Dankjewel!quote:Op zaterdag 8 juni 2019 14:56 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik zou een basispakket van een bekend figuur die ze leuk vindt vragen (Dikkie dik, Nijntje, muis, dora). Sla verder de 'mijn eerste loco' en 'dit kan ik al'-serie over, dat is echt snel te simpel. Een themaboekje over de dierentuin of boerderij is ook niet zo lastig en wel een goede binnenkomer. Wij hebben verder Muis en Dikkie Dik en die zijn met wat lastiger en meer geschikt voor als ze goed begrijpen hoe het werkt.
Ik vond 'wat hoort bij elkaar' en 'ik kan tellen' wel leuk voor net 3. En voor iets ouder 'ik kan rekenen' 'logisch denken'.
Ik hoop dat het hier ook snel een gewoonte wordtquote:Op dinsdag 11 juni 2019 12:06 schreef Stippelrientje het volgende:
Slaapt ze licht/vast?
Word ze nu al wakker van een aankomende plas?
Dan gaat het snachts ook wat gemakkelijkervoorheen ging het goed, maar toen sliep hij veeeel lichter.
Nu heb ik er een die heel graag zonder luier wilde en ik dus per nacht ook al haalde ik hem eruit en zette hem op een potje toch twee keer per nacht het bed kon verschonen. Na een poos heb ik aangegeven dat ik slaap voor hem belangrijker vind en hij daar beter van kan spelen en groeien. Dus wij hebben weer nachtbroekjes...
Soms roept hij om te plassen, maar vaak niet. Komt wel weer.
Wat goed van de overdag plas acties! Nu vergeet je ook niet meer om het potje steeds terug te zetten![]()
Wij hebben een krijtbord op de wcdeur en daar kraste hij zelf vakjes vol. 1 voor plas en 1 voor poepjes. Als hij een reeks vol had mocht hij wat extra lekkers. Op een gegeven moment was hij zelf niet meer zo happig op vakjes kleuren en vergat hij het steeds vaker. Plassen op de wc werd een gewoonte.
Misschien een tijdje terug aan de rompers zodat ze de luier niet zelf uit kan doen? En op vaste momenten op de dag potje/wc aanbieden. Het kwartje valt vanzelf een keerquote:Op dinsdag 11 juni 2019 19:59 schreef Savvy het volgende:
Ze vindt het wel heel erg interessant om te zien hoe het op de grond klettert en omdat ze zelf haar luier steeds uit doet gebeurt dat regelmatig..
Je bedoelt, ze zijn het ontwend? Door de wegwerp super absobtie luiersquote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:15 schreef Schanu het volgende:
Wat fijn dat het niet pittig hoeft te zijn, hopelijk gaat het hier net zo goed! En super die tip van het dubbel opmaken, dankje die ga ik zeker onthouden en toepassen.
Savvy, Jewel is 5 maanden ouder dan Fee en bij haar werkt het fantastisch. Die 5 maanden kunnen echter wel een groot verschil maken denk ik. Wij waren al geruime tijd bezig met conditionering en dat ging goed, maar het is nu dus pas sinds heel kort dat ze het ook aangeeft als ze naar de wc moet, met nu dat ze uiteindelijk zelf naar het potje gaat. Hiervoor leek ze daar echt nog niet klaar voor. Volgens mij zijn kinderen tot een bepaalde leeftijd ook niet in staat om het aan te voelen dat ze moeten plassen of poepen. Zolang ze dat niet voelen, zal een stickersysteem ook weinig bijdragen omdat het geen kwestie is van niet willen maar niet kunnen. Ik heb echter geen flauw idee rond welke periode ze dat ongeveer ontwikkelen.
Babyzindelijkheidscommunicatiequote:Op woensdag 12 juni 2019 00:39 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Je bedoelt, ze zijn het ontwend? Door de wegwerp super absobtie luiers![]()
Je kunt zelfs newborns zonder luiers houden en beide ingespeeld raken op de signalen. Ik ben de afkorting vergeten van hoe dat stukje "zindelijk" heet.
Misschien is ze er ook gewoon nog niet klaar voor hoor.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 20:15 schreef Schanu het volgende:
Savvy, Jewel is 5 maanden ouder dan Fee en bij haar werkt het fantastisch. Die 5 maanden kunnen echter wel een groot verschil maken denk ik. Wij waren al geruime tijd bezig met conditionering en dat ging goed, maar het is nu dus pas sinds heel kort dat ze het ook aangeeft als ze naar de wc moet, met nu dat ze uiteindelijk zelf naar het potje gaat. Hiervoor leek ze daar echt nog niet klaar voor. Volgens mij zijn kinderen tot een bepaalde leeftijd ook niet in staat om het aan te voelen dat ze moeten plassen of poepen. Zolang ze dat niet voelen, zal een stickersysteem ook weinig bijdragen omdat het geen kwestie is van niet willen maar niet kunnen. Ik heb echter geen flauw idee rond welke periode ze dat ongeveer ontwikkelen.
Ik had haar idd al weer rompers aangedaan, maar de meeste rompers krijgt ze ook open. En als dat niet lukt dan maakt ze door de romper heen haar luier los, waardoor die losjes in de romper hangtquote:Op dinsdag 11 juni 2019 22:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Misschien een tijdje terug aan de rompers zodat ze de luier niet zelf uit kan doen? En op vaste momenten op de dag potje/wc aanbieden. Het kwartje valt vanzelf een keer
Wij deden het altijd voor en na het slapen en na ontbijt, lunch en avondeten.quote:Op woensdag 12 juni 2019 09:57 schreef Savvy het volgende:
Vaste momenten is misschien wel een idee. Wat zijn goede vaste momenten?
Ik bied nu wel de wc aan als ze haar luier uitdoet of voor een luierwissel, maar dan wil ze bijna nooit ('ik hoefe niet wc').
Zo zie ik het ook wel. Ik vind zindelijkheid eigenlijk pas als een kind zelf aanvoelt en aangeeft naar de wc te moeten. Op bepaalde momenten naar het potje laten gaan vind ik vallen onder conditionering, dat hebben wij ook gedaan vanaf dat ze 1,5 is maar echt zindelijk wordt ze dus nu pas.quote:Op woensdag 12 juni 2019 10:04 schreef Savvy het volgende:
Bij babyzindelijkheidscommunicatie kan je (iig bij de baby's) toch niet spreken van zindelijkheid? Ze plassen en poepen nog steeds willy-nilly, alleen de ouder weet wanneer je de baby boven de wc moet hangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |