abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 21 april 2019 @ 23:21:03 #41
408813 crew  trein2000
pi_186355532
Zijn de vooroordelen over VMBO’ers (tokkie, aggresief, school boeit ze niks etc) op waarheid gebaseerd of is dat vooral een hardnekkig misverstand?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_186355544
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:16 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik hoop het ;)
Zelf heb ik nooit in het bedrijfsleven gewerkt, alleen in de zorg en het onderwijs.
Ah oké omdat er nog wel eens neergekeken wordt op de werkdruk van een docent, al snel kijkt men naar de vakanties et cetera.


P.s. fijne nacht meneer leraar, dat er vele appels op je bureau mogen verschijnen in je dromen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_186355619
Proberen de meiden je te verleiden .

Aangezien mijn eigen ervaring als praktijk leraar in de auto industrie.
Dat nog wel gebeurde .
Niet dat ik er ooit misbruik er van heb gemaakt .
Is dat wel iets waar ik zorgde over maakte.
Na de laaste ben ik gestopt als leraar praktijk .
pi_186355817
Wat vind je van de passend onderwijs?

Zijn huidige onderwijssysteem wel toekomstbestendig?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_186355848
Nog een vechtpartij vandaag?
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  zondag 21 april 2019 @ 23:46:09 #46
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_186356031
Ach ja vmbo, nog een jaar mavo gedaan en de overgang van mavo naar vmbo toen was echt ronduit kut, ik deed consumptief wat goed aansloot op mijn MBO koksopleiding. ^O^

We hadden zelfs een echt restaurant waar altijd de locale bejaarden kwamen ik heb nog wat soepjes laten vallen. o|O, ook een bakkerij in de school waar we in custard poeder dealde.

Wij waren echte echte etterbakken die overal schijt aan hadden,

Als dit nog steeds zo is, dan sorry ;(

Ik vind het heel tof dat je VMBO doet! ^O^ voor mij is het 20 jaar geleden dat ik vmbo heb gedaan. :+
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_186356391
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 22:57 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik kan er prima van rondkomen. Ik ben niet veel eisend en let gewoon goed op.

Als ik buiten het onderwijs zou werken zou ik wel beter betaald worden. Gemiddeld werk ik tussen de 50 en 60 uur per week. UItgaande van 50 uur per week en 200 uur per maand verdien ik netto 13 euro per uur.
Heb jij als leraar voor jezelf een eigenschap of talent waar je denkt in het bedrijfsleven misschien het meervoudige had kunnen verdienen, en is het werken buiten het onderwijs ooit een optie voor je geweest?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  maandag 22 april 2019 @ 00:38:30 #48
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_186356754
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:11 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Laten we het zo zeggen de school is 2 weken dicht.
Dus 2 weken geen leerlingen maar de komende periode komt er aan dus betekend dat lessen voorbereiden, inlezen en opdrachten maken en uitwerken. Toetsen maken en uitwerken. Ook zijn er weer ouderavonden dus moet ik 30 rapporten uitwerken en de leerlingbesprekingen voorbereiden etc
Alles wat ik nu kan doen in deze 2 weken scheelt mij straks weer als er weer vanalles is buiten de deur aan bezoeken, cursussen, trainingen, excursies, sportdagen en ander bijkomende schoolzaken
Die lesvoorbereiding.. Is dat niet iets dat je na tig jaar haast niet meer hoeft te doen? Bedoel je hebt het spul van voorgaande jaren en zoveel veranderd er niet in een jaar (ja soms wel)
pi_186356929
Hoe ervaar jij de rol van de schoolleiding?
En mijn tweede vraag: wat vind jij van een beloningssysteem voor docenten?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_186357761
Waarom vmbo? Waarom niet les geven aan mensen die er zelf voor kiezen naar school te gaan ipv verplicht?
Lijkt me zoveel makkelijker
pi_186357767
Wat is het gekste wat er gebeurd is in je carrière?
  maandag 22 april 2019 @ 03:33:52 #52
286575 Roces18
Chef de party
pi_186357826
Heb je het gevoel dat je ooit van waarde toevoegt aan hun leven? Heb altijd het idee dat 90 procent op vmbo toch geen zin heeft in school.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_186358085
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:11 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]


Dus 2 weken geen leerlingen maar de komende periode komt er aan dus betekend dat lessen voorbereiden, inlezen en opdrachten maken en uitwerken.
Krijg je ook cursussen om je Nederlands op niveau te houden? Lijkt me lastig als je alleen maar met pubers omgaat.

Betekend :')
pi_186358087
Heb je ooit mensen in je klas gehad die later BN’er is geworden? En indien ja, zag je het aankomen?
pi_186358096
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:13 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Minder werkdruk. Veel nieuwe collega's haken af door de enorme werkdruk.
Veel vrienden van mij zitten ook in het onderwijs en vele (incl ikzelf) hebben al een burnout gehad of zijn op zijn minst overspannen geweest.
Als t alleen lesgeven was .. maar er komt steeds meer bij.
Ik ben docent, geen othopedagoog of sociaal werker of psycholoog maar zo word je wel ingezet
Ik kan dit bijna niet geloven. Is het niet dat jullie je die druk aanpraten?

Je hebt 20 weken per jaar vakantie ofzo. Voor de rest doe je, lijkt me, iets niet goed als je na 20 jaar nog steeds zoveel tijd kwijt bent met het voorbereiden van VMBO-lessen.

Ik kan me niet voorstellen dat je met die instelling goed kan meedraaien in een commercieel bedrijf.
  maandag 22 april 2019 @ 07:37:02 #56
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358180
quote:
6s.gif Op zondag 21 april 2019 23:19 schreef KingRoland het volgende:
Als marketingstudent vroeg ik mij af of u zelf wat marketingtalenten in de klas heeft gezien
Soms zitten er pareltjes tussen, maar op marketinggebied heb ik nog niet echt gekeken.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 07:44:59 #57
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358201
quote:
99s.gif Op zondag 21 april 2019 23:19 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Gemiddeld over een heel jaar incl. vakanties?

Hoeveel vakantie heb je eigenlijk :D ?
rond de 35.000

Das denk ik de meest gestelde vraag. Ik probeer in de zomer vakantie 3 weken niks te doen. de adere 3 ben je toch al weer bezig met of afronden vorig jaar of opstarten nieuwe jaar.
Een week voor de kinderen komen zijn wij al weer op school en ook een week nadat de kids weg zijn, zijn wij nog op school bezig. Tenminste op onze school.

Alle andere vakantie ben je vaak wel bezig met school, niet alleen voorbereiden of afronden maar ook bijlezen, nog éven iets uit zoeken (en dan een halve dag bezig zijn) :') En ja na 6-9 weken (gemiddeld elke 7 weken) heb je ook echt wel even behoefte aan een paar dagen rust.

Wij hebben geen ATV of andere vrije dagen die we gedurende het schooljaar op kunnen nemen.
Alle afspraken die je maakt met huisarts of zo moeten in princiepe zoveel mogelijk in eigen tijd.
Dat lukt natuulijk niet altijd, maar tegenwoordig heeft de tandarts avondspreekuur en onze huisarts ook.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 07:47:00 #58
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358207
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:21 schreef trein2000 het volgende:
Zijn de vooroordelen over VMBO’ers (tokkie, aggresief, school boeit ze niks etc) op waarheid gebaseerd of is dat vooral een hardnekkig misverstand?
Een heel hardnekkig misverstand. Tuurlijk zitten er raddraaiers en leerlingen tussen die zich niet wensen te gedragen of aan te passen maar die zijn echt op 1 hand te tellen.
T grootste deel zijn gewone pubers die vooral lekker met hun handen kunnen werken. Omdat ik een praktijkvak geef zie je dat mooi terug, hele andere kinderen dan wanneer ze in een theorieles zitten (die ik ook geef)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 07:48:01 #59
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358209
quote:
16s.gif Op zondag 21 april 2019 23:21 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah oké omdat er nog wel eens neergekeken wordt op de werkdruk van een docent, al snel kijkt men naar de vakanties et cetera.

P.s. fijne nacht meneer leraar, dat er vele appels op je bureau mogen verschijnen in je dromen.
Dank je wel, helaas geen appels op mijn bureau. Ik ben al tevreden met een blije leerling die na het examen terug komt en tevreden terug kijkt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 07:49:31 #60
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358214
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:24 schreef suijkerbuijk het volgende:
Proberen de meiden je te verleiden .

Aangezien mijn eigen ervaring als praktijk leraar in de auto industrie.
Dat nog wel gebeurde .
Niet dat ik er ooit misbruik er van heb gemaakt .
Is dat wel iets waar ik zorgde over maakte.
Na de laaste ben ik gestopt als leraar praktijk .
Simpel antwoord NEE

Als docent heb je een voorbeeldfunctie vind ik en daar hoort dergelijk gedrag niet bij.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 07:56:03 #61
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358230
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:34 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wat vind je van de passend onderwijs?

Zijn huidige onderwijssysteem wel toekomstbestendig?
T is nobel maar niet haalbaar. Wij als leraren zijn niet opgeleid om met name leerlingen met zeer ernstige gedragproblemen etc op te leiden. Deze leerlingen leggen een grote druk op de klas en zorgen ervoor dat anderen niet tot hun recht komen. Momenteel volg ik een bijscholing om wat meer handvaten te krijgen voor het omgaan met heftige gedragsproblemen. I

Ik weet het niet, er veranderd zoveel en zo snel veel dat je eigenlijk alweer wat nieuws moet doen voor t andere nieuwe geevalueerd is. En dat werkt niet , tenminste niet voor mij
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 07:56:54 #62
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358236
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:36 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Nog een vechtpartij vandaag?
T is pasen dus ik heb genoten van mijn familie
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 08:00:48 #63
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358256
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2019 23:46 schreef cherrycoke het volgende:
Ach ja vmbo, nog een jaar mavo gedaan en de overgang van mavo naar vmbo toen was echt ronduit kut, ik deed consumptief wat goed aansloot op mijn MBO koksopleiding. ^O^

We hadden zelfs een echt restaurant waar altijd de locale bejaarden kwamen ik heb nog wat soepjes laten vallen. o|O, ook een bakkerij in de school waar we in custard poeder dealde.

Wij waren echte echte etterbakken die overal schijt aan hadden,

Als dit nog steeds zo is, dan sorry ;(

Ik vind het heel tof dat je VMBO doet! ^O^ voor mij is het 20 jaar geleden dat ik vmbo heb gedaan. :+
We hebben tegenwoordig wel alles op slot... helaas nodig anders 'verdwijnen' er spullen.
Etterbakken die hun excuus aan bieden maken voor mij alles goed !!
Ga je oud docenten of je oude school eens opzoeken. Stellen ze vast op prijs.

De overgang VMBO MBO is nog steeds een heftige hoewel we wel meer proberen aan te sluiten. De veranderingen op zowel MBO als VMBO gaan zo snel dat het niet echt bij te houden is.
In onze regio is er wel veel overleg en gaat de doorstroom met een gesprek met de nieuwe school.

OVerstap VMBO K naar VMBO T gaat op mijn school wel makkelijker.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 08:03:37 #64
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358274
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 00:11 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Heb jij als leraar voor jezelf een eigenschap of talent waar je denkt in het bedrijfsleven misschien het meervoudige had kunnen verdienen, en is het werken buiten het onderwijs ooit een optie voor je geweest?
Buiten het onderwijs is zeker een optie waar ik naar kijk. Ik ben ook niet van plan om tot mijn 70ste voor de klas te blijven staan.

Ik hoef niet veel meer te verdienen, maar ik ben nu al 2x gevraagd voor een bedrijf om daar intern scholing te verzorgen. Dat is wel een optie waar ik nu serieus mee bezig ben.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 08:06:55 #65
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358288
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 00:38 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Die lesvoorbereiding.. Is dat niet iets dat je na tig jaar haast niet meer hoeft te doen? Bedoel je hebt het spul van voorgaande jaren en zoveel veranderd er niet in een jaar (ja soms wel)
Het onderwijs is in mijn vakgebied aan vele veranderingen onderhevig en omdat ik een praktijkvak geef, veranderen de examens eisen ook elk jaar. dat zorgt er voor dat je dus wel voor moet blijven bereiden. Voorbereiden is ook je inlezen in nieuwe materie, nieuwe video's zoeken bij je lessen, de lessen aanpassen aan de huidige tijd (20 jaar terug was er nog nauwelijks ict bijv)
Onderwijs is bijblijven dus voorbereiden hoort erbij. Omdat onze lesstof heel breed is, is dat ook wel nodig.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 08:08:45 #66
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358297
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 07:09 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik kan dit bijna niet geloven. Is het niet dat jullie je die druk aanpraten?

Je hebt 20 weken per jaar vakantie ofzo. Voor de rest doe je, lijkt me, iets niet goed als je na 20 jaar nog steeds zoveel tijd kwijt bent met het voorbereiden van VMBO-lessen.

Ik kan me niet voorstellen dat je met die instelling goed kan meedraaien in een commercieel bedrijf.
Nee het is niet de druk die we elkaar aanpraten. Was het maar zo.

Het onderwijs is in mijn vakgebied aan vele veranderingen onderhevig en omdat ik een praktijkvak geef, veranderen de examens eisen ook elk jaar. dat zorgt er voor dat je dus wel voor moet blijven bereiden. Voorbereiden is ook je inlezen in nieuwe materie, nieuwe video's zoeken bij je lessen, de lessen aanpassen aan de huidige tijd (20 jaar terug was er nog nauwelijks ict bijv)
Onderwijs is bijblijven dus voorbereiden hoort erbij. Omdat onze lesstof heel breed is, is dat ook wel nodig.

ZIe voor de 20 weken vakantie vraag iets meer naar boven daar geef ik uitgebreid antwoord.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 08:10:32 #67
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358314
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 00:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Hoe ervaar jij de rol van de schoolleiding?
En mijn tweede vraag: wat vind jij van een beloningssysteem voor docenten?
Heel wisselend per school en per persoon. Over het algemeen is het zo dat ook zij gebonden zijn aan regels en wetgevingen. En met de ene klikt t beter dan de ander.

Een beloningssysteem....dus als je meer voldoendes hebt krijg je meer ?? Denk niet dat het goed is voor het onderwijs.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_186358318
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 07:56 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

T is pasen dus ik heb genoten van mijn familie
Lekker man beetje familie neuken ;)

Even zonder gekheid: Zie je verschil in gedrag tussen Nederlanders en mensen met een migratieachtergrond?
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
  maandag 22 april 2019 @ 08:11:51 #69
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358325
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 03:14 schreef Harlekien het volgende:
Waarom vmbo? Waarom niet les geven aan mensen die er zelf voor kiezen naar school te gaan ipv verplicht?
Lijkt me zoveel makkelijker
Heb ik gedaan....mensen die zelf kozen voor een opleiding in de zorg. En dan dus nog ongemotiveerd zijn. Ik denk dat waar je ook lesgeeft er altijd wel leerlingen zijn die ongemotiveerd zijn. T zit m denk ik meer in hoe je ze gemotiveerd krijgt en hoe je omgaat met die negatieve motivatie.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 08:15:28 #70
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358349
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 03:15 schreef Harlekien het volgende:
Wat is het gekste wat er gebeurd is in je carrière?
Leerlingen die net voor de examens mochten logeren bij jusittie en onder begeleiding van 2 bewakers examen kwamen doen. Best vreemd :D
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 08:16:35 #71
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358362
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 03:33 schreef Roces18 het volgende:
Heb je het gevoel dat je ooit van waarde toevoegt aan hun leven? Heb altijd het idee dat 90 procent op vmbo toch geen zin heeft in school.
Al leer ik ze dat je met iets vragen meer bereikt dan met schreeuwen ben ik al tevreden.
En op t moment zelf zullen leerlingen er niks aan vinden, gelukkig spreek ik heel veel oud leerlingen en dan hoor je terug dat ze echt wel veel hebben opgepikt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 08:18:03 #72
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358374
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 07:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Krijg je ook cursussen om je Nederlands op niveau te houden? Lijkt me lastig als je alleen maar met pubers omgaat.

Betekend :')
Nee, ik ben naast docent ook dyslect .
Ik probeer zelf er wel op te letten maar dat lukt lang niet atijd. Ik zie fouten niet en snap t nut van een D of T aan t einde niet.

Vind t belangrijker dat iemand begrijpt wat er staat. Hopenlijk begreep je het
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 08:19:06 #73
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358387
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 07:06 schreef indiaantje89 het volgende:
Heb je ooit mensen in je klas gehad die later BN’er is geworden? En indien ja, zag je het aankomen?
Ja toevallig wel :D Diverse malen zelfs en dat is erg leuk.
Bij een zagen we het wel of beter gezegd wij zagen de persoon niet want die was altijd aan t sporten en weinig op school.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  maandag 22 april 2019 @ 08:20:37 #74
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186358407
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 08:10 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]

[sEven zonder gekheid: Zie je verschil in gedrag tussen Nederlanders en mensen met een migratieachtergrond?
Deze vraag heb ik al veel eerder beantwoord dus ik zou zeggen ga daar even kijken
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_186358562
Nooit overwogen om naar het MBO te gaan? Ik neem aan dat je daar meer verdient en dat je met zo'n schat aan ervaring ook daar les kunt geven.
Weet wat je zegt, maar zeg nooit wat je weet.
  maandag 22 april 2019 @ 08:48:00 #76
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_186358699
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 08:34 schreef mar1m het volgende:
Nooit overwogen om naar het MBO te gaan? Ik neem aan dat je daar meer verdient en dat je met zo'n schat aan ervaring ook daar les kunt geven.
Niet dat je daar gegarandeerd een massa welwillende, leuke mensen gaat tegenkomen.

Aldus iemand die ooit Mbo deed. Maar misschien had ik gewoon pech met de harde sfeer die er heerste.
  maandag 22 april 2019 @ 08:58:10 #77
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_186358790
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 22:43 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ten eerste zijn leerlingen geen low life etterbakken maar pubers die nog volop hun hersenen aan het ontwikkelen zijn en dat letterlijk met vallen en opstaan doen. Etters heb ik er niet echt tussen, wel leerlingen die soms een duwtje in de rug de goede kant op nodig hebben.
Hier haak ik dus al af hè. Jij probeert mij wijs te maken dat je al 20 jaar op het VMBO lesgeeft en er geen etters tussen zitten?
Laffe huichelaar
  Moderator maandag 22 april 2019 @ 08:58:43 #78
388664 crew  Dotteke
pi_186358792
Wat vindt jij van het onderwijs vernieuwing 'thinking for learning'?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  maandag 22 april 2019 @ 09:20:07 #79
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_186358980
Bedankt voor je antwoord ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 07:44 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

rond de 35.000
Pfff, dat valt niet mee voor zo’n drukke baan. Er is genoeg werk voor dat geld met minder druk. Knap dat je voor je roeping kiest en niet voor het geld.
quote:
Das denk ik de meest gestelde vraag. Ik probeer in de zomer vakantie 3 weken niks te doen. de adere 3 ben je toch al weer bezig met of afronden vorig jaar of opstarten nieuwe jaar.
Een week voor de kinderen komen zijn wij al weer op school en ook een week nadat de kids weg zijn, zijn wij nog op school bezig. Tenminste op onze school.

Alle andere vakantie ben je vaak wel bezig met school, niet alleen voorbereiden of afronden maar ook bijlezen, nog éven iets uit zoeken (en dan een halve dag bezig zijn) :') En ja na 6-9 weken (gemiddeld elke 7 weken) heb je ook echt wel even behoefte aan een paar dagen rust.
Ik herken het wel van iemand die ik ken die ook les geeft op het vmbo. Maar ik vraag me wel af bij hem of dat niet anders kan met iets beter time management en meer pragmatisme en minder perfectionisme.

Maar elke 7 weken een “soort van” vakantie ben ik soms wel jaloers op met mijn 25 vakantiedagen. ATV heb ook niet ;)

(Ik krijg ze overigens niet op :') )

quote:
Wij hebben geen ATV of andere vrije dagen die we gedurende het schooljaar op kunnen nemen.
Alle afspraken die je maakt met huisarts of zo moeten in princiepe zoveel mogelijk in eigen tijd.
Dat lukt natuulijk niet altijd, maar tegenwoordig heeft de tandarts avondspreekuur en onze huisarts ook.
Dat is wel te doen, toch?
heitieh
  maandag 22 april 2019 @ 09:25:34 #80
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_186359047
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 08:34 schreef mar1m het volgende:
Nooit overwogen om naar het MBO te gaan? Ik neem aan dat je daar meer verdient en dat je met zo'n schat aan ervaring ook daar les kunt geven.
Ja zeker alleen liggen de banen in mijn vakgebied niet voor het oprapen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')