abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186351953
Het is al meerdere malen al bijna vastgesteld dat Jesus een vorm van autisme had. Dit zou ook één van de redenen geweest zijn dat hij als buitenstaander eerder afgevoerd werd naar het kruis. Ik merk dat niet alleen volgens de deskundigen die dit geanalyseerd hebben dit bewijsmateriaal naar boven komt, ik merk namelijk dat ook schilderijen een deel van zijn autisme laat zien. Wat denken jullie, is dit toeval of een moment opname die de schilders toentertijd alles goed vastgelegd hebben, inclusief gedragsvormen zoals autisme?

In zijn eigen wereldje leven.

Niet in ogen aankijken

Dromerig zijn

Geen houding weten aan te nemen.

Gezichtsuitdrukkingen en gebaren niet begrijpen
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_186352156
Terechte klacht.
  zondag 21 april 2019 @ 20:39:49 #4
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186352228
Je bent je ervan bewust dat de depictie van Jezus in de kunst geen getrouwe depictie is van de historische Jezus...? Beetje vreemd om op basis daarvan te concluderen dat Jezus autisme had. Sterker nog: ik zou beweren dat uit de verhalen blijkt dat de prikkelverwerking van Jezus prima was en hij zeer sociaal vaardig was, dus nee: Jezus had geen autisme.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zondag 21 april 2019 @ 20:48:00 #5
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_186352412
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 20:39 schreef Pizzakoppo het volgende:
:D
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_186352478
Ik vind het nogal vergezocht. En ook best wel non-information, Een fictief figuur wat mogelijk autisme had..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_186352517
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2019 20:39 schreef naatje_1 het volgende:
Je bent je ervan bewust dat de depictie van Jezus in de kunst geen getrouwe depictie is van de historische Jezus...? Beetje vreemd om op basis daarvan te concluderen dat Jezus autisme had. Sterker nog: ik zou beweren dat uit de verhalen blijkt dat de prikkelverwerking van Jezus prima was en hij zeer sociaal vaardig was, dus nee: Jezus had geen autisme.
Een afbeelding spreekt boekdelen en er zijn er zoveel. En ik weet zeker dat een aantal schilders jezus precies wilde vastleggen hoe hij was.

Niet weten wat hij met een schaap aanmoet / geen liefde kunnen geven.

Niet snappen waarom mensen zitten

Twijfelen om een hand uit te reiken of niet in deze sociale situatie

Niet kunnen kiezen wat als eerst te moeten doen

Iemans gebarentaal proberen te ontcijferen en hier moeite mee hebben
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 21 april 2019 @ 20:55:40 #8
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186352576
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 20:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Een afbeelding spreekt boekdelen en er zijn er zoveel. En ik weet zeker dat een aantal schilders jezus precies wilde vastleggen hoe hij was.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ja, als ze dat hadden gewild hadden ze wel mogen starten met een Midden-Oostelijk uiterlijk :D

https://www.dailymail.co.(...)ist-looked-like.html
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_186352612
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2019 20:55 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ja, als ze dat hadden gewild hadden ze wel mogen starten met een Midden-Oostelijk uiterlijk :D

https://www.dailymail.co.(...)ist-looked-like.html
Als je vanuit dat oogpunt werkt had jezus helemaal geen hersencellen als je ziet wat voor neanderthaler hoofd er uit je onderzoek vandaan komt
  zondag 21 april 2019 @ 21:02:31 #10
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_186352681
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 20:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Als je vanuit dat oogpunt werkt had jezus helemaal geen hersencellen als je ziet wat voor neanderthaler hoofd er uit je onderzoek vandaan komt
Hier doe je de aanname dat een neanderthaler geen hersencellen zou hebben, maar dat is het punt niet. De historische Jezus zag er gans anders uit dan de meeste interpretaties van kunstenaars, dus om uitspraken te doen over Jezus als autist doe je er beter aan om te kijken naar de tekstuele bronnen, niet naar bronnen die hoogstwaarschijnlijk interpretaties zijn van weer andere interpretaties van die tekstuele bronnen.
  zondag 21 april 2019 @ 21:02:49 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_186352688
Nog een clue:
Jezus was de goede herder en mensen met autisme hebben vaak(bewonderingswaardig als het is) een affectie met dieren.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 21 april 2019 @ 21:04:28 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186352735
Er zijn zo immens veel afbeeldingen van Jezus dat je er zo’n beetje elke diagnose wel in kan terugvinden.
pi_186352796
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 20:58 schreef firefly3 het volgende:

[..]

We hebben het hier natuurlijk wel over iemand die een onschuldig fruitboompje vermoorde omdat het buiten het seizoen geen vruchten droeg.
pi_186352939
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 20:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Grappig, die fantasieën die je bij een plaatje hebt.
-Niet snappen waarom mensen zitten. :D

Bij dat plaatje denk ik - Gaan jullie ook eens rusten, ik deel brood uit.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2019 21:17:02 ]
pi_186352943
quote:
16s.gif Op zondag 21 april 2019 21:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Nog een clue:
Jezus was de goede herder en mensen met autisme hebben vaak(bewonderingswaardig als het is) een affectie met dieren.
Dit dus, er zijn zat bijbelse teksten waaruit duidelijk wordt gemaakt dat jezus autisme had. Hij liet zich bjivoorbeeld vrijwillig kruizigen. Hiernaast begreep hij ook niet het gevoel van liefde want hij had nooit een vriendin gehad (zover ik weet, ik dacht eerst Maria maar dat was zijn moeder)
pi_186352969
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 21:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Er zijn zo immens veel afbeeldingen van Jezus dat je er zo’n beetje elke diagnose wel in kan terugvinden.
Ja maar het is wel opvallend hoe raar hij er altijd op staat, alsof hij de wereld om zich heen niet begrijpt.

zondag 21 april 2019 @ 21:20:18 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186353046
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 21:16 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ja maar het is wel opvallend hoe raar hij er altijd op staat, alsof hij de wereld om zich heen niet begrijpt.

[ afbeelding ]
Zo is dat nooit op me overgekomen. Wel dat hij ernstig is.
pi_186353056
Jezus Christus

:')
pi_186353103
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Je bedoelt hoe de artiest wil weergeven dat hij niet helemaal aards is ?
pi_186353156
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 21:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Je bedoelt hoe de artiest wil weergeven dat hij niet helemaal aards is ?
Ik denk niet dat hij buitenaards was, dat gaat mij te ver.
pi_186353165
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 21:26 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij buitenaards was, dat gaat mij te ver.
Jij bent dan ook niet de artiest.
  zondag 21 april 2019 @ 21:28:03 #22
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_186353174
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Gaat duidelijk crowdsurfen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_186353193
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 21:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Met de ogen van de mensen afgekeerd!
pi_186353762
Ik ben overtuigd.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_186353786
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 21:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Inderdaad een onnatuurlijke/autistische houding. Hier nog meer bewijzen van zijn autistische achtergrond, haarfijn in beeld gebracht.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')