abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186342843
Omdat ik dit een van de mooiste Evs vind van dit moment. Hier een topic.

Kleur opties.

https://imgur.com/a/bKvKGGZ
Je hebt dus zwart(standaard)
Zilver(1.005 euro extra)
Blauw(1.005 euro extra)
Wit(1.600 euro extra)
Rood(2.100 euro extra)

Opties motor
https://imgur.com/a/BkWwsJC
Je hebt op dit moment 2 verschillende motoren.
De performance is voor 68.200 euro te verkrijgen .
De long range is voor 58.300 euro.
De long rang single motor is te bestelling op aanvraag
De standard range plus is voor 47.800 euro

Velgen:
(Niet voor performance)
https://imgur.com/a/30aBat6
18 inch aero velgen (inbegrepen)
19 inch sport velgen (1.600 euro)

interieur
https://imgur.com/a/Xk3JoUl
Zwart( inbegrepen)
Wit/zwart (1.050 euro)

Autopilot
Nu in begrepen.

Sefdriving
5.300 euro voor levering
7.400 euro na levering

Wat is jullie mening over deze prachtige ev

[ Bericht 5% gewijzigd door Anne op 21-04-2019 13:34:19 ]
Facts don't care about your feelings
pi_186343100
De prijzen kloppen niet meer in de OP
pi_186344597
Ja, enige update zou wel prettig zijn.
pi_186344781
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 10:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Omdat ik dit een van de mooiste Evs vind van dit moment. Hier een topic.

Kleur opties.

https://imgur.com/a/bKvKGGZ
Je hebt dus zwart(standaard)
Zilver(1.005 euro extra)
Blauw(1.005 euro extra)
Wit(1.600 euro extra)
Rood(2.100 euro extra)

Opties motor
https://imgur.com/a/BkWwsJC
Je hebt op dit moment 2 verschillende motoren.
De performance is voor 68.200 euro te verkrijgen .
De long range is voor 58.300 euro.
De long rang single motor is te bestelling op aanvraag
De standard range plus is voor 47.800 euro

Velgen:
(Niet voor performance)
https://imgur.com/a/30aBat6
18 inch aero velgen (inbegrepen)
19 inch sport velgen (1.600 euro)

interieur
https://imgur.com/a/Xk3JoUl
Zwart( inbegrepen)
Wit/zwart (1.050 euro)

Autopilot
Nu in begrepen.

Sefdriving
5.300 euro voor levering
7.400 euro na levering

Wat is jullie mening over deze prachtige ev
pi_186344791
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 12:31 schreef VEM2012 het volgende:
Ja, enige update zou wel prettig zijn.
Update even snel gedaan. Prijzen zijn iets goedkoper geworden
pi_186345125
Dit is echt zo'n lelijke auto van de voorkant :')
Mislukte eendenbek

Van de zijkant ook btw, verneukte daklijn, en achterkant is ook niet echt lekker
Mijn afgetrapte bak van 20 jaar oud heeft nog een betere stance.
pindazakje
pi_186345419
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 12:44 schreef Tailless het volgende:

[..]

Update even snel gedaan. Prijzen zijn iets goedkoper geworden
Thanks! Openingspost meteen gewijzigd :Y.
pi_186345588
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2019 13:34 schreef Anne het volgende:

[..]

Thanks! Openingspost meteen gewijzigd :Y.
dankjee
pi_186350535
In deel 1 maakte iemand zich zorgen om drukte bij snelladers. Dit was vanmiddag de situatie. 18 stalls, drie Tesla’s...

zondag 21 april 2019 @ 20:20:37 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186351802
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 13:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Mislukte eendenbek

Van de zijkant ook btw, verneukte daklijn, en achterkant is ook niet echt lekker
Over 20 jaar rijd je een dan inmiddels antieke Model 3, dan komen de laatste nieuwe futuristische zwevende modellen uit, heb je daar weer wat over te mauwen :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_186351815
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 13:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Mislukte eendenbek

Jij bent ook lelijk van de voorkant en zijkant maar gelukkig bestaat er nog zoiets als persoonlijke smaak, dus kan er nog steeds iemand verliefd op je worden.
  zondag 21 april 2019 @ 20:22:51 #12
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_186351848
quote:
14s.gif Op zondag 21 april 2019 20:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Over 20 jaar rijd je een dan inmiddels antieke Model 3, dan komen de laatste nieuwe futuristische zwevende modellen uit, heb je daar weer wat over te mauwen :+
Klopt, al vond ik de S wel geslaagd qua looks. Bij de X ging het fout en de 3 zet die lijn door helaas.
De S is een beauty vergeleken met die mongolenbakken.
pindazakje
  zondag 21 april 2019 @ 20:23:29 #13
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_186351860
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 20:21 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jij bent ook lelijk van de voorkant en zijkant maar gelukkig bestaat er nog zoiets als persoonlijke smaak, dus kan er nog steeds iemand verliefd op je worden.
Gelukkig dat je m'n achterkant nog wel weet te waarderen :9~
pindazakje
pi_186351895
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 20:23 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Gelukkig dat je m'n achterkant nog wel weet te waarderen :9~
Die is ook niet echt lekker, maar als ik een kant moest kiezen... o|O
  zondag 21 april 2019 @ 20:33:27 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_186352088
Get a fucking room _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 21 april 2019 @ 23:12:25 #16
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186355359
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 10:27 schreef YoshiBignose het volgende:

Nee, alleen de 60D was in 6.2 sec naar de 100 en die was er maar heel kort (en was gewoon een 75 maar softwarematig verlaagd).

Jij bent de enige hier die cijfers verzint.
Ik verzin helemaal niks zelf. De 60D en 75D zijn opgegeven met hetzelfde vermogen.

https://www.autoweek.nl/c(...)&id2=87420&id3=87125

https://www.ultimatespecs(...)sla-Model-X-75D.html
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 21 april 2019 @ 23:22:03 #17
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186355564
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 09:33 schreef VEM2012 het volgende:

Kortom: die Model X rijdt rondjes om jouw V70R als die dat wil.
In de echte wereld niet, dus. Na drie bochtjes en twee rechte stukken, haakte hij af. En voordat je gaat zeuren dat hij niet zijn best deed; als je meer dan 50km/h boven de maximum snelheid gaat rijden om een 13 jaar oude Volvo bij te houden, ben je niet rustig aan het cruisen.

Verder doe je nog wat aannames die hoofdzakelijk op gebakken lucht zijn gebaseerd, maar dat is bij jou redelijk de norm.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_186358046
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:22 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

In de echte wereld niet, dus. Na drie bochtjes en twee rechte stukken, haakte hij af. En voordat je gaat zeuren dat hij niet zijn best deed; als je meer dan 50km/h boven de maximum snelheid gaat rijden om een 13 jaar oude Volvo bij te houden, ben je niet rustig aan het cruisen.

Verder doe je nog wat aannames die hoofdzakelijk op gebakken lucht zijn gebaseerd, maar dat is bij jou redelijk de norm.
Over bochtenwerk ga ik niet praten, jij roept het, niemand die erbij was, het zal allemaal wel.

In rechte lijn heb je geen schijn van kans, hetgeen ik gewoon heb onderbouwd met links. Dan moet je niet aankomen met dat jij toch gelijk hebt en dat we jou op je woord moeten geloven.

Over gebakken lucht gesproken...
pi_186358538
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 09:33 schreef VEM2012 het volgende:
Kortom: die Model X rijdt rondjes om jouw V70R als die dat wil.

Alsof het een prestatie is om een fucking Volvo af te troeven. :')
Met R pakketje of niet, als je een Volvo een bocht om probeert te hoeken moet je alle zeilen bijzetten net als op een boot. _O-
Godver wat heb ik slechte ervaringen met het bochtgedrag van Volvo's zeg, of liever het gezegd totale gebrek eraan.

Niet voor niks is de enige race waarin ze deelnemen de Volvo Ocean Race

[ Bericht 7% gewijzigd door Hyaenidae op 22-04-2019 08:41:51 ]
pindazakje
pi_186358735
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 08:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Alsof het een prestatie is om een fucking Volvo af te troeven. :')
Met R pakketje of niet, als je een Volvo een bocht om probeert te hoeken moet je alle zeilen bijzetten net als op een boot. _O-
Godver wat heb ik slechte ervaringen met het bochtgedrag van Volvo's zeg, of liever het gezegd totale gebrek eraan.

Niet voor niks is de enige race waarin ze deelnemen de Volvo Ocean Race
Ik zeg niet dat het een prestatie is. Ik zeg alleen dat het verhaal van Kapitein Iglo ongeloofwaardig is.
pi_186365181
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2019 23:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik verzin helemaal niks zelf. De 60D en 75D zijn opgegeven met hetzelfde vermogen.

https://www.autoweek.nl/c(...)&id2=87420&id3=87125

https://www.ultimatespecs(...)sla-Model-X-75D.html

Blijkbaar werken zijn de stats niet bij als er een update is. Deze site bijv. wel: https://ev-database.nl/auto/1052/Tesla-Model-X-75D

Het is alweer een tijdje geleden maar toen waren ze ineens 1 sec sneller bij de 100.
pi_186367601
In deel 1 maakte iemand zich zorgen over wachtrijen bij snelladers.
In Amsterdam Zuid Oost blijkt dat dus een terechte zorg te zijn.
Zie: https://www.taxipro.nl/co(...)en-tot-supercharger/
pi_186368039
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 19:54 schreef oldford het volgende:
Niemand heeft SuC Amsterdam nodig voor een rit door Europa.

En zelfs daar heb ik nooit hoeven te wachten.
pi_186368172
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 20:12 schreef VEM2012 het volgende:
Nee, niet voor ritten door Europa, dat wordt ook niet beweerd in het artikel.
Maar een hele beroepsgroep heeft deze locatie nodig voor de dagelijkse ladingen.
En voor deze beroepsgroep geld dat wachten hun potentieel geld kost.

quote:
Op de een of andere manier wist ik dat je dat zou gaan zeggen.
pi_186372593
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 20:18 schreef oldford het volgende:

[..]

Maar een hele beroepsgroep heeft deze locatie nodig voor de dagelijkse ladingen.
[..]

Op de een of andere manier wist ik dat je dat zou gaan zeggen.
Ik kan niet zo heel veel medelijden hebben met een beroepsgroep die een probleem veroorzaakt en vervolgens last heeft van dat probleem.

En verder zeg ik gewoon zoals het is. Mind you, als ik daar ben is het in vrijwel alle gevallen omdat ik daar een concert heb en je daar indertijd gewoon gratis kon parkeren en dan ging ik in den beginne gelijktijdig laden en toen het wat drukker werd deed ik dat na afloop.
pi_186373225
quote:

[..]

Het zou wel fijn zijn als je alles iets minder alleen op jezelf zou betrekken. Mooi dat jij daar nog nooit hebt hoeven wachten, maar tesla zelf heeft nota bene geschreven dat er daar wachtrijen staan en daarom de taxirijders het niet mogen gebruiken tussen 7:00 en 22:00. Op sommige locaties en voor sommige mensen is dat probleem dus weldegelijk de realiteit, ook als jij het nog niet hebt ervaren. Dat jij nu de schuld bij de taxirijders wilt leggen is gewoon raar. Die mensen hebben ook gewoon een tesla gekocht met het recht om onbeperkt van de supercharger gebruik te mogen maken.

Zelfde voor dat gedoe om de kofferbak in deel één. Het is heel fijn voor jou dat jij kan leven met een sedan achterklep. Maar dan hoef je niet meteen iedereen aan te vallen die alleen aangeeft dat een hatchback of station voor veel mensen de voorkeur zou hebben. (terwijl zelfs Elon Musk zelf heeft aangegeven dat het een compromis was: "this was a purposeful design choice intended to allow for greater headroom in the backseat" en er in de top 25 van meest verkochte autos in europa bijna geen model te vinden is dat ook als hatchback te koop is)

Of beweren dat iedereen die graag wat hoger zit in een suv-achtig model direct een bejaarde is of een sufkut... (Gemiddelde leeftijd van mensen die een nieuwe auto kopen is 61 en in de top 25 staan toch wel verdacht veel hogere modellen...)

Ik ben een groot voorstander van bedrijven zoals tesla die alles eens compleet anders doen dan dat iedereen het altijd heeft gedaan. Maar ook Tesla is niet perfect en ook tesla kan soms nog beter. Gelukkig staat Elon Musk vaak wel open voor (goed onderbouwde) kritiek.
Het is jammer dat fanboys zoals jij dan wel elke discussie proberen dood te slaan. Probeer ook eens een beetje meer open te staan voor kritiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door knoopie op 23-04-2019 00:41:04 ]
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_186373783
Om maar weer even terug te gaan naar de auto: ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat tesla zou kunnen als ze alles iets minder zouden toespitsen op maximale acceleratie/topsnelheid en nog meer op range. Als je deze zou beperken op een nog steeds best acceptabele 160 of 180 km/h en 8 seconden naar 100km/h, dan kan je ineens met smallere banden en kleinere remmen toe (minder rolweerstand). Bovendien kan je de motorelektronica optimaliseren op een lager vermogen. Batterijkoeling e.d. is dan ook minder kritisch.

Aerodynamica is natuurlijk ook nog wel wat te halen. Een Cd van 0.24 is best ok, maar niet revolutionair. Waar blijven de cameras i.p.v. zijspiegels (die zijn in europa al toegestaan)? Misschien die frunk dicht laten of tenminste minder grote spleten tussen de plaatdelen? Eventueel zelfs retro wielafdekkingen achter zoals bij de DS vroeger? En als je de topsnelheid zou limiteren, dan kan je ook weer de aerodynamica optimaliseren op deze lagere snelheden.

Hoeveel zou daar nog te halen zijn? Mijn schatting zou zijn dat er bij de rolweerstand nog wel 20% misschien te halen zou zijn. Wat betreft de aerodynamca heb ik wel eens een artikel gelezen dat in principe een Cd van 0,2 haalbaar zou moeten zijn zonder concessies te moeten doen aan de practische inzetbaarheid van een auto. Dat zou dan ook 20% minder luchtweerstand zijn. Dan nog een paar procenten winst in de elektronica, en in totaal kom je dan op 25% extra range? Ik zou het er denk ik wel voor over hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door knoopie op 23-04-2019 00:41:45 ]
pi_186375130
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 23:49 schreef knoopie het volgende:

[..]

Het zou wel fijn zijn als je alles iets minder alleen op jezelf zou betrekken. Mooi dat jij daar nog nooit hebt hoeven wachten, maar tesla zelf heeft nota bene geschreven dat er daar wachtrijen staan en daarom de taxirijders het niet mogen gebruiken tussen 7:00 en 22:00. Op sommige locaties en voor sommige mensen is dat probleem dus weldegelijk de realiteit, ook als jij het nog niet hebt ervaren. Dat jij nu de schuld bij de taxirijders wilt leggen is gewoon raar. Die mensen hebben ook gewoon een tesla gekocht met het recht om onbeperkt van de supercharger gebruik te mogen maken.

Zelfde voor dat gedoe om de kofferbak in deel één. Het is heel fijn voor jou dat jij kan leven met een sedan achterklep. Maar dan hoef je niet meteen iedereen aan te vallen die alleen aangeeft dat een hatchback of station voor veel mensen de voorkeur zou hebben. (terwijl zelfs Elon Musk zelf heeft aangegeven dat het een compromis was: "this was a purposeful design choice intended to allow for greater headroom in the backseat" en er in de top 25 van meest verkochte autos in europa bijna geen model te vinden is dat ook als hatchback te koop is)

Of beweren dat iedereen die graag wat hoger zit in een suv-achtig model direct een bejaarde is of een sufkut... (Gemiddelde leeftijd van mensen die een nieuwe auto kopen is 61 en in de top 25 staan toch wel verdacht veel hogere modellen...)

Ik ben een groot voorstander van bedrijven zoals tesla die alles eens compleet anders doen dan dat iedereen het altijd heeft gedaan. Maar ook Tesla is niet perfect en ook tesla kan soms nog beter. Gelukkig staat Elon Musk vaak wel open voor (goed onderbouwde) kritiek.
Het is jammer dat fanboys zoals jij dan wel elke discussie proberen dood te slaan. Probeer ook eens een beetje meer open te staan voor kritiek.
maar de tesla model 3 heeft nu immers alle nadelen van een sedan.
pi_186375134
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 00:26 schreef knoopie het volgende:
Om maar weer even terug te gaan naar de auto: ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat tesla zou kunnen als ze alles iets minder zouden toespitsen op maximale acceleratie/topsnelheid en nog meer op range. Als je deze zou beperken op een nog steeds best acceptabele 160 of 180 km/h en 8 seconden naar 100km/h, dan kan je ineens met smallere banden en kleinere remmen toe (minder rolweerstand). Bovendien kan je de motorelektronica optimaliseren op een lager vermogen. Batterijkoeling e.d. is dan ook minder kritisch.

Aerodynamica is natuurlijk ook nog wel wat te halen. Een Cd van 0.24 is best ok, maar niet revolutionair. Waar blijven de cameras i.p.v. zijspiegels (die zijn in europa al toegestaan)? Misschien die frunk dicht laten of tenminste minder grote spleten tussen de plaatdelen? Eventueel zelfs retro wielafdekkingen achter zoals bij de DS vroeger? En als je de topsnelheid zou limiteren, dan kan je ook weer de aerodynamica optimaliseren op deze lagere snelheden.

Hoeveel zou daar nog te halen zijn? Mijn schatting zou zijn dat er bij de rolweerstand nog wel 20% misschien te halen zou zijn. Wat betreft de aerodynamca heb ik wel eens een artikel gelezen dat in principe een Cd van 0,2 haalbaar zou moeten zijn zonder concessies te moeten doen aan de practische inzetbaarheid van een auto. Dat zou dan ook 20% minder luchtweerstand zijn. Dan nog een paar procenten winst in de elektronica, en in totaal kom je dan op 25% extra range? Ik zou het er denk ik wel voor over hebben.
2wheel long range heeft een stukje langere range. Met je spiegels tja volgens mij mag het niet in veel staten van Amerika en daar richten ze zich op
pi_186375443
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 19:54 schreef oldford het volgende:
Die problemen zijn in de taxibranche al zo'n 2 jaar bekend.

En reken maar dat alle snellaadstations en superchargers in de zomermaanden die enigszins in de buurt van de Route dus Soleil of Duitse A3 staan ook ernstig overbelast zullen raken bij een relatief kleine toename van elektrisch vervoer.

Je hebt zo'n snellader niet vaak nodig als je auto 300+ km range heeft, maar die keren dat je hem nodige hebt ben je met nog eens vele, vele anderen uit Nl, BE en NRW op weg naar zon of sneeuw.
pi_186375537
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 20:18 schreef oldford het volgende:

[..]

Die snelladers zijn ondertussen al weg gehaald, er staan er nu 32 nu in Badhoevedorp. Taxi's zijn nog steeds wel een probleem maar ik dacht dat ze hun eigen supercharger hadden gekregen bij Schiphol. Deze zijn ook niet publiek beschikbaar maar alleen voor taxi's, alleen de meeste zijn te lui om die te gebruiken (en volgens mij moesten ze daar wel een beetje betalen).

Alle keren dat ik lange afstanden in NL, naar Duitsland, België en Londen heb gereden, heb ik nog nooit hoeven wachten bij een supercharger. Ooit één keer was het vol maar toen reed iemand 5 sec. later al weg. Maar goed, als jullie niet houden van persoonlijke ervaringen dan zegt het inderdaad niets :P
pi_186376233
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 06:53 schreef Tailless het volgende:

[..]

maar de tesla model 3 heeft nu immers alle nadelen van een sedan.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 06:54 schreef Tailless het volgende:

[..]

2wheel long range heeft een stukje langere range. Met je spiegels tja volgens mij mag het niet in veel staten van Amerika en daar richten ze zich op
Klopt, tesla richt zich nu eenmaal sterk op de VS markt. Daarom waarschijnlijk ook eerst de sedan, en nog geen cameras in plaats van spiegels.
Op het internet zwerven best wat renderings rond van een model 3 hatchback die ik ook best mooi kan vinden. Het argument van meer hoofdruimte klinkt plausibel, maar dat probleem is natuurlijk ook opgelost als je, zoals in onderstaande renderings, het dak nog een stukje langer naar achteren zou laten doorlopen.

pi_186376975
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 23:49 schreef knoopie het volgende:

[..]

Probeer het eens inhoudelijk, in plaats van op de persoon...

Die locatie in Amsterdam is een uitzondering, nergens in Europa (wereld) speelt het ‘taxi-probleem’. En het probleem wordt door Tesla natuurlijk benoemd als wachttijd voor onze klanten, aangezien dat sympathiek klinkt, maar gaat eerst en vooral om kosten. Waar een gemiddelde Tesla voor nog geen 100 euro per jaar aan stroomkosten bij de supercharger gratis afneemt zitten die taxi’s op duizenden euro’s per jaar. En dat kost geld en Tesla vindt dat terecht misuse.

Dan speelt daarbij op die locatie nog iets bijzonders. Oorspronkelijk had het SeC twee stalls voor eigen gebruik (laden van auto’s die daar voor service waren en voor demo’s). Bij de verhuizing had men er voor eigen gebruik vier nodig en besloot men om er acht stalls neer te zetten en het als gewone SuC gelegenheid te labelen. Vanwege de taxi’s werd het drukker dan verwacht met alle logistieke problemen. Bij de normale SuC gelegenheden kun je zonder problemen stalls bijplaatsen, bij het SeC is die drukte gewoon ongewenst.

Plus de gewone klanten klaagden over het gedrag van de taxichauffeurs alsmede de lagere laadsnelheid omdat je daar eigenlijk altijd wel een stallduo moest delen met een ander.

Het zal best ook wel eens zo geweest zijn dat er een wachtrij was, maar dat is bij SuC normaliter geen probleem, want meer vraag = meer stalls. En dit is nu net die ene uitzondering waar alles bij elkaar komt.

De hele discussie begon overigens over dat met het toenemen van elektrische auto’s je bij een paneuropese trip een probleem zou hebben met wachttijden en dat is dus gewoon niet waar.

Ten aanzien van de achterklep heb ik alleen betwist dat de baggageruimte van de M3 heel slecht toegankelijk is. Ik heb nota bene zelf aangegeven dat voor veel mensen een hatch wel een voordeel kan hebben en een hatch in Europa nu eenmaal populair is. Je leest dus wel heel erg slecht!

Die crossovers verkopen vooral goed aan bejaarden en sufkutten. Mijn mening, gebaseerd op mijn waarneming. Leer met andere meningen omgaan. Hier loopt ook iemand te roepen dat de M3 een lelijk ding is. Zijn mening. I don’t care.

En als 61 het gemiddelde is, dan zitten er toch een hoop pensionado’s tussen de nieuwkopers, denk je niet?

Hoe dan ook: ik heb geen probleem met kritiek, wel tegen ongefundeerde kritiek zoals dat je bij een paneuropese trip met wachttijden te maken krijgt. Terwijl ik (vanwege kleine kinderen) op de ‘zwarte dagen’ paneuropese trips maak en tegen geen probleem aanloop. Dat is mijn ervaring vs een vooroordeel.

Hoezo is mijn ervaring dan irrelevant?
pi_186377123
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 00:26 schreef knoopie het volgende:

De doorbraak van elektrische fietsen kwam met de high speed bike. Daarmee werd de elektrische fiets niet meer dat ding voor oma, maar voor iedereen.

Ook bij auto’s is imago voor veel mensen van belang. Zeker aangezien de verkoop gestuwd wordt door leaserijders. Vaak toch rond de 30. Die willen toch graag in een auto met uitstraling. Tesla heeft dat mijns inziens heel goed begrepen.

Anderen kunnen straks de elektrische bejaardenbakken maken. Tesla heeft bewust een ander segment gekozen.

De batterijkoeling is het meest kritisch bij laden, dus daar win je niets. De motoren hebben geen extra verlies bij hogere vermogen. Die smallere bandjes gaan ook ten kosten van de passieve en actieve veiligheid, kleinere remmen zorgen alleen voor iets minder onafgeveerd gewicht, maar doet niets voor de range.

De Model 3 heeft al de optie van aerowielen. En het design volledig ondergeschikt maken aan luchtweerstand: zie de BMW i3. No thanks!

Nog afgezien van het feit dat 25% extra range winnen utopisch is. 5% misschien?

Dan heb je toch veel meer aan kunnen laden met ruim 1.000 mijl range per uur!
pi_186377143
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 06:54 schreef Tailless het volgende:

[..]

Als ik mij niet vergis is het bij de e-tron een van de grootste ergernissen, het gemis van conventionele spiegels.
pi_186377284
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 08:22 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Die problemen zijn in de taxibranche al zo'n 2 jaar bekend.

En reken maar dat alle snellaadstations en superchargers in de zomermaanden die enigszins in de buurt van de Route dus Soleil of Duitse A3 staan ook ernstig overbelast zullen raken bij een relatief kleine toename van elektrisch vervoer.

Je hebt zo'n snellader niet vaak nodig als je auto 300+ km range heeft, maar die keren dat je hem nodige hebt ben je met nog eens vele, vele anderen uit Nl, BE en NRW op weg naar zon of sneeuw.
Ik kan real time zien hoeveel er op ieder moment bezet zijn. Het is gewoonweg niet waar dat je geen snellader beschikbaar hebt, ook niet op de ‘zwarte dagen’. En mocht onverhoopt een keer een SuC vol zijn, dan is in de buurt altijd wel een snellader van een ander te vinden. Die zijn 99,9% van de tijd uitgestorven.
pi_186377585
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 10:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De doorbraak van elektrische fietsen kwam met de high speed bike. Daarmee werd de elektrische fiets niet meer dat ding voor oma, maar voor iedereen.

Ook bij auto’s is imago voor veel mensen van belang. Zeker aangezien de verkoop gestuwd wordt door leaserijders. Vaak toch rond de 30. Die willen toch graag in een auto met uitstraling. Tesla heeft dat mijns inziens heel goed begrepen.

Anderen kunnen straks de elektrische bejaardenbakken maken. Tesla heeft bewust een ander segment gekozen.

De batterijkoeling is het meest kritisch bij laden, dus daar win je niets. De motoren hebben geen extra verlies bij hogere vermogen. Die smallere bandjes gaan ook ten kosten van de passieve en actieve veiligheid, kleinere remmen zorgen alleen voor iets minder onafgeveerd gewicht, maar doet niets voor de range.

De Model 3 heeft al de optie van aerowielen. En het design volledig ondergeschikt maken aan luchtweerstand: zie de BMW i3. No thanks!

Nog afgezien van het feit dat 25% extra range winnen utopisch is. 5% misschien?

Dan heb je toch veel meer aan kunnen laden met ruim 1.000 mijl range per uur!
kleinere banden is ook niet veilig op zo een grote wagen.
pi_186377590
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 10:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als ik mij niet vergis is het bij de e-tron een van de grootste ergernissen, het gemis van conventionele spiegels.
Volgens mij was het een optie hoor, dus je kon ook met normale spiegels bestellen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik kan real time zien hoeveel er op ieder moment bezet zijn. Het is gewoonweg niet waar dat je geen snellader beschikbaar hebt, ook niet op de ‘zwarte dagen’. En mocht onverhoopt een keer een SuC vol zijn, dan is in de buurt altijd wel een snellader van een ander te vinden. Die zijn 99,9% van de tijd uitgestorven.
Zal heus wel toenemen met alle 3's erbij, maar goed die moeten er wel voor betalen dus die zullen het minder snel gebruiken dan de oude Sjes. En sommige extreme situaties zoals vakanties naar Frankrijk... tja, maar wij moesten vroeger bij een tankstation ook weleens wachten als het druk was in de zomervakantie.
pi_186378006
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:31 schreef Tailless het volgende:

[..]

kleinere banden is ook niet veilig op zo een grote wagen.
Dat bedoelde ik met ten koste gaan van actieve en passieve veiligheid. ;)
pi_186378045
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Volgens mij was het een optie hoor, dus je kon ook met normale spiegels bestellen.
[..]

Zal heus wel toenemen met alle 3's erbij, maar goed die moeten er wel voor betalen dus die zullen het minder snel gebruiken dan de oude Sjes. En sommige extreme situaties zoals vakanties naar Frankrijk... tja, maar wij moesten vroeger bij een tankstation ook weleens wachten als het druk was in de zomervakantie.
Ik wil alleen maar aangeven dat die cameraspiegels niet zaligmakend zijn.

Tav drukker worden: as we speak is de M3 nog geen 10% van het aantal Tesla’s in Europa. Natuurlijk gaat het toenemen, maar met V3 charginv gaat ook de laadsnelheid toenemen. En het aantal stalls en locaties blijft groeien.

Waldlaubersheim is de enige waar ik geregeld kom waar je nog wel eens het echt druk ziet zijn. Ionity is 10 km verderop. Ik zie daar nooit iemand laden. ;)
pi_186379028
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 11:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En hoe is dat beeld als 10% van alle auto's op elektrisch is? Gaan ze dan voor die paar zwarte zaterdagen de snellaadstations zodanig uitbreiding dat er honderden tegelijkertijd hun stekkertje kunnen aansluiten?

Zal een dure hobby worden, zo'n investering die je in 6 zaterdagen per jaar moet terugverdienen.
pi_186379302
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2019 19:02 schreef VEM2012 het volgende:
In deel 1 maakte iemand zich zorgen om drukte bij snelladers. Dit was vanmiddag de situatie. 18 stalls, drie Tesla’s...

[ afbeelding ]
Dat komt omdat iedereen paaseitjes aan het zoeken was ;) Ik was vorige week bij van de valk in eindhoven waar ook een hele rij van die dingen staan en daar was het erg vol.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_186379490
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:17 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

En hoe is dat beeld als 10% van alle auto's op elektrisch is? Gaan ze dan voor die paar zwarte zaterdagen de snellaadstations zodanig uitbreiding dat er honderden tegelijkertijd hun stekkertje kunnen aansluiten?

Zal een dure hobby worden, zo'n investering die je in 6 zaterdagen per jaar moet terugverdienen.
Dat is allemaal geen probleem joh. De superchargers zijn al redelijk uitgebreid in de afgelopen jaren en Fastned e.d. maken ook steeds nieuwe snellaadplekken. Als er steeds meer EV's komen en brandstofauto's verdwijnen zullen veel benzinepompen zich ook aanpassen. Het lijkt me juist gunstiger voor ze omdat laden langer duurt dan tanken en dus ga je toch even wat eten en drinken halen, daar zit hun marge, niet op brandstof of stroom.

Ook worden de accu's steeds groter, auto's zuiniger en laadpalen sneller waardoor je ook minder hoeft te laden.
pi_186379523
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:40 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Dat komt omdat iedereen paaseitjes aan het zoeken was ;) Ik was vorige week bij van de valk in eindhoven waar ook een hele rij van die dingen staan en daar was het erg vol.
Erftstadt nu: 8 stalls van de 8 vrij toen ik aan kwam rijden.

Eindhoven is vaak druk ja. Vandaag dat er nu ook veel stalls bij zijn gekomen. Maar ook daar nooit meegemaakt dat het volledig vol stond.
pi_186379613
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:17 schreef Ivo1985 het volgende:

Fastned gelooft daarin. En het is natuurlijk aan partijen als Tesla en VAG om te zorgen dat er voldoende zijn. Dus de businesscase is anders dan jij nu veronderstelt.

Overigens zal de laadtijd nog rap afnemen, waarmee tussentijds laden weer interessanter wordt. Dan ga je ook mensen die nu geen laadpaal weg kunnen zetten over de streep trekken.

Hoe dan ook: van wat ik de afgelopen 5 jaar heb gezien gaan snellaadmogelijkheden niet de bottleneck worden.
pi_186379755
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Eindhoven is vaak druk ja. Vandaag dat er nu ook veel stalls bij zijn gekomen. Maar ook daar nooit meegemaakt dat het volledig vol stond.
Zetten ze helemaal een hoogspanningsmast en halve stroomcentrale neer voor die superchargers, laadt er nog niemand :P
pi_186379860
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 14:23 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Zetten ze helemaal een hoogspanningsmast en halve stroomcentrale neer voor die superchargers, laadt er nog niemand :P
Ik dacht hetzelfde :)

Zijn die laad-stations op zo'n plek niet erg diefstal gevoelig? Ik kan me voorstellen dat die kabels vrij kostbaar koper oid bevatten?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_186379891
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 13:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Mooie 3 heb je
pi_186380523
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 14:33 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ik dacht hetzelfde :)

Zijn die laad-stations op zo'n plek niet erg diefstal gevoelig? Ik kan me voorstellen dat die kabels vrij kostbaar koper oid bevatten?
Midden in het zicht, want altijd vlakbij een hotel/tankstation/McDonalds. En dan nog dat je eerst een draad door moet knippen waar zoveel spanning op staat dat je daar eng van wordt.
pi_186380536
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 14:36 schreef Tailless het volgende:

[..]

Mooie 3 heb je
Thx. Vandaag idd op pad met de 3 in Duitsland. Die ik eigenlijk wel een stuk fijner vind dan de S. Luxeproblemen... ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')