Duivekater of deuvekater is een traditioneel feestbrood, dat voornamelijk in de streek ten noorden van Amsterdam (Nieuwendam, IJmond en Zaanstreek) wordt gebakken. Het is een langgerekt ovaal, zoet witbrood, dat rond Pasen, Pinksteren en met de kerstdagen wordt gegeten. De echte Noord-Amsterdamse of Zaanse duivekater is een zogenaamd vloerbrood, dat wil zeggen op de plaat gebakken, dus niet in een bakvorm. In het bakkerijmuseum 'In de Gecroonde Duyvekater' op de Zaanse Schans worden duivekaters van twee verschillende Zaanse bakkers verkocht, elk volgens eigen recept. Op twee schilderijen van Jan Steen is een duivekater afgebeeld. In veel plaatsen wordt/werd duivekater alleen met Pasen gegeten.quote:
Ik dacht gisteren nog aan jou toen Ajax O17 werd weggespeeld door een paar Jappenquote:Op zondag 21 april 2019 12:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Er is echt helemaal niemand op straat
Ben je er met Tjacka geweest?quote:Op zondag 21 april 2019 12:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik dacht gisteren nog aan jou toen Ajax O17 werd weggespeeld door een paar Jappen
Nog nooit van gehoord.quote:Op zondag 21 april 2019 12:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Duivekater of deuvekater is een traditioneel feestbrood, dat voornamelijk in de streek ten noorden van Amsterdam (Nieuwendam, IJmond en Zaanstreek) wordt gebakken. Het is een langgerekt ovaal, zoet witbrood, dat rond Pasen, Pinksteren en met de kerstdagen wordt gegeten. De echte Noord-Amsterdamse of Zaanse duivekater is een zogenaamd vloerbrood, dat wil zeggen op de plaat gebakken, dus niet in een bakvorm. In het bakkerijmuseum 'In de Gecroonde Duyvekater' op de Zaanse Schans worden duivekaters van twee verschillende Zaanse bakkers verkocht, elk volgens eigen recept. Op twee schilderijen van Jan Steen is een duivekater afgebeeld. In veel plaatsen wordt/werd duivekater alleen met Pasen gegeten.
Nice.quote:Op zondag 21 april 2019 12:14 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik dacht gisteren nog aan jou toen Ajax O17 werd weggespeeld door een paar Jappen
Vind het een fijne sound hebben.quote:Op zondag 21 april 2019 10:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hele goede post bedankt @:El-Stinho
Gezellig.quote:Op zondag 21 april 2019 12:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En skysherrif en Flippiee
Wel meteen zonnesteek opgelopen (lol)
Ik kwam er dus nu ook pas achter dat het alleen bekend is in deze regio (lol)quote:
Zo slecht deed Japan het toch niet op het WK?quote:Op zondag 21 april 2019 12:15 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nice.
Die jeugdteams zijn altijd kanjergoed maar vanaf hun 16e blijft de groei achter
hoe lang zijn die wedstrijden?quote:Op zondag 21 april 2019 12:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En skysherrif en Flippiee
Wel meteen zonnesteek opgelopen (lol)
Waar zit je dan?quote:Op zondag 21 april 2019 12:19 schreef RensAjacied het volgende:
Ik heb al heel wat bier en cocktails achterover geslagen vanmiddag aan het zwembad. Zo lekker dronken op krukken een restaurant zoeken
in Amsterdam Zuid ook nietquote:Op zondag 21 april 2019 12:18 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Kennen we niet in het mooie noorden
Wel Sûkerbôle. Ben je nou alweer op vakantie?quote:Op zondag 21 april 2019 12:18 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Kennen we niet in het mooie noorden
Ja maat even genietenquote:Op zondag 21 april 2019 12:20 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Wel Sûkerbôle. Ben je nou alweer op vakantie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |