abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187322327
Electro doet het hier goed :)
Schudden voor gebruik
pi_187323033
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 14:56 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik zou een basispakket van een bekend figuur die ze leuk vindt vragen (Dikkie dik, Nijntje, muis, dora). Sla verder de 'mijn eerste loco' en 'dit kan ik al'-serie over, dat is echt snel te simpel. Een themaboekje over de dierentuin of boerderij is ook niet zo lastig en wel een goede binnenkomer. Wij hebben verder Muis en Dikkie Dik en die zijn met wat lastiger en meer geschikt voor als ze goed begrijpen hoe het werkt.

Ik vond 'wat hoort bij elkaar' en 'ik kan tellen' wel leuk voor net 3. En voor iets ouder 'ik kan rekenen' 'logisch denken'.
Dankjewel!

Ik heb haar gevraagd wat ze wil en ze wil een toverstaf. Ik ga op zoek.
pi_187364515
Ineens gaat de 3 hier goed O+

En begint hij gelijk sommen te maken met een soort puzzel O.o
4 treinen - 3 treinen op een kaartje en hij zegt dat is dan 1 trein toch, mam? En pakt de 1 erbij.

Ik was wel even met stomheid geslagen. De kleine knapperd. Vervolgens wilde hij wel schooltje spelen en moest ik nieuwe sommen aangeven.

Het gaat zo hard! *jank*
Schudden voor gebruik
pi_187367915
Wat een leuke puzzels zie ik hier voorbij komen, die ga ik even onthouden O+

Voor wat betreft budget voor verjaardagcadeautjes voor andere kindjes, het is hier afhankelijk van het kind. Gemiddeld 10 tot maximaal 15 euro. Voor het beste vriendinnetje van onze peuter (waarvan de moeders beste vrienden van ons) doen we echter vaak het dubbele, maar dat is er zo ingegroeid omdat ze dat andersom bij ons ook doen.

Ik lees over magic sand dat veel troep geeft, goed om te lezen want die had ik hier ook op mijn lijstje staan :o nu dus niet meer.

Qua cadeautjes voor driejarige, het vriendinnetje van peuter is recentelijk 3 geworden en heeft een mini cameraatje gekregen waar je ook echt foto's mee kan maken. Ben het merk kwijt, maar ze is er helemaal gek mee. Een trampoline is hier trouwens ook erg gewild bij mijn peuter van 2,5 O+ (maar een te kleine tuin om hem in te graven helaas).

Stippel, wat ontzettend knap dat hij al begint te rekenen!! O+

Jewel is sinds een klein weekje zo goed als zindelijk overdag. We hebben een sticker-belonings-systeem ingevoerd en ze heeft in 1 week tijd maar 3 ongelukjes gehad (waarvan 2 keer omdat we het potje hadden verplaatst. Dom :')). Benieuwd hoe lang we nog moeten blijven belonen met stickers, maar heel trots op haar dat ze het opeens zo snel onder de knie heeft O+ Wat zijn trouwens jullie ervaringen met zindelijkheid in de nacht? Dat is natuurlijk hele andere koek. Zou het verstandig zijn om dat wel nu ook meteen te proberen te trainen omdat ze het nu zo goed doet overdag, of juist stapje voor stapje en eerst maar eens zorgen dat ze went aan het overdag zindelijk zijn voordat we het gaan uitbreiden?
pi_187368033
Slaapt ze licht/vast?
Word ze nu al wakker van een aankomende plas?

Dan gaat het snachts ook wat gemakkelijker ;) voorheen ging het goed, maar toen sliep hij veeeel lichter.
Nu heb ik er een die heel graag zonder luier wilde en ik dus per nacht ook al haalde ik hem eruit en zette hem op een potje toch twee keer per nacht het bed kon verschonen. Na een poos heb ik aangegeven dat ik slaap voor hem belangrijker vind en hij daar beter van kan spelen en groeien. Dus wij hebben weer nachtbroekjes...

Soms roept hij om te plassen, maar vaak niet. Komt wel weer.

Wat goed van de overdag plas acties! Nu vergeet je ook niet meer om het potje steeds terug te zetten :P

Wij hebben een krijtbord op de wcdeur en daar kraste hij zelf vakjes vol. 1 voor plas en 1 voor poepjes. Als hij een reeks vol had mocht hij wat extra lekkers. Op een gegeven moment was hij zelf niet meer zo happig op vakjes kleuren en vergat hij het steeds vaker. Plassen op de wc werd een gewoonte.
Schudden voor gebruik
pi_187368042
Magic sand kan ook zo een ellende zijn in je stofzuiger :X
Schudden voor gebruik
pi_187371948
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:06 schreef Stippelrientje het volgende:
Slaapt ze licht/vast?
Word ze nu al wakker van een aankomende plas?

Dan gaat het snachts ook wat gemakkelijker ;) voorheen ging het goed, maar toen sliep hij veeeel lichter.
Nu heb ik er een die heel graag zonder luier wilde en ik dus per nacht ook al haalde ik hem eruit en zette hem op een potje toch twee keer per nacht het bed kon verschonen. Na een poos heb ik aangegeven dat ik slaap voor hem belangrijker vind en hij daar beter van kan spelen en groeien. Dus wij hebben weer nachtbroekjes...

Soms roept hij om te plassen, maar vaak niet. Komt wel weer.

Wat goed van de overdag plas acties! Nu vergeet je ook niet meer om het potje steeds terug te zetten :P

Wij hebben een krijtbord op de wcdeur en daar kraste hij zelf vakjes vol. 1 voor plas en 1 voor poepjes. Als hij een reeks vol had mocht hij wat extra lekkers. Op een gegeven moment was hij zelf niet meer zo happig op vakjes kleuren en vergat hij het steeds vaker. Plassen op de wc werd een gewoonte.
Ik hoop dat het hier ook snel een gewoonte wordt O+
En Jewel wordt niet wakker van een aankomend plasje, dus ik denk dat het dan sowieso nog te vroeg is voor haar om te werken aan nachtelijke zindelijkheid. Ergens ben ik daar wel blij om, want dat lijkt me een best pittige fase :') Stel ik dat mooi nog even uit, nachtrust vind ik op dit moment inderdaad ook veel belangrijker.
pi_187372859
hoeft niet pittig te zijn..
Toen W overdag zindelijk was bleek ze dat s nachts ook te zijn.. niks aan hoeven doen.
Bij L gaat t minder soepel, maar sinds hij echt geen luier meer wil helpt om 23.00 laten plassen voldoende..(maar als we dat vergeten is ie nat)
  dinsdag 11 juni 2019 @ 17:19:31 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187373007
Hier was het ook niet pittig, Kuiken heeft in de nacht nog heel lang een luierbroekje gedragen. Het idee was om die weg te laten als hij een week lang droog was, maar hij wilde het zelf niet. Dus die heeft nog best lang droge luierbroekjes gedragen in de nacht. (Maar mijn kuiken is koppig, die heeft ook nog heel lang een fles gewild voor 't slapen gaan).

Trouwens nog een ongevraagde tip: het bed dubbel opmaken. Volgorde: matras, waterdichte molton, matrashoes, waterdichte molton, matrashoes. En een dekbed in hoes + kussen in hoes grijpklaar in de kast leggen. Bij een nachtelijk ongelukje hoef je dan alleen maar het kussen en dekbed, de bovenste matrashoes + waterdichte molton er af te halen, schoon dekbed + kussen er op, kind verschonen en verder slapen. Niks zo vervelend als midden in de nacht met een nat en huilend (want moe en nat) kind nog naar beddengoed te moeten zoeken en een bed op te maken :')
KuikenGuppy
pi_187373854
Ik maakte meestal eerst hoofdkant op na kind omgekleed te hebben. Dan kon hij daar al gelijk liggen terwijl ik de onderkant afmaakte.
Schudden voor gebruik
pi_187373861
Ik had nog nooit bedacht dubbel op te maken. Goede tip wel!
Schudden voor gebruik
pi_187375434
N. was ook zomaar ineens nachtzindelijk na een paar dagen overdagzindelijk, kan dus heel makkelijk zijn. :Y

L. begint nu ook, ze is zo trots als ze op de wc plast. Laatst toen het zo warm was, liep ze de hele dag naakt het zwembadje in en uit. De hele dag droog, op het potje/de wc. Kijken of we een slag kunnen slaan tijdens de volgende warme dagen. :)
pi_187375629
Ahh zindelijkheid.. Fee loopt het liefst bloot rond en trekt daarom dan ook om de haverklap haar luier uit.
Paar maanden geleden, toen ze bijna/net 2 was heeft ze een paar keer op de wc geplast en ook 1 keer gepoept. Nu vindt ze het wel nog steeds leuk om op de wc te zitten, maar er komt nooit meer iets.
Ze vindt het wel heel erg interessant om te zien hoe het op de grond klettert en omdat ze zelf haar luier steeds uit doet gebeurt dat regelmatig..

Ik vraag me af hoe we dat omgebogen krijgen. Ik vertel nu wel steeds dat plasjes op de wc horen, maar tot nu toe zonder resultaat.
Ik zat nu ook aan een stickersysteem te denken, zou dat al werken met 2j2mnd?
pi_187375937
Wat fijn dat het niet pittig hoeft te zijn, hopelijk gaat het hier net zo goed! En super die tip van het dubbel opmaken, dankje die ga ik zeker onthouden en toepassen.

Savvy, Jewel is 5 maanden ouder dan Fee en bij haar werkt het fantastisch. Die 5 maanden kunnen echter wel een groot verschil maken denk ik. Wij waren al geruime tijd bezig met conditionering en dat ging goed, maar het is nu dus pas sinds heel kort dat ze het ook aangeeft als ze naar de wc moet, met nu dat ze uiteindelijk zelf naar het potje gaat. Hiervoor leek ze daar echt nog niet klaar voor. Volgens mij zijn kinderen tot een bepaalde leeftijd ook niet in staat om het aan te voelen dat ze moeten plassen of poepen. Zolang ze dat niet voelen, zal een stickersysteem ook weinig bijdragen omdat het geen kwestie is van niet willen maar niet kunnen. Ik heb echter geen flauw idee rond welke periode ze dat ongeveer ontwikkelen.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 21:38:35 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187377733
Hier nog geen progressie op dat vlak. Hij wil wel erg graag op het potje, dus doen we dat steevast ‘s ochtends en ‘s avonds eventjes. Voor nu wel even prima :) Dan zal er vast wel eens een plasje in gaan vallen.

Ik heb een weekendje kindloos ‘gefestivald’, heerlijk O+ En dan nu weer een fijn dagje vol met Max voor de boeg.

Heeft iemand hier het Flexa bed btw? Benieuwd hoe dat bevalt.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 22:50:38 #266
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187379493
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 19:59 schreef Savvy het volgende:
Ze vindt het wel heel erg interessant om te zien hoe het op de grond klettert en omdat ze zelf haar luier steeds uit doet gebeurt dat regelmatig..
Misschien een tijdje terug aan de rompers zodat ze de luier niet zelf uit kan doen? En op vaste momenten op de dag potje/wc aanbieden. Het kwartje valt vanzelf een keer :)
KuikenGuppy
pi_187381455
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:15 schreef Schanu het volgende:
Wat fijn dat het niet pittig hoeft te zijn, hopelijk gaat het hier net zo goed! En super die tip van het dubbel opmaken, dankje die ga ik zeker onthouden en toepassen.

Savvy, Jewel is 5 maanden ouder dan Fee en bij haar werkt het fantastisch. Die 5 maanden kunnen echter wel een groot verschil maken denk ik. Wij waren al geruime tijd bezig met conditionering en dat ging goed, maar het is nu dus pas sinds heel kort dat ze het ook aangeeft als ze naar de wc moet, met nu dat ze uiteindelijk zelf naar het potje gaat. Hiervoor leek ze daar echt nog niet klaar voor. Volgens mij zijn kinderen tot een bepaalde leeftijd ook niet in staat om het aan te voelen dat ze moeten plassen of poepen. Zolang ze dat niet voelen, zal een stickersysteem ook weinig bijdragen omdat het geen kwestie is van niet willen maar niet kunnen. Ik heb echter geen flauw idee rond welke periode ze dat ongeveer ontwikkelen.
Je bedoelt, ze zijn het ontwend? Door de wegwerp super absobtie luiers ;)

Je kunt zelfs newborns zonder luiers houden en beide ingespeeld raken op de signalen. Ik ben de afkorting vergeten van hoe dat stukje "zindelijk" heet.
Schudden voor gebruik
pi_187382875
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 00:39 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Je bedoelt, ze zijn het ontwend? Door de wegwerp super absobtie luiers ;)

Je kunt zelfs newborns zonder luiers houden en beide ingespeeld raken op de signalen. Ik ben de afkorting vergeten van hoe dat stukje "zindelijk" heet.
Babyzindelijkheidscommunicatie :Y
N gaf trouwens nooit een signaal, ik heb er echt op gelet... pas als je wat rook merkte je het.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_187384057
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:15 schreef Schanu het volgende:
Misschien is ze er ook gewoon nog niet klaar voor hoor.
In het begin was ze ook echt verrast dat er ineens een plasje lag, maar nu kijkt ze al een splitseconde voordat het daadwerkelijke plasje eraan komt. Ik ben alleen altijd net te laat en als ze eenmaal plast stopt ze ook niet meer :P

Oudste was op Fee's leeftijd al bijna zindelijk, dus misschien heb ik gewoon te veel in mijn hoofd dat het nu al moet kunnen.
Zus is alleen (in bijna alle opzichten) een compleet ander kind, die is ook meer van de regeltjes en hoe dingen 'horen' en vond al vanaf het begin zelf dat plasjes op een potje horen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 22:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Misschien een tijdje terug aan de rompers zodat ze de luier niet zelf uit kan doen? En op vaste momenten op de dag potje/wc aanbieden. Het kwartje valt vanzelf een keer :)
Ik had haar idd al weer rompers aangedaan, maar de meeste rompers krijgt ze ook open. En als dat niet lukt dan maakt ze door de romper heen haar luier los, waardoor die losjes in de romper hangt :D

Vaste momenten is misschien wel een idee. Wat zijn goede vaste momenten?
Ik bied nu wel de wc aan als ze haar luier uitdoet of voor een luierwissel, maar dan wil ze bijna nooit ('ik hoefe niet wc').
pi_187384133
Bij babyzindelijkheidscommunicatie kan je (iig bij de baby's) toch niet spreken van zindelijkheid? Ze plassen en poepen nog steeds willy-nilly, alleen de ouder weet wanneer je de baby boven de wc moet hangen.

Ik geloof wel dat de zindelijkheid tegenwoordig later is doordat de luiers te goed zijn geworden.
Ik heb alleen niet het idee dat Fee het nou zo erg vindt dat haar onderbroek nat is. Ze speelt gewoon lekker verder en beweert bij hoog en bij laag dat ze niet nat is, terwijl ze overal natte plekken achterlaat :')
pi_187384171
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2019 09:57 schreef Savvy het volgende:
Vaste momenten is misschien wel een idee. Wat zijn goede vaste momenten?
Ik bied nu wel de wc aan als ze haar luier uitdoet of voor een luierwissel, maar dan wil ze bijna nooit ('ik hoefe niet wc').
Wij deden het altijd voor en na het slapen en na ontbijt, lunch en avondeten.
pi_187384181
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 10:04 schreef Savvy het volgende:
Bij babyzindelijkheidscommunicatie kan je (iig bij de baby's) toch niet spreken van zindelijkheid? Ze plassen en poepen nog steeds willy-nilly, alleen de ouder weet wanneer je de baby boven de wc moet hangen.
Zo zie ik het ook wel. Ik vind zindelijkheid eigenlijk pas als een kind zelf aanvoelt en aangeeft naar de wc te moeten. Op bepaalde momenten naar het potje laten gaan vind ik vallen onder conditionering, dat hebben wij ook gedaan vanaf dat ze 1,5 is maar echt zindelijk wordt ze dus nu pas.
pi_187407102
Hoe is het met de peuters?

Mijn peuter is weer een drama peuter met veel driftbuien en woede aanvallen. Gister heeft hij me in de schouder gebeten en z'n broertje in het gezicht geschopt. Ik vind het zo frustrerend, deze fases komen altijd net nadat hij ziek is geweest maar duren altijd minstens 4x zo lang... Ik weet echt niet hoe we het moeten voorkomen. Tussen de fases is hij echt een model peuter..
pi_187408000
Lastig he Jager, hier nu ook hetzelfde met Willem. Sinds we terug zijn van vakantie, dus ik denk dat terug in het ritme zwaar valt. Vooral Kevin heeft het nu zwaar te verduren.

Zijn hier al peuters die de prik rond de vier jaar hebben gehad? Willem heeft hem vandaag en dat in combinatie met de terug-van-vakantie drama is echt verschrikkelijk. Hoe gingen jullie peuters hier mee om? Ik had hem op zich wel goed voorbereid op wat er komen ging, dat was wel erg fijn voor ons beide. Maar nu wil ik hem het liefst achter het behang plakken.
pi_187408017
Oh en op mijn verzoek een verwijzing naar logopedie gekregen. Ik wil graag wat handvaten, want ik en man verstaan hem alleen maar goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')