quote:
Een afbeelding spreekt boekdelen en er zijn er zoveel. En ik weet zeker dat een aantal schilders jezus precies wilde vastleggen hoe hij was.quote:Op zondag 21 april 2019 20:39 schreef naatje_1 het volgende:
Je bent je ervan bewust dat de depictie van Jezus in de kunst geen getrouwe depictie is van de historische Jezus...? Beetje vreemd om op basis daarvan te concluderen dat Jezus autisme had. Sterker nog: ik zou beweren dat uit de verhalen blijkt dat de prikkelverwerking van Jezus prima was en hij zeer sociaal vaardig was, dus nee: Jezus had geen autisme.
Ja, als ze dat hadden gewild hadden ze wel mogen starten met een Midden-Oostelijk uiterlijkquote:Op zondag 21 april 2019 20:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een afbeelding spreekt boekdelen en er zijn er zoveel. En ik weet zeker dat een aantal schilders jezus precies wilde vastleggen hoe hij was.
Niet weten wat hij met een schaap aanmoet / geen liefde kunnen geven.
[ afbeelding ]
Niet snappen waarom mensen zitten
[ afbeelding ]
Twijfelen om een hand uit te reiken of niet in deze sociale situatie
[ afbeelding ]
Niet kunnen kiezen wat als eerst te moeten doen
[ afbeelding ]
Iemans gebarentaal proberen te ontcijferen en hier moeite mee hebben
[ afbeelding ]
Als je vanuit dat oogpunt werkt had jezus helemaal geen hersencellen als je ziet wat voor neanderthaler hoofd er uit je onderzoek vandaan komtquote:Op zondag 21 april 2019 20:55 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ja, als ze dat hadden gewild hadden ze wel mogen starten met een Midden-Oostelijk uiterlijk![]()
https://www.dailymail.co.(...)ist-looked-like.html
Hier doe je de aanname dat een neanderthaler geen hersencellen zou hebben, maar dat is het punt niet. De historische Jezus zag er gans anders uit dan de meeste interpretaties van kunstenaars, dus om uitspraken te doen over Jezus als autist doe je er beter aan om te kijken naar de tekstuele bronnen, niet naar bronnen die hoogstwaarschijnlijk interpretaties zijn van weer andere interpretaties van die tekstuele bronnen.quote:Op zondag 21 april 2019 20:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je vanuit dat oogpunt werkt had jezus helemaal geen hersencellen als je ziet wat voor neanderthaler hoofd er uit je onderzoek vandaan komt
We hebben het hier natuurlijk wel over iemand die een onschuldig fruitboompje vermoorde omdat het buiten het seizoen geen vruchten droeg.quote:Op zondag 21 april 2019 20:58 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je vanuit dat oogpunt werkt had jezus helemaal geen hersencellen als je ziet wat voor neanderthaler hoofd er uit je onderzoek vandaan komt
Grappig, die fantasieën die je bij een plaatje hebt.quote:Op zondag 21 april 2019 20:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Een afbeelding spreekt boekdelen en er zijn er zoveel. En ik weet zeker dat een aantal schilders jezus precies wilde vastleggen hoe hij was.
Niet weten wat hij met een schaap aanmoet / geen liefde kunnen geven.
[ afbeelding ]
Niet snappen waarom mensen zitten
[ afbeelding ]
Twijfelen om een hand uit te reiken of niet in deze sociale situatie
[ afbeelding ]
Niet kunnen kiezen wat als eerst te moeten doen
[ afbeelding ]
Iemans gebarentaal proberen te ontcijferen en hier moeite mee hebben
[ afbeelding ]
Dit dus, er zijn zat bijbelse teksten waaruit duidelijk wordt gemaakt dat jezus autisme had. Hij liet zich bjivoorbeeld vrijwillig kruizigen. Hiernaast begreep hij ook niet het gevoel van liefde want hij had nooit een vriendin gehad (zover ik weet, ik dacht eerst Maria maar dat was zijn moeder)quote:Op zondag 21 april 2019 21:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Nog een clue:
Jezus was de goede herder en mensen met autisme hebben vaak(bewonderingswaardig als het is) een affectie met dieren.
Ja maar het is wel opvallend hoe raar hij er altijd op staat, alsof hij de wereld om zich heen niet begrijpt.quote:Op zondag 21 april 2019 21:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Er zijn zo immens veel afbeeldingen van Jezus dat je er zo’n beetje elke diagnose wel in kan terugvinden.
Zo is dat nooit op me overgekomen. Wel dat hij ernstig is.quote:Op zondag 21 april 2019 21:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja maar het is wel opvallend hoe raar hij er altijd op staat, alsof hij de wereld om zich heen niet begrijpt.
[ afbeelding ]
Je bedoelt hoe de artiest wil weergeven dat hij niet helemaal aards is ?quote:Op zondag 21 april 2019 21:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja maar het is wel opvallend hoe raar hij er altijd op staat, alsof hij de wereld om zich heen niet begrijpt.
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat hij buitenaards was, dat gaat mij te ver.quote:Op zondag 21 april 2019 21:23 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Je bedoelt hoe de artiest wil weergeven dat hij niet helemaal aards is ?
Jij bent dan ook niet de artiest.quote:Op zondag 21 april 2019 21:26 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij buitenaards was, dat gaat mij te ver.
Gaat duidelijk crowdsurfenquote:Op zondag 21 april 2019 21:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Inderdaad een onnatuurlijke/autistische houding. Hier nog meer bewijzen van zijn autistische achtergrond, haarfijn in beeld gebracht.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |