quote:Op zondag 21 april 2019 10:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Omdat ik dit een van de mooiste Evs vind van dit moment. Hier een topic.
Kleur opties.
https://imgur.com/a/bKvKGGZ
Je hebt dus zwart(standaard)
Zilver(1.005 euro extra)
Blauw(1.005 euro extra)
Wit(1.600 euro extra)
Rood(2.100 euro extra)
Opties motor
https://imgur.com/a/BkWwsJC
Je hebt op dit moment 2 verschillende motoren.
De performance is voor 68.200 euro te verkrijgen .
De long range is voor 58.300 euro.
De long rang single motor is te bestelling op aanvraag
De standard range plus is voor 47.800 euro
Velgen:
(Niet voor performance)
https://imgur.com/a/30aBat6
18 inch aero velgen (inbegrepen)
19 inch sport velgen (1.600 euro)
interieur
https://imgur.com/a/Xk3JoUl
Zwart( inbegrepen)
Wit/zwart (1.050 euro)
Autopilot
Nu in begrepen.
Sefdriving
5.300 euro voor levering
7.400 euro na levering
Wat is jullie mening over deze prachtige ev
Thanks! Openingspost meteen gewijzigdquote:Op zondag 21 april 2019 12:44 schreef Tailless het volgende:
[..]
Update even snel gedaan. Prijzen zijn iets goedkoper geworden
Over 20 jaar rijd je een dan inmiddels antieke Model 3, dan komen de laatste nieuwe futuristische zwevende modellen uit, heb je daar weer wat over te mauwenquote:Op zondag 21 april 2019 13:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit is echt zo'n lelijke auto van de voorkant
Mislukte eendenbek
Van de zijkant ook btw, verneukte daklijn, en achterkant is ook niet echt lekker
Mijn afgetrapte bak van 20 jaar oud heeft nog een betere stance.
Jij bent ook lelijk van de voorkant en zijkant maar gelukkig bestaat er nog zoiets als persoonlijke smaak, dus kan er nog steeds iemand verliefd op je worden.quote:Op zondag 21 april 2019 13:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Dit is echt zo'n lelijke auto van de voorkant
Mislukte eendenbek
Van de zijkant ook btw, verneukte daklijn, en achterkant is ook niet echt lekker
Mijn afgetrapte bak van 20 jaar oud heeft nog een betere stance.
Klopt, al vond ik de S wel geslaagd qua looks. Bij de X ging het fout en de 3 zet die lijn door helaas.quote:Op zondag 21 april 2019 20:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Over 20 jaar rijd je een dan inmiddels antieke Model 3, dan komen de laatste nieuwe futuristische zwevende modellen uit, heb je daar weer wat over te mauwen
Gelukkig dat je m'n achterkant nog wel weet te waarderenquote:Op zondag 21 april 2019 20:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jij bent ook lelijk van de voorkant en zijkant maar gelukkig bestaat er nog zoiets als persoonlijke smaak, dus kan er nog steeds iemand verliefd op je worden.
Die is ook niet echt lekker, maar als ik een kant moest kiezen...quote:Op zondag 21 april 2019 20:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Gelukkig dat je m'n achterkant nog wel weet te waarderen
Ik verzin helemaal niks zelf. De 60D en 75D zijn opgegeven met hetzelfde vermogen.quote:Op zondag 21 april 2019 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, alleen de 60D was in 6.2 sec naar de 100 en die was er maar heel kort (en was gewoon een 75 maar softwarematig verlaagd).
Jij bent de enige hier die cijfers verzint.
In de echte wereld niet, dus. Na drie bochtjes en twee rechte stukken, haakte hij af. En voordat je gaat zeuren dat hij niet zijn best deed; als je meer dan 50km/h boven de maximum snelheid gaat rijden om een 13 jaar oude Volvo bij te houden, ben je niet rustig aan het cruisen.quote:Op zondag 21 april 2019 09:33 schreef VEM2012 het volgende:
Kortom: die Model X rijdt rondjes om jouw V70R als die dat wil.
Over bochtenwerk ga ik niet praten, jij roept het, niemand die erbij was, het zal allemaal wel.quote:Op zondag 21 april 2019 23:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In de echte wereld niet, dus. Na drie bochtjes en twee rechte stukken, haakte hij af. En voordat je gaat zeuren dat hij niet zijn best deed; als je meer dan 50km/h boven de maximum snelheid gaat rijden om een 13 jaar oude Volvo bij te houden, ben je niet rustig aan het cruisen.
Verder doe je nog wat aannames die hoofdzakelijk op gebakken lucht zijn gebaseerd, maar dat is bij jou redelijk de norm.
Alsof het een prestatie is om een fucking Volvo af te troeven.quote:Op zondag 21 april 2019 09:33 schreef VEM2012 het volgende:
Kortom: die Model X rijdt rondjes om jouw V70R als die dat wil.
Ik zeg niet dat het een prestatie is. Ik zeg alleen dat het verhaal van Kapitein Iglo ongeloofwaardig is.quote:Op maandag 22 april 2019 08:31 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Alsof het een prestatie is om een fucking Volvo af te troeven.![]()
Met R pakketje of niet, als je een Volvo een bocht om probeert te hoeken moet je alle zeilen bijzetten net als op een boot.![]()
Godver wat heb ik slechte ervaringen met het bochtgedrag van Volvo's zeg, of liever het gezegd totale gebrek eraan.
Niet voor niks is de enige race waarin ze deelnemen de Volvo Ocean Race
Blijkbaar werken zijn de stats niet bij als er een update is. Deze site bijv. wel: https://ev-database.nl/auto/1052/Tesla-Model-X-75Dquote:Op zondag 21 april 2019 23:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik verzin helemaal niks zelf. De 60D en 75D zijn opgegeven met hetzelfde vermogen.
https://www.autoweek.nl/c(...)&id2=87420&id3=87125
https://www.ultimatespecs(...)sla-Model-X-75D.html
Niemand heeft SuC Amsterdam nodig voor een rit door Europa.quote:Op maandag 22 april 2019 19:54 schreef oldford het volgende:
In deel 1 maakte iemand zich zorgen over wachtrijen bij snelladers.
In Amsterdam Zuid Oost blijkt dat dus een terechte zorg te zijn.
Zie: https://www.taxipro.nl/co(...)en-tot-supercharger/
Nee, niet voor ritten door Europa, dat wordt ook niet beweerd in het artikel.quote:Op maandag 22 april 2019 20:12 schreef VEM2012 het volgende:
Niemand heeft SuC Amsterdam nodig voor een rit door Europa.
Op de een of andere manier wist ik dat je dat zou gaan zeggen.quote:Op maandag 22 april 2019 20:12 schreef VEM2012 het volgende:
En zelfs daar heb ik nooit hoeven te wachten.
Ik kan niet zo heel veel medelijden hebben met een beroepsgroep die een probleem veroorzaakt en vervolgens last heeft van dat probleem.quote:Op maandag 22 april 2019 20:18 schreef oldford het volgende:
[..]
Nee, niet voor ritten door Europa, dat wordt ook niet beweerd in het artikel.
Maar een hele beroepsgroep heeft deze locatie nodig voor de dagelijkse ladingen.
En voor deze beroepsgroep geld dat wachten hun potentieel geld kost.
[..]
Op de een of andere manier wist ik dat je dat zou gaan zeggen.
Het zou wel fijn zijn als je alles iets minder alleen op jezelf zou betrekken. Mooi dat jij daar nog nooit hebt hoeven wachten, maar tesla zelf heeft nota bene geschreven dat er daar wachtrijen staan en daarom de taxirijders het niet mogen gebruiken tussen 7:00 en 22:00. Op sommige locaties en voor sommige mensen is dat probleem dus weldegelijk de realiteit, ook als jij het nog niet hebt ervaren. Dat jij nu de schuld bij de taxirijders wilt leggen is gewoon raar. Die mensen hebben ook gewoon een tesla gekocht met het recht om onbeperkt van de supercharger gebruik te mogen maken.quote:Op maandag 22 april 2019 20:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Niemand heeft SuC Amsterdam nodig voor een rit door Europa.
En zelfs daar heb ik nooit hoeven te wachten.
maar de tesla model 3 heeft nu immers alle nadelen van een sedan.quote:Op maandag 22 april 2019 23:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
Het zou wel fijn zijn als je alles iets minder alleen op jezelf zou betrekken. Mooi dat jij daar nog nooit hebt hoeven wachten, maar tesla zelf heeft nota bene geschreven dat er daar wachtrijen staan en daarom de taxirijders het niet mogen gebruiken tussen 7:00 en 22:00. Op sommige locaties en voor sommige mensen is dat probleem dus weldegelijk de realiteit, ook als jij het nog niet hebt ervaren. Dat jij nu de schuld bij de taxirijders wilt leggen is gewoon raar. Die mensen hebben ook gewoon een tesla gekocht met het recht om onbeperkt van de supercharger gebruik te mogen maken.
Zelfde voor dat gedoe om de kofferbak in deel één. Het is heel fijn voor jou dat jij kan leven met een sedan achterklep. Maar dan hoef je niet meteen iedereen aan te vallen die alleen aangeeft dat een hatchback of station voor veel mensen de voorkeur zou hebben. (terwijl zelfs Elon Musk zelf heeft aangegeven dat het een compromis was: "this was a purposeful design choice intended to allow for greater headroom in the backseat" en er in de top 25 van meest verkochte autos in europa bijna geen model te vinden is dat ook als hatchback te koop is)
Of beweren dat iedereen die graag wat hoger zit in een suv-achtig model direct een bejaarde is of een sufkut... (Gemiddelde leeftijd van mensen die een nieuwe auto kopen is 61 en in de top 25 staan toch wel verdacht veel hogere modellen...)
Ik ben een groot voorstander van bedrijven zoals tesla die alles eens compleet anders doen dan dat iedereen het altijd heeft gedaan. Maar ook Tesla is niet perfect en ook tesla kan soms nog beter. Gelukkig staat Elon Musk vaak wel open voor (goed onderbouwde) kritiek.
Het is jammer dat fanboys zoals jij dan wel elke discussie proberen dood te slaan. Probeer ook eens een beetje meer open te staan voor kritiek.
2wheel long range heeft een stukje langere range. Met je spiegels tja volgens mij mag het niet in veel staten van Amerika en daar richten ze zich opquote:Op dinsdag 23 april 2019 00:26 schreef knoopie het volgende:
Om maar weer even terug te gaan naar de auto: ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat tesla zou kunnen als ze alles iets minder zouden toespitsen op maximale acceleratie/topsnelheid en nog meer op range. Als je deze zou beperken op een nog steeds best acceptabele 160 of 180 km/h en 8 seconden naar 100km/h, dan kan je ineens met smallere banden en kleinere remmen toe (minder rolweerstand). Bovendien kan je de motorelektronica optimaliseren op een lager vermogen. Batterijkoeling e.d. is dan ook minder kritisch.
Aerodynamica is natuurlijk ook nog wel wat te halen. Een Cd van 0.24 is best ok, maar niet revolutionair. Waar blijven de cameras i.p.v. zijspiegels (die zijn in europa al toegestaan)? Misschien die frunk dicht laten of tenminste minder grote spleten tussen de plaatdelen? Eventueel zelfs retro wielafdekkingen achter zoals bij de DS vroeger? En als je de topsnelheid zou limiteren, dan kan je ook weer de aerodynamica optimaliseren op deze lagere snelheden.
Hoeveel zou daar nog te halen zijn? Mijn schatting zou zijn dat er bij de rolweerstand nog wel 20% misschien te halen zou zijn. Wat betreft de aerodynamca heb ik wel eens een artikel gelezen dat in principe een Cd van 0,2 haalbaar zou moeten zijn zonder concessies te moeten doen aan de practische inzetbaarheid van een auto. Dat zou dan ook 20% minder luchtweerstand zijn. Dan nog een paar procenten winst in de elektronica, en in totaal kom je dan op 25% extra range? Ik zou het er denk ik wel voor over hebben.
Die problemen zijn in de taxibranche al zo'n 2 jaar bekend.quote:Op maandag 22 april 2019 19:54 schreef oldford het volgende:
In deel 1 maakte iemand zich zorgen over wachtrijen bij snelladers.
In Amsterdam Zuid Oost blijkt dat dus een terechte zorg te zijn.
Zie: https://www.taxipro.nl/co(...)en-tot-supercharger/
Die snelladers zijn ondertussen al weg gehaald, er staan er nu 32 nu in Badhoevedorp. Taxi's zijn nog steeds wel een probleem maar ik dacht dat ze hun eigen supercharger hadden gekregen bij Schiphol. Deze zijn ook niet publiek beschikbaar maar alleen voor taxi's, alleen de meeste zijn te lui om die te gebruiken (en volgens mij moesten ze daar wel een beetje betalen).quote:Op maandag 22 april 2019 20:18 schreef oldford het volgende:
[..]
Nee, niet voor ritten door Europa, dat wordt ook niet beweerd in het artikel.
Maar een hele beroepsgroep heeft deze locatie nodig voor de dagelijkse ladingen.
En voor deze beroepsgroep geld dat wachten hun potentieel geld kost.
quote:Op dinsdag 23 april 2019 06:53 schreef Tailless het volgende:
[..]
maar de tesla model 3 heeft nu immers alle nadelen van een sedan.
Klopt, tesla richt zich nu eenmaal sterk op de VS markt. Daarom waarschijnlijk ook eerst de sedan, en nog geen cameras in plaats van spiegels.quote:Op dinsdag 23 april 2019 06:54 schreef Tailless het volgende:
[..]
2wheel long range heeft een stukje langere range. Met je spiegels tja volgens mij mag het niet in veel staten van Amerika en daar richten ze zich op
Probeer het eens inhoudelijk, in plaats van op de persoon...quote:Op maandag 22 april 2019 23:49 schreef knoopie het volgende:
[..]
Het zou wel fijn zijn als je alles iets minder alleen op jezelf zou betrekken. Mooi dat jij daar nog nooit hebt hoeven wachten, maar tesla zelf heeft nota bene geschreven dat er daar wachtrijen staan en daarom de taxirijders het niet mogen gebruiken tussen 7:00 en 22:00. Op sommige locaties en voor sommige mensen is dat probleem dus weldegelijk de realiteit, ook als jij het nog niet hebt ervaren. Dat jij nu de schuld bij de taxirijders wilt leggen is gewoon raar. Die mensen hebben ook gewoon een tesla gekocht met het recht om onbeperkt van de supercharger gebruik te mogen maken.
Zelfde voor dat gedoe om de kofferbak in deel één. Het is heel fijn voor jou dat jij kan leven met een sedan achterklep. Maar dan hoef je niet meteen iedereen aan te vallen die alleen aangeeft dat een hatchback of station voor veel mensen de voorkeur zou hebben. (terwijl zelfs Elon Musk zelf heeft aangegeven dat het een compromis was: "this was a purposeful design choice intended to allow for greater headroom in the backseat" en er in de top 25 van meest verkochte autos in europa bijna geen model te vinden is dat ook als hatchback te koop is)
Of beweren dat iedereen die graag wat hoger zit in een suv-achtig model direct een bejaarde is of een sufkut... (Gemiddelde leeftijd van mensen die een nieuwe auto kopen is 61 en in de top 25 staan toch wel verdacht veel hogere modellen...)
Ik ben een groot voorstander van bedrijven zoals tesla die alles eens compleet anders doen dan dat iedereen het altijd heeft gedaan. Maar ook Tesla is niet perfect en ook tesla kan soms nog beter. Gelukkig staat Elon Musk vaak wel open voor (goed onderbouwde) kritiek.
Het is jammer dat fanboys zoals jij dan wel elke discussie proberen dood te slaan. Probeer ook eens een beetje meer open te staan voor kritiek.
De doorbraak van elektrische fietsen kwam met de high speed bike. Daarmee werd de elektrische fiets niet meer dat ding voor oma, maar voor iedereen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 00:26 schreef knoopie het volgende:
Om maar weer even terug te gaan naar de auto: ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat tesla zou kunnen als ze alles iets minder zouden toespitsen op maximale acceleratie/topsnelheid en nog meer op range. Als je deze zou beperken op een nog steeds best acceptabele 160 of 180 km/h en 8 seconden naar 100km/h, dan kan je ineens met smallere banden en kleinere remmen toe (minder rolweerstand). Bovendien kan je de motorelektronica optimaliseren op een lager vermogen. Batterijkoeling e.d. is dan ook minder kritisch.
Aerodynamica is natuurlijk ook nog wel wat te halen. Een Cd van 0.24 is best ok, maar niet revolutionair. Waar blijven de cameras i.p.v. zijspiegels (die zijn in europa al toegestaan)? Misschien die frunk dicht laten of tenminste minder grote spleten tussen de plaatdelen? Eventueel zelfs retro wielafdekkingen achter zoals bij de DS vroeger? En als je de topsnelheid zou limiteren, dan kan je ook weer de aerodynamica optimaliseren op deze lagere snelheden.
Hoeveel zou daar nog te halen zijn? Mijn schatting zou zijn dat er bij de rolweerstand nog wel 20% misschien te halen zou zijn. Wat betreft de aerodynamca heb ik wel eens een artikel gelezen dat in principe een Cd van 0,2 haalbaar zou moeten zijn zonder concessies te moeten doen aan de practische inzetbaarheid van een auto. Dat zou dan ook 20% minder luchtweerstand zijn. Dan nog een paar procenten winst in de elektronica, en in totaal kom je dan op 25% extra range? Ik zou het er denk ik wel voor over hebben.
Als ik mij niet vergis is het bij de e-tron een van de grootste ergernissen, het gemis van conventionele spiegels.quote:Op dinsdag 23 april 2019 06:54 schreef Tailless het volgende:
[..]
2wheel long range heeft een stukje langere range. Met je spiegels tja volgens mij mag het niet in veel staten van Amerika en daar richten ze zich op
Ik kan real time zien hoeveel er op ieder moment bezet zijn. Het is gewoonweg niet waar dat je geen snellader beschikbaar hebt, ook niet op de ‘zwarte dagen’. En mocht onverhoopt een keer een SuC vol zijn, dan is in de buurt altijd wel een snellader van een ander te vinden. Die zijn 99,9% van de tijd uitgestorven.quote:Op dinsdag 23 april 2019 08:22 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die problemen zijn in de taxibranche al zo'n 2 jaar bekend.
En reken maar dat alle snellaadstations en superchargers in de zomermaanden die enigszins in de buurt van de Route dus Soleil of Duitse A3 staan ook ernstig overbelast zullen raken bij een relatief kleine toename van elektrisch vervoer.
Je hebt zo'n snellader niet vaak nodig als je auto 300+ km range heeft, maar die keren dat je hem nodige hebt ben je met nog eens vele, vele anderen uit Nl, BE en NRW op weg naar zon of sneeuw.
kleinere banden is ook niet veilig op zo een grote wagen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 10:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De doorbraak van elektrische fietsen kwam met de high speed bike. Daarmee werd de elektrische fiets niet meer dat ding voor oma, maar voor iedereen.
Ook bij auto’s is imago voor veel mensen van belang. Zeker aangezien de verkoop gestuwd wordt door leaserijders. Vaak toch rond de 30. Die willen toch graag in een auto met uitstraling. Tesla heeft dat mijns inziens heel goed begrepen.
Anderen kunnen straks de elektrische bejaardenbakken maken. Tesla heeft bewust een ander segment gekozen.
De batterijkoeling is het meest kritisch bij laden, dus daar win je niets. De motoren hebben geen extra verlies bij hogere vermogen. Die smallere bandjes gaan ook ten kosten van de passieve en actieve veiligheid, kleinere remmen zorgen alleen voor iets minder onafgeveerd gewicht, maar doet niets voor de range.
De Model 3 heeft al de optie van aerowielen. En het design volledig ondergeschikt maken aan luchtweerstand: zie de BMW i3. No thanks!
Nog afgezien van het feit dat 25% extra range winnen utopisch is. 5% misschien?
Dan heb je toch veel meer aan kunnen laden met ruim 1.000 mijl range per uur!
Volgens mij was het een optie hoor, dus je kon ook met normale spiegels bestellen.quote:Op dinsdag 23 april 2019 10:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als ik mij niet vergis is het bij de e-tron een van de grootste ergernissen, het gemis van conventionele spiegels.
Zal heus wel toenemen met alle 3's erbij, maar goed die moeten er wel voor betalen dus die zullen het minder snel gebruiken dan de oude Sjes. En sommige extreme situaties zoals vakanties naar Frankrijk... tja, maar wij moesten vroeger bij een tankstation ook weleens wachten als het druk was in de zomervakantie.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan real time zien hoeveel er op ieder moment bezet zijn. Het is gewoonweg niet waar dat je geen snellader beschikbaar hebt, ook niet op de ‘zwarte dagen’. En mocht onverhoopt een keer een SuC vol zijn, dan is in de buurt altijd wel een snellader van een ander te vinden. Die zijn 99,9% van de tijd uitgestorven.
Dat bedoelde ik met ten koste gaan van actieve en passieve veiligheid.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:31 schreef Tailless het volgende:
[..]
kleinere banden is ook niet veilig op zo een grote wagen.
Ik wil alleen maar aangeven dat die cameraspiegels niet zaligmakend zijn.quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Volgens mij was het een optie hoor, dus je kon ook met normale spiegels bestellen.
[..]
Zal heus wel toenemen met alle 3's erbij, maar goed die moeten er wel voor betalen dus die zullen het minder snel gebruiken dan de oude Sjes. En sommige extreme situaties zoals vakanties naar Frankrijk... tja, maar wij moesten vroeger bij een tankstation ook weleens wachten als het druk was in de zomervakantie.
En hoe is dat beeld als 10% van alle auto's op elektrisch is? Gaan ze dan voor die paar zwarte zaterdagen de snellaadstations zodanig uitbreiding dat er honderden tegelijkertijd hun stekkertje kunnen aansluiten?quote:Op dinsdag 23 april 2019 11:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan real time zien hoeveel er op ieder moment bezet zijn. Het is gewoonweg niet waar dat je geen snellader beschikbaar hebt, ook niet op de ‘zwarte dagen’. En mocht onverhoopt een keer een SuC vol zijn, dan is in de buurt altijd wel een snellader van een ander te vinden. Die zijn 99,9% van de tijd uitgestorven.
Dat komt omdat iedereen paaseitjes aan het zoeken wasquote:Op zondag 21 april 2019 19:02 schreef VEM2012 het volgende:
In deel 1 maakte iemand zich zorgen om drukte bij snelladers. Dit was vanmiddag de situatie. 18 stalls, drie Tesla’s...
[ afbeelding ]
Dat is allemaal geen probleem joh. De superchargers zijn al redelijk uitgebreid in de afgelopen jaren en Fastned e.d. maken ook steeds nieuwe snellaadplekken. Als er steeds meer EV's komen en brandstofauto's verdwijnen zullen veel benzinepompen zich ook aanpassen. Het lijkt me juist gunstiger voor ze omdat laden langer duurt dan tanken en dus ga je toch even wat eten en drinken halen, daar zit hun marge, niet op brandstof of stroom.quote:Op dinsdag 23 april 2019 13:17 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
En hoe is dat beeld als 10% van alle auto's op elektrisch is? Gaan ze dan voor die paar zwarte zaterdagen de snellaadstations zodanig uitbreiding dat er honderden tegelijkertijd hun stekkertje kunnen aansluiten?
Zal een dure hobby worden, zo'n investering die je in 6 zaterdagen per jaar moet terugverdienen.
Erftstadt nu: 8 stalls van de 8 vrij toen ik aan kwam rijden.quote:Op dinsdag 23 april 2019 13:40 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat komt omdat iedereen paaseitjes aan het zoeken wasIk was vorige week bij van de valk in eindhoven waar ook een hele rij van die dingen staan en daar was het erg vol.
Fastned gelooft daarin. En het is natuurlijk aan partijen als Tesla en VAG om te zorgen dat er voldoende zijn. Dus de businesscase is anders dan jij nu veronderstelt.quote:Op dinsdag 23 april 2019 13:17 schreef Ivo1985 het volgende:
En hoe is dat beeld als 10% van alle auto's op elektrisch is? Gaan ze dan voor die paar zwarte zaterdagen de snellaadstations zodanig uitbreiding dat er honderden tegelijkertijd hun stekkertje kunnen aansluiten?
Zal een dure hobby worden, zo'n investering die je in 6 zaterdagen per jaar moet terugverdienen.
Zetten ze helemaal een hoogspanningsmast en halve stroomcentrale neer voor die superchargers, laadt er nog niemandquote:Op dinsdag 23 april 2019 13:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Erftstadt nu: 8 stalls van de 8 vrij toen ik aan kwam rijden.
[ afbeelding ]
Eindhoven is vaak druk ja. Vandaag dat er nu ook veel stalls bij zijn gekomen. Maar ook daar nooit meegemaakt dat het volledig vol stond.
Ik dacht hetzelfdequote:Op dinsdag 23 april 2019 14:23 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zetten ze helemaal een hoogspanningsmast en halve stroomcentrale neer voor die superchargers, laadt er nog niemand
Mooie 3 heb jequote:Op dinsdag 23 april 2019 13:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Erftstadt nu: 8 stalls van de 8 vrij toen ik aan kwam rijden.
[ afbeelding ]
Eindhoven is vaak druk ja. Vandaag dat er nu ook veel stalls bij zijn gekomen. Maar ook daar nooit meegemaakt dat het volledig vol stond.
Midden in het zicht, want altijd vlakbij een hotel/tankstation/McDonalds. En dan nog dat je eerst een draad door moet knippen waar zoveel spanning op staat dat je daar eng van wordt.quote:Op dinsdag 23 april 2019 14:33 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik dacht hetzelfde
Zijn die laad-stations op zo'n plek niet erg diefstal gevoelig? Ik kan me voorstellen dat die kabels vrij kostbaar koper oid bevatten?
Thx. Vandaag idd op pad met de 3 in Duitsland. Die ik eigenlijk wel een stuk fijner vind dan de S. Luxeproblemen...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |