abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_186362805
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 14:26 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Oeh, ik had die rechtzaak graag tegemoet gezien. Snap nu wel waarom jij zo bent geworden 😂
Apart ook hoe zijn vader gereageerd heeft.

Petjes horen niet op school thuis. Of was je gewoon te lui om je haar te doen smorgens?
  maandag 22 april 2019 @ 14:28:22 #127
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186362809
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 12:40 schreef golfer het volgende:
Gezien de vakken die jij geeft heb ik het idee dat jij een vrouw bent.
Als dat inderdaad zo is, heb je dan last van jongens van bepaalde gelovige stromingen waar vrouwen ondergeschikt en minderwaardig bevonden worden? Of bestaat het merendeel van jouw leerlingen uit meisjes?
Het zijn steeds meer gemengde groepen omdat ik ook een keuzevak geef. Daarin zitten juist weer meer jongens. Ik merk het wel maar maak heel duidelijk dat ik dat niet wens. Passen ze zich niet aan dan is het klaar.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 14:30:50 #128
Wat jij wil!
pi_186362840
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2019 12:42 schreef Crabapple het volgende:
Mijn ervaringen met het middelbare (beroeps) onderwijs zijn belabberd. Denk dat bij sommige leerkrachten de wil wel aanwezig is, maar dat de vele regeltjes en hiërarchie op scholen veel 'inlevingsvermogen' of 'flexibiliteit' bij de leerkrachten wegneemt.

Krijg je bij 'een ingewikkelde leerling' genoeg ondersteuning vanuit de school of worden jullie geacht dit zelf op te lossen?
Zoals ik eerder schreef is de expertise er wel maar word je geacht het eerst zelf te proberen. Door jarenlange ervaring verwijs ik echter redelijk snel naar de expertise. Ik weet wat ik kan en waar mijn grenzen ligggen. Wel jammer dat de expertise uitgedund is en we dus al snel naar buiten de school moeten doorverwijzen. Nu nog mee werkende ouders en we zouden wat bereiken.
Want dat is ook wel een dingetje....ouders die het niet nodig vinden dat er hulp komt.
  maandag 22 april 2019 @ 14:32:00 #129
Wat jij wil!
pi_186362860
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 13:07 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

De schuld van? Niet helemaal. Je hoeft als leerling ook niet allerlei gekut te flikken. Je kunt er ook uit jezelf voor kiezen om gewoon normaal te doen.

Leuk dat er mensen dit beroep willen doen, maar ik stelde gewoon een vraag. Mij niet gezien in dat "jai moet loister nar mai" en "iek dien klaght ien tegen jouw" wereldje.

De leraar mag geen kut meer, en dan vragen ze zich af waarom de kwaliteit van het onderwijs tot een lachwekkend niveau is gezakt. Leraren kunnen zelf niet eens meer foutloos Nederlands schrijven of rekenen. En dat moet dan het goede voorbeeld geven. Geen wonder dat het onderwijs van zulk bedenkelijk niveau is.
Ze zoeken nog docenten Nederlands en Rekenen..... Al geef ik dat laatste vak ook
  maandag 22 april 2019 @ 14:33:06 #130
482094 Mikeytt
VVD till I die
pi_186362874
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 14:26 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Oeh, ik had die rechtzaak graag tegemoet gezien. Snap nu wel waarom jij zo bent geworden 😂
:P
Het schoolreglement had bijvoorbeeld andere dresscodes voor meisjes dan voor jongens mbt bijvoorbeeld rokken of hoeveel huid er mag worden laten zien.

Is toentertijd na opdringen wel aangepast.
“My definition of a free society is a society where it is safe to fry bitterballen.”
- Gandhi
[img=15,15]https://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/8.gif[/img]
  maandag 22 april 2019 @ 14:34:46 #131
Wat jij wil!
pi_186362889
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 14:00 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Is dat niet ook erg vak afhankelijk?
Klopt, ik zie AVO docenten na een toets echt keihard werken om voor de deadline alles in te leveren. Maar die hebben wel al jaren dezeflde lessen. Dus kwa voorbereiding minder gok ik.

Bij mij is dat niet zo. Door de overheid is bepaald dat de keuzevakken elk jaar veranderen. Met andere woorden we vinden elk jaar het wiel weer uit bij nieuwe vakken. Ook veranderen uitgevers elk jaar de boeken en de inhoud. En het examen is ook elk jaar weer voorzien van nieuwe eisen...dat maakt het wel uitdagend maar ook intensief. En het is niet zo dat er een kant en klare methode is die je ff pakt en doet. Je moet je echt gedegen voorbereiden, zeker in de praktijk
  maandag 22 april 2019 @ 14:35:15 #132
482094 Mikeytt
VVD till I die
pi_186362897
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 14:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Apart ook hoe zijn vader gereageerd heeft.

Petjes horen niet op school thuis. Of was je gewoon te lui om je haar te doen smorgens?
"Petjes horen niet op school thuis"
Dit is een mening die niet is gebaseerd op feiten :P

Religieuze hoofdbedekking mocht wel. Een school heeft wettelijk het recht niet om te mogen definiëren wat een religie is, dus een pet mag ook.

En ja, ik deed vaak mijn haren niet...
“My definition of a free society is a society where it is safe to fry bitterballen.”
- Gandhi
[img=15,15]https://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/8.gif[/img]
  maandag 22 april 2019 @ 15:26:00 #133
Wat jij wil!
pi_186363530
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 14:25 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Loonvergelijkingen doe je nooit netto. Vraag maar aan je economie collega. Waarom werk je geen 38 uur als je toch al 50-60 uur maakt? Dan krijg je tenminste iets van je vrijwilligerswerk vergoed.
Heeft te maken met FTE. Als je meer dan 0,8 FTE werkt mag je niet 1 dag vrij. WErk je 0,8 dan heb je een 'vrije' dag.
  maandag 22 april 2019 @ 15:31:18 #134
112333 vogeltjesdans
black by popular demand
pi_186363577
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 14:16 schreef VraagWatJeWil het volgende:

Als ik nu naar mijn mentorklas kijk is denk ik 75 tot 80 % hoog (als in HBO of hoger) opgeleid
Om wat voor reden gaan ze dan niet meteen naar de havo of vwo?
Op vrijdag 9 februari 2018 schreef Oscar.[/b]
goed topic weer vogeltjesdans
  maandag 22 april 2019 @ 15:33:11 #135
Wat jij wil!
pi_186363601
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 15:31 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Om wat voor reden gaan ze dan niet meteen naar de havo of vwo?
de ouders he... niet de leerlingen
pi_186363649
Weet niet of de vraag al gesteld is. Maar het valt mij op dat docenten vaak in hun vrije tijd terug moeten komen op school voor ouderavonden en zulke zaken en strutureel te weinig tijd krijgen toebedeeld om bijv. een profielwerkstuk te begeleiden. Hoe kijk jij er tegenaan? Weiger je wel eens te komen naar zulke imo vaak onzinnige activiteiten? Is toch niet normaal? In het bedrijfsleven zou je hier minstens compensatie voor krijgen in de vorm van vrije tijd of meer salaris, maar in het onderwijs moet je voor allerlei zaken terugkomen. Heb je wel eens het idee dat leraar zijn gedeeltelijk liefdadigheidswerk is ipv een normaal betaalde baan of vind je dat ook normaal net als velen?
pi_186363676
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 14:10 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Oh bah joh, werk je nog wel in het onderwijs ?
Mentoruren zijn hier ook niet favoriet maar wel noodzakelijk voor een goede relatie met je klas.
Bij ons zijn de contact momenten gestructureerd doordat leerlingen eerst zelf hun cijfers presenteren en daarna is er gelegenheid voor ouder-mentor-puber gesprek.
Soms word ik echter moedeloos van ouders die zeuren en die niet inzien dat een 6 ook een mooi cijfer is als een kind er hard voor gewerkt heeft
Nee, ik zit thuis en ben er sinds deze laatste burn-out achtergekomen dat ik autistisch ben. Overzicht/orde houden, interpersoonlijk contact, constante veranderingen.. onderwijs en ASS zijn niet echt een lekkere combi.

Vraag: als je zelf een twaalfjarig kind zou hebben op dit moment, zou je ze met een goed gevoel naar een VMBO-school sturen? En/of naar 'jouw' school?
Mon 'en!
pi_186363929
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 15:26 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Heeft te maken met FTE. Als je meer dan 0,8 FTE werkt mag je niet 1 dag vrij. WErk je 0,8 dan heb je een 'vrije' dag.
Waarop je nu alles zit te doen waar je anders voor betaald zou worden. Klinkt als een topdeal voor vrijwilligerswerk
  maandag 22 april 2019 @ 16:05:44 #139
Wat jij wil!
pi_186363979
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 15:36 schreef DoubleDip het volgende:
Weet niet of de vraag al gesteld is. Maar het valt mij op dat docenten vaak in hun vrije tijd terug moeten komen op school voor ouderavonden en zulke zaken en strutureel te weinig tijd krijgen toebedeeld om bijv. een profielwerkstuk te begeleiden. Hoe kijk jij er tegenaan? Weiger je wel eens te komen naar zulke imo vaak onzinnige activiteiten? Is toch niet normaal? In het bedrijfsleven zou je hier minstens compensatie voor krijgen in de vorm van vrije tijd of meer salaris, maar in het onderwijs moet je voor allerlei zaken terugkomen. Heb je wel eens het idee dat leraar zijn gedeeltelijk liefdadigheidswerk is ipv een normaal betaalde baan of vind je dat ook normaal net als velen?
Ja we zijn minimaal 4 tot 6 avonden bezig met oudergesprekken per jaar. Plus de informatie avonden, diplomering en andere verplichte nummers. Dit hoort bij t onderwijs en daar verdien je dan naar zeggen ze. Mentorraat stopt ook niet om 17.00 en vaak juist in de weekenden is er iets urgents waar je wat mee moet (weglopers bijv kun je niet negeren)
  maandag 22 april 2019 @ 16:07:32 #140
Wat jij wil!
pi_186364012
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 15:38 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Nee, ik zit thuis en ben er sinds deze laatste burn-out achtergekomen dat ik autistisch ben. Overzicht/orde houden, interpersoonlijk contact, constante veranderingen.. onderwijs en ASS zijn niet echt een lekkere combi.

Vraag: als je zelf een twaalfjarig kind zou hebben op dit moment, zou je ze met een goed gevoel naar een VMBO-school sturen? En/of naar 'jouw' school?
Ik zou niet er voor kiezen om mijn kind op mijn school te doen. Niet omdat de school niet oke is maar ik wil niet de ouder-van zijn maar de collega. Ik merk dat bij collega's die dat wel hebben de scheiding werk/prive erg dun is of niet bestaat.

T VMBO is een prima optie, een van mijn kinderen heeft ook VMBO T examen gedaan en gaat nu naar t MBO
  maandag 22 april 2019 @ 16:08:40 #141
Wat jij wil!
pi_186364031
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 16:01 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Waarop je nu alles zit te doen waar je anders voor betaald zou worden. Klinkt als een topdeal voor vrijwilligerswerk
Ik doe op mijn vrije dag over dag niks voor school. Pas na 18.00 check ik de mail. Dan moet ik idd ook nog wel eens wat voorbereiden voor de volgende dagen. Ik probeer het vrij te houden maar het is best wel een uitdaging
pi_186364096
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 16:08 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik doe op mijn vrije dag over dag niks voor school. Pas na 18.00 check ik de mail. Dan moet ik idd ook nog wel eens wat voorbereiden voor de volgende dagen. Ik probeer het vrij te houden maar het is best wel een uitdaging
Waarom check je je mail? Beantwoord je ze ook? Vooral die van leerlingen, krijg je er voor betaald?
pi_186364118
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 16:05 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja we zijn minimaal 4 tot 6 avonden bezig met oudergesprekken per jaar. Plus de informatie avonden, diplomering en andere verplichte nummers. Dit hoort bij t onderwijs en daar verdien je dan naar zeggen ze. Mentorraat stopt ook niet om 17.00 en vaak juist in de weekenden is er iets urgents waar je wat mee moet (weglopers bijv kun je niet negeren)
Voor weglopers heb je de politie, jeugdzorg, GGZ en dergelijke instellingen. Wat heeft een docent er mee te maken, kies je rol en blijf daarbij. (Of maak een carrière switch) Dat gaat je heel veel rust geven.
pi_186364141
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 14:24 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Neuh. Ik weigerde hem altijd af te zetten waardoor ik bijna 35% van de lessen er uitgestuurd was.

Gelukkig had ik wel fijne ouders die iedere keer een goed praatje hadden met de leraren. Voordeel van een advocaat als vader :+
Een keer kwam het zo ver dat hij de school bijna aan had geklaagd wegens genderdiscriminatie. :P

In het vierde jaar kreeg ik er gelukkig bijna niks meer van te horen.

Ik heb het altijd al een onzinregel gevonden. Als ik ooit kinderen krijg, zal ik het ze ook nooit verbieden...
Ik snap dat het niet ok is bij vakken waar de veiligheid in het geding is, maar voor de rest snap ik de regel totaal niet.
Bravo echt ontzettend stoer applaus hoor..

Een pet van je harses halen is gewoon een fatsoensnorm. Dan mag je vader wel advocaat zijn van opvoeding heeft hij niet veel gebakken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186364164
quote:
99s.gif Op zondag 21 april 2019 22:58 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

50 tot 60 uur..... hoe doe je dat in loondienst?
Dit zijn waarschijnlijk lesuren... dus van 40 of 50min. Nimmer dat iemand 50-60u gemiddeld werkt incl al die vakanties die men heeft.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  maandag 22 april 2019 @ 16:24:20 #146
Wat jij wil!
pi_186364197
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 16:15 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Waarom check je je mail? Beantwoord je ze ook? Vooral die van leerlingen, krijg je er voor betaald?
Omdat ik daar s morgens geen tijd voor heb, dan moet ik de lessen klaar zetten.
Urgente mail beantwoord ik de rest niet.
Leerlingen mailen zelden...
  maandag 22 april 2019 @ 16:25:03 #147
Wat jij wil!
pi_186364209
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 16:17 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Voor weglopers heb je de politie, jeugdzorg, GGZ en dergelijke instellingen. Wat heeft een docent er mee te maken, kies je rol en blijf daarbij. (Of maak een carrière switch) Dat gaat je heel veel rust geven.
Als ik mijzelf hier niets van aan zou trekken zou ik niet mezelf zijn.
  maandag 22 april 2019 @ 16:27:30 #148
Wat jij wil!
pi_186364234
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 16:22 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dit zijn waarschijnlijk lesuren... dus van 40 of 50min. Nimmer dat iemand 50-60u gemiddeld werkt incl al die vakanties die men heeft.
Denk dat ik deze vraag al genoeg heb uitgelegd.
Er is een hele rekensom door het ministerie gemaakt, wij maken weken van 43 uur omdat wij zelf de vakanties betalen. maar omdat je het in die 43 uur niet red.....werk ik zeker 50 uur per week.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

[ Bericht 30% gewijzigd door VraagWatJeWil op 22-04-2019 16:38:57 ]
pi_186364255
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 16:25 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Als ik mijzelf hier niets van aan zou trekken zou ik niet mezelf zijn.
Dus toch zelf opgelegde werkdruk?

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 16:24 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Omdat ik daar s morgens geen tijd voor heb, dan moet ik de lessen klaar zetten.
Urgente mail beantwoord ik de rest niet.
Leerlingen mailen zelden...
Timemanagement is key. Trust me on that one. Ik heb voor mijzelf bepaald dat urgente mail niet bestaat. Ik heb altijd mijn telefoon bij mij en mensen kunnen bellen (zelfs s nachts). Mijn mail ontvang ik er niet op. Als mensen moeten bellen (en het idee hebben je te kunnen storen) is ineens niet zo gek veel meer urgent en worden mensen ineens erg zelfstandig in hun werk.
  maandag 22 april 2019 @ 16:39:34 #150
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_186364397
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 14:24 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Neuh. Ik weigerde hem altijd af te zetten waardoor ik bijna 35% van de lessen er uitgestuurd was.

Gelukkig had ik wel fijne ouders die iedere keer een goed praatje hadden met de leraren. Voordeel van een advocaat als vader :+
Een keer kwam het zo ver dat hij de school bijna aan had geklaagd wegens genderdiscriminatie. :P

In het vierde jaar kreeg ik er gelukkig bijna niks meer van te horen.

Ik heb het altijd al een onzinregel gevonden. Als ik ooit kinderen krijg, zal ik het ze ook nooit verbieden...
Ik snap dat het niet ok is bij vakken waar de veiligheid in het geding is, maar voor de rest snap ik de regel totaal niet.
Asociaal en respectloos gedrag vertonen, vervolgens een pappie die je het hand boven het hoofd blijft houden en dat daarna trots als anekdote vertellen. Nee, erg verstandig ben je er van geworden.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')