van: houd er rekening mee dat je voor de zomer geen verlof meer kunt opnemen.
De melding betreft gewoon de wettelijke verlofuren. Sinds 2012 komen die met een houdbaarheidsdatum van een half jaar na het kalenderjaar waarin je ze ontvangen hebt. Dus de wettelijke verlofuren die je in 2018 hebt ontvangen en nog niet hebt benut, komen op 1 juli te vervallen.
Daarom word je erop geattendeerd.

Het zou kunnen dat deze termijn in nieuwe CAO-afspraken verlengd is, waardoor ze niet meer zouden komen te vervallen.
I think it's time we blow this scene. Get everybody and their stuff together
Ok, 3..2..1.. Let's Jam.
pi_186881977
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 13:20 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Klinkt mij in de oren als PostNL-vertaling van: houd er rekening mee dat je voor de zomer geen verlof meer kunt opnemen.
Ja het is vanwege onderbezetting. Het is alleen zo dat het nog niet aan iedereen verteld is _O-

quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 14:39 schreef Bebop het volgende:

[..]

De melding betreft gewoon de wettelijke verlofuren. Sinds 2012 komen die met een houdbaarheidsdatum van een half jaar na het kalenderjaar waarin je ze ontvangen hebt. Dus de wettelijke verlofuren die je in 2018 hebt ontvangen en nog niet hebt benut, komen op 1 juli te vervallen.
Daarom word je erop geattendeerd.

Het zou kunnen dat deze termijn in nieuwe CAO-afspraken verlengd is, waardoor ze niet meer zouden komen te vervallen.
Nou de grap is. Ze vervallen nu niet. Reden hier boven
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186882458
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 15:44 schreef Nick-GizMo het volgende:

Nou de grap is. Ze vervallen nu niet. Reden hier boven
Inderdaad, als ze wel vervallen moet PostNL ook (binnen alle redelijkheid) gelegenheid bieden die uren op te maken. Dus ik vrees het ergste... in elk geval: een kadootje is het zelden ;)
pi_186884248
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 08:40 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Als we als postbezorgers de normale regels zouden volgen als stiptheidsactie zouden ze al een inzinking krijgen van al het plussen: app aanzetten voor je de eerste zak van de container pakt, pas voor de brievenbus gaan kijken welke post er is voor dit adres, fietstijd tussen wijken meetellen, pas uitklokken als de herstelpost in de rode bus ligt, administratieve handelingen ook tellen als werktijd etc etc.
Ja, dat soort dingen vallen volgens mij ook meer onder stiptheidsacties. Al tel ik het meeste ervan al wel mee :P

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 14:28 schreef V__L_N het volgende:
Zo'n bericht heb ik hier niet gezien. Mijn 2 verlof aanvragen staan inmiddels wel weer een week op in behandeling.
Hier eentje afgekeurd na 1,5 week (wilde de week erop vrij, zagen ze met plannen pas), die daarna afgekeurd een uur voordat het precies 2 weken geleden zou zijn.. en mijn meest recente stond ook al weer zo lang open, maar die was op de laatste dag toch goedgekeurd :o daar stond ik nog wel even van te kijken _O-

Het is hier ook wel moeilijk moeilijk allemaal, maar er is nog wel wat mogelijk soms.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 16 mei 2019 @ 17:40:13 #255
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_186884743
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 08:40 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Als we als postbezorgers de normale regels zouden volgen als stiptheidsactie zouden ze al een inzinking krijgen van al het plussen: app aanzetten voor je de eerste zak van de container pakt, pas voor de brievenbus gaan kijken welke post er is voor dit adres, fietstijd tussen wijken meetellen, pas uitklokken als de herstelpost in de rode bus ligt, administratieve handelingen ook tellen als werktijd etc etc.
Dat is toch geen stiptheidsactie? Dat is gewoon de normale werkmethode die, naar ik hoop, iedereen nu al volgt. Ik doe het altijd zo, behalve dan dat gedeelte van pas voor de brievenbus kijken of er post voor is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_186884845
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 17:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is toch geen stiptheidsactie? Dat is gewoon de normale werkmethode die, naar ik hoop, iedereen nu al volgt. Ik doe het altijd zo, behalve dan dat gedeelte van pas voor de brievenbus kijken of er post voor is.
Helaas zijn er bezorgers die dit dus niet doen. Ik liep eens een wijk die veel te krap stond. Uiteindelijk bleek die bezorgster pas te starten bij de eerste brievenbus. Ook terug fietsen naar het depot voor de tweede wijk rekende ze niet mee :N
pi_186885126
Zo hoort het idd wel, maar in de praktijk tellen veel mensen toch al die dingen niet mee qua werktijd..

Invullen van een melding kost ook tijd, rekenen mensen meestal ook niet mee. Tijd voor het invullen van bijv de betrokkenheidsmonitor en dat soort dingen. Hier is soms ook wel eens een kort overleg op het depot, waar niet altijd tijd voor ingeroosterd wordt. Niet iedereen zet de app dan vast aan. Je kunt voor elk contact met TL/planner via de mobiel of mail eventueel ook 5 minuutjes gaan rekenen, als het buiten je werktijd is :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 16 mei 2019 @ 18:07:34 #258
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_186885261
Bij ons werd het door de TL ook niet aangemoedigd. Hij was snel met standjes uitdelen en daarom lieten veel mensen het wel.

Degenen waar hij niet van kon winnen die konden dat wel doen en dat werd dan maar geaccepteerd met enig tegensputteren. Ik liet de tijd mooi doorlopen. :P Ik heb eens van een collega van een ander depot een email doorgestuurd gekregen met wat je wel en wat niet mag meerekenen. Die heb ik hem eens onder zijn neus gedrukt. Later heeft hij die mail naar alle collega's doorgestuurd. Maar dan nog tegenstribbelen. Dus veel mensen lieten het maar zo.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 mei 2019 @ 18:36:18 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_186885908
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 17:46 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Helaas zijn er bezorgers die dit dus niet doen. Ik liep eens een wijk die veel te krap stond. Uiteindelijk bleek die bezorgster pas te starten bij de eerste brievenbus. Ook terug fietsen naar het depot voor de tweede wijk rekende ze niet mee :N
Dat laatste zou bij wijk 2 moeten horen ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_186886151
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2019 18:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat laatste zou bij wijk 2 moeten horen ;)
Officieel wel ja. Maar de eerste oranje brievenbus is nog verder. En daar moet je tegenwoordig toch elke dag wel langs.
pi_186887039
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 17:46 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Helaas zijn er bezorgers die dit dus niet doen. Ik liep eens een wijk die veel te krap stond. Uiteindelijk bleek die bezorgster pas te starten bij de eerste brievenbus. Ook terug fietsen naar het depot voor de tweede wijk rekende ze niet mee :N
als je die wijk krijgt voor vast, ben je in de aap gelogeerd kun je gratis gaan zitten werken
pi_186887106
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 18:07 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij ons werd het door de TL ook niet aangemoedigd. Hij was snel met standjes uitdelen en daarom lieten veel mensen het wel.

Degenen waar hij niet van kon winnen die konden dat wel doen en dat werd dan maar geaccepteerd met enig tegensputteren. Ik liet de tijd mooi doorlopen. :P Ik heb eens van een collega van een ander depot een email doorgestuurd gekregen met wat je wel en wat niet mag meerekenen. Die heb ik hem eens onder zijn neus gedrukt. Later heeft hij die mail naar alle collega's doorgestuurd. Maar dan nog tegenstribbelen. Dus veel mensen lieten het maar zo.

heb het idee dat zo n tl ook een soort bonus krijgt als binnen budget zit,waarom anders zo n heisa. laat ze lekker zelf die spullen bezorgen :)
  donderdag 16 mei 2019 @ 19:38:24 #263
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_186887302
Hij moet het blijkbaar verantwoorden aan zijn baas.
pi_186887363
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2019 19:38 schreef Globetrottertje het volgende:
Hij moet het blijkbaar verantwoorden aan zijn baas.
Nieuwbouw geeft dan ook de minste problemen.

Maar goed. Als protest tegen die nieuw tijden nou zin had, dan zou vanaf juni ook niet nodig zijn om te plussen.
pi_186887890
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 19:29 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

heb het idee dat zo n tl ook een soort bonus krijgt als binnen budget zit,waarom anders zo n heisa. laat ze lekker zelf die spullen bezorgen :)
Die heeft ook gewoon iemand boven zich waar hij aan uit moet leggen hoe het komt dat zijn teams zoveel extra tijd nodig hebben.

En vaak vinden ze ook gewoon dat het allemaal binnen de tijd moet kunnen want dat zegt het model, of "Pietje kon dat wel altijd.".

Ik werd er altijd ook schijtziek van, dat steeds je moeten verantwoorden. Waarom ik een half uur uitloop heb op 4 uur bezorgen? Man, weet ik veel :') . Alsof ze verwachtten dat je kon vertellen dat je anderhalve minuut met mevrouw Janssen in discussie was, je 12 pakjes had waar je voor aan moest bellen terwijl het gemiddelde op die wijk 5,431 is, het omfietsen omdat de straat open lag precies 3 minuut 32 extra kostte etc etc etc. Flikker toch op :')
pi_186904369
:'( Volgende week zaterdag toch nog weer even lekker 3 stuks HaH, op de valreep. Gelukkig heb ik daarna vakantie.

Ook wel mooi dat ik vraag om een kleinere dienst, en er dan een wijk omgewisseld wordt met eentje die maar liefst 6 minuten korter duurt! Gelukkig is het verschil in de praktijk wel groter, maar zoiets is wel een beetje flauw.

[ Bericht 36% gewijzigd door VixenFromHell op 17-05-2019 11:22:16 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_186923466
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 11:12 schreef VixenFromHell het volgende:
:'( Volgende week zaterdag toch nog weer even lekker 3 stuks HaH, op de valreep. Gelukkig heb ik daarna vakantie.

Ook wel mooi dat ik vraag om een kleinere dienst, en er dan een wijk omgewisseld wordt met eentje die maar liefst 6 minuten korter duurt! Gelukkig is het verschil in de praktijk wel groter, maar zoiets is wel een beetje flauw.
Vakantie.. Geniet ervan! Nog drie weken en dan drie weken vrij, ben er wel aan toe. Vandaag ook twee stuks hah bij de combi-bundel. Rustig lopen en Flink schrijven dan maar ;)
pi_186935497
Kreeg vandaag last van fruitvliegjes in de lucht. Bleef aan mijn kleren en fietstassen plakken. Smerig :r
pi_186950181
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 21:02 schreef Thomas-sama het volgende:
Kreeg vandaag last van fruitvliegjes in de lucht. Bleef aan mijn kleren en fietstassen plakken. Smerig :r
Die vliegjes zullen ook wel geklaagd hebben over smerige postbezorgers en posttassen die aan hun vleugeltjes bleven plakken.
pi_186952568
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 11:12 schreef VixenFromHell het volgende:
:'( Volgende week zaterdag toch nog weer even lekker 3 stuks HaH, op de valreep. Gelukkig heb ik daarna vakantie.

Ook wel mooi dat ik vraag om een kleinere dienst, en er dan een wijk omgewisseld wordt met eentje die maar liefst 6 minuten korter duurt! Gelukkig is het verschil in de praktijk wel groter, maar zoiets is wel een beetje flauw.
Misschien wist degene die de dienst omwisselde wel dat het verschil in de praktijk groter was, en dan is het ineens niet meer flauw om die dienst om te wisselen, maar wel flauw om over dat omwisselen te klagen.

[ Bericht 0% gewijzigd door blijevis op 19-05-2019 01:13:51 ]
pi_186957881
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 20:04 schreef lololo het volgende:

[..]Waarom ik een half uur uitloop heb op 4 uur bezorgen? Man, weet ik veel :') .
Over op een drukke dag tien minuten plussen bij een wijk van een uur doet niemand moeilijk, want dat zijn maar 10 minuutjes. Maar dat het dan logisch is dat je dan 30 minuten extra nodig hebt voor een wijk van 3 uur, gaat er niet in. En de reden? Was er maar een [x] alle bovenstaande redenen.
pi_186969750
-onnodig-

[ Bericht 98% gewijzigd door Rene op 20-05-2019 07:28:18 ]
  maandag 20 mei 2019 @ 20:28:40 #273
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186989874
Thomas wordt gecensureerd?

Nog geen salarisstrookje... Hoop op een lekkere dikke strook, zo met vakantiegeld.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186994030
Vanwege een storing staat de loonstrook van deze maand pas de 22ste online. Heel handig aangezien de site van HR er vanaf de 24ste weer een aantal dagen uit ligt.
  maandag 20 mei 2019 @ 23:01:56 #275
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_186994392
Geweldig de it van de postnl... Dus de 22ste en de 23ste is die site overbelast en daarna kunnen we in juni weer kijken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_186999374
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 00:43 schreef blijevis het volgende:

[..]

Die vliegjes zullen ook wel geklaagd hebben over smerige postbezorgers en posttassen die aan hun vleugeltjes bleven plakken.
Zoo, lid van pip of de tegenpartij? Die hebben eenzelfde soort "communicatie".

De tijden van mijn zaterdagwijk zijn bekend, van 3.45 naar 2.30. Het is een verder chaotisch en onhandig gezette wijk waar een kleine vijftien jaar niets aan gedaan is. Nieuwbouw wordt gepareerd met volumedaling, het beter zetten van de loop geblokkeerd door de vaste bezorgster. Nu met die combi-bundel moet ik zoveel wroeten dat het echt niet lekker loopt. Zag zaterdag trouwens drie Sandd bezorgers in het dorp, ze bleken vanuit Rotterdam gehaald te zijn om hier (100km verderop) de post van de afgelopen week te bezorgen. Misschien toch eens informeren..
pi_187002944
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 22:45 schreef Rafierafie het volgende:
Vanwege een storing staat de loonstrook van deze maand pas de 22ste online. Heel handig aangezien de site van HR er vanaf de 24ste weer een aantal dagen uit ligt.
Mwah, niet echt een storing denk ik. Stond ook al zo in het plaatje in de OP.

Inmiddels kan ik die van mij zien trouwens. De belastingdienst is weer blij gok ik :P
pi_187006147
Hier ook :7

edit: Er gaat wel weinig eraf van de vakantie uitkering :o

De vorige keren was ongeveer 1/3 voor de BD

[ Bericht 23% gewijzigd door Thomas-sama op 21-05-2019 17:24:37 ]
pi_187007377
Pas er maar mee op met de belasting. 2 jaar terug is er bij mij totaal geen belasting over betaald, omdat ik het jaar er voor onder een bepaalde grens zat qua inkomsten. Uiteindelijk moest ik dik bijbetalen... }:|
Ze kijken dus naar je inkomsten van het jaar ervoor en op basis daarvan bepalen ze welk tarief belasting ze afdragen. Dat kan dus best onvoldoende blijken te zijn achteraf.

Hier komt het nu ongeveer overeen met vorig jaar, en toen was het wel goed. Scheelt weer wat stress ;)
quote:
% bijz. tarief 34,90
Dit staat er bij, 2 jaar terug stond hier "% bijz. tarief 0,00" ..

[ Bericht 15% gewijzigd door VixenFromHell op 21-05-2019 18:30:32 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187009442
dat je een weekje ziek bent en je uren nu in de app staan en er dus ineens niet gerekend is met je 13de weekse gemiddelde? iemand enig idee hoe dat kan (gaat sowieso morgen verhaal halen want dit lijkt me toch heeeel vreemd)
  dinsdag 21 mei 2019 @ 19:46:20 #281
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187009508
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 18:20 schreef VixenFromHell het volgende:
Pas er maar mee op met de belasting. 2 jaar terug is er bij mij totaal geen belasting over betaald, omdat ik het jaar er voor onder een bepaalde grens zat qua inkomsten. Uiteindelijk moest ik dik bijbetalen... }:|
Ze kijken dus naar je inkomsten van het jaar ervoor en op basis daarvan bepalen ze welk tarief belasting ze afdragen. Dat kan dus best onvoldoende blijken te zijn achteraf.

Hier komt het nu ongeveer overeen met vorig jaar, en toen was het wel goed. Scheelt weer wat stress ;)
[..]

Dit staat er bij, 2 jaar terug stond hier "% bijz. tarief 0,00" ..
Het viel mij ook op dat er erg weinig was ingehouden, maar ik heb even gegoogled, en blijkbaar hang de hoogte van dit percentage idd af van je belastbare loon in 2018. Als dit tussen de EUR 10.470 en de 19.389 ligt, is dit tarief slechts 7,84% En in mijn geval klopt dat aardig.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187009672
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 19:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het viel mij ook op dat er erg weinig was ingehouden, maar ik heb even gegoogled, en blijkbaar hang de hoogte van dit percentage idd af van je belastbare loon in 2018. Als dit tussen de EUR 10.470 en de 19.389 ligt, is dit tarief slechts 7,84% En in mijn geval klopt dat aardig.
klopt moet je geen neveninkomsten hebben die boven die 19 uitkomen,dit is van 2016 idd zelfde verhaal https://www.matt.nl/2017/04/06/vakantiegeld-en-belasting/
  dinsdag 21 mei 2019 @ 20:20:45 #283
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187010273
Ik heb geen idee hoe het werkt. Zou bijna 75 euro meer krijgen. Maar na aftrek van de belasting nu ineens 5 euro minder. Hoop geld.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187014661
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 09:59 schreef Bezorgertje het volgende:

[..]

Zoo, lid van pip of de tegenpartij? Die hebben eenzelfde soort "communicatie".
Sorry dat ik het vraag, maar wie zijn "pip of de tegenpartij"?
pi_187017902
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:14 schreef blijevis het volgende:

[..]

Sorry dat ik het vraag, maar wie zijn "pip of de tegenpartij"?
Een clubje bezorgers die alles beter weten en gek zijn op omhoog likken. Mijn excuses voor de vergelijking, maar je opmerking over die vliegjes was typisch iets dat de tegenbeweging zou vinden.
Een blije vis zwemt gewoon lekker door natuurlijk ;)
  donderdag 23 mei 2019 @ 18:54:15 #286
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_187050856
Bij jullie ook het rooster van komende week blanco ("geen dienst"), of is het een lokaal probleem?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_187050926
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 18:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij jullie ook het rooster van komende week blanco ("geen dienst"), of is het een lokaal probleem?
Hier ook. Zullen wel aan het bedenken zijn wat voor tijd ze bij de woensdag gaan neerzetten.
pi_187051050
Hier idd ook 'geen dienst'... :)
pi_187051599
Hier ook geen dienst..
pi_187051886
Gedeelde smart is halve smart. Heb ik vrij als ik dit goedkeur?
pi_187052128
Hier ook alles op geen dienst idd.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_187053884
Ze zijn wel lekker bezig de laatste tijd; taken staan al dagen niet in de lijst, loonstrook te laat beschikbaar en nu is iedereen aankomende week ineens schijnbaar vrij.
pi_187054214
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 21:28 schreef Rafierafie het volgende:
Ze zijn wel lekker bezig de laatste tijd; taken staan al dagen niet in de lijst, loonstrook te laat beschikbaar en nu is iedereen aankomende week ineens schijnbaar vrij.
Denk dat de technische storing van de takenlijst ook samenhangt met het rooster van aankomende week.
pi_187054599
Bij mij is het rooster inmiddels beschikbaar. Helaas reclame op zaterdag. Morgen maar even kijken hoeveel voor ik het rooster bevestig.
pi_187054822
Mijn extra wijk op woensdag staat gewoon op een daldagtijd. Mijn normale wijken op iets van +45% zo te zien.
  donderdag 23 mei 2019 @ 23:21:42 #296
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_187056532
Ik vind die dynamische tijd van woensdag wel interessant. Waarom is die 22 minuten korter dan een normale piekdag. Want volgens mij heb ik dan post van woensdag en donderdag...

Overigens hebben ze nog tot en met morgen om mijn vakantie goed te keuren. Die van september hebben ze wel goedgekeurd. Maar die van juni staat nog open. Vind dat zo'n geziek.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_187059349
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 19:44 schreef liedetector het volgende:
dat je een weekje ziek bent en je uren nu in de app staan en er dus ineens niet gerekend is met je 13de weekse gemiddelde? iemand enig idee hoe dat kan (gaat sowieso morgen verhaal halen want dit lijkt me toch heeeel vreemd)
Ja, ik weet hoe het kan en je hoeft je geen zorgen te maken. Zal proberen het uit te leggen.

In mijnwerk zie je wat de admi invoert/kan wijzigen. Dus je werkuren en eventuele verlofuren. Dit gebeurt in salesforce. Ziekte-uren worden volgens een vaste regel bepaald, en worden in het achterliggende HR-systeem (OWS) geregistreerd. De admi mag en kan hier niets in wijzigen, en dat is maar goed ook, want dan kunnen ze er ook geen puinhoop van maken. In mijnwerk zie je alleen salesforce gegevens, geen OWS.

Je ziet in mijnwerk dus verkeerde tijden bij ziekte. Je kunt bij de admi wel een screenshot opvragen van wat er daadwerkelijk als uren voor uitbetaling geregistreerd staat.

Een collega van me heeft hier een tijd geleden een hoop stennis over geschopt, omdat hij (terecht, gezien wat er allemaal misgaat) er niet op wil vertrouwen "dat het wel goed komt". Maar blijkbaar is het onmogelijk om én de gegevens uit salesforce én bij ziekte de gegevens uit OWS voor ons zichtbaar te maken.

Mijn advies: vraag een screenshot op van de uren die voor uitbetaling worden geregistreerd. Krijg je die niet, dan een mail naar de OR. Dan gaan ze wel wat harder lopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ranunculus op 24-05-2019 17:04:32 ]
pi_187068020
uit bovenstaande krant:

Op sommige zaterdagen blijven in Amsterdam 180 wijken liggen.(dat is niet normaal)
pi_187069954
quote:
Daarin staat deze zin:
Door het­zelfde werk van de voor­bereiders nu door goed­kopere postbezorgers op straat
of in het depot te laten doen en duurdere voorbereiders te ontslaan.

Weet iemand waarom voorbereiders eigenlijk duurder zijn dan bezorgers?
Is voorbereiden zoveel moeilijker dan bezorgen?
Ben zelf in het dagelijks leven bezorger, maar heb ook wel ooit in de voorbereiding gewerkt. Mijn ervaring is dat voorbereiden, qua werkzaamheden, gemakkelijker is dan bezorgen omdat je bij het bezorgen regelmatig te maken hebt met onverwachte situaties waarin je moet kunnen improviseren, en ook omdat je als bezorger de laatste in de keten bent en dus alle fouten die eerder in de keten gemaakt zijn moet oplossen.
Bij voorbereiden heb je daar geen last van, je kunt (en moet) je werk doen als een robot en daarmee basta. Het enige wat het voorbereiden lastiger maakt is tijdsdruk, waar je als bezorger minder last van hebt.
pi_187070287
Andere CAO. Voorbereiders vallen onder de "grote" CAO. Postbezorger is een "nieuwe" functie, met eigen CAO, zo'n 15 jaar geleden in het leven geroepen om kosten te besparen. Het idee destijds was dat dit een uitgeklede postbode-functie zou zijn: alleen bezorgen, geen voorbereiding, geen extra taken. En dat tegen het minimumloon.

Inmiddels is de realiteit totaal anders. Het salaris is ook ietsje hoger dan het minimumloon, maar aangezien er maar 3 treden zijn zit je na een jaar of 5 aan de max.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')